Digitalizarea unei locomotive cu abur BR57 Roco analogica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.677
644
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Asa cum spuneam, la caile mele ferate sosesc in vizita diverse locomotive si vagoane, pentru digitalizare, imbunatatire, iluminare, studiu etc. Acum este randul unei simpatice locomotive cu abur BR57 Roco total analogice, in care posesorul doreste sa fie montat un decodor digital.
Producatorul locomotivei nu a apucat sa o doteze cu interfata digitala, ca pe surorile ei mai tinere, insa acesta nu este un real impediment :D. Iata aici doua solutii, una rapida (stanga) si una eleganta (dreapta):
 
Am aplicat solutia rapida (decodor cu conexiuni in tender, dar plasat in cabina) in cazul locomotivei cu abur G12 Roco analogica, insa de data aceasta imi place mai mult solutia eleganta (decodor in tender).
Ca si in alte cazuri, locomotiva propriu-zisa culege tensiune, dar nu se poate deplasa de una singura, iar tenderul asigura deplasarea, dar nu culege tensiune. Patru din cele cinci osii motoare (vorba bine :D) ale locomotivei culeg tensiune, iar transmiterea acesteia spre tender este asigurata de o cupla conductoare. Farurile directionale ale locomotivei sunt iluminate de beculete miniatura inseriate cu diode. Deoarece posesorul a dorit ca farurile din fata sa lumineze permanent, a inlaturat dioda si a conectat becul din fata direct la culegatoarele de tensiune de la rotile locomotivei. Aceasta idee imi usureaza considerabil munca, deoarece astfel tenderul trebuie doar sa primeasca tensiunea digitala si sa asigure deplasarea locomotivei, fara a mai fi necesare alte doua fire suplimentare (albastru si alb) spre becul din fata 8)
 
Mai intai am demontat toate firele electrice din tender...

... dupa care am conectat firele decodorului dupa cum urmeaza: RRRosu la pinul din dRRReapta al cuplei conductoare, NNNegru la pinul din staNNNga al cuplei conductoare, oRRRange la borna din dRRReapta a motorului, ceNNNusiu la borna din stanga a motorului (am pastrat grupul LC de deparazitare), firul albastru la o borna a beculetului si firul galben la cealalta borna a beculetului.
 
Am plasat inapoi cu grija corpul metalic greu al tenderului pe sasiu, astfel incat sa nu "calc" firele nou instalate...

... dupa care am montat tenderul la locomotiva si, cu firele alb & verde & violet in aer ca niste antene :D , am facut prima proba:

Locomotiva s-a deplasat tacticoasa pe liniile mele ferate digitale, iar farurile din spate s-au aprins numai la mers inapoi si numai daca eu am comandat aceasta din statia digitala. Acum mai ramane sa frezez un pic piesa metalica de pe tender care reprezinta carbunii, astfel incat aceasta sa se aseze frumos in locasul ei, fara sa apese decodorul sau sa calce firele acestuia.
 
L-ai scutit pe HGDan de-o interventie :D

Daca ajungea la el, fara sunet si fum nu scapa, dar timpul nu-i pierdut.

Spor la bibilit conexiuni!
 
@Mircea

Nu trebuia sa elimini dioda din locomotiva, farul functioneaza f. bine si cu dioda montata, mai precis va merge doar intr-o alternanta ceea ce poate ca este indicat avand in vedere ca beculetul este de 12 V, locomotiva fiind fabricata inainte de aparitia digitalului.

Inca o intrebare, de ce montezi tot decodoare asa de mari, ( ESU 3.0 ) , exista la preturi similare decodoare de dimensiuni mult mai mici :idea: poate mai potrivite pentru digitalizari artizanale
 
Sal Mircea
Eu am folosit, folosesc si voi folosi pt digitalizari (pana o sa apara altceva mai calitativ si mai ieftin) DZ125 care, sti si tu, cat de mic este fata de "enormitatea" de ESU.
Dar poate pe asta la avut propietarul si nu a mai vrut sa investeasca! :evil:

Frumoasa si curata lucrarea. Bravo!

Spor
 
Multumesc pentru aprecieri & idei! 8)
Sunt perfect constient ca mai exista si alte decodoare, unele probabil mai mici, altele probabil mai ieftine etc, dar mie unul imi plac tare mult decodoarele ESU LokPilot V3.0 DCC fiindca ele sunt in stare sa se descurce admirabil atat cu motoarele de ultima ora, cat si cu motoarele mai vechi, proiectate si realizate in vremurile in care nici macar ideea de trenuri digitale inca nu se ivise
Bineinteles ca asta nu exclude din start posibilitatea ca eu sa mai testez si alte decodoare :D