comparatie cuple

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
asa este si masinile de gaurit pe acumulatori prind burghie de 0.3 (am incercat io) trebuie sa lucrezi cu foarte mare atentie si rabdare dar e foarte greu mai ales sa lucrezi pe metal la o asemenea scara
 
Pentru ca se plecase de la comparatie cuple Marklin - Fleischmann: asta seara am descoperit ca impreuna cu un vagon imi venisera si niste astfel de cuple. asa ca am zis sa le testez.

Pana in prezent foloseam cuplele scurte de la Marklin, si mi-am dotat cam toate vagoanele de calatori cu asa ceva. dar aceste cuple au o problema. din cauza gabaritului destul de mare, se agata in tampoane si conduc la deraierea garniturii. am testat acest aspect la cuplele fleischmann, si nu au nici o problema de acest fel. functional, asta da un mare avantaj cuplelor fleischmann. intr-adevar, sunt mai bune ca marklin, dar mai urmeaza testul pe circuit!
 
citind cele scris pina in acest moment...pina la urma nu m-am lamurit.
am seturi de vagoane roco si piko...cu cuple din acelea normale...
pina la urma de ce fel de cuple sa ma uit?...lamuriti-ma si pe mine, va rog!!!
neexperimentat sint, asta ee!!! :oops: :oops: :oops: :idea:
 
6515.jpg
 
manlif2_0 a spus:
...se agata in tampoane si conduc la deraierea garniturii. am testat acest aspect la cuplele fleischmann, si nu au nici o problema de acest fel. functional, asta da un mare avantaj cuplelor fleischmann. intr-adevar, sunt mai bune ca marklin, dar mai urmeaza testul pe circuit!

sa imi spui,in timp,ce parere ai de modul in care se cupleaza materialul rulant cu aceste cuple.mai intai pune omuleti in vagoane,lipiti bineinteles.dupa ceva timp si multe ciocniri repetate ca sa cuplezi vagoanele,sa numeri figurinele ce s-au dezlipit de banchete.
sincer,prefer cuplele scurte roco sau cele universale,tot roco,sunt suave la cuplaj,nu este nevoie sa busesc vagoanele ca sa se cupleze in voie.
cuplele Flm sunt foarte rigide...
 
Eu am inlocuit cateva cuple universale cu cele scurte ROCO cod 40270 si sunt foarte multumit.
S-a redus distanta intre vagoane, se cupleaza usor si nu am probleme la curbe cu deraierea vagoanelor.
 
mmkelemen a spus:
Eu am inlocuit cateva cuple universale cu cele scurte ROCO cod 40270...

ai inlocuit cuple standard ,si nu cuple universale roco,ultimele fiind si scurte.

cuplele 40270 se cupleaza lin,privite din profil,parca ar imita furtunele intre vagoane,insa au dezavantajul unor lamele sensibile,ce pot inutiliza cupla in caz de rupere,indoire...
 
se mai intampla...ideea e ca posesorii de cuple Fleischmann nu prea vor sa recunoasca neajunsurile acestora...cu greu cineva ce are cateva zeci/sute de asemenea cuple aplicate pe vagoane,va recunoaste cele spuse de mine pe pagina anterioara.
cuplele universale roco ar avea un avntaj,se pot cupla si cu cele standard,insa distanta intre tampoane la cuplele universale se mareste cu 1-1,5 mm,singurele care tin tampon in tampon sunt cuplele Flm si roco...
 
Intreb si eu: a folosit cineva cuplele fixe Brawa similare realitatii ? http://www.hgd.ro/Acc/B2250.jpg http://www.electrosid.ro/upload/products_pictures/1260879014.jpg
Par subtiri si fragile si ma intreb cat de rezistente sunt la solicitarile de pe diorama.
Si ar mai fi interesant de aflat cum :?: reusesti sa cuplezi o garnitura mai lunga: cu rotile in sus ?!
 
Sal Dac
Da, am asa ceva pe unele din garniturile pe care le rulez mereu in acceasi componenta, de exe: DXI + set-ul 6400 Roco (+1).
Desi par subtiri sunt excelente atat ca rezistenta cat si ca imagine.
In topic-ul "Material rulant, epoca 1 - 2 (H0)" la pagina 7 am prezentat aceasta garnitura dotata cu aceste cuple.
Si, da, din pacate, marele dezavantaj al acestor cuple este ca trebui sa intorci toata garnitura cu "roatele in sus" pt a o decupla :(
La mine stau grupare cate 3 vagoane si sunt destul de usor de manevrat. Accidentat am indoit o astfel de cupla la 180 grade si nu a cedat. Brawa este inca o garantie.
Spor
 
Salutari,
Ma bag si eu in vorba, ca nu pot sa tac (de aia ii dau gurii sa manance) :D
Se discuta mult si se prezinta putin, asa ca pun cateva poze cu trei tipuri de cuple, montate pe aceleasi doua vagoane pe rand, pentru a vedea diferentele constructive si mai ales de cuplare.
Primul model, Roco universal, este cel pe care l-am ales eu deoarece cuplarea:
- se face foarte usor, chiar daca este un singur vagon (acesta nu trebuie "lovit");
- este destul de apropiata, comparabila cu a cuplelor scurte Roco;
- este foarte sigura, vagoanele nu se pot decupla singure indiferent de tipul lor, de denivelarile de pe traseul liniei, etc.;
Ca un dezavantaj, decuplarea este putin mai anevoioasa.



Al doilea model este cel utilizat de Trix, si este foarte asemanator cu cel de la Roco. In urma testelor facute, am observat ca (virgula) cuplarea:
- este la fel de apropiata ca si in cazul cuplelor prezentate mai sus;
- este necesara o foarte foarte foarte usoara ciocnire a cuplelor, practic infima (chiar nu stiu de ce mai amintesc acest lucru) ;
- este foarte sigura
Dezavantaj mare, cel putin pe vagoanele Roco pe care le am eu:
- cuplele sunt "masive" si se agata/freaca de tampoane.



Ultimul model (nu prezint si modelul standard de tip hook, ca nu are rost) este modelul Roco scurt. Initial am vrut sa folosesc acest tip de cuple, dar am constatat ca vagonul (daca este singur) trebuie "ciocnit" destul de tare pentru a asigura cuplarea. De asemenea, aceste cuple par mai fragile (o parere poate subiectiva) si par mai predispuse la decuplari accidentale.



In incheiere, cred ca ar prinde foarte bine si niste poze cu sistemul Fleischmann si eventual kadee (eu nu am astfel de cuple).
Sa auzim numai de bine,
Romica.
 
Dintre cuplele Roco universale, Roco scurte si Fleischmann Profi, preferatele mele sunt... Roco universale! 8)
Intr-adevar, cuplarea se face foarte usor, iar pentru decuplare chiar trebuie muncit :D, ceea ce inseamna ca putem uita de decuplarile accidentale :aplauze:
In plus, la cuplele Roco universale pot fi cuplate si celebrele cuple hoop, cu putina bunavointa :D, ceea ce este absolut imposibil in cazul celorlalte doua tipuri de cuple.
 
Parca-mi plac din ce in ce mai mult cuplele fixe Brawa !
O comparatie cu cele scurte Roco (in prima poza nu se cuplasera perfect) :



O idee ar fi utilizarea cuplelor fixe pt. seturi de 2 vagoane lungi, 3 mijlocii si chiar cate 4 scurte, seturile legandu-se prin cuple... decuplabile :cafea:
 
Da, cuplele fixe arata mult mai bine.
Cine produce acele vagoane ? E clar ca au sistemul de culisare mult mai precis dacat la vagoanele mele Roco sau Piko, care chiar si cu cuple scurte tot stau departate la vreo 2 mm (distanta intre tampoane).
 
Este vorba despre setul asta http://www.reynaulds.com/products/Roco/44002.aspx
E din gama hobby cred, nu are accesorii de montat, dar arata binisor.
 
La setul de gondole Trix am pus anul trecut acele cuple finesco de la Brawa. Personal sunt multumit, mai ales ca garnitura nu prea o descompletez nici pe raft.Le pui toate odata si te-ai scos :D

 
rastel,

eu am cuple scurte Roco si nu e nevoie de ciocnire,doar o usoara impingere.la cuplele fleischmann...acolo trebuie zguduite bine vagoanele pentru a se cupla.