colectia N a lui gamitzu

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Am reusit sa dau de cap la Flickr,sa pun pozele cu preview, cum mergea la Photogaleata. O locomotiva diesel FL9 de la RAPIDO.excelent lucrata, detalii aplicate la greu, toate manerele si barele de pe capota sant la locul lor. Dotata cu decodor Loksound din fabrica. Rulaj deosebit de bun, tractiune excelenta. Eu nu am desfacut modelul (inca :D ) se pare ca are si unele hibe mai mari sau mai mici conform: http://www.spookshow.net/loco/rapidofl9.html

RAPIDO FL9 A NEW HEAVEN # 2021 by Constantin Dac, on Flickr
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
FL9, cu alimentare din a treia sina de contact ( cum e la noi metroul)...
Locomotiva reala este foarte interesanta fiind la nevoie diesel electrica si in jurisdictia City of New York....electrica....
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
:D :D :D iar eu bolovanul, cautam pantograf pe locomotivva si in cutie dupa ce vazusem deja pe net ca scrie ca are pantrograf si tot ce ai spus si tu. Tu ai Cataline ?
Ti-o recomand cu caldura, este exact ce doreai si tu, cu toate barele si toate detaliile pe capote. Nu stiu insa daca au scos-o si fara sunet astia de la Rapido.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Ehhhh. Momentan nu o am. Momentan...

Locomotiva era una diesel electrica obisnuita, dar cand intra pe reteaua de cale ferata a orasului NY, datorita reglementarilor adoptate de municipalitate, trebuia ( nu era chestie de optiune, era regula !!) sa se alimenteze de la sina a treia, la 660V. Patinele de alimentare sunt chestiile alea rosii de pe boghie.

Daca ii faci weathering fa-le negre, ca asa rosii nu erau decat din fabrica.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Am gasit intr-o alveola de la ambalaj, impachetat frumos capacul de la plugul frontal al locomotivei EMD E6A de la BLI. M-am hotarat sa scot cupla frontala si sa il pun, la fel cum am facut in trecut cu EMD E5A de la KATO din setul cu vagoanele argintii. Avand si unitatea B nu avea rost cupla, loco fiind folosita la tractarea trenurilor de pasageri. Asa ca am trecut la treaba, am inlocuit piesa, iar cupla am pus-o la pastrare pt alta data sau alte proiecte. Locomotivele fara capace:
IMG_9873 by Constantin Dac, on Flickr
Intre timp, ca deobicei in ultima vreme impegatul nou si-a bagat nasul in treburile mele. :D
IMG_9875 by Constantin Dac, on Flickr
Asa arata locomotivele dupa ce le-am pus capacele;
IMG_9880 by Constantin Dac, on Flickr
Iar acesta este noul sef al depoului, pe nume THOMAS, mult mai ticnit decat cel in varsta de la avatar.
IMG_9890 by Constantin Dac, on Flickr
IMG_9893 by Constantin Dac, on Flickr
IMG_9888 by Constantin Dac, on Flickr
Asta, ma miauna sa-l iau in brate sa se uite de cate ori deschid dulapul sa rulez ceva si aude zgomot pe diorama. :D
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Ultimele locomotive intrate in depou,din seria EMD SD70ACe, din care adun cu truda de ceva vreme ca sa completez tot setul Heritage. Am pierdut startul la inceput si acum unele din ele au ajuns la 200-300USD pe Amazon, datorita faptului ca nu se mai gasesc nicaieri. Asa ca am continuat a le iau pe cele lipsa la un pret normal de la MTS sau unde le-am mai gasit, in asteptarea aparitiei unei noi editii cu cele exorbitante. Hoarda de ACE a ajuns la 18 unitati si e in crestere. Nu stiu cum am sa reactionez cand o sa apara urmatoarea serie de ACe la BLI cu decodoare paragon 3. :D
http://www.factorydirecttrains.com/emdsd70acen-paragon3.aspx
Poze cu loco :
EMD SD70ACE ERIE # 1068 by Constantin Dac, on Flickr
EMD SD70ACe NEW ORK CENTRAL # 1066 by Constantin Dac, on Flickr
EMD SD70ACe PENN CENTRAL # 1073 by Constantin Dac, on Flickr
EMD SD70ACe SAVANNAH & ATLANTA # 1065 by Constantin Dac, on Flickr
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Asa arata grupul de EMD SD70ACe din seria Heritage de la KATO la ora actuala. Imi lipsesc 5 unitati , una din ele a ajuns la 2-300$ pe E-bay noua. :mrgreen: Unele sant deja in 4 unitati, cele din seria UNION PACIFIC cu drapelul USA pe ele.
IMG_9927 by Constantin Dac, on Flickr
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Daca tot ploua cu galeata afara iar vremea tipica indeamna la actiune, mi-am umplut masa cu pensule, culori acrilice si tot ce tine de imbatranit modelele prea lucioase. Am ales din vitrina doua locomotive de ma zgariau pe retina de ceva vreme, ambele diesel. Daca la Rapido culorile au fost mai putin lucioase si destul de apropiate de locomotiva reala, la Atlas erau lucioase rau de tot, tipatoare si total anapoda. Aducea mai mult cu un Lamborghini scos din cutie sau alta masina lustruita. Prin patina am incercat mai mult sa scot in evidenta toate detaliile care erau estompate de rosul tipator sau de argintiul boghielor. Asa ca putina vaselina pe unde trebuie, putin ulei scurs, culoarea ruginie, inevitabila a materialului rulant in functiune. Dupa mai multe etape de aplicat culori diluate la greu, modelele s-au uscat si jegul a devenit mat si inchis la culoare. Total neadecvat, prea semana cu o epava. Asta a dus la o spalare cu o pensula moale in pozitie verticala a modelelor, cu alcool izopropilic, nu totala, exact cat sa ia din cele 2-3 straturi de negru diluat. Pe scurt, pensula cu alcool, stearsa pensula de un servetel, iar un pic de alcool pe pensula, frecate capotele un pic, iar stearsa pensual de un servetel, s.a.m.d pana a iesit ceva ce semana cu o locomotiva reala, folosita dar ingrijita. Jegul combinat de rugina, negru si pamant s-a amestecat si a ramas pe la imbinarile capotelor, la geamuri si usi si prin colturi. Poza cu locomotivele cum aratau din cutie, dupa montarea decodorului si poza cu ele dupa patinare. Am pus poza cu locomotiva facuta cu blit sau poza fara blitz dar in lumina apropiata celei unde v-a sta sau rula modelul respectiv. Nu am mers pe lacuri in ideea ca daca imi trece vreodata sa le fac noi, demontez plasticele si le spal in alcool pana ies noi. Asta a fost si motivul pentru care nu am mers pe matuit sau inlaturat vopseaua de pe model prin frecare cu un smirghel fin sau cu un creion cu fibre de sticla.
Pozele cu masinile noi scoase din cutie:
RAPIDO GMD-1 CANADIAN NATIONAL #1600 by Constantin Dac, on Flickr

ATLAS EMD GP 9 CLARENDON&PITTSFORD # 752 by Constantin Dac, on Flickr
Masinile pozate cu blitz:
IMG_9964 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9971 by Constantin Dac, on Flickr

Pozele in lumina apropiata de ce am eu pe diorama:
IMG_9965 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9967 by Constantin Dac, on Flickr
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Proaspat intrata in depou, o locomotiva ravnita mult, dar ca deobicei numai la scara HO si peste. Pana acum ceva vreme cand producatorul Scale Trains, si-a facut mila si de cei cu scra N si a binevoit sa o produca. Locomotiva este mult peste asteptarile mele. Detalii aplicate la greu ori injectate ori foto-decupate, toate barele si inscriptionarile corecte, la locul lor. Am mers pe varianta cu DCC si sunet Loksound din start pentru a evita chinurile digitalizarii cu riscurile de rigoare. Loco a fost produsa intr-un set de 3 unitati. Unitatea A cu motorl diesel , folosita la alcatuirea garniturii in triaje( la viteze mici )sau tractarea unitatii B la realimentare sau garare. Odata alcatuita garnitura, punea pe drum si pornea turbina. Aceleasi secvente sant reproduse si pe modelul la N. F8 porneste unitatea A iar F3 porneste turbina din unitatea B. in spatele unitatii B era un tender pt alimentarea cu combustibil a turbinei. Ca deobicei , decodorul loksound scoate toate sunetele ca la carte stat calitativ cat si cantitativ( compresoare, aer de franare, nisip la roti, clopot, goarna, etc).
IMG_9979 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9982 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9983 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9992 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9993 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_9997 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_0005 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_0001 by Constantin Dac, on Flickr
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut
Felicitari pentru aceasta (si nu numai aceasta.....) Locomotiva !!! Eu sint in fan al acestor locomotive Gas Turbines .
Evident ca si in colectia mea se afla aceasta bijuterie la HO !!!
poate odata am sa-mi fac timp sa posez si eu turbinele mele
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Multumiri. Deocamdata ramane asa, urmeaza sa primeasca patina, dar lipsa de timp nu imi permite. E prea curata pentru o locomotiva care tracta trenuri de marfa :D :D :D
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Un filmulet cu sunetele animalului, nu imi apartine, You-tubul e plin de ele si nu avea rost. Poate cand o sa apuc sa fac pe diorama mea. Decodoarele Loksound suna bine rau de tot, ele fiind factorul cheie la cumpararea modelului digitalizat. Daca nu erau asa cum sant, le luam fara si montam eu Lok sau Zimo.
https://www.youtube.com/watch?v=T4kTln3pnfU
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
...asta e din generatia a treia deja, cele mai puternice turbine instalate vreodata pe material rulant nord-american. "Doar" 8500CP...

Ca fapt divers, si putin off-topic. Imi aduc aminte ca aceste locomotive au fost prezentate si intr-un almanah socialist din anii '80 (da, stiu, a fost nevoie de 2 decenii sa ajunga stirea si in Romania...). Pana si in cartulia respectiva, plina de stiri despre imperialism, razboi atomic, saracia de pe strazile New-York -ului, aceste locomotive erau prezentate ca fiind revolutionare....
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
@ Catalin. Este exact ce spuneai ca iti doresti de la o locomotiva (discutam undeva in spate despre toate barele, manerele si detalii aplicate pe care le-am dori la scara asta pe modelele de locomotive). In varianta de a ramas inca disponibila pe piata este undeva la 345 $ analog. In cartea ei spun totusi ca nu au construit multe modele, le-au facut si folosit vreo 10-12 ani si s-au dus la criza petrolului pentru ca erau consumatoare mari iar mentenanta era scumpa (la fel ca la motoarele de avion). Asta e treaba, turbina, paletaj, turatii mari, uzura, etc. Nu mai vorbim de sunetele scoase. Asta urla urat la scara N, dintr-un difuzor destul de mic, chiar si cu incinta. Imi imaginez cum era sa iti treaca prin spatele casei animalul ala urland din toate incheieturile :D
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Fusera 56 de toate, din a treia generatie 15 buc...
Nu au fost chiar putine dar criza cailor ferate, plus criza petrolului (ca experimentul cu trecerea lor pe carbune nu a dat rezultatele dorite) plus evolutia tehlologica....
Personal nu m-as mira daca modelul trezeste vecinii. Nu am vazut o asemenea locomotiva real life in actiune dar din ce am citit era jale ce zgomot faceau. Bine...erau construite intr-o vreme cand era nevoie sa se care mult si bine, nu interesa pe nimeni cat zgomot faceau.... Gandeste-te ca ele au fost construite sa inlocuiasca alta serie de locomotive firave...Big -Boy...
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Multumiri pentru completare. Eu unul ma bucur ca in ultima vreme scara N, (cel putin cea americana) a luat avant bine de tot. Producatori consacrati de HO, gen Rapido, Scale Trains,Athearn, Bli, etc, au facut sau au deja in plan editii de material rulant la N. Broadway cel putin daca se tine de cuvant, are deja pe lista inca una cu abur si vreo 3-4 modele diesel, toate cu decodor Paragon 3. Kato USA a pus deja pe piata locomotive americane cu decodor cu sunet Loksound din start. Uite una nou luata, nu prea m-a incantat inmatricularea, da asta e. O vream . Acum trebuie sa ma dau la vagoane cu aceeasi inmatriculare si uite asa nu mai scapi niciodata :D
EMD SDP40F AMTRAK #505. La fel ca toate locomotivele produse de Kato, trage de rupe 10 vagoane etajate din garnitura El Capitan, fara sa aiba cauciucuri de aderenta. Poze cu loco:
EMD SDP40F AMTRAK ph1 #505 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_0008 by Constantin Dac, on Flickr

IMG_0009 by Constantin Dac, on Flickr

Acum o vanez pe cea sub inmatriculare MAERSK SEALND numai buna sa traga vagoanele cu containere inmatriculte la fel. Nu prea au ce cauta in diorama cu camioane Ford 150 si alte acareturi pentru epoca cu abur, da asta este, o sa dea bine in vitrina sau pe diorama viitoare. :lautar:
 

uhu

Active Member
Trenulist
20 Mar 2009
120
0
35
Lugoj
LOCATION
Lugoj
ce o poftesc si eu pe dumneaei la HO impreuna cu un Pooch (P30CH)...pacat ca nu se incumeta a le scoate nimeni in afara de OMI...
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Uite ce zice nenea ala:

I have been reading several forums on the topic of a HO scale model of a SDP40F and a P30CH. There seems to be some demand for a plastic model of both, though how much I am not sure. Two Facebook pages have been created with the purpose of tallying the actual demand for such models:

SDP40F: https://www.facebook.com/pages/We-Need-a-HO-Scale-Sdp40f/114716318700284

P30CH: https://www.facebook.com/pages/We-Need-a-HO-Scale-P30CH/288264084629420

These were made in the hopes that there is significant demand for one or both models and perhaps one of the major manufacturers will take interest in the project.

Se pare ca nimeni nu le vrea sau sant putini . Asta este moda moda noua la producatori. Bat toba pe piata ca o sa le scoata, le rezervi unde iti vine bine sa le cumperi, ( cred ca iti ia un cent sau numa verifica cardul daca are cocoti pe elsi tranzactia se face in momentul vanzarii). Si tot circul asta poate dura ca in cazul locomotivei cu abur M-1-A de la BLI, pana la cativa ani. :mrgreen:
 

uhu

Active Member
Trenulist
20 Mar 2009
120
0
35
Lugoj
LOCATION
Lugoj
asa de ciuda imi e ca am ratat un pooch omi pentru cativa dolari...