• Forumul este in proces de upgrade!

Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Radu161

Well-Known Member
#1
Desi stiu ca topicul este despre cele 2 locomotive romanesti, m-am gandit ca ar fi utila si o lista cu posibilele conversii din modele deja existente in modele romanesti.
O sa dau cateva exemple, urmand ca cei care stiu mai bine modelele sa-si dea cu parerea si sa faca completari
seria 40.000 - Br 55 - Piko, Fleischmann, (stiu ca sunt mai multi)
seria 230.000 - Br 38 - Trix, Fleischmann
seria 50.100 - G10 - (nu stiu producatorul, dar parca am vazut model)
seria 142.000 - BBO 214 - Lilliput


Lista actualizata:

40.000 - BR 55 - Piko, Fleischmann, Trix
50.100 - BR 57 - Roco
140.200 - BBO270
140.400 - BR 56/OBB156 Gutzold, Fleischmann
142.000 - BBO 214 - Lilliput
150.000 - BR 50 - Roco, Fleischmann
150.1001-150.1100 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1101-150.1123 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1201-150.1203 - BR 42 - Lilliput
150.1301-150.1304 - BR 44 - Trix
230.000 - BR 38 - Trix, Fleischmann
94.000 - BR 94 - Fleischmann

7311a - BR91 - Fleischmann
 

Radu161

Well-Known Member
#4
Legat de seria 50, ca vopsire, varianta Br 57 a Roco e mai apropiata de cea romaneasca (G10 e verzui)
http://www.reynaulds.com/roco/temp.asp?item=62220
Cred ca vroiai sa zici 151 :)
Am gasit Br 45 de la Liliput, dar necesita destule modificari ca sa il aducem la o forma asemanatoare cu a noastra.
http://www.bahn.hfkern.de/Liliput/Dt_D045.html
http://www.railwayfan.ro/image/?img=356&r=
Din ce stiu eu, 151 a fost in mare parte, conceptie romaneasca.
 

cosmin78

Well-Known Member
#5
ai dreptate....151.nu sunt inca bine documentat,insa br 45 a fost cea mai grea loc aburi la vremea ei,nu mai stiu pe unde am cetit.nemteasca 100%
 
L

lok

Guest
#6
atentie! 151.xxx semana cu br 45 doar asaa.. de departe :D

http://www.railwayfan.ro/image/?img=290&r=

http://i131.photobucket.com/albums/p282/lok231/br45.jpg
 

dan

Active Member
#7
Problema este incurcata cu aceste seriile romanesti. Chiar daca poarta acelasi prefix, ele nu sunt toate la fel.

De exemplu din seria 150.1000 fac parte atat locomotive nemtesti BR 52, cat BR 42 si BR 44, precum si locomotive sovietice.

Iar seria 50 cel mai elocvent exemplu este la Resita unde avem 50.378, 50.115 si 50.025.

Prima este produsa la Resita, a doua la Rheinische Metallwaaren und Maschienenfabrik, Dusseldorf-Derendorf, si a treia care este clar diferita de cele precedente este produsa de StEG.

Pentru seria 50 Roco ofera un BR57 epoca III (62220), un G10 epoca I 62222 cat si un Rh 534.1 al CSD-ului epoca III. Alegerea modelului ce va fi modificat depinde de modelul la care se doreste sa se ajunga.

Tip: Pentru cei interesati de seria 150.1000 exista de vanzare un BR42 DB Liliput-Bachmann care ar putea fi inmatriculat in seria 150.1000 epoca III. ;) Prototipele au ajuns la noi ca prada de razboi.

Seria 150 este aproape identica cu BR50 ce poate fi achititionat de la Roco 63254, 63291 sau 63293 sau Fleischmann 4175, 4176, 4182 sau 74174.

Astept sa vad aburoase romanesti acuma. :p
 

Radu161

Well-Known Member
#10
O lista mai completa:

40.000 - BR 55 - Piko, Fleischmann
50.100 - BR 57 - Roco
131.000 - BR 64 - Roco,Gutzold
142.000 - BBO 214 - Lilliput
230.000 - BR 38 - Trix, Fleischmann
150.000 - BR 50 - Roco, Fleischmann
150.1000 - BR 42 - Lilliput
150.1000 - BR 44 - Trix
150.1000 - BR 52 - Gutzold,Liliput
 

sandy

Well-Known Member
#11
Radu,din pacate vestile nu sint chiar asa bune.
Acum doua seri am stat impreuna cu Gabi Todoran si am studiat citeva modele de-ale mele sa vedem ce se poate ceferiza.

Am cautat foarte atenti in cartile lui Serban Lacriteanu-Ilie Popescu si practic e aproape imposibil sa faci o ceferizare corecta.Hai ca mai schimbi un dom,o cutie de nisip etc dar sint altele pe care nu le poti schimba,in primul rind e vorba de tender.
CFR a avut la majoritatea locomotivelor cu aburi tendere mixte pacura-carbuni,asa cum s-a mai scris de multe ori aici,lucru care nu s-a intimplat de ex in Germania(de unde vin aceste modele) care au avut fie pe carbuni,fie pe pacura.

Eu ma refer acum la cazul in care doresti sa faci o transformare EXACTA.
Daca ai curaj,poti sa faci modificari majore la tender dar e riscant pe modele asa scumpe.
De 2 saptamini incerc sa le pun cap la cap dar inca nu am curajul sa fac asemenea "operatii" estetice
s
 

Radu161

Well-Known Member
#13
Aici e vorba despre modelele cele mai apropiate de ceea ce a existat la noi.
Normal ca se impun anumite modificari, mai mari sau mai mici, dar asta nu e o problema, doar suntem modelisiti. 8)
Si tenderul...nu vad de ce nu s-ar putea face unul de la 0.
 

sandy

Well-Known Member
#14
Nenea Florin,sint foarte curios! Daca vad unul facut,mai ca as prinde curaj :lol:
Dintre cele pe care le-am ales pentru comparatia cu originalul(BR 38 10-40 FLM,BR 55 G8 FLM,BR 50-blocada Berlin Roco,BR 12 Liliput si BR 52 Wanentender Guetzold) cele mai putine modificari (in afara de tender) sint la BR 52.E si normal,fiind o "Kriegslokomotive" se caracterizeaza in primul rind prin simplitatea constructiei.
s
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
#20
atentie, prognosis, nu 55... 55 au fost mai multe... corect e sa spui Pr.G8.1... si alte masini erau tot ca 55 clasificate: G7, G7.1, G8, G8.1, masini bavareze, saxone... nu toate au fost si la CFR!
 
Sus Jos