Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Trenuri rapide de că’lă’tori vs. locomotive de muzeu la Bucureşti<i></i>
30 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR㒠Bucureşti Basarab – Bucureşti Bă’neasa<i></i>

Deşi n-au trecut nici 48 de ore de la ultima vizit㒠în zona Basarab – Bă’neasa pe Magistrala 800, totuşi am pornit cu Ionuţ la o plimbare pân㒠la Gara regal㒠de la Bă’neasa. A fost o zi cam înnorată’, ţin minte c㒠era sâmbă’t㒠şi aveam timp liber berechet. Neavând deocamdat㒠o biciclet㒠(de fapt am avut, dar mi-a fost furată’), nu ne-am permis s㒠ne aventură’m prea departe.

Ne-am bucurat c㒠am fotografiat o locomotiv㒠diesel-mecanic㒠de 120 de cai putere – B-DM 008, fiind printre ultimele locomotive de acest tip existente în funcţie. Acestea au fost fabricate înc㒠din 1963-1968 la Fabrica de locomotive "23 August". Dup㒠întâlnirea cu aceast㒠locomotivă’... şi-au fă’cut apariţia trenuri de persoane care rulau la viteze mari, apă’sând tot atât de repede pe declanşatoarele aparatelor noastre de fotografiat.
<i></i>

Locomotiva diesel-mecanic㒠B-DM 008 construit㒠în 1964 la Bucureşti<i></i>



13:50<i></i>

Deşi era aproape după’-amiază’, cerul era întunecat şi plumburiu de zici c㒠venea iarna şi nu vara. Am trecut Pasarela Griviţa şi am început scurta noastr㒠că’lă’torie din halta Basarab. Unde ne uitam cu ochii, vedeam sau auzeam locomotive diesel-hidraulice...

Liniile de manevr㒠din Revizia de Vagoane că’lă’tori Basarab<i></i>


O siluet㒠de H fă’când manevr㒠cu vagoane etajate de că’lă’tori<i></i>


Locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠în Revizia Basarab<i></i>


Locomotiv㒠LDH-312 în Revizia Griviţa<i></i>


LDH-103 în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>


LDH-394 în Revizia Basarab<i></i>


LDH-414 în Revizia Griviţa<i></i>



14:00<i></i>

Ne-am îndepă’rtat că’tinel-că’tinel de H-urile harnice ale Reviziilor Griviţa şi Basarab, mergând de-a lungul Magistralei 1000 pân㒠la P.O. Carpaţi. Pe drum, ne-am întâlnit cu Trenurile Rapide de Suceava şi de Constanţa, respectiv cu o Să’geata Albastr㒠care venea de la Piteşti.

Trenul Accelerat 1794, Piteşti – Bucureşti Nord<i></i>


Trenul Rapid 651, Bucureşti Nord - Suceava Nord, cu vagoane pentru Piatra Neamţ<i></i>


Vagon restaurant pe Trenul Rapid de Suceava<i></i>


Un tren rapid lung de 11 vagoane pleca spre Suceava<i></i>


5 vagoane pentru Trenul Rapid 681, Bucureşti Nord – Constanţa<i></i>


Vagon 11-31 şi vagoane 21-31 pe Trenul Rapid de Constanţa<i></i>



14:10<i></i>

Ei bine, aici la P.O. Carpaţi trenurile deja prind viteză’, aşa c㒠am avut posibilitatea s㒠auzim motoarele de tracţiune ale locomotive electrice LE 5100 kW 40-0772-0 care tracta spre Braşov un Tren Personal.

Trenul Personal 3005, Bucureşti Nord – Braşov<i></i>


Tren Personal sub Pasarela de la Carpaţi Punct Oprire<i></i>


Pasarela de la Revizia Griviţa<i></i>



14:20<i></i>

Cu ocazia fotografierii unei locomotive diesel mecanice de 120 de cai putere, încerc în câteva paragrafe s㒠v㒠redau câteva informaţii legate de acest tip de vehicul construit la Fabrica de locomotive ”23 August”.

Prima locomotiv㒠pe 2 osii B-DM a fost scoas㒠pe uşa fabricii în 1963. Acest tip de locomotiv㒠era recomandat pentru liniile industriale cu suprastructura slabă’, cu raze de curbur㒠minime, sarcina maxim㒠pe osie nedep㒺ind 12 tone.

Aceast㒠locomotiv㒠pe 2 osii este dotat㒠cu motor Ganz-Malaxa în 6 cilindri, cântă’reşte 25 de tone, are o lungime de 8,2 metri, atinge o vitez㒠maxim㒠de 55 km/h în regim uşor. Diametrul roţilor este de 1000 mm, iar distanţa dintre osii este de 2900 mm. Suspensia este pe arcuri în foi, iar puterea motorului era transmis㒠că’tre osii prin biele. Sistemul de biele (motoare şi cuplare) este conectat la motor printr-o transmisie mecanic㒠cu 4 trepte de viteze. Este printre singurele locomotive din România la care, pentru a schimba viteza, se acţioneaz㒠ambreiajul. Totodată’, transmisia este dotat㒠cu demultiplicator de viteze care deserveşte dou㒠regimuri de mers: greu şi uşor.

Asemă’narea dintre un LDH şi un B-DM este mare, astfel c㒠avem acelaşi tip de baterie de acumulatori (de 24 de V) care alimenteaz㒠un demaror Bosch de 24V. Se observ㒠radiatorul pentru apa de ră’cire care este montat dup㒠un grilaj din bare de fier din partea frontal㒠a locomotivei.

Informaţiile prezentate v-au fost redate din ”Caietul IV – Locomotive Diesel şi Electrice – Uzina Nicolae Malaxa”, iar dac㒠doriţi informaţii suplimentare, v㒠invit s㒠consultaţi şi alte surse de informare: aici[url], [url=http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_diesel/b-dm.htm]aici sau aici.

Locomotiva diesel-hidraulic㒠B-DM funcţională’, proprietate a Revamar Bucureşti<i></i>



Express-ul de Otopeni ală’turi de B-DM 008<i></i>



O pies㒠de muzeu în funcţie - Locomotiva Diesel Mecanic㒠de 120 de cai putere la manevre<i></i>



Dac㒠tot vorbim de aceste locomotive, v㒠reamintesc c㒠în 30 aprilie 2008 am fotografiat la Moldoviţa. Dup㒠cum poate aţi auzit, fabrica de cherestea de la Moldoviţa a aparţinut omului de afaceri Omar Hayssam, care a adus aceast㒠fabric㒠în faliment. Aceasta a ars pe 13 aprilie 2008, ră’mânând aici doar un gard înalt şi hale pă’ră’site. Totuşi, am ză’rit o locomotiv㒠diesel-mecanic㒠înmatriculat㒠cu seria B-DM-027. Pe plă’cuţa plasat㒠lateral scria c㒠viteza maxim㒠admis㒠este de 55 km/oră’. Din pă’cate, nu v㒠pot oferi decât dou㒠fotografii realizate cu telefonul, deoarece bateriile aparatului foto s-au consumat…

O locomotiv㒠pă’ră’sit㒠într-o fabric㒠pustie<i></i>


Locomotiva B-DM-027<i></i>


Detaliu la plă’cuţele de identificare<i></i>



14:30<i></i>

Revenind, dup㒠ce fotografiat B-DM-ul care fă’cea manevr㒠pentru Revamar Bucureşti, am mers mai departe de-a lungul racordului Bă’neasa – Bucureşti Triaj pentru a ajunge în staţia Bucureşti Bă’neasa. Acest racord este folosit de trenurile de marfă’.

Pe racordul de cale ferat㒠dintre Bă’neasa si Bucureşti Triaj<i></i>


La intersecţia dintre racordurile de pe M1000 (dreapta) şi de la Bucureşti Triaj (stânga) <i></i>



14:40<i></i>

Ajungând pe linia magistral㒠800, Bucureşti – Constanţa, ne-a ieşit în cale Trenul Regio Bucureşti Obor – Bucureşti Nord, compus dintr-o ram㒠electric㒠ex-SNCF Z6300 modernizat㒠şi adaptat㒠la calea ferat㒠româneasc㒠de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Trenul Regio Bucureşti Obor - Dragonul Roşu – Bucureşti Nord<i></i>


Rama electric㒠Z6300 de la francezi pe Trenul Dragonul Roşu<i></i>


Semnale luminoase de ieşire din Staţia Bă’neasa<i></i>



15:30<i></i>

Ne-am adă’postit ceva vreme din cauza ploii, timp în care am ne-am pus burţile la cale. Pe calea ferat㒠n-a mai trecut nici un tren, aşa c㒠timp de or㒠am mai ”prospectat” liniile gă’rile Bă’neasa.

Spre Gara Bă’neasa<i></i>


Opritor de cale<i></i>


Podul Bă’neasa 1 de pe Magistrala 800<i></i>


Fântâna Mioriţa din Zona Gă’rii Bă’neasa<i></i>


Istoric Fântâna Mioriţa<i></i>



Și aşa se termin㒠şi că’lă’toria feroviar㒠din 30 mai 2009, ultima din acea primă’vară’. Facultatea era aproape pe terminate, vara fă’cea cu ochiul şi noi aventuri FeRoviaRe se întreză’reau la orizont…<i></i>


Detalii traseu<i></i>:

Ruta<i></i>: Bucureşti Basarab – P.O. Carpaţi – Racord M1000 cu M800 - Revizia Griviţa – Gara Bucureşti Bă’neasa

Distanţa<i></i>: 5 km

Locuri importante<i></i>:

- Revizia Bucureşti Basarab
- Revizia Bucureşti Griviţa
- Revamar şi eventualele manevre efectuate de locomotivele diesel de acolo
- Activitatea cu Trenuri de Că’lă’tori
- Fântâna Mioriţa
 
Trenuri din Franţa la a doua viaţ㒠în România <i></i>
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Bucuresti Nord – Pantelimon<i></i>

Ar fi trebuit s㒠fie prima zi de practică’… dar s-a terminat mai repede decât ne aşteptam. Dup㒠ce ni s-au prelucrat normele de protecţie a muncii şi am cunoscut personalul Reviziei de Vagoane Griviţa Bucureşti, am avut ră’gaz s㒠citim Instrucţia 250 cu privire la Revizia şi întreţinerea vagoanelor în exploatare.

Și cum eram aproape de gară’, am plecat împreun㒠cu câţiva colegi de facultate pân㒠la staţia Pantelimon de pe Magistrala feroviar㒠800, într-o plimbare FeRoviaR㒠de nici 20 de kilometri. Am că’lă’torit cu o ram㒠electric㒠ex-SNCF de tip Z6100 care fă’cea serviciu pe Trenul urban Bucureşti Nord – Dragonul Roşu – Bucureşti Obor. Pe aceast㒠porţiune, calea ferat㒠era aproape nouă’, iar trenul a circulat cu vitez㒠sporit㒠- 70-80 km/h.
<i></i>

Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Braşov – Bucureşti – Constanţa<i></i>


Trenul Bucureşti Nord – Bucureşti Obor în Pantelimon<i></i>



10:10<i></i>

Prin Gara de Nord era aglomeraţie de trenuri, iar noi ne gră’beam s㒠prindem Trenul de Bucureşti Obor. M㒠întâlneam pe o linie din gar㒠cu o locomotiv㒠a Regiotrans din seria 25500, aşa-numit㒠”danseuse” din cauza efectului pronunţat de şerpuire care apare la viteze ridicate. Locomotiva este echipat㒠cu boghiuri monomotoare, deci cu un singur motor pe boghiu. Construit㒠de Alstom, aceasta este capabil㒠s㒠dezvolte o putere maxim㒠de 2940 kW şi o vitez㒠maxim㒠de 140 km/h.

O locomotiv㒠clasic㒠cu dung㒠roşie a CFR Că’lă’tori<i></i>


Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Braşov – Bucureşti – Constanţa<i></i>


Locomotiva 25518 a Regiotrans care ştie s㒠tracteze trenuri de pasageri în regim push-pull<i></i>


O locomotiv㒠modernizat㒠la Softronic, în Gara Bucureşti Nord<i></i>



10:20<i></i>

în plin㒠zi de vară’, operatorii de la calea ferat㒠verificau linia ferat㒠de la intrare în Gara de Nord.

Gara de Nord, vă’zut㒠din Trenul Express Dragonul Roşu<i></i>


Oamenii de la linii care verificau ecartamentul că’ii ferate<i></i>



10:30<i></i>

Deşi era o că’lă’torie scurtă’, am scos repede capul pe geam şi am simţit curenţii de aer care ne izbeau în faţă’. Fotografiam vehiculele de pe calea ferat㒠din zona Bă’neasa, care nu erau puţine. De exemplu, am ză’rit-o pe EA1-767 la tracţiunea Rapidului de Constanţa, apoi pe EA1-598 stând de rezerv㒠în Bă’neasa şi o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠manevrând în aceeaşi staţie.

Pe sub Podul Grant<i></i>


Intrare în Revizia de Vagoane Basarab<i></i>


Un tren personal de 6 vagoane aştepta s㒠intre la revizie la Basarab<i></i>


LDH la manevre în Revizia de Vagoane Basarab<i></i>


Vedere spre Ploieşti de pe Magistrala 1000<i></i>


Pe racordul de pe Magistrala 1000 pe Magistrala 800 – Constanţa<i></i>


Rapidul 680 Constanţa – Bucureşti Nord, numit şi Histria<i></i>


Vagon 21-31 pe Trenul Rapid<i></i>


Tren Rapid în Bă’neasa<i></i>


în apropiere de staţia Bă’neasa<i></i>


în prim fapt de cosmetizare a că’ii ferate<i></i>


Vagoane cu gaz pentru descă’rcare sau gata descă’rcate în staţia Bucureşti Bă’neasa<i></i>


Locomotiva EA1-0598-7 a CFR Că’lă’tori<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic㒠în staţia Bă’neasa<i></i>


Pod feroviar de pe Magistrala 800 peste Drumul Naţional 1<i></i>


Vedere spre Parcul Heră’stră’u<i></i>



10:40<i></i>

Se vedea foarte foarte frumos de pe podul peste Lacul Heră’stră’u, mii de că’lă’tori spunându-şi ”La revedere, Heră’stră’u!” sau… ”Duminic㒠dă’m o tur㒠în Heră’?”

Semnale luminoase de intrare în staţia Bă’neasa<i></i>


între staţia Bă’neasa şi Pantelimon<i></i>


Sfârşitul unei zone neutre în apropiere de staţia Pantelimon<i></i>


Sere vă’zute de pe calea ferată’<i></i>


Pasajul Pipera-Tunari, oprit din cauza stâlpilor liniei de înalt㒠tensiune<i></i>



Am trecut pe sub presupusa traiectorie a Pasajului Pipera-Tunari, a că’rui construcţie s-a oprit din cauza dificultă’ţii plasă’rii unei traverse din componenţa podului foarte aproape de stâlpii de susţinere a liniei de curent cu tensiune de 25.000 de volţi. Pe traseul spre Pantelimon am parcurs un segment de linie în aliniament, declivitate aproape de 0.

O macara feroviar㒠pe 2 osii cu muncitori care lucrau la întreţinerea infrastructurii feroviare<i></i>




O motociclet㒠la trecerea la nivel cu calea ferată’<i></i>


Un linior la datorie<i></i>


Spre Constanţa şi un bun dâmb de fotografiat trenuri<i></i>


La 12 kilometri depă’rtare de Bucureşti Nord<i></i>


Semnal luminos cu funcţie de prevestire a semnalului luminos de intrare în staţia Pantelimon<i></i>


Șoseaua Andronache la trecerea cu nivel cu calea ferată’<i></i>


Semnale luminoase de intrare în staţia Pantelimon sub pasajul denivelat al şoselei Colentina<i></i>


Trei Oltcituri în Voluntari<i></i>


Semnal luminos de parcurs în staţia Pantelimon<i></i>


Semnal luminos pitic de manevră’<i></i>


Linii ferate <i></i>


Rama electric㒠avea oprire la linia 1 din staţie<i></i>



10:50<i></i>

Mica noastr㒠excursie feroviar㒠s-a încheiat în staţia Pantelimon. Gara Pantelimon se prezint㒠cu o arhitectur㒠cu motive clasice, zidurile fiind din că’ră’mid㒠roşie, dând astfel clă’dirii o prestanţ㒠în ton cu funcţia pe care o deţine – accea de loc de aşteptare pentru că’lă’tori. Staţia Pantelimon reprezint㒠un nod feroviar, întrucât de aici se desparte Magistrala 800, Bucureşti – Constanţa, de linia Pantelimon – Gara Obor, Pantelimon – Olteniţa şi Pantelimon – racord linia de centur㒠a Bucureştiului.

Trenul Bucureşti Nord – Bucureşti Obor în Pantelimon<i></i>


Plac㒠de informare proiect reabilitare Magistrala 800, Bucureşti – Constanţa<i></i>


Stâlpi de susţinere a reţelei electrice din staţia Pantelimon<i></i>



într-un blog urmă’tor, va urma că’lă’toria noastră’, per pedes, pân㒠la staţia Bră’neşti. V㒠aştept cu drag!<i></i>
 
In loc de fotografie eu vad urmatorul mesaj de la Photobucket:

Look who's popular.
Is this your photo?
Upgrade to Plus for additional bandwith.

Acum nu ca m-ar interesa in mod deosebit aceste poze dar ma gandesc ca altii, mai apropiati subiectului, ar dori sa le vada si nu pot.
 
Am revenit! V㒠invit la o că’lă’torie pe ruta Pantelimon - Bră’neşti!

Magistrala modernizata 800, vazuta la pas intre Pantelimon si Pasarea
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaR㒠Pantelimon - Bră’neşti

Scriam în acest blog despre că’lă’toria cu trenul de la Bucureşti Nord la Pantelimon. Èťinta noastră’, a pasionaţilor de trenuri porniţi la plimbare pe calea ferată’, era staţia Bră’neşti şi recunoaşterea traseului feroviar pân㒠acolo. Astfel, ală’turi de Ionuţ, Mihai, Bogdan şi Dragoş am ”cartografiat” cei 14-15 kilometri de la staţia Pantelimon la staţia Bră’neşti Sat.

Pe parcurs ne-am întâlnit cu trenuri ca Rapidul de Mangalia – Bucureşti Nord, Personalul de Feteşti – Bucureşti Obor, Rapidul de Bucureşti Nord – Mangalia, mă’rfare cu alumin㒠(dus – întors) şi multe altele. De asemenea, am putut vedea infrastructura, pas cu pas, cum sunt poziţionate semnalele luminoase şi celelalte echipamente de semnalizare şi siguranţ㒠feroviară’.


http://www.youtube.com/watch?v=mo4vbzaXFAg

Trenul Personal 8034, Feteşti – Bucureşti Obor


Trenul Rapid 684, Mangalia – Bucureşti Nord


Locomotiva electric㒠de la CFR Marf㒠40-0439-6 trecând prin Bră’neşti


11:00

Trenul Urban Bucureşti Nord - Dragonul Roşu Complex Europa – Bucureşti Obor


Linia de centur㒠Bucureşti - Titan – Bucureşti Sud


Schimbă’tor de cale automat în staţia Pantelimon


Restricţie cu 15 km/h pe linia de centură’



Deşi peisajul era pustiu, în cei 15 metri lă’ţime de infrastructur㒠se constituie cel mai adecvat mijloc de transport în raport cu mediul înconjură’tor. Poluarea redus㒠a atmosferei, consumul eficient de energie, siguranţa sporit㒠a circulaţiei, poluarea redus㒠sonor㒠şi suprafaţa mic㒠de teren ocupat㒠pun calea ferat㒠pe primul loc în domeniul transportului de că’lă’tori şi de marf㒠continental.

Spre exemplu, aceast㒠cale ferat㒠modernă’, cu dou㒠linii de cale ferat㒠electrificată’, are o lă’ţime de nici 15 metri, în timp ce o autostrad㒠cu patru benzi de circulaţie şi cu o capacitate de transport similar㒠necesit㒠o suprafaţ㒠de teren (31,5 metri) de dou㒠ori mai mare faţ㒠de cea necesar㒠construirii a dou㒠linii de cale ferată’. Mai multe informaţii despre avantajele transportului feroviar gă’siţi în lucrarea d-lui Viorel Simuţ - Managementul Transportului Feroviar.

Magistrala 800, Bucureşti – Constanţa


Linie ferat㒠nemodernizat㒠- Linia de centur㒠Bucureşti


Calea ferat㒠Bucureşti – Constanţa la kilometrul 20


Macaz automat pe linia ferat㒠spre Constanţa


Atenţie, urmeaz㒠o restricţie de vitez㒠pe firul II



12:00

Am lă’sat în urm㒠racordul de la linia de centur㒠la Magistrala 800 şi am continuat a merge, pas cu pas, spre direcţia Constanţa. Staţia în care urma s㒠intră’m era Pasă’rea, un obiectiv cam pustiu şi care este la 5 kilometri de localitatea Pasă’rea. Pe de alt㒠parte, staţia deservea linia industrial㒠care oferea acces unor societă’ţi comerciale ca Acumulatorul sau REBU. Ei bine, şi cum ne pregă’team s㒠trecem de semnalele luminoase de intrare în Pasă’rea, tocmai trecea Trenul Rapid de Mangalia – Bucureşti, gonind cu vitez㒠stabilit㒠spre Bă’neasa.

Semnal luminos suspendat îndreptat pentru trenurile care veneau dinspre Bucureşti


Cale ferat㒠modernizat㒠în mileniul III


Semnale luminoase pitice la intrare în staţia Pasă’rea


Fosta cale ferat㒠industrial㒠care deservea societatea Acumulatorul


Intrare în staţia Pasă’rea


Staţia Pasă’rea, clă’dire interesant㒠şi îngrijită’



12:30

Nu pot s㒠uit nicicând ecoul trenurilor care treceau prin pă’durea Pustnicu, de pe vremea când eram şcolar cazat la Tabă’ra de la Pustnicu de lâng㒠Bră’neşti. Ei bine, în acele momente treceam pe linia care provoca atâtea zgomote feroviare, care tă’ia perimetrul pă’durii în 2 pă’rţi inegale. Din pă’cate, nu ne-am întâlnit decât cu o drezin㒠pantograf de la Geismar, vehicul feroviar care nu creeaz㒠ecoul şi muzica pe care le doream s㒠le reaud.

Intrare in staţia Pasă’rea dinspre Constanţa


Cale ferat㒠prin pă’dure


Pă’durea Pustnicu


Trecere la nivel a drumului Cozieni - DN Bucureşti – Feteşti cu calea ferată’


Drezin㒠pantograf Geismar VMT 863C circulând pe firul II Bucureşti – Constanţa



13:00

Ne apropiam de pasajul rutier al DN Bucureşti – Feteşti, pod pe care stă’team prin 2003 ore întregi s㒠aştept vreun tren mă’rfar sau de persoane. Cât m㒠mai amuzam la auzul doamnei care ne supraveghea în tabă’ră’, m㒠acuza c㒠plec s㒠m㒠joc pe calculator la o sal㒠din Bucureşti de nu m㒠gă’sea nimeni 4-5 ore…

în apropiere de curba de la Bră’neşti


Vedere spre Bucureşti


Poz㒠de grup cu echipa de plimbare pe Bucureşti - Pantelimon – Bră’neşti



13:30

Dup㒠ce am realizat poza de grup, şi-a anunţat prezenţa sub pod şi un tren mă’rfar al GFR cu cisterne plecând spre Constanţa.

Locomotiva electric㒠40-1012-0 a Grupului Feroviar Român la Bră’neşti


Trenul de marf㒠GFR rula cu vitez㒠spre Constanţa


Kilometrul 26, 400 metri




Dup㒠trecerea unor trenuri pe care le-am filmat aici, iată’-ne ajunşi lâng㒠balta Bră’neşti. Deşi mi-aş fi dorit s㒠surprind nişte cadre mai intersante din aceast㒠zonă’, am fă’cut, ca de obicei, promisiunea s㒠m㒠întorc prin aceste locuri frumoase.

Cale ferat㒠în aliniament şi palier


Calea ferat㒠Bucureşti - Constanţa la Bră’neşti


Peronul modernizat al haltei Bră’neşti-Sat pe M800



14:00

Iată’-ne ajunşi la Bră’neşti, la 28 de kilometri depă’rtare de Bucureşti Nord. Aici am staţionat câteva zeci de minute pentru a aştepta Trenul Rapid de Mangalia, ştiind c㒠acesta pleac㒠la 14.00 din Gara de Nord.

Clă’direa staţiei Bră’neşti-Sat


Mersul Trenurilor în Bră’neşti-Sat


Halta Bră’neşti-Sat, km 28



14:30

Dup㒠un efort susţinut de aproape 4 ori de mers, ne întorceam spre casele noastre cu o dub㒠care fă’cea traseul Bră’neşti – Bucureşti Obor. Și uite aşa, dragii mei cititori, aţi urmă’rit curs de 80 de fotografii traseul Pantelimon – Bră’neşti, traseu proaspă’t modernizat de pe calea ferat㒠Bucureşti – Constanţa şi pe care românii înc㒠sper㒠s㒠circule cu viteze de 120-140 şi chiar 160 km/h. V㒠mulţumesc pentru atenţie!

Calea ferat㒠Bucureşti - Constanţa vă’zut㒠de pe Drumul Naţional Bucureşti – Feteşti
 
Felicitari pentru fotografii! Pentru mine a fost unul dintre acele momente in care toate mi s-au parut mai frumoase prin obiectivul aparatului foto... parca iti vine sa vizitezi cate ceva...
 
Frumos, seamana cu ceea ce ar trebui sa fie o cale ferata decenta, moderna si tara noastra merita acest lucru. Felicitari si spor in continuare la astfel de capturi fotografice frumoase! :D
 
Salut mishu! Chiar acum 2 saptamani identificam si eu Gara Branesti si apreciam modul in care peroanele sunt dispuse in asa fel incat s anu tina bariera pusa cand trenul sta in gara (peroanele pe fiecare sens sunt puse ca statiile RATB DUPA intersectie, practic dupa trecerea la nivel.

Arata chiar foarte bine, timpul de stat la bariera este scurt (la un IR care a trecut cu aprox 100 la ora prin statie am stat 7 minute).

Frumos frumos, de epoca VI:))) dar de fapt de ce iti mai comentam pozele, mereu ne-ai adus poze frumoase
 
Mulţumesc Electricul şi Bogdan pentru cuvintele voastre! Vin cu un alt episod cu material rulant din Gara de Nord...

Plimbare de dimineaţ㒠prin Gara de Nord<i></i>
8 iulie 2009 -=- Activitate FeRoviaR㒠în Gara de Nord<i></i>

Dup㒠câteva ore petrecute la Griviţa Bucureşti, am venit în gar㒠împreun㒠cu doi colegi de-ai mei, pasionaţi şi ei la fel ca mine, s㒠admiră’m bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.<i></i>

Locomotiva EA-881 cu stemă’<i></i>


Vagon de că’lă’tori venit din Turcia, 50-40 002 Bcm<i></i>



11:20<i></i>

Nu era înc㒠ora amiezii, dar în Gara de Nord erau sosite deja trenuri din Transilvania şi Moldova. Locomotivele aflate la tracţiune erau îngrijite şi dovedeau cu succes traseul lung dintre oraşele României şi Bucureşti.

Clă’direa Gă’rii de Nord din Bucureşti<i></i>


40-0881-9 în toat㒠splendoarea ei<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-926<i></i>


Locomotiva EA1-209 sosit㒠de la Braşov cu Trenul Personal 3002<i></i>



11:30<i></i>

Am surprins vagoane stră’ine, ca de exemplu 51 52 60 80 619 – 2. Acesta a fost un vagon de dormit cu clasa I şi a II-a, având viteza maxim㒠de 160 km/h, el venind de pe tă’râmuri bulgă’reşti. Ceea ce m-a surprins a fost numă’rul de serie al vagonului, care a ajuns la 619. în rest, am remarcat cuşete, vagoane salon de clasa a II-a şi de clasa I.

EA1-717 cu Trenul InterCity Ștefan cel Mare de la Suceava, IC 552<i></i>


Vagon de clasa a II-a 21-76 în compunerea Trenului Intercity<i></i>


Locomotiv㒠diesel-electric㒠60-1523-4 care circula şi pe la bulgari<i></i>


Vagon din Bulgaria 60-80 619<i></i>


Vagon de dormit 71-31 039<i></i>


Vagon cuşet㒠40-70 003<i></i>


Vagon de că’lă’tori clasa a II-a 21-86 042<i></i>


Vagon de că’lă’tori clasa a II-a 21-76 024<i></i>


Vagon cuşet㒠44-31 026<i></i>


Generator de curent de tip ghear㒠pus pe boghiu Minden-Deutz<i></i>



11:40<i></i>

O diferenţă’, destul de mare, a fost aceea c㒠în Revizie am putut urca pe vagoanele în cauză’, în timp ce aici abia le-am putut vedea în defilare. Tot în gar㒠am observat şi un vagon venit din Istanbul, care avea urmă’torul cod: 51 75 50 40 002 – 5. Stă’team în faţa unui vagon venit de pe că’ile ferate turceşti TCDD, avea 10 compartimente de clasa a II-a şi circula cu o vitez㒠maxim㒠de 140 km/h.

Vagon de că’lă’tori venit din Turcia, 50-40 002 Bcm<i></i>


Locomotiva diesel-electric㒠LDE EGM venit㒠de la Iaşi cu Intercity 562<i></i>



V㒠mulţumesc pentru atenţie şi v㒠invit pe blog la episodul III al Jurnalului de Student de la Facultatea de Transporturi, specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar”.<i></i>
 
început de zi într-un început de toamn㒠în Bucureşti<i></i>
septembrie 2009 -=- Activitate FeRoviaR㒠Gara de Nord Bucureşti<i></i>


Eram la Bucureşti pentru a resusţine un examen la Mecanic㒠pentru mă’rire de not㒠şi cu aceast㒠ocazie am avut şansa de a fotografia vagoanele Trenului Orient Express. Am dedicat un spaţiu mai amplu în reportajul special realizat, fotografiile fiind realizate cu un Canon A550.

De dimineaţă’, de la 7, pân㒠la amiază’, la 12, am urmă’rit cu atenţie manevrele care se desf㒺urau în Gara de Nord, pe toate cele 14 linii ale sale. Locomotive electrice, modernizate sau nu cu Siemens sau Softronic, locomotive diesel-electrice, clasice sau modernizate cu General Motors, dar şi automotoare Să’geata Albastr㒠sunt personajele principale din imaginile din acest reportaj. în plus, apare şi ”locomotiva Generalul”, cea care poate s㒠circule cu peste 200 km/h fă’r㒠probleme pe Că’ile Ferate Române.
<i></i>


7:10<i></i>

Dimineaţa soseşte trenul Internaţional de la Sofia care intr㒠prin ţar㒠la Videle şi este tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠”Jimmy”, clasa 65 sau 63. Trenul pleac㒠spre Suceava şi mai departe spre Moscova.

Trenul Internaţional / Rapid 382 Sofia – Moscova<i></i>


Vagon de clasa a II-a sosit de la bulgari<i></i>


Garnitura de vagoane ruseşti din trenul Sofia – Moscova<i></i>



7:20<i></i>

Se ataşa un vagon suplimentar rusesc la Trenul Internaţional de Moscova<i></i>


Trenul Internaţional Sofia - Moscova plecând din Bucureşti cu EA 5100 kW 40-0800-9<i></i>



7:30<i></i>

Pleca din Nord o locomotiv㒠electric㒠modernizat㒠de Softronic 821<i></i>



08:00<i></i>

Interesant㒠tracţiunea trenului de la Urziceni la Bucureşti, cu locomotiv㒠diesel-electric㒠şi locomotiv㒠diesel-hidraulică’. Le-am fotografiat cu bucurie c㒠vă’d ”tracţiune” dubl㒠pentru un tren personal.

80-0163-8 venit㒠de la Urziceni<i></i>


Vagoanele decuplate de la locomotivele diesel<i></i>


Dou㒠locomotive diesel<i></i>


LDE 907 se pregă’tea sa plece spre Slobozia Veche cu Personalul 8121<i></i>



08:10<i></i>

Cum spuneam, reportajul dedicat Orientului Express poate fi citit aici, îns㒠nu m-am putut abţine s㒠nu includ şi aici câteva fotografii cu celebrul tren transeuropean.

Rama electric㒠58-3002-1 ieşea din Gara de Nord spre Depou<i></i>


Dou㒠locomotive LDE-EGM. Ce s㒠tracteze ele oare? <i></i>


Rezervorul de motorin㒠al locomotivei diesel-electrice<i></i>


Locomotiva LDE EGM 1326 pregă’tit㒠s㒠plece într-o curs㒠pân㒠la Videle<i></i>


Orient Express la linia 14 în Bucureşti Nord<i></i>



08:20<i></i>

Liniile începeau s㒠fie ocupate, lumea s㒠urce, s㒠coboare, revizorii fiind solicitaţi la maximum în aceast㒠perioadă’, în timp ce însoţitorii de vagoane ră’suflau uşuraţi c㒠dup㒠înc㒠o noapte de munc㒠au ajuns la destinaţie.

Un revizor de cale şi un însoţitor de vagon<i></i>


Locomotiva electric㒠modernizat㒠Softronic 703 la acţiune<i></i>


Trenul Rapid 632 de la Oradea sosea în Gara de Nord<i></i>


Pasarela Basarab, când era în picioare<i></i>


Frumoasa locomotiv㒠electric㒠EA1-105 ducea din Nord câteva vagoane de că’lă’tori<i></i>



08:30<i></i>

Plecarea Trenului Orient Express am filmat-o din halta Bucureşti Basarab, aşa c㒠am mers cam 2 kilometri de la Gara de Nord.

Tracţiune dubla pentru Orient Express<i></i>


Locomotiva modernizat㒠cu Siemens no. 324<i></i>


Locomotivele CFR Că’lă’tori merg la remizat<i></i>



08:40<i></i>

”Tă’râmul” reviziei şi haltei Basarab avea s㒠fie vizitat foarte des de atunci încolo… Aici poţi surprinde trenurile prinzând viteză’, imaginile şi sunetele percepute fiind ca o hran㒠pentru sufletul nostru de pasionaţi feroviari.

Generator cu poli în ghear㒠KS 4.5 kW<i></i>


Harnica locomotiv㒠LDH125 de la Revizia de Vagoane Basarab<i></i>



09:20<i></i>

Si s-a dus Orient Express-ul spre Istanbul<i></i>


Liniile Reviziei Bucuresti Grivita<i></i>



10:30<i></i>

Dup㒠plecarea Trenului Orient Express, am urcat pe pasarela Griviţa şi pe lâng㒠Muzeul CFR de pe Calea Griviţei am intrat din nou pe peroanele Gă’rii de Nord.

Clă’direa Muzeului CFR<i></i>


Muzeul Că’ilor Ferate Române de pe Calea Griviţei<i></i>


Locomotiva modernizat㒠cu Siemens no. 340 cu Rapidul 680 de la Constanţa<i></i>



10:40<i></i>

Forfota de dimineaţ㒠s-a mai diminuat, orele 10-12 fiind mai degrab㒠ore dedicate sosirii trenurilor de prin ţară’.

Boghiu Goerlitz V la vagonul 21-31 de la Constanţa<i></i>


Suspensia osiei vagonului de că’lă’tori de clasa a II-a 21-31<i></i>


Vagoanele Trenului Rapid de Botoşani<i></i>



10:50<i></i>

Primind alb lunar, convoaiele de că’lă’tori dau în ”marşarier” spre Revizia Griviţa, iar locomotivele de tracţiune se împart fiecare pe canalele de revizie din Depoul Bucureşti Nord.

Vagon cuşet㒠44-31 de la Rapidul 742 venit de la Satu Mare<i></i>


Locomotiva EA-78 pleca spre Griviţa cu trenul de la Satu Mare<i></i>



11:00<i></i>

Trenul Rapid de Botoşani/Suceava îşi fă’cea loc printre Să’geţile Albastre care aduceau că’lă’tori de prin oraşele din Câmpia Română’.

Șosea de la aeroport Express-ul de Otopeni<i></i>


Se gara Trenul Accelerat 1893 spre Craiova<i></i>


Să’geţi albastre venite din Depoul de Automotoare<i></i>


Spre Botoşani, pleca Rapidul 751<i></i>


Locomotiva electric㒠41-0567-2 intra în Nord cu un Rapid<i></i>



11:10<i></i>

Plecau spre Craiova dou㒠automotoare Siemens<i></i>



11:30<i></i>

Apariţia plă’cut㒠a Generalului la Trenul Rapid de Iaşi (locomotiva fă’cea serviciu doar pân㒠la Mă’r㒺eşti) avea s㒠fie printre ultimele momente petrecute în acea zi în Gara de Nord.

Locomotiva Generalul gara Trenul Rapid de Iaşi<i></i>


Una dintre locomotivele româneşti capabile s㒠ating㒠200 km/h<i></i>


Locomotiva Trenului Intercity 552 de la Suceava<i></i>



11:40<i></i>

Locomotiva diesel-electric㒠63-1002 cu Trenul Intercity 562 de la Iaşi<i></i>


Locomotiva electric㒠41-0804-9<i></i>



Dragii mei, aţi remarcat pân㒠la final peste 20 de locomotive venite din toat㒠ţara (Suceava, Constanţa, Cluj-Napoca, Braşov) şi de aceea, v㒠mulţumesc pentru parcurgerea reportajului şi v㒠mai aştept pe blog!<i></i>