Automotorul CFPV produs de Astra in 1935

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Domnilor, eu am mai identificat o poza din epoca CFPV si inca doua ( din memorie...poate trei) din epoca sfarsitului de cariera in cartile lui Valentin Ivanescu, disponibile acum si online pe internet. Daca imi aduc aminte sunt poze luate la depoul Arad.

Dar, eu vazand interesul debordant la subiect nu am mai postat. Dar acum, ca stersera-ti praful, o sa revin cu poza si link urile catre cartile indicate, daca nu le gasiti intre timp.
 
Merci frumos Alex si Catalin.

Stiu ca subiectul este de interes pentru maximum cinci persoane, dar daca e disponibil pe net, macar putem zice ca noi ne-am facut datoria de a face publicitate acestor minunate vehicule. Peste vreo doua sute de ani, cand meseria de arheolog al internetului va fi probabil deja una bine stabilizata, poate va fi de interes pentru cineva!
 
Am salvat tot subiectul (23 pagini) de pe Railway Fan.
Cum sa fac sa le pun aici?
 
Excelent Florin,

Ma bucur sa aud ca discutiile acelea n-au disparut cu totul! Ma gandesc ca ai putea sa faci pur si simplu copy-paste intr-un raspuns cu toate paginile, probabil dintre cei interesati de subiect n-o sa se supere nimeni. Nu stiu insa cum este cu latura legala, continutul respectiv e proprietatea forumului Railway Fan sau a fiecaruia dintre cei care au postat?

Oricum, eu unul ma bucur de fiecare data cand dau pe net peste un forum pe undeva unde s-au adunat toate informatiile necesare pentru un subiect. Cred ca asta e latura cea mai interesanta a unui forum, faptul ca poate ajuta la concentrarea informatiei.
 
Gam3 a spus:
Am salvat tot subiectul (23 pagini) de pe Railway Fan. Cum sa fac sa le pun aici?
Chiar mă gândeam să-i răspund lui Victorian că cei care vor căuta peste 200 de ani nu vor găsi paginile de pe Railway Fan... În ce format le-ai salvat? 23 de pagini pare cam lung pentru un post. Se poate face un PDF? Dacă sunt probleme, mă pot ocupa eu.

M-am mai uitat prin articol şi în afară de ceea ce am spus, sau s-a spus deja, nu mai prezintă element de noutate decât fragmentul următor:

"Împărţirea interioară a vagonului este următoarea:

La unul din capete, deasupra boghiului cu motorul Diesel, se găseşte un compartiment al maşinilor, în care e amenajat şi pupitrul de comandă, precum şi o masă şi etajere pentru serviciul poştal. Lângă acesta se găseşte vestibulul prin care intră călătorii de cl. III. În acest vestibul sunt amenajate şi 2 strapontine. Urmează apoi un compartiment de cl. III cu 50 locuri pe bănci de lemn. Portbagajele sunt amenajate deasupra ferestrelor.

Din acest compartiment, printr-un coridor scurt, având de o parte closetul şi de cealaltă cabina de încălzire şi depozitul de cărbuni, se trece în compartimentul de cl. II. Acesta are 16 locuri pe canapele învelite cu pluş roşu, portbagajele fiind plasate de asemeni numai lateral, deasupra ferestrelor. Ambele compartimente de călători au ferestre largi (de 1000 mm) cari se închid şi se deschid cu ajutorul unui dispozitiv cu manivelă.

Accesul călătorilor în compartimentul de clasa 2 se face printr-un coridor deosebit de acela pentru cl. III şi care comunică în acelaşi timp cu compartimentul de bagaje situat la capătul vagonului unde e amenajat şi al doilea post de comandă.

Intrarea călătorilor se face prin uşi rulante cu închidere şi deschidere automată, acţionate pneumatic dela posturile de comandă."

cfpvb.jpg
 
Au fost si posturi de peste 50 de pagini...
Ma bucur ca mai exista undeva discutia de acolo. A fost una extrem de interesanta.

Ati gasit pozele/cartile lui Valentin Ivanescu pe internet ?
Eu nu am mai ajuns de cateva zile la un calculator, de pe telefon e calvar...
 
victorian a spus:
Merci frumos Alex si Catalin.

Stiu ca subiectul este de interes pentru maximum cinci persoane, dar daca e disponibil pe net, macar putem zice ca noi ne-am facut datoria de a face publicitate acestor minunate vehicule.

6 cu mine, dar neavând cultura voastră feroviară mă limitez la a citii și a urmării subiectul.
victorian a spus:
Excelent Florin,

Ma bucur sa aud ca discutiile acelea n-au disparut cu totul! Ma gandesc ca ai putea sa faci pur si simplu copy-paste intr-un raspuns cu toate paginile, probabil dintre cei interesati de subiect n-o sa se supere nimeni. Nu stiu insa cum este cu latura legala, continutul respectiv e proprietatea forumului Railway Fan sau a fiecaruia dintre cei care au postat?
Când au postat și-au dat acordul că informațiile o să fie publice.

Victorian îți admir desenul din prima pagina a postului, este excepțional.
Scuze de offtopic.
 
Cu riscul de a supara putin fanii Malaxa: \

cam asta se facea la Astra in 1935 pe vremea cand la Malaxa se motorizau vagoane din sec 19. Culmea, Astra avea printre actionarii majoritari pe unul Nicolae Malaxa...
Adevarul e undeva la jumatate. Exista in Romania capacitate sa se produca niste bijuterii care cu ceva updatari (cum am zice azi) ar face fata si azi nevoilor din Romania dar s-a optat vreme de 5 ani pentru motorizarea unor vagoane extrem de fragile pentru ca intr-un final sa se produca seria 900 care.....e 90% un model facut de...Astra Arad, azi complet disparut si uitat, seria 700. Trageti voi concluziile daca presa vremii chiar batea campii cand a acuzat uzinele Malaxa de ceva interese in a scoate bani de la CFR :)

Bun, revenind la bijuteriile astea si lasand politichia am incercat sa maresc poza in care se vede tulumba aia (cos sau ce e). Eu zic ca e ceva de la automotor, pe linia de langa nu se vede nimic care de la care sa provina un asemenea cos. Ciudat este ca in cea de a doua poza nu se vede acest cos la automotorul aflat in planul doi.....

Va las sa le admirati, aveti ochii mult mai formati ca mine, astept sincer parerea voastra.

aaa_zpse44bmyf8.jpg


aa2_zps9wa435bd.jpg


se observa semnalizarea liniei private care trebuia sa fie identica cu cea a CFR. Inlcusiv uniformele personalului sunt model CFR exceptand probabil sigla retelei de pe chipiu.
 
Salutare,
Poate e o coloana de apa si se vede partea de sus.
Foarte frumos automotor.
 
Salut,

exista ilustrate din epoca cu cladirea garii, fara niciun vehicul feroviar pe linii si...nu, nu exista nicio coloana in zona. Plus, forma si dimensiunile corespund cu ce facea Astra la remorcile de 77 (sau cele aerodinamice cum era cea de la Brasov identificata de mine si Victorian). Cu siguranta hogeagul apartine vehiculului :)

Da, au fost niste automotoare exceptionale dpdv tehnic, mult peste ce se construia atunci in Romania. Influenta germana este evidenta si daca parcurgi topicul (din pacate cel de pe railwayfan.ro nu mai este disponibil) o sa ajungi la concluzia mea.
 
Deci e cosul=hogeagul de la un godin sau ceva in genul acesta, pentru incalzire interioara . Ma intereseaza subiectul, poate ma apuc de el sa-l construiesc dupa ce termin regalul.
 
Subiectul dedicat acestor automotoare a fost discutat vreme de cateva zeci de pagini pe un alt forum, din pacate disparut intre timp.
Din discutia de acolo a rezultat planul pe are il gasesti pe prima pagina, autor Dorin. Planul rezultat a fost, in lipsa planurilor originale, cel mai bun pe care il putea face cineva. Experienta de arhitect-pasionat a autorului a contat decisiv, noi ceilalti contribuind doar cu informatii din diverse surse.

Raman neexplorate de mine arhivele ploiestene, unde, din motive legate de ale vietii valuri, nu am mai ajuns. La arhivele nationale din Bucuresti nu exista nimic legat de subiect (sau nu am identificat eu).
Daca ajung vreodata si gasesc ceva la Ploiesti, o sa postez.

Pana atunci avem munca lui Dorin care mi se pare 99% corecta. Discutii se pot face la interior, acolo unde, din pacate, nu avem nicio informatie/fotografie, exceptand ceea ce a postat aici AlexD !

Aceste automotoare isi incepeau ziua de lucru in gara Ploiesti Sud, loc de unde si azi pleaca "mostenitorii" spre Valea Teleajenului. Deci, se pot incadra perfect in monumentala gara Ploiesti Sud sau in cochetele gari cu aspect muntenesc de pe linia unde si-au inceput viata.

Mai jos, pozele din cartea lui Valentin Ivanescu, 403 in 1966 pe vremea cand era la Arad. M-am gandit ca sunt mai usor de vizualizat asa. Evident, la 30 de ani de la constructie si dupa trecerea in CFR au suferit modernizari/modificari.

403-1_zps7rmxsd2z.jpg


403-2_zpscirlwl1q.jpg
 
Da,dupa aceste planuri o sa-l construiesc . Multumesc mult pentru planuri autorului. Anul viitor e pe lista la modelit.
Multumesc pentru informatii si material.
 
Asta da surpriza !

Multumesc ca ne-ai amintit ca am imbatranit 10 ani :))))
Cum naiba trece timpul asta asa repede.....

Cu mentiunea ca intre timp remorca de la Brasov e demult istorie (si langa ea era un Gorlitz din prima serie cu culoar letaral din dotarea CFR si mor de draci ca nu am apucat sa-l studiez vreodata). Desi multi au incercat sa ma convinga intre timp ca remorcile alea au fost facute de Astra pentru a schimba imaginea vetusta a remorcilor de 77, eu tot cred ca ele au fost ale CFPV (sau comandate de aceasta administratie). Ca au sfarsit la CFR ulterior....asta e alta poveste. Ca si la automotoare....

Inca o data, multumiri din suflet pentru aducere aminte.
 
Foarte tare documentul. Poate puteți crea o mica arhivă cu subiectele dezvoltate atunci !?!

Cătălin legat de comparația Arad Malaxa mi de pare corectă, doar că fabrica de la Arad s-a născut în imperiul Austro-Ungar. Poate discuția asta ar trebui să o dezvoltăm elev istoric: Malaxa vs Arad. Și să fiu sincer diferența între vest și centru de vede și la calitatea machetelor și a preocupării subiectului.
 
Salutare,
Am descarcat si eu pdf.ul, multumesc pentru el. Acum am si planurile la remorcuta.
Si eu cred in Romania Mare :(%):