• Forumul este in proces de upgrade!

Saru RailRoad

LDH

Well-Known Member
#41
cosmin,

Toata lumea este deacord ca un desen face infinit mai multi bani decat o explicatie.
De ce nu incerci sa faci o schita si sa explici dupa. Se intelege mult mai usor si poti vizualiza cam ce ar trebui sa iasa.
Stiu ca este mai multe de munca: schita, poza sau salvare jpg, gazduire si transfer dar merita efortul.
 

cosmin78

Well-Known Member
#42
@LDH

ai dreptate...cu ce sa desenez?nu am nici-un program de desen,decat"Paint"
si nu ma descurc deloc cu el :( .am wintrack3d,insa e demo si nu pot sa salvez sau sa
printez... :( :(
 

LDH

Well-Known Member
#44
:D

Mai cosmin, pe la tine nu s-a inventat creionul, compasul, liniarul, guma si hartia?

Voi ati trecut direct la computere? :D

Faci schita pe o hartie, o fotografiezi, o gazduiesti si o "tragi" pe forum.
 

pcg

Well-Known Member
#47
Chiar si cu WinTrack , dupa ce ai realizat desenul , dai print screen si apoi paste in paint, salvezi jpg si ai rezolvat.
 

dan

Active Member
#49
@cosmin78

M-am tot uitat la explicatile tale ca vitelul la poarta noua si trebuie sa recunosc ca nu inteleg nimic :(

Poti, te rog, sa faci o schita sau sa detaliezi putin explicatiile?
 

cosmin78

Well-Known Member
#50
@dan
faci un oval.planurile de le ai tu acum sunt practic un oval impartit in doua cu
jumatatile "spate in spate"...nu prea am timp sa fac schite :(
 

dan

Active Member
#54
Intrebare intrebatoare: pentru spirala de coborare pot folosi distanta de 80 mm intre doua nivele ale spiralei? Pot circula si electricele cu pantograful ridicat?
 

LDH

Well-Known Member
#55
Cred ca 8 cm este suficient dar, exista un dar in orice problema care nu este sigura.

Trebuie sa iei in calcul:

1.Inaltime alocomotivei cu pantograful ridicat - masuratoare directa pe locomotiva
2.Inaltimea ocupata de linia de contact (catenara): suporti si fir
3.Inaltime liniei, in general 4,5 mm
4.Existenta sau inexistenta terasamentului
5.Chiar daca faci o catenara pentru locomotivele electrice, uneori, este bine ca "minunea" sa fie butaforie - nefunctionala. In acest caz nu te mai intereseraza ca pe spirala, ascunsa privirii, sa existe linia de contact. Doar la iesirea de pe spirala, banuiesc un tune, trebuie o patina care sa se continue cu catenara. Asta ca sa iasa locomotiva cu pantograful "frecand" pe linia de contact.
 

cosmin78

Well-Known Member
#56
pe linie fara terasament,de jos pana la vf-ul pantografului ridicat sunt exact 80mm
.daca folosesti 85 mm atunci merg.poti pune un fir prins de "tavanul" spiralei,astfel
ai tot timpul pantograful controlat
 

LDH

Well-Known Member
#57
Hai daca tot am intrat in "hora" sa mai spun ceva.
Ca sa nu te chinui cu "firul", care tot fir este, in tunele si spirala, in cazul in care nu renunti la catenara pe spirala, inlocuieste-l cu sina.
Ai citit bine SINA. O scoti de la o linie flexi si poti s-o prinzi mult mai usor decat "firul".
 

LDH

Well-Known Member
#59
Si baietii de la Cluj au facut propriul sistem
Daca nu-l breveteaza si nu-l inregistreaza la OSIM copiati modelul cat e moca :D
 
Sus Jos