Salutare tuturor din nou,
Intai de toate ii multumesc lui Felippe pentru ajutorul dat in micsorarea planului.
Cosmin, subiectul chiar este o comoara si ii multumim in continuare lui Catalin pentru munca pe care a depus-o pentru a "desface" planul garii Odobesti in planse mai usor de vizionat, cat si pentru minunatele poze la subiect pe care le tot adauga. Cat despre modestele mele desene, cu placere, Catalin, ca de obicei...
Cosmin, ca sa vezi cum arata de fapt o asemenea remiza, uita-te aici:
http://www.kieselbach.hu/fitpic.html?/images/hirek/2023/5710.h500.jpg
In partea de jos a imaginii vezi fosta remiza de la Predeal, azi demolata.
Era o remiza "anormal" de mare, avand 7 travei in lateral, fiindca inainte de primul razboi mondial Predeal era o statie de frontiera si de aici incolo se mergea spre sud cu locomotiva romaneasca, spre nord cu locomotiva austro-ungara.
Acoperirea este realizata cu "eternit" sau "eternita", denumita colocvial si "internit" sau "internita" (mai ales in zilele noastre, cand exista un nume asemanator precum internetul!)
"Eternit" era numele unor placi subtiri din ciment armat cu fibre de azbest, deci de fapt banalul azbociment, astazi interzis ca material de constructii din cauza riscului pentru sanatatea umana pe care il prezinta fibrele de azbest.
E bine de cunoscut ca materialul respectiv este un pic mai vechi decat s-ar crede. Placile respective au inceput sa fie produse industrial in anul 1903 de o fabrica din Schöndorf, langa Vöcklabruck, in Austria. Iata deci ca este normal sa vedem un acoperis din "Eternit" pe remiza din Predeal; eram vecini, iar transilvanenii chiar in aceeasi tara cu inventatorul "Eternitului", domnul Ludwig Hatschek.
Intai de toate ii multumesc lui Felippe pentru ajutorul dat in micsorarea planului.
Cosmin, subiectul chiar este o comoara si ii multumim in continuare lui Catalin pentru munca pe care a depus-o pentru a "desface" planul garii Odobesti in planse mai usor de vizionat, cat si pentru minunatele poze la subiect pe care le tot adauga. Cat despre modestele mele desene, cu placere, Catalin, ca de obicei...
Cosmin, ca sa vezi cum arata de fapt o asemenea remiza, uita-te aici:
http://www.kieselbach.hu/fitpic.html?/images/hirek/2023/5710.h500.jpg
In partea de jos a imaginii vezi fosta remiza de la Predeal, azi demolata.
Era o remiza "anormal" de mare, avand 7 travei in lateral, fiindca inainte de primul razboi mondial Predeal era o statie de frontiera si de aici incolo se mergea spre sud cu locomotiva romaneasca, spre nord cu locomotiva austro-ungara.
Acoperirea este realizata cu "eternit" sau "eternita", denumita colocvial si "internit" sau "internita" (mai ales in zilele noastre, cand exista un nume asemanator precum internetul!)
"Eternit" era numele unor placi subtiri din ciment armat cu fibre de azbest, deci de fapt banalul azbociment, astazi interzis ca material de constructii din cauza riscului pentru sanatatea umana pe care il prezinta fibrele de azbest.
E bine de cunoscut ca materialul respectiv este un pic mai vechi decat s-ar crede. Placile respective au inceput sa fie produse industrial in anul 1903 de o fabrica din Schöndorf, langa Vöcklabruck, in Austria. Iata deci ca este normal sa vedem un acoperis din "Eternit" pe remiza din Predeal; eram vecini, iar transilvanenii chiar in aceeasi tara cu inventatorul "Eternitului", domnul Ludwig Hatschek.