turnanta home made

A

Anonymous

Guest
#2
doru_b,decat sa ma iei la 11 metri mai bine ai face ceva constructiv.adica sa ma ajuti cu o instalatie electrica foarte simpla pt turnanta,dar fara mufa jack pe mijloc ca nu pot sa o pun la mine.multumesc
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
17 Ian 2006
5.545
0
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
#4
Am facut putina curatenie aici,

sfatul meu este sa nu mai deschidem subiecte de genul "urmeaza sa faca x". Subiectul putea fi deschis atunci cand se face si prezentarea.

@M 62 puteai pur si simplu sa ceri ajutorul la problemele pe care le ai si cu siguranta lumea ar fi sarit in ajutor.
 

sogard_2003

Well-Known Member
19 Ian 2016
3.607
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#6
Astept cu nerabdare sa vad ce ai inceput, eu pentru moment caut o solutie de oprire la punct fix combinata cu o actionare cat mai mica.
In multe locuri am vasut ca se preteaza o actionare roata melcata - roata dintata. De ce este abordata aceasta solutie : pai e simplu, agrenajele cu melc au un raport mare de reductie, deci turatie mare la motor , rotatie mica la podul turnant. Intreruperea alimentarii motorului provoaca o oprire aproape instantanee daca nu exista o inertie mare ( aceasta inertie poate fi data de o turatie mare dar si de un rotor greu ) Deci e de preferat sa alegi un motor cat se poate de mic si cu turatie cat mai joasa, dar cu un cuplu suficient.
Ramane problema opririi la punct fix (atentie vorbim de +/- 0.5 mm eroare, daca vrei sa mearga frumos locomotiva la iesirea de pe podul turnant. Astept sa vad ce metode ai abordat ca sa le discutam. Sper sa postez curand si eu cateceva din ce am lucrat... spor.
 
A

Anonymous

Guest
#7
sogard,inca nu am ajuns pana la nivelul tau(oprire la punct fix).m-am chinuit un pic cu reductia deoarece am vrut ca podul sa se miste foarte incet si am gasit prin casa un motoras de la un aparat Glade :D cu niste roti dintate,dar nu-mi era suficient si am construit un disc cu diametrul ff.mare.sper sa mearga.
 

sogard_2003

Well-Known Member
19 Ian 2016
3.607
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#8
Eu in momentul de fata am o actionare facuta cu un servomotor de aeromodelism din cele mai mici, nano sau pico parca, pe axul sau am montat o roata dintata de vreo 25 - 20 mm, iar pe axa de rotatie a podului turnant am montat o roata dintata de vreo 50 - 60 mm diametru.
Beleaua actionarii mele consta in dimensiunile nepotrivite pe care le are pentru modulele mele , cred ca 100 mm inaltime iar modulele au cam 30 mm inaltime deci nu prea incape civilizat sub modul.
revenind la tehnica, servomotorul se comporta bine la intreruperea alimentarii, practic se opreste instant la decuplarea de la alimentare datorita setului de angrenaje complex din interiorul sau. Atentie insa, servomotorul trebuie modificat, placuta electronica de comanda se scoate, si pinionul final se prelucreaza ca sa nu mai aiba capat de cursa la 180 de grade... mai complicat dar te-ai aranjat ieftin.
 
A

Anonymous

Guest
#9
cateva poze ca sa mai fiu luat la 11 metri :evil: .
dupa cum spuneam ca sa obtin o reductie foarte mare sa se invarta podul foarte incet am folosit angrenajul acesta de la un aparat Glade
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

de pe care va pleca o curea de cauciuc cum sant la casetofoane pe acest disc
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

care este prins de un cooler de calculator,care la randul lor se fixeaza pe placa de lemn.
am facut si placa pe care sta sina cu terasamentul.m-am folosit de o linie flexibila pe care am injumatatit-o.am lipit intai terasamentul
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
dupa care am tras usor linia
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
.mi-am dat seama ca linia trebuie sa fie mai sus si am mai taiat un disc pe care am asezat linia dupa ce am taiat discul dinainte
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

acum ma gandeam de unde fac rost de roti pt. pod.odata pe vremuri ascultam muzica de la casete,asa ca m-am gandit ca rotitele alea mici din colturile ei sant exact ca-mi trebuie.am taiat colturile casetei in asa fel sa includa si rotilele dupa care am masurat unghiul la care trebuie lipite
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
.
am pus podul pe linie si 8) 8) .a iesit exact ce am vrut
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
.
deocamdata asta este tot.mai muncesc si am sa va mai arat.
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#10
Salut M62, e interesant ce-ai facut tu acolo... poti sa detaliezi un pic ce fel de aparat este acela Glade de la care ai luat angrenajul? Din cate stiu ei fac niste aparate pentru odorizarea incaperilor... asa ceva?
 
28 Noi 2009
5
0
Iasi
LOCATION
Iasi
#14
(M62)=> continuarea o vedeti pe trennet forum ( http://www.trennet.ro/forum/viewtopic.php?id=608 ) din cauza unor probleme de cont pe lokomotiv. Multumesc
 

andreiM62

Active Member
13 Dec 2010
135
0
iasi
LOCATION
iasi
#16
buna seara la toata lumea.am reusit sa-mi fac alt cont si va prezint ce-am mai facut la placa turnanta.asta e cea veche:
http://picasaweb.google.com/113020897298823313999/2010_09_19?authkey=Gv1sRgCL_4vvrg-a-maA
care am stricato din cauza ca nu mergea cum trebuie.
cea noua este realizata din material komaplus si partea de angrenare este un ceas programator de la un calorifer electric.am scos motorasul care era la 220v si am pu eu un motor de 16v.are o reductie fenomenal de mare,o sa ma plictisesc pana intoarce o locomotiva,poze:
http://picasaweb.google.com/113020897298823313999/2010_09_22?authkey=Gv1sRgCMu9xuy3i8qRfg
dupa multa munca a iesit asa ceva:
http://picasaweb.google.com/113020897298823313999/ExportedVideos?authkey=Gv1sRgCJ6ks86N2taf7wE
pozele le pun asa ca mi-e mai comod.
 

andreiM62

Active Member
13 Dec 2010
135
0
iasi
LOCATION
iasi
#17
va arat si executia casutei de pe podul de la placa turnanta.este facuta din acelasi material komaplus de 1mm grosime,geamurile sant facute din plastic casant trasparent de la o cutie si superglue:
http://picasaweb.google.com/113020897298823313999/2010_09_11?authkey=Gv1sRgCPOP9Irq_KOYhwE
poate imi aduce mosul si niste linii flexibile sa vad placa turnanta functionala :D
 

Ferrocarril

Active Member
12 Apr 2010
117
0
BUCUREÅžTI
LOCATION
BUCUREÅžTI
#18
Sal. Felicită’ri! Ai gă’sit, se pare, o soluţie viabilă’. Å¢i se pare turaţia prea mică’? Eu zic c㒠e OK. Spune, te rog, ceva despre zgomot. Ce diametru are?
 

andreiM62

Active Member
13 Dec 2010
135
0
iasi
LOCATION
iasi
#19
dupa 2 turnante stricate si o gramada de reductii combinate ca sa mearga cum vreau eu,a treia a iesit super ok.sant foarte multumit de ce a iesit.zgomotul este ok chiar si la turatii mari ale motorasului.
diametrul exterior-370mm
diametrul interior-273mm
lungimea podului-268mm