Tramvaiele din Iași

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Marfarul trebuia sa ajunga la ora 19.00 cand era lumina buna dar a ajuns la ora 20.30, 3 ore a facut de la Pascani la Iasi.

Pe langa Iasi:



Cu locomotiva de la CET Iasi:



Pozele de la descarcare:













 
frumoase fotografii, Florine.

cate au ajuns pana la urma?

din cate stiu eu, 805 e de mult in Iasi si 806 si 807 se conserva la Augsburg (unul ca vagon-muzeu, celalalt ca tren de serviciu)
 
adica toate, in afara de cele de care am scris mai sus.

sunt curios daca vor fi toate utilizate sau daca vreunul din ele va fi din start "Ersatzteilspender"
 
Contribuie si fratele meu cu 3 poze.
Din triajul Socola au fost aduse de un DHC si apoi preluate de LDE-ul de la CET.

92 53 841 017-2 CFR MARFA

LDE-ul 130 a venit la coada trenului si a inpins vagoanele catre locul de descarcare.

Interior la 809


In depou:
 
In sfarsit un articol in presa ieseana in care nu se arunca cu rahat in achizitia de tramvaie la mana a doua.

Calatorii care folosesc transportul public se pot bucura de aparitia celor mai moderne tramvaie care au existat in oras pana acum. Ieri a ajuns lotul de 9 tramvaie model GT8 care vor intra sub comanda regiei de transport local. Mijloacele de transport fabricate in anii '80 au fost achizitionate la pretul de 2.500 euro bucata si au fost reabilitate in 1998. "Mijloacele de transport arata foarte bine, sunt de mare capacitate si sunt cele mai moderne din garajul nostru. Reabilitarea lor s-a facut recent, iar pretul de achizitie este unul foarte bun", spune Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Desi initial se stabilise aducerea a 12 tramvaie, primul contract de achizitie s-a facut pentru 9 vagoane de tramvai tip GT8 si piese de schimb de la firma Stadtwerke Augsburg. Al doilea contract se va incheia pentru 3 vagoane de tramvai tip GT4, cu firma Verkehrsbetriebe Nordhausen Germania.
Pe langa cele 9 tramvaie GT8, compania Stadtwerke Augsburg a oferit si doua motoare, plus 31 bandaje de tramvai. Mijloacele de transport vor fi puse in circulatie dupa ce vor fi montate si testate de catre echipele de specialisti din cadrul regiei de transport. Ele vor circula pe toate traseele din oras.


http://www.bzi.ro/au-aparut-cele-mai-moderne-tramvaie-din-iasi-284929
 
Horia_Radulescu a spus:
806 si 807 se conserva la Augsburg (unul ca vagon-muzeu, celalalt ca tren de serviciu)
806 ca vagon pentru servicii speciale si ca vagon istoric si 807 pentru a fi inchiriat ca "Partywagen".
 
buna Radu,
806 ca vagon pentru servicii speciale si ca vagon istoric si 807 pentru a fi inchiriat ca "Partywagen".

asa scria "Strassenbahn Magazin" anul trecut, intre timp s-a hotarat readucerea lui 807 in starea initiala. ca "Partywagen" poate circula oricum, vezi GT4 restaurate din Freiburg de exemplu sau chiar si Maximumwagen mai vechi.

articolul din ziar insa ii minte cu buna stiinta pe ieseni. tramvaiele GT8 pentru Augsburg au fost produse incepand cu 1976, in Strassenbahn Magazin 4/2010 unde acestea sunt descrise pe larg este o fotografie format mare a lui 803 in curtea MAN la Nürnberg (s-au montat la MAN cu piese Siemens si Düwag) in martie 1976. comanda s-a facut in decembrie 1974 si s-a confirmat in ianuarie 1975.

nu stiu de ce presa ieseana tine sa le intinereasca cu cativa ani, ca sunt facute in 1976 sau in 1986 nu schimba faptul ca si acum dupa 46 de ani sunt cele mai moderne tramvaie din Iasi... :D
 
Salut Horia,

Din pacate, cand li se spune ceva, ori nu sunt in stare sa priceapa ca lumea, ori sunt atenti mai mult la alune, ori sunt ticalosi si urmeaza niste linii. De aici le ies articolele dupa caz.

806 (cel cu reclama Schwarzbräu) era singurul care sub reclama mai avea schema de vopsire initiala (cu crem). Cand am fost sa semnam contractul (sfarsitul lui noiembrie), am gasit vagonul cu reclama data jos.

Ideea cu 807 ca Partywagen a venit, cred, firesc, dat fiind faptul ca a purtat o reclama vesela si apreciata de copii (chiar daca era la o agentie imobiliara). Probabil ca a ramas cu aceasta imagine si, desi au fost date jos inscriptiile de pe vagon, a ramas folia visinie. Probabil ca pregatesc alte inscriptii pentru el, in aceeasi nota.
 
buna Radu,

se poate si asta. eu la ultimul drum prin Augsburg l-am vazut pe 806 (acum cativa ani buni) complet imbracat in folie.

807 este, daca imi amintesc bine, cel cu accidentele (a trecut de doua ori prin usa de la depou, a ars pe jumatate, s-a catarat un camion pe el). poate de aceea il pastreaza in Augsburg, sa nu va aduca ghinion :)
 
:D

Desi contractul a fost semnat la sfarsitul anului trecut, s-a convenit cu SWA sa tina vagoanele inchise la Senkelbach cat de mult se putea, astfel incat sa nu facem descarcarea iarna, pentru ca e cumplit (mai toate descarcarile au fost facute in perioada rece si a fost oribil). Termenul limita pentru preluare a fost stabilit pentru sfarsitul lui aprilie.
 
buna Radu,

am vazut in Freiburg receptionarea ultimului lot de Combino Advanced acum 8 ani parca (cele cu fata frontala modificata, care nu mai sunt cumparate de VAG ci luate in leasing) si descarcarea de pe Tieflader rutier si "montajul" s-au facut pe ger... nu scriu cat s-a injurat si cat vinars s-a consumat atunci ca sa fie echipele active si dinamice ca zice lumea pe forum ca sunt nepoliticos. :D

din pura curiozitate, exista o estimare din partea Regiei voastre privind perioada de viata ramasa a acestor vehicule? in Germania generatiile de dupa 1996 (de la Combino Classic incoace) au o viata estimata de 30 pana la 35 de ani, la cele de dinainte (marea familie de GT8, primele "low-floor" clasice NGT8Z, etc) nu au o limita de viata bine definita ci doar RG la 20-25 de ani recomandat.

la Freiburg acum incepe bataia de cap, NGT8Z-urile care au venit incepand cu 1993 (in 1993 s-a primit si ultimul GT8 cu podea partial coborata) au ajuns acum la prima RG si nu se mai gasesc deloc componente pentru ele. la München tot asa acum cu R2.2, au aparut primele cu RG insa s-a schimbat mai tot pe ele, in afara de cutie si motoare - adica interioare noi, electronica noua, etc.

se prevede vreo adaptare la GT8-urile ex SWA pentru Iasi?
 
Cred ca am vazut astfel de estimari facute la Tehnic, probabil in baza legilor care-i guverneaza, insa n-as vrea sa gresesc si sa spun ceva inexact. Oricum, situatia variaza de la caz la caz in practica. Chiar in cazul unor vagoane de generatie mai noua, dar care pun mari probleme la intretinere (imposibilitatea achizitiei de piese din tara, achizitia de piese cu preturi foarte mari din exterior - in general, din Germania - etc.) se poate stabili initial o durata de viata mai mare si ajungi sa te socheze ca astfel de tramvaie stau mult pe dreapta sau sfarsesc prematur. Achizitia de sh-uri trebuie sa fie facuta cu judecata, nu e totul sa te arunci asupra primei oferte. Chopper, spre exemplu, nu inseamna Dumnezeu pe Pamant si, gata, cum auzi ca un vagon e dotat cu asa ceva, te repezi la el. Din pacate, unii mai fac si asa.
 
buna Radu,

cu cat este mai moderna, tehnica este mai complexa si in general complexitate inseama componente scumpe si care nu se pot repara "cu mijloacele disponibile" ci doar inlocui cu investitii mari.

dovada cea mai buna este faptul ca la tramvaiele din generatia de la inceputul anilor 1990 (numitele R2.2 din München, NGT8Z din Freiburg) se schimba acum "practic tot" in interior, ba chiar si usile de acces, iar la generatia de dinainte a GT8-urilor (produse din anii 1960 si pana dupa 1990) o reparatie generala nu afecteaza decat partea electronica (in general inexistenta inainte) si scaunele, nu insa si amenajarea interioara si foarte rar usile de acces.

de unde si zicala din Germania "asta e tramvai facut sa il duca si pe stranepotul tau cand vine sa te viziteze la cimintir" :D

nu cred ca un Variobahn, un Combino sau un Imperio bisistem e facut sa ajunga la asemenea performante de varsta, si nici fabricantii nu prevad asta.

viata GT8-urilor ex-SWA la voi va depinde exclusiv de modul in care sunt intretinute. sunt tramvaie robuste, mai robuste decat cele ex-Berna, ceva mai complexe ca un GT4, insa "tin la tranteala".
 
Experienta cu 805 a jucat rolul decisiv in cazul acestei achizitii, care pana in ultima clipa a fost aproape imposibila, din cauza banilor. Sunt tramvaie robuste, simple si usor de intretinut, iar starea lor actuala este foarte buna. Au fost apreciate la SWA si, la fel ca la Berna (Be 8/8) sau Darmstadt (ST11), si-au incheiat serviciul acolo sub presiunea calatorilor care cer podea joasa. Peste tot ni s-a spus ca din punctul de vedere al societatilor de transport (in special al celor de la atelierele de reparatii) astfel de tramvaie sunt regretate.
 
da, asa este.

compromisul ideal este ce s-a practicat la Würzburg sau la Freiburg intre 1986 si 1993, adica GT8 in formula clasica cu podea partial coborata in segmentul central - adica ce aplica URAC la RATB cu 25 de ani mai tarziu la V3A-urile 93.

podeaua partial coborata reprezinta insa un inconvenient major in momentul in care tramvaiul este folosit la o ora de varf, in care in zonele centrale numarul de persoane cu mobilitate redusa (nu numai in carucior cu rotile, ci si pe carje), cel al oamenilor cu bagaje grele sau cu carucioare de copii este mare si accesul devine greu. in medie un vagon cu podea coborata 80% sau 100% se goleste sau se umple in 25% din timpul necesar unui vagon cu podea partial coborata.

atat tehnica cat si obiceiurile noastre evolueaza in timp. oamenii au o speranta de viata din ce in ce mai mare, cu aproape 20% superioara celei din anii 1960 cand s-au conceput GT8-urile, si o mare parte din aceasta viata ei si-o petrec deplasandu-se cu dificultate (sa spunem, pana la 5 si de la 65 de ani incolo). acesti oameni, pe cat regreta faptul ca noile tramvaie nu mai sunt asa robuste ca cele vechi, tot pe atata apreciata accesul usor si climatizarea din cele noi.
 
De asemenea, s-a demonstrat inca o data ca am construit in timp o relatie extraordinara cu orasul Augsburg si cu SWA. Desi puteam pierde de un milion de ori aceste tramvaie de cand au fost retrase (ocazii au tot existat), cei de acolo au avut rabdare infinita cu noi chiar si atunci cand parea ca toate drumurile se infunda.
 
relatiile de acest gen se bazeaza pe un element fundamental: incredere reciproca.

iar increderea, chiar si (sau mai degraba cu atat mai mult) in Germania, este foarte greu s-o castigi si foarte usor s-o pierzi.

am intalnit de multe ori oameni care prefera sa stie ca au castigat mai putini bani sau ca au pierdut ceva timp insa lucrurile lor au ajuns pe maini bune.