• Forumul este in proces de upgrade!

Hunedoara - Gara Mica

LDH

Well-Known Member
#1

Calin din Hunedoara a postat o serie de imagini deosebite.
Caline daca ai putea tu sa postezi din nou pornind de la imaginile cu portale...


Asa cum a spus si Rally, vom incerca in acest topic sa facem o prezentare cat mai "inspirativa" (nici nu stiu daca exista cuvantul asta..) a unor tronsoane de cale ferata, gari, material rulant existent sau fost, asa cum exista sau au existat ele in realitate, in speranta ca vor folosi celor ce isi construiesc o diorama tematica. Pentru ca acest material sa fie cat mai concludent si de ajutor, va rugam ca cei care aveti posibilitatea, sa postati imagini, materiale, filmulete, detalii tehnice in legatura cu numele topicului. Astfel, cu siguranta ca vom gasi aici un documentar folositor acum sau mai tarziu.
Voi incepe cu fotografiile unor portale de tunel de pe ruta Simeria - Petrosani, tronsonul Crivadia - Merisor.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Atat deocamdata despre aceasta ruta, voi reveni la acest subiect pe parcurs, pana atunci, cei interesati de acest tronson pot cere detalii lui LDH.
 

LDH

Well-Known Member
#2
Calin_CBR

In municipiul Hunedoara, pe langa gara CFR, mai exista o gara...GARA MICA. De fapt, ea nu mai functioneaza ca gara din 1990, insa a ramas ruina cladirii ce adapostea odata GARA MICA. Aceasta "Gara mica" chiar a functionat pana in 1990 si avea linii pentru mocanita, care aducea minereul din muntii Poiana Ruscai catre combinatul siderurgic. De asemenea, de doua ori pe zi (o plecare si o sosire) erau atasate si doua vagoane de calatori, vechi de cand lumea, cu geamuri care se deschideau ca si la masina, invartind de o manivela si banchete din lemn, insa frumoase si cu aer nostalgic. Gara este situata in apropierea Castelului Corvinestilor la aproximativ 50-100 de metrii, pe o culme vecina cu cea pe care este ridicat castelul, unite printr-un pot metalic cu imbinari nituite. Astazi, prin bunavointa unui domn pasionat de trenuri si "bolnav" de linie ingusta, care lucreaza inca la depoul de mocanite de 26 de ani, am aflat mai multe detalii. Linia a avut o lungime totala de 16,3 km, un ecartament de 76 cm si o latime a sinei de 40 mm. Acum mai este utilizabila doar o portiune de 400-500 metri de cale ferata ingusta, iar singurele vagoane care mai circula efectuand diverse manevre sunt cele pe care le veti vedea in fotografii.

Iata fosta GARA MICA, de unde in zilele libere urcau voiosi in vagoane oamenii muncii din municipiul Hunedoara, cu destinatia - zona de agrement Govajdia. Aici specific ca Govajdia se afla la 11 km de Hunedoara, pana acolo calea ferata trecand si prin doua tunele. La Govajdia erau detasate cele doua sau trei vagoane de calatori, iar restul garniturii mai parcurgea la deal 5 km, pana la Craciuneasa, unde erau incarcati vagonetii cu minereu.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Cateva imagini cu portiuni din calea ferata care mai exista si cu podul "Nr. 1", care dupa spusele domnului Hazu, administratorul, mecanicul de locomotiva si intretinatorul liniei, vagoanelor si locomotivelor, este primul pod curb din Romania.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

LDH

Well-Known Member
#3
Calin_CBR

Podul curb a fost vopsit anul trecut, cred ca de alpinistii utilitari. Tot aici vreau sa mentionez inca o data ca linia, atat cat mai este din ea, vagoanele si trei locomotive sunt functionale datorita unui singur om - Dl. Hazu, care lucreaza in domeniu de 26 de ani. Mai intai a fost, il citez pe dumnealui: "inghesuitor de piatra sub sine", apoi ajutor de mecanic (inca mai functionau "negrele", cum le spune dansul aburoaselor, si erau 3 la numar), apoi mecanic, iar acum, in depoul unde pana in 1992 lucrau 126 de oameni, a ramas doar dumnealui....si printre altele, preferata sa -"Regina Albastra", care din pacate este nefunctionala, folosita pentru piese de schimb....
 

LDH

Well-Known Member
#4
Calin_CBR

@ ALX

Da, zona e chiar superba....Linia mai este folosita doar pentru diverse manevre, probabil ...doar datorita iubirii lui nea Hazu pentru aceasta linie ingusta si tot ce inseamna ea....Dumnealui s-a bucurat foarte mult cand a vazut ca cineva il intreba despre linie, locomotive, vagoane....i-am intrat sub piele cum s-ar spune si a promis ca ma va anunta cand va face urmatoarele manevre. De asemenea, sambata imi va aduce ceva albume cu foto si materiale despre inceputurile acestei cai ferate.

@ amiel

din cate am mai vazut pe forum, daca specifici sursa sau citezi corect, nu cred sa fie vreo problema. Ceea ce cred ca ar trebui sa respectam cat mai mult posibil este locatia - Romania si tema topicului.
 

LDH

Well-Known Member
#5
Calin_CBR

Iata cateva fotografii cu detalii ale sinei si cu materialul rulant existent

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

LDH

Well-Known Member
#7
Calin_CBR

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

LDH

Well-Known Member
#8
Calin_CBR

Si unul din cele patru LDH-uri 45....din care doar trei mai sunt functionale.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


....si depoul..."casuta" LDU-urilor :wink:

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


cam atat pentru astazi...revin sambata-duminica cu poze noi si, sper eu si material informativ.
Va multumesc!{/quote]
 

LDH

Well-Known Member
#9
Uite si harta promisa

Este o harta veche cu multe detalii dar fara o explicitare a semnelor conventionale folosite deci linii CF cat cuprinde

Apare Govajdia dar nu si Craciuneasa

Poate dupa discutiile pe care le ai poti trasa traseul



http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Harta1.jpg
 

Calin_CBR

Active Member
#12
Am informatii ca ne asteapta ceva surprize placute aici :roll: ....mai mult nu va spun, si eu le astept :|
Salutare si bine v-am regasit, fratilor!
 

LDH

Well-Known Member
#13
Salut Calin!

Ce-i cu tine de esti asa secretos?

Ce ai citit in ultimul timp?

"Capitalul" sau "Mein Kampf"? :D :evil:
 

Calin_CBR

Active Member
#14
Salut Dorule!

Hehehe...nici-nici! Secretul ramane secret, pentru ca surpriza sa fie mai mare, dar tu de ce faci pe nestiutorul? :twisted:
 
L

lok

Guest
#16
eeeee
si iata ca secretul iese la iveala....

daca tot am ajuns in judetul hunedoara, puteam sa nu ma intilnesc, oare, cu calin? si ne-am intilnit. am mers pe traseul actual al mocanitei pe jos si am facut o groaza de poze. am mai fost si pe unde s-au scos sinele, dar putin. data viitoare speram sa facem traseul intreg si sa-l marcam pe harta cu precizie.

ca si calin, am inceput cu gara mica





linia - care odinioara era 'liniile' - de garare pt vagoane de minereu, cu directia spre combinat



aici erau liniile pt trenuri de calatori



si plecam la drum



un pod despre care nenea hazu - prezentat anterior de catre calin - spune ca e primul pod in curba din tara







o vedere catre traseul liniei de la gara pina la pod in care se poate observa si castelul corvinilor



si cu zoom, sa vada ochiul meu... semnalul! 'semnalul' pt ca e singurul de pe traseu



si iar la drum

 
L

lok

Guest
#17
la depou am lasat masina si am luat-o pe jos. dar in fata usii remizei am vazut un carucior. ei bine, nu va vine sa credeti la ce foloseste: la intors linia adica, se ia linia de pe stinga si se pune pe dreapta, astfel incit exteriorul ciupercii sinei devine interior, asta ajutind la lungirea vietii liniei





o vedere rapida spre vagoanele din depou



si iar pe sine



in spatele remizei am gasit un cuptor





aici se introduc traversele uzate si se ard, iar deasupra se baga nisip pentru a fi uscat si pus in nisiparele locomotivelor



degradare



o gramada de traverse din beton



un macaz







un alt pod, de data asta in 's'







poze de pe traseu











un adapost fara cale de acces

 
L

lok

Guest
#18
si aici se termina linia, adica la fabrica de talc



macazul catre rampa de descarcare



alta fosta linie in gara



linia spre rampa





rampa de descarcare

 
L

lok

Guest
#19
de aici linia lipseste, dar se vad inca terasamentul ,podurile,tunelurile si lucrarile de arta



dupa pod, linia mergea pe la marginea padurii





printre tufe





o traversa ramasa in terasament





pina la primul tunel



pe plafon se mai pot observa urmele de fum de la 'negre'



iata si 'luminita de la capatul tunelului'



apoi ne-am intors la masina si am luat-o spre govajdia. pe drum am fotografiat podurile care mai erau









un pod pazit cu strasnicie chiar inainte de govajdia



ham, ham



apoi linia traverseaza soseaua si trece peste alt pod, din pacate lipseste tablierul, dar se mai pot observa capetele



si ajunge in agara la govajdia





aici se incarcau vagoanele cu balast sau minereu



aici a fost cladirea garii



in departare se vede o constructie veche. este unul din primele furnale industriale din tara



chiar linga furnal e un pod metalic si un canton



din pacate a trebuit sa ne oprim aici. timpul nu ne-a permis sa mergem mai departe.
 
Sus Jos