Plan gara si remiza CFR

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#41
Salutare tuturor din nou,

Intai de toate ii multumesc lui Felippe pentru ajutorul dat in micsorarea planului.

Cosmin, subiectul chiar este o comoara si ii multumim in continuare lui Catalin pentru munca pe care a depus-o pentru a "desface" planul garii Odobesti in planse mai usor de vizionat, cat si pentru minunatele poze la subiect pe care le tot adauga. Cat despre modestele mele desene, cu placere, Catalin, ca de obicei...

Cosmin, ca sa vezi cum arata de fapt o asemenea remiza, uita-te aici:
http://www.kieselbach.hu/fitpic.html?/images/hirek/2023/5710.h500.jpg

In partea de jos a imaginii vezi fosta remiza de la Predeal, azi demolata.

Era o remiza "anormal" de mare, avand 7 travei in lateral, fiindca inainte de primul razboi mondial Predeal era o statie de frontiera si de aici incolo se mergea spre sud cu locomotiva romaneasca, spre nord cu locomotiva austro-ungara.

Acoperirea este realizata cu "eternit" sau "eternita", denumita colocvial si "internit" sau "internita" (mai ales in zilele noastre, cand exista un nume asemanator precum internetul!) :D

"Eternit" era numele unor placi subtiri din ciment armat cu fibre de azbest, deci de fapt banalul azbociment, astazi interzis ca material de constructii din cauza riscului pentru sanatatea umana pe care il prezinta fibrele de azbest.

E bine de cunoscut ca materialul respectiv este un pic mai vechi decat s-ar crede. Placile respective au inceput sa fie produse industrial in anul 1903 de o fabrica din Schöndorf, langa Vöcklabruck, in Austria. Iata deci ca este normal sa vedem un acoperis din "Eternit" pe remiza din Predeal; eram vecini, iar transilvanenii chiar in aceeasi tara cu inventatorul "Eternitului", domnul Ludwig Hatschek.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#44
Salut Cosmin,

Din ce stiu eu la Calafat a fost varianta cu 4 traveie.
In acelasi exercitiu de modularitate, in cazul in care era nevoie de remizarea masinilor mici (tender) se folosea desenul cu 3 traveie (si cu cateva simplificari de de accesorii, asa cum am concluzionat personal), si in cazul in care era nevoie de a remiza masini mai mari, se construia o remiza cu 4.

La Ghimes si Predeal au existat variantele mai lungi capabile de a remiza pe o linie doua masini.

Poze cu remizele in varianta cu 4 traveie exista pe net (vezi pozele cu Curtea de Arges).
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#45
1917, statia tip Odobesti inca in varianta originala. Cladirea fusese parasita de administratia romana si se observa usi lipsa, geamuri sparte...



se observa cateva accesorii interesante: ceasul, clopotul de peron, cutia postala, indicatorul de directie la schimbatorul de cale...
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.889
8
#46
E destul de ciudata poza in sensul ca in prezent circulind pe retea majoritatea garilor sint in aceasta forma sau mai rau, parasite de administratia romana intocmai ca atunci in razboi.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#47
Primul lucru pe care l-a facut armata germana dupa ocupare a fost sa puna paza la toate obiectivele si au reusit in doar 6 luni sa refaca in varianta provizorie toate lucrarile de arta dinamitate de armata romana in retragere ( exceptie pod Borcea de care s-au apucat dar nu au avut timp sa-l termine-am scris pe forum). Dupa vara lui 1917 s-au pus pe construit in draci linii inguste, profitand si de conditiile de razboi ( rechizitii, prizonieri). Deci...situatia e diferita mult. Aia stiau ca infrastructura e vitala. Noi....ne mai gandim.
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.889
8
#48
Aici vedem citeva poze din interior

http://vrancea24.ro/crf-amendata-pentru-lasarea-paragina-monumentului-istoric-gara-odobesti/

am gasit si o poza cu un tren in gara Odobesti,

http://tudoriegeorgiana.weebly.com/odobe351tiul-vechi.html
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#49
Legenda e gresita, trenul e in gara Moinesti. Am dat poza unui jurnalist din acel oras care a scris un articol despre gara din Moinesti, apoi poza a aparut pe internet cu diverse legende. Fiecare ce a inteles din articol....
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.889
8
#50
Probabil pentru ca cladirile seamana intre ele.
Mie mi se pare ca corpul central seamana cu garile de pe linia Calafat
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#51
Pai citeste topicul....:)
Alea sunt, doar ca au avut 3 sau 4 travei pe aripile laterale. Corpul central tot ala e.

Moinesti are 3C3 ( trei lateral, corp central, trei travei lateral )
Odobesti, Segarcea,Bailesti, Pucioasa au 4C4 !


Cu o mica joaca pe desenele lui Dorin scoti planurile garilor de pe liniile Focsani-Odobesti, Craiova-Calafat, Targoviste-Pucioasa si Comanesti-Moinesti :)