Baia Mare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lonutz

Member
5 Septembrie 2009
44
0
Baia Mare
YAHOO
ionut_contact
LOCATION
Baia Mare
Cladirea garii vazuta din Piata Garii


Si dinspre linii

Iesirea spre Jibou si Satu Mare

Si spre Baia Mare Sud

Intrarea dinspre Baia Mare Sud

Spre tristetea mea, spre Baia Mare Sud e mult mai putin trafic de marfa ca alta data...Cand eram mic mergeam pe acolo si in cateva ore cat stateam nu era data sa nu treaca macar un tren, de la 15 - 20 vagoane in sus... :( Dupa iesirea din gara de abia se mai vad semne pe sine ca ar umbla trenuri...
 
Cateva imagini din gara Baia mare, inzapezita de data aceasta




Cateva poze din data de 20.01.2010

Iesirea spre Jibou si Satu Mare....


Imagine spre gara


Un tren personal la linia 1


Cladirea garii


Semnale de iesire spre Jibou,Satu Mare


...si spre Baia Mare Sud


Inca o imagine de ansamblu
 
Iesirea din gara a M400



Birou de miscare

Un automotor de Satu Mare


Linia 6, scoasa


Imagini dinspre capatul garii, spre Baia Mare Sud

 
Salut Ionut, foarte frumoase pozele puse de tine, mi-au trezit foarte multe amintiri placute cu orasul Baia Mare. In urma cu 10 ani am trecut pe acolo si nu sunt sigur dar cred ca la un moment dat se lucra la calea ferata pentru constructia unui al doilea fir spre Jibou ? Asa sa fie oare, sau anii trecuti mi-au sters multe din amintiri ?
Ce mai bine tin minte ca am fost cu acceleratul din Bucuresti pana la Baia Mare in ajun de Craciun iar la Dej am stationat pentru schimbarea locomotivei cam 20 de minute timp in care usor usor caldura din vagoane a disparut, dupa care o mica izbirtura semnala cuplarea unei locomotive diesel care venea cu tot cu un vagon de incalzire... bucuria a fost mare urma ultima "suta de metri" din traseu... dar imediat dupa pornire un frig aproape insuportabil s-a lasat in vagoane, abia cand am ajuns la destinatie se facuse putin cald mai spre finele trenului unde eram eu... Daca pana la Dej am stat in tricou pentru ca geamurile vagonului nu se puteau deschide... de la Dej la Baia Mare am inghetat si am stat cu puloverul si canadiana de iarna pe mine... tin minte ca pe vremea aia am mers cam 11 ore pana la voi in oras... nu stiu cat mai face acuma un accelerat pana acolo dar tind sa cred ca lucrurile s-au inrautatit.

Toate bune
 
Pai...Un al doilea fir spre Jibou nu cred ca s-a luat vreodata in discutie, cel putin eu nu stiu asta.Am auzit acum vreo 7-8 ani de o tentativa de electrificare...Dar sperantele s-au naruit odata cu trecerea timpului, si eu...cel mai mult asta imi doream, sa devina linie electrificata, sa vad EA uri prin Baia Mare...
In privinta frigului in vagoane, se intampla destul de des pe trenurile lungi..Dar de o perioada, datorita dotarii DA urilor cu sistem INDA, este bine, de multi ani nu mi-a mai fost frig in trenuri...
Referitor la timpul de parcurs, anul trecut a fost de 12 ore Bucuresti - Baia Mare..Din pacate in noul mers s-au mai adaugat vreo 45 de minute, probabil datorita intarzierilor repetate de anul trecut, cauzate in principal de lucrarile pe Campina - Predeal... :(
 
Foarte frumoase pozele lui Ionutz, ca intodeauna!
Cladirea Garii, desi are o arhitectura mai aparte, frumoasa, cu spatii largi, sticla muuulta, sufera din lipsa de fonduri ca si tot ceea ce inseamna infrastructura la noi. Traficul mai mult decat modest, nu imi da sperante ca ceva pozitiv se va intampla in anii urmatori.

@sogard:
Vai de mama mea cat frig am mancat eu din Baia Mare pana in Dej (si retur) 6 ani de studentie!! In cei 50 de km ramasi pana la Cluj nu mai apucai sa te incalzesti. Coboram cristalizat din tren :evil:
Cat despre al doilea fir catre Jibou, nici nu cred ca a fost vreodata in intentie, ce sa se mai lucreze!? Linia dubla se opreste la jumatatea drumului intre Dej si Jibou, la Ileanda.
Cele 11 ore de calatorie erau din anii de glorie. Eu ultima oara (anul trecut) am facut vreo 13 ore pana la Bucuresti, cu Rapidul, evident.
 
In mai multe articole am citit in vara lui 2009, ca exista fonduri Phare NErambursabile de 5 milioane de euro pentru modernizarea garii Baia Mare. Se mai spunea ca lucrarile vor demara in decembrie 2009..in fiecare zi cand trec pe langa gara, sper sa vad vreo schela, vreun muncitor, ceva,ceva...Dar din pă’cate aceleaşi bodegi, şpelunci si boschetari sunt pe acolo...Daca nici cu fonduri nerambursabile nu se face nimic...ce s㒠mai ceri.... :(
 
Am auzit si eu ca in acest an vor incepe lucrarile de renovare/modernizare a garii. Vorba lui Ionutz...momentan, nu misca nimeni si nimic. Dar..speranta moare ultima. Poate pana la urma se va face ceva.
p.s. Fiindca tot s-a pomenit aici si de Dej, si de aspectul garii din Baia Mare imi permit sa spun un banc:
Se intalneste Ion cu Gheorghe:
Ion: "Ma Gheorghe, ma.....am auzit c-ai luat de batut in gara-n Dej, ma ! "
Gheorghe: "Biiiine, ma......aia-i gara" ?

Cu stima,
 
Fiind vorba de Baia Mare, postez aici...daca nu este chiar locul potrivit, rog un moderator sa mute:
care este explicatia, sau daca este corect din punct de vedere al reglementarilor interne ale CFR, ca tabela cu "plecari" si "sosiri" sa nu fie disponibila pe fatada garii, sau undeva unde sa fie vizibila de pe peronul liniei 1? In gara din Baia Mare aceasta este plasata la nivelul "minus 1" daca ne raportam la linia 1, adica in zona caselor de bilete si a biroului de informatii.
Nu mi se pare normal ca, de exemplu, un calator ce vine din Satu Mare si se deplaseaza spre Jibou, Dej, etc...sa nu poata vedea la ce ora pleaca trenul sau din Baia Mare spre Dej, sau pur si simplu sa consulte plecarile si sosirile, decat daca parcurge o distanta considerabila pana la nivelul inferior al garii.

Cu stima,
 
Ionutz, frumoase poze si destul de recente! Spun asta in cunostinta de cauza! :aplauze:
Pacat ca nu ai avut inspiratia sa vii si la biroul de miscare, la etaj, sa faci niste poze de sus! este o priveliste deosebita, exceptand, bineinteles, boschetarii si mizeria! ar fi frumos sa faci cateva poze si de acolo. @Lapuseanul: Tabloul de garare de la peronul liniei 1 a facut "pasi" in 2009. Era folosit de catre "locatarii" garii pe post de saltea in sala de asteptare, ca sa nu stea dl. boschetar direct pe ciment. Asa ca au ramas doar cele din holul caselor de bilete. Oricum, intr-o vreme, erau foarte hotarati domnii din regionala sa amplaseze tabele electronice, dar s-au linistit subit. Speram sa intre si gara noastra in renovare, odata si-odata!!!!!
 
@Idm, felicitari pentru primul post aici.
1. Merci pentru lamurirea legata de tabloul de garare.
2. Daca tot ai pomenit de privelistea deosebita oferita de biroul de miscare, poate stabilim toti membrii din Baia Mare o intalnire acolo(ca nu suntem multi, nu cred ca am deranja). Eu am fost odata acolo, dar era seara, era multa lume...nici nu m-am gandit la poze. Era in perioada cand se monta noul sistem de monitorizare si control(mea culpa, nu stiu denumirea exacta:) )
Toate cele bune!
 
@lapuseanul: Se poate rezolva. Totul depinde de timpul liber si de tura mea de serviciu. Apropo: mie imi plac trenurile, dar doar sa ma uit la ele si, bineinteles, sa le dirijez! Instalatia respectiva se numeste, pe scurt, luminoschema. Mai pe larg: Instalatie CED tip CR3 cu pupitru vertical si manipulator. Cam complicat, dar cred ca asta e denumirea exacta din punct de vedere SCB. :lol:
 
Interesant sa avem printre noi un "dirijor" al trenurilor, mai ales dintr-o gara destul de mare. :) Bine ai venit, te rog sa ne spui cateva cuvinte despre tine aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11

Una peste alta, nu doar Baia Mare necesita renovare ci cred ca vreo 70% din garile noastre. Sa nu mai vorbim despre cale...

Despre pupitrele de comanda iti spun ca am vazut neintentionat pupitrul din gara Floresti , judetul Prahova. Se afla pe linia Ploiesti - campina M300 de altfe. Cred ca masura 5-6 metri in lungime panoul si cam 1.5 metri inaltime.. plin de luminite si scheme ale liniilor greu de descifrat doar printr-o usa intredeschisa. Fiind acum cinci ani evenimentul nu prea aveam curajul sa rog pe cineva sa imi prezinte cu ce se mananca respectivul panou. :lol:
 
idm a spus:
@lapuseanul: Se poate rezolva. Totul depinde de timpul liber si de tura mea de serviciu. Apropo: mie imi plac trenurile, dar doar sa ma uit la ele si, bineinteles, sa le dirijez! Instalatia respectiva se numeste, pe scurt, luminoschema. Mai pe larg: Instalatie CED tip CR3 cu pupitru vertical si manipulator. Cam complicat, dar cred ca asta e denumirea exacta din punct de vedere SCB. :lol:

Ok, asteptam si reactiile celorlalti colegi......nu ?
Cu stima,
 
Excelenta initiativa! Subscriu. Poate asa ne vom si cunoaste,unii. Ramane la la latitudinea lui idm sa stabileasca data, ora, etc
 
idm a spus:
@lapuseanul: Se poate rezolva. Totul depinde de timpul liber si de tura mea de serviciu. Apropo: mie imi plac trenurile, dar doar sa ma uit la ele si, bineinteles, sa le dirijez! Instalatia respectiva se numeste, pe scurt, luminoschema. Mai pe larg: Instalatie CED tip CR3 cu pupitru vertical si manipulator. Cam complicat, dar cred ca asta e denumirea exacta din punct de vedere SCB. :lol:

O intrebare tehnica, la CR3 instalatia are sus sau/si jos pe "dominou" - luminoschema controlul pe fiecare macaz in parte, nu cu butoanele de manipulare a macazurilor puse pe schema linilor ... - ca la CR2?

Revenind, gara din Baia Mare pare foarte faina, cel putin din pozele de aici. O s-o includ intr-o viitoare excursie feroviara, si poate ajung si pe acolo la birou la IDM :).