HBX Bonzer V3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Azi m-am intalnit cu un coleg de suferinta la pista RC din Parcul copiilor.
I-am aratat acumulatorul si a spus ca poate fi si din cauza calitatii slabe a tiplei care imbraca celulele si la caldura sa apara acel aspect nefiresc. Oricum, mi-a recomandat sa iau incarcatorul cat mai repede pentru ca nu da randament bun acum.
Cu aceasta ocazie am plimbat-o putin pe pista. Ce sa zic ? Super ! :lol:
Au mai venit doi pasionati cu doua masini nitro. M-am imbolnavit ! :p Deja ma bate un gand aspru :D :D :D !
Dar mai intai sa pun imaginile cu CFR-istul de serviciu, ca am gasit o locomotiva prin parc. Nu stiam de ea pt ca nu prea merg pe acolo.



Si masina in ... actiune :D



Toate cele bune !
 
Dupa multe coliziuni, care mai de care mai violenta, am bagat Bonzerul in reparatie capitala.

Doua lucruri ma mira la masina asta: unul este cat de mult lipici poate sa consume si al doilea este ca de fiecare data, dupa lipire, functioneaza. Pana la urma cred ca tot ce e plastic pe ea va fi acoperit cu adeziv. Si asa nu mai are mult. :p

Dupa ce au fost rupte directia (ambele roti), bascula spate, de fapt prinderea basculei (cea mai grava avarie), turnul amortizoarelor, bascula fisurata, sasiu fisurat si altele, in prezent a fost rupt efectiv sasiul, dupa ce a dat pustiul meu cu ea de parchet, de i-a iesit diferentialul afara. Si, bineinteles a fost iar lipita. De retinut faptul ca unde am lipit cu Loctite, nu s-a mai rupt a doua oara.
De asemenea plasticul este de o calitate cam scazuta, pentru ca apar fisuri si numai de la vibratii, in timp.

Oricum, masina face banii, asta e cert. La ce borduri si fiare de la banci si cosuri de gunoi a luat ... Nu mai spun de pietroaie, lemne... :p

O sa incerc sa pun si ceva imagini ... si ma gandesc sa cumpar un mai adevarata, adica sa dai un ban dar sa fie teapana, caci altfel mai iau o prastie cum ar fi Brontosaurus, ca arata destul de ok. Am vazut si Traxxas-uri rupte pana la urma urmei. :D
 
Bonzer-ul a fost testat astazi si ... surpriza ... ZBARNAIE !!! Cu ocazia reparatiilor, modelul a fost curatat si uns foarte bine, iar amortizoarele au fost reglate astfel incat sa fie o suspensie mai moale. Acum la demaraj masina se lasa pe spate iar la franare aseaza botul jos. Foarte draguta este tinuta de drum. De asemenea am marit garda la sol, pentru a putea depasi obstacole mai inalte. Acumulatorul de 4500mA a fost incarcat full si a fost prima data cand modelul s-a ridicat pe rotile din spate la plecare (fara sa vin din marsarier).

Se preconizeaza aparitia unui model nitro ... sa vad catre ce ma hotarasc.
Deocamdata cateva foto.




Numai bine!
Bonzerul probabil va fi scos la vanzare sau va ramane pe mana lui pustiulica. :D
 
Hm cu nitro e mai complicat nu vreau sa te speri dar intretinerea , reglarea alimentarea si combustibilul pentru nitro implica cheltuieli auxiliare si scule adecvate .
Acestea se pot ridica la o suma considerabila indiferent de cat de sofisticat este modelul nitro . Chiar si spatiul unde va sta modelul trebuie sa fie reamenajat datorita combustibilului .
Reglajele de motor , curatarea carburatorului , zgomotul facut la rulare , fumul albastru si nu in ultimul rand puterea si viteza , e da senzatie tare la rulaj .
Ca sa ai satisfacti maxime si sa nu se strice repede iti recomand sa cumperi ceva din clasa de top , marci consacrate , all road , chiar daca va costa un pic mai mult .
 
Multumesc Mauritius,
Stiu ca e mai complicat, dar tocmai asta imi place. M-am documentat ceva-ceva in privinta motoarelor nitro. Recunosc ca nici timp prea mult nu am deocamdata.

Nu vreau sa ma arunc la ceva foarte scump din prima. Ma gandesc la un model de la Ansmann, probabil Virus 2.0 sau Terrier-ul... Ori poate un HPI, Tamiya. Si desi imi plac mai mult modelele truggy, nu stiu de ce ma atrage din ce in ce mai mult un buggy. Mi se par mult mai stabile la salturi, mai agile...
Ce parere ai? Chiar m-ar ajuta niste sfaturi ...
 
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?showforum=3

Uite aici vei gasi multa documentatie , da si mie i-mi place buggy dar si truggy are partile sale super , acuma gusturile nu se discuta si in hobby daca nu cumperi cu inima nu ai stisfactia dorita.
 
Ma bag si eu in discutie.
Incearca ceva mai putin solicitant pentru masina. Iti recomand pista de carting, din acelasi parc care e cu asfalt.
Combinatia viteza, drum denivelat, praf se soldeaza sigur cu ceva stricaciuni. La viteza pe care o dezvolta un motor termic iti trebuie mare indeminare sa nu rupi masina.

Eu am un model cu motor termic cu care rulez numai pe asfalt. Sint probleme mari cu mizeria, iar daca te bate gindul de termic e o intreaga problema cu mizeria. Plus ca trebuie sa fi cu lada de scule dupa tine in permanenta. De la curele (ceea ce eu nu am) la multe altele. Motorul este extrem de sensibil la variatii de 1 grad de temperatura si in permanenta trebuie reluat reglajul.
Ca sa nu mai vorbesc ca am o agenda mica unde notez operatiile de montare si demontare ale unor subansambel (diferential, etc.) atunci cind le desfac.

Dupa fiecare tura masina trece printr-o revizie care inseamna in primul rind curatare completa, spalatul filtrului de aer. Am mai bricolat la masina o "talpa" a sasiului care la socuri ajunge prima pe asfalt si niste contra-aripi pentru 3 roti pentru a micsora volumul de praf acumulat.

Pentru viitor vreau sa imi cumpar niste cauciucuri de drift si sa fac derapaje controlate. Am facut odata asta pe un inceput de ploaie si mi-a placut.
 
Merci andrei_nsts

Treaba e ca atunci cand te mananca pana la urma te scarpini. Bonzer-ul mi-a dat multe satisfactii, asa cum e el, chinezesc, slab calitativ... Asta o spun acum, cand am ridicat stacheta mai sus. Initial era o bijuterie si este si acum pentru mine, in felul ei.
Problema este ca urmatorul pas ar fi un alt model. Buuun! Daca iau tot electrica am avantaje destul de importante, mentionate oarecum indirect de tine (opusul termicelor) Deci, mai usor de intretinut, silentioase, curate ... Dar pe de alta parte m-am saturat sa incarc acumulatori, poate vreau sa merg mai mult cu ea... Ori la electrice, "se moaie" acumulatorul, "se moaie" si masina :-x Oricum si o electrica trebuie curatata si daca iti place bibileala, mai ai idee de un carburator, filtru aer etc etc, ma gandesc ca nu e asa rau cu termica. Sper sa nu gresesc.
Treaba e ca as vrea un RTR si acolo nu ai statie de 2.4 GHz, nu ai cine stie ce servo, ma rog, cu servo nu ar fi o problema ... Mai sunt accesoriile care cresc pretul masinii cu vreo 4-5 mil, combustibil etc. :(

Nu stiu... inca ma gandesc!
 
Trebuie precizat aici ca diferenta intre 2 masini (motor termic/electric) nu este mare. Practic sasiurile si aproape toata electronica e identica, singura diferenta fiind motorul si niste servo-uri aferente.
Deci de bibilit oricum nu scapi. La fel nici de modificari, insa e mult mai simplu electricul.
Performantele sint similare, iar daca o sa cumperi 2 rinduri de acumulatori profi iesi tot acolo. Practic randamentul unui motor electric e mult mai bun ca cel electric.

Ca sa nu mai vb ca pina faci reglajul bine si se incalzeste motorul termic se mai si opreste. Asta inseamna multa fuga si genoflexiuni. La inceput pina treci de rodaj (1 litru de combustibil) motorul porneste mai greu, iar cind e rece trebuie refacut reglajul la carburator.

Una peste alta fiecare are farmecul ei. In cazul meu ar merita una cu motor electric sa fac incalzirea si dupa un model termic.

Exista de pilda si locuri unde e net superior electricul, ajutat de reductoare si diferentiale autoblocante -crawler (catarari).
 
Da, am vazut niste chestii foarte interesante la crawler, doar ca modelele arata cam ciudat cu garda aia la sol. Inteleg ca e necesara dar cam nasol cu aspectul.
Sa reformulez atunci. Exista un model bun, la un pret asemanator cu cele de la Ansmann, sau chiar aceeasi firma, acelasi model electric, truggy, brushless recomandat?
Sa zicem ca iau inca doi acumulatori, ca am doi, iau incarcator destept cu descarcare, incarcare rapida etc... Dar ce automodel? Sub Traxxas, Revo, Savage, caci sar calul la pret. Deja, cu banii aia facem alte chestii mai frumoase in alte domenii.
 
Crawler e doar pentru offroad extrem, adica numai catarari pe stinci extreme. Oricum suspensia e destul de moale si nu se preteaza la mers in viteza. Sint similare si la vehiculele 1/1 care nu merg cu mai mult de 80-90km/h ca devin pericol public.

Masina mea e de la Thuder Tiger si e luata din grecia acum 4 ani (http://www.tiger.com.tw). Sincer nu ma pricep extrem de tare la marci, insa anul trecut am cautat o curea de transmisie care se rupsese. Am gasit-o la un nene care aduce marca asta in la noi si imi zicea ca sint destul de bune calitativ fata de restul producatorilor.

Daca e sa vorbim despre bani, modelul meu complet echipat (sistem de pornire, baterii, acumulator) si 1 litru de combustibil a costat la vremea respectiva (acum 4 ani) undeva la 450 de euro si l-am luat din Grecia. Modelul meu este o replica wrc de asfalt in principiu.
Evident, gasesti mai ieftin acum aici in Romania.
 
Ieri am rupt Bonzer-ul cum nu se putea mai rau. :oops: Sasiul rupt complet de la diferentialul din fata, turnul amortizoarelor fata smuls din suportii din plastic care au cedat, la fel si un suport spate, si bascula spate rupta iar, de fapt prinderea de sasiu. Principalele avarii au fost pe fondul unora mai vechi.
Cum s-a intamplat? Bordura camuflata de iarba si pamant, de unde vedeam eu, abordata cam la viteza maxima. :(

Am recuperat toate partile si azi le-am reasamblat. Imi pare rau ca am uitat sa fac poze. Oricum arata destul de rau, nici eu nu am crezut ca mai iese la lumina.
Am testat-o in casa, se ridica pe rotile din spate la demaraj, transmisia functioneaza bine, am infipt-o in cateva obstacole si am trantit-o pe roti. Vad ca rezista... Trebuie totusi sa ii fac niste intarituri pentru ca in offroad o sa fie socuri mai mari.
Sper sa nu fie considerata reclama, dar daca aveti ceva de lipit luati Loctite gel. Superglue-ul curge de pe suprafetele de lipit. Asta sta la locul lui si se transforma intr-o masa solida, groasa. E mai scumpicel dar merita.

Traiasca Bonzerele! :D
 
Iti recomand cu inceredere sa iti confectionezi niste scuturi din metal sau materiale plastice, sau sa iti faci "zone de deformare controlata". E putin mai complicat insa sansele de supravieturire sint mai mari.
 
Chiar ma gandeam la chestia asta. Cred ca mai degraba ar fi bune un fel de amortizoare asemanatoare buretelui in anumite zone, astfel incat sa fie atenuat impactul de moment care duce probabil la cedarea materialului. Pe urma niste ranforsari la principalele articulatii solicitate la denivelari si scuturi. De asemenea turnul amortizoarelor trebuie neaparat intarit pentru a nu forta suportii pe axa fata/spate a automodelului.

Iata cateva imagini...

Cu rosu sunt indicate zonele de rupere. In fata au iesit pinioanele diferentialului, iar crapatura a afectat si suportul rulmentului de la planetara.

Imagini laterale. Liniile indica directia de rupere si lipiturile.

Se observa lipiturile suportilor turnului care sustine amortizoarele si care au cedat in zona suruburilor.

Trebuie studiata problema cat mai merge facut ceva, ca daca mai sufera inca un accident s-ar putea sa fie tarziu. :(

Trebuie sa mentionez si faptul ca toate accidentarile au avut loc in conditii in care nu poti cere mai mult de la un automodel... Viteza mare sau maxima si obstacol care strica si una adevarata :( . Poate ar fi scapat daca era un model cu upgrade ... fara plastic, la cateva mii de lei bune. Dar nici asa nu sunt sigur ca nu se indoia nimic. :mrgreen:
 
Salut

In general ce e de curse e special facut cu piese care cedeaza in caz de impact (si model si real).
Practic placa sasiului e metalica si ai si piese din plastic. La casele mari ai si piese metalice, insa in caz de impact grav atunci risti sa iti rupa sasiul, iar reparatia la sasiu se lasa cu altul nou.

Practic ce vad eu in cazul tau, ca si la masinile reale este un scut sub masina prins cu coliere de masina sau alte sisteme similare cu prindere mecanica (suruburi). Poti confectiona din tabla niste scuturi pe sub tot sasiul si sub planetare. Uite-te la modelele reale sa vezi cum sint rezolvate problemele acolo.

In varianta asta daca ai un soc puternic se indoaie scutul, pe care cu ajutorul unui ciocan si a unei suprafete dure se repara fara mare efort. Eu mi-am indreptat in felul asta scutul de la motocicleta dupa ce am trecut peste obstacole destul de inalte.
 
Salut

In general ce e de curse e special facut cu piese care cedeaza in caz de impact (si model si real).
Practic placa sasiului e metalica si ai si piese din plastic. La casele mari ai si piese metalice, insa in caz de impact grav atunci risti sa iti rupa sasiul, iar reparatia la sasiu se lasa cu altul nou.

Practic ce vad eu in cazul tau, ca si la masinile reale este un scut sub masina prins cu coliere de masina sau alte sisteme similare cu prindere mecanica (suruburi). Poti confectiona din tabla niste scuturi pe sub tot sasiul si sub planetare. Uite-te la modelele reale sa vezi cum sint rezolvate problemele acolo.

In varianta asta daca ai un soc puternic se indoaie scutul, pe care cu ajutorul unui ciocan si a unei suprafete dure se repara fara mare efort. Eu mi-am indreptat in felul asta scutul de la motocicleta dupa ce am trecut peste obstacole destul de inalte.