Vagoane cisterna

bavareze

Active Member
13 Sep 2008
87
0
los angeles
LOCATION
los angeles
#1
intrebare referitoare la vagoane cisterna

<r>salutare,<br/>
<br/>
am observat ca toate modelele bttb/zeuke de cisterna au niste urechi despre care nu am stiut niciodata la ce folosesc.<br/>
<br/>
urechea se poate vedea in partea din dreapta sus in poza aflata aici:<br/>
<br/>
<URL url="http://www.zeuke.nl/mambots/content/dynamicImage/cache/-266831447_292_131_292_131.4_0_0_90_zeuke_tw_z4413d.jpg"><LINK_TEXT text="http://www.zeuke.nl/mambots/content/dyn ... z4413d.jpg">http://www.zeuke.nl/mambots/content/dynamicImage/cache/-266831447_292_131_292_131.4_0_0_90_zeuke_tw_z4413d.jpg</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
are cineva idee la ce sunt bune acele urechi?<br/>
<br/>
multumesc</r>
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#2
Nu se vede prea bine in imaginea ta, insa vagoanele cisterna germane vechi din epocile I-II aveau uneori pe o parte un soi de "esafodaj" realizat din doua bare verticale si una orizontala.

O au si modelele Arnold, Minitrix si Fleischmann pe care le am eu in colectia mea.
Esafodajul acela servea pentru agatarea felinarelor de fine de tren.

Nu stiu prea multe amanunte, insa presupun ca pe vremea aia se faceau garnituri mixte in care se punea si cate un vagon cisterna. Astea transportau mai ales produse petroliere si din cauza riscului de incendiu vagonul cisterna se punea mereu ultimul, adica cat mai departe de locomotiva si cat mai departe de incarcaturi sensibile/inflamabile la randul lor. Si fiind ultimul, trebuia sa poarte felinarele/semnele de fine de tren.

Nu sunt sigur, dar poate ca "urechile" alea au acelasi scop, adica sunt o varianta mai putin radicala a esafodajului descris mai sus, dintr-o epoca in care nu mai era nevoie sa tii felinarele atat de departe de corpul propriu zis al vagonului.
 

shoppy

Well-Known Member
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
#3
Daca instructia de semnalizare cere ca finele de tren sa fie semnalizat, atunci se impune ca un anumit procent din vagoanele de marfa de toate tipurile sa aiba montajul necesar.
 

gicu

Well-Known Member
22 Apr 2008
297
0
Tg-Jiu
hobby-trenulete.blogspot.com
WEBSITE
http://hobby-trenulete.blogspot.com/
YAHOO
cornea.gigi
LOCATION
Tg-Jiu
#4
Sint niste supape de presiune , in caz ca gazele sau lichidele care le transporta se dilata in interiorul acestuia , aceasta declanseaza automat , acum sint puse longitudinal , inainte erau puse perpendicular pe vagon.
 

ionutz72

Active Member
6 Iul 2009
144
0
Prin zona..
LOCATION
Prin zona..
#6
La capete,cam pe centrul cazanului,sau deasupra.
Off: Am avut ocazia sa vad o supapa de asta in actiune la un cazan cu gaze sau azot lichid(cred)...Urat face :)
 

manlif2_0

Well-Known Member
30 Oct 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
#7
Cam cate variante de vagoane cisterna exista la CFR?! si nu ma refer la codificare. nu prea am gasit un lot majoritar care sa aiba aceeasi configuratie boghiu - sasiu - cisterna - structura de acces in partea superioara a cisternei... are cineva poze cu ce variante constructive de cisterne exista in parcul CFR marfa? asa, bantuind pe forumuri, nu gasesc pe doua forumuri aceeasi structura pentru o anumita codificare...
 

manlif2_0

Well-Known Member
30 Oct 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
#12
multumesc mult! ca o paranteza legata de larga varietate din parcul CFR, la niciunul dintre vagoane scara de acces sus nu e pe lateral. si eu vazusem numai cu scara pe lateral...
 

AlexCFRmures

Active Member
20 Iul 2009
103
0
Tirgu Mures
www.alexandrusos.blogspot.com
WEBSITE
http://www.alexandrusos.blogspot.com
YAHOO
cfr_lde2100
LOCATION
Tirgu Mures
#13
manlif2_0 a spus:
multumesc mult! ca o paranteza legata de larga varietate din parcul CFR, la niciunul dintre vagoane scara de acces sus nu e pe lateral. si eu vazusem numai cu scara pe lateral...
Pozele care ti le-am dat sunt dintr-un curs de vagoane oficial al CFR-ului...asa ca nu stiu ce sa zic despre scara, probabil asa s-a nimerit
 

Dr2005

Well-Known Member
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
#18
Pă’i... are şasiu nituit (nu sudat), cutii de osie cu cuzineţi, cabin㒠de frânar şi nu vă’d nici distribuitor de aer, deci probabil nu are decât frân㒠de mân㒠... e posibil s㒠fie din vremea aia, ţinând cont c㒠în anii '30 deja apă’ruser㒠şi se utilizau cutiile de osie cu rulmenţi (vezi automotoarele Malaxa), iar frânele cu aer se foloseau deja de ani buni.

E posibil s㒠fie chiar mai vechi şi doar cutia de osie s㒠fi fost înlocuit㒠în 1913.
 

Amiralul

Active Member
17 Mai 2009
150
0
Resita
LOCATION
Resita
#20
Vagonul este in proprietatea UCM Resita,probabil mostenire de la UDR.Este folosit in prezent la decantarea apei din fosele tehnologice ale masinilor unelte.O sa ii fac mai multe poze saptamina viitoare. :wink: