Diorama montana la scara N - pas cu pas

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
na ja, cine nu e in stare sa deosebeasca o V200.0 de o 200.1 are chiar nevoie de ochelari de calitate... ;-)
 
buna,

in principiu da, in practica depinde de la caz la caz.

toate V200.1 (221) erau compatibile intre ele la multitractiune, in principiu pana la 3 locomotive (ceea-ce in practica nu s-a folosit niciodata).
in schimb 221 si-au trait ultimii 20 de ani din viata (dupa 1968) tragand in principal trenuri grele de marfa, naveta de carbune sau de minereu, in dubla tractiune.

V200.0 (220) se puteau conduce din vagon-pilot, adica erau compatibile pentru trenuri reversibile si mai tarziu au fost adaptate la dubla tractiune, insa in practica au fost probleme.
se cunosc insa destule exemple de dubla tractiune de V200.0, desi nu este asa tipic pentru aceasta serie.
 
He, he, te-am prins. :D
Daca la 200 lumea e indecisa, la 200.1 toata lumea (LE adica "toate informatiile pe care le-am gasit eu pe net") e categorica - nu sunt capabile de multitractiune (in sensul de "un mecanic conduce 2 locomotive).

LE He, he, ai editat. :) Sau nu? :oops:
 
Buna,

Nu am editat nimic, informatia pe care ti-am dat-o este exacta. Iti recomand sa te documentezi mai bine, de preferinta nu de pe net ci din carti serioase.
 
buna,

serioasa da, insa nu la zi.

in forumul lui Ismael (1zuz160.net) se citeaza din Glatte:
"Im Buch 'Diesellokomotiven deutscher Eisenbahnen' von Glatte ist es in einem kurzen Nebensatz erwähnt: BR 220, V200.0 DB - Vielfachsteuerung für Doppeltraktion und Wendezugbetrieb."

asta nu este insa valabil pentru toate V200.0, V200 001 pana la 005 avand un sistem incompatibil cu restul seriei.

la V200.1 adica 221 care se foloseau asa cum am spus incepand cu jumatatea anilor 1960 in dubla tractiune s-au montat ulterior sisteme analogice ("telegrafe") de transmitere a informatiilor intre cele doua locomotive - pentru mine asta inseamna dubla tractiune.
 
Pana la clarificarea aspectelor tehnice va mai prezint cateva imagini, de data aceasta realizate o camera foto mai buna, pentru a surprinde detaliile despre care unii spun ca nu prea exista, sau nu ca se pot face la scara N...
In prim plan un marfar prusac, voi reveni cu poze de detaliu ale acestuia:


"Spiţe":

 
Horia_Radulescu a spus:
buna,

serioasa da, insa nu la zi.
OK, multumesc. :)
Horia_Radulescu a spus:
s-au montat ulterior sisteme analogice ("telegrafe") de transmitere a informatiilor intre cele doua locomotive - pentru mine asta inseamna dubla tractiune.
Se pare ca pana la urma ne intelegem :).
Daca nu ma insel prea tare (ca de, sursele mele de informatie sunt cateva forumuri neserioase), sistemul ala analogic serveste la "sincronizarea" mecanicilor din cele doo locomotive, ceea ce nemtii numesc (Zug mit) Vorspann (termen pe care nu-s convins ca-l pot traduce "civilizat", asa ca nu incerc; oricum n-ai nevoie, in mod sigur ii stii semnificatia mai bine decat mine).
Tot nemtii (de pe forumurile neserioase, desigur) considera "tractiune dubla/multipla" locomotivele care sunt controlate de un singur "echipaj" - o singura locomotiva cu oameni la bord.
Daca consideram "dubla/multipla tractiune" orice combinatie de locomotive active (si nu le separam ca nemtii in jdemii de subcategorii), atunci ai dreptate, ceea ce ma face sa-mi retrag cuvintele din primul post - nu te-am prins :) (de tot :D).

Da' daca tot nu suntem asa stricti (ca nemtii) cu clasificarile si pentru ca pe dioramele noastre controlul dublei tractiuni nu ridica prea mari probleme, cred ca putem accepta si pe acestea ceva compromisuri "pentru copiii din noi". :D Eu cel putin le accept pe ovalul meu. :fluierat:

PS Scuzati offtopicul. :oops:
 
Aaaha... interesant, marfarul prusac cu carute de la Fleischmann, si pe mine ma batea candva gandul, cu observatia ca totusi eu sunt "cantonat" in Bavaria si nu-si prea avea locul...
Foarte frumos, asteptam cu interes poze de detaliu!