Gara Makrigialoz

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Acum cativa ani, cam 4 , am avut placerea de-a ma perinda prin Grecia. Sincer, nu am fost incantat de peisajul continental. Ceea ce am remarcat este ca au cam renuntat la transportul feroviar in favoarea celui rutier. Nimic de spus, se circula bine.
Undeva langa o vestita statiune Paralia, era o gara parasita la care pana si sina era scoasa afara. Totusi cladirea rezistase destul de bine timp de nu se stie cate decenii.Iata o marturie a vremurilor feroviare grecesti de mult apuse. Si apropos, astia ce logo aveau pe materialul rulant?

 
m/ai facut curios ... se pare ca cfr/ul lor se cheama OSE si emblema veche arata ceva de genul :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:OSE-Logo-old.png

si ceva foarte interesant din wikipedia :
http://en.wikipedia.org/wiki/Railways_of_Greece
"Greece became independent in 1832, the birth of the newly formed sovereign state coinciding with the start of the railway era. By 1835 plans were being put to the Greek state to construct a railway line from Athens to the nearby port of Piraeus. 22 years later, in 1857, a contract for its construction was signed and the work commenced. It took four different companies a further twelve years to lay the 8.8 kilometres of track, the work being completed in 1869.[1] "
incep sa inteleg de ce la noi dureaza atat autostrada :).
 
Si totusi nu au renuntat complet la calea ferata.


http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2843
 
A fost vorba de o cale ferat㒠nouă’, contruit㒠de la zero, între Salonic şi Atena... traseul ei nu corespunde în totalitate cu cel vechi, astfel c㒠nu mai trece prin unele localită’ţi (vorba lui Doru, se bazeaz㒠mai mult pe transportul auto, cel puţin pe distanţe scurte, c㒠pe distanţe lungi... nu prea am vă’zut autocare pe autostră’zile Greciei, cu excepţia celor cu turişti).

La vreo câţiva kilometri de Paralia, tot ca parte a fostei linii, se afl㒠staţiunea Platamonas. Regret c㒠nu am avut inspiraţia s㒠fotografiez şi ce mai ră’mă’sese din gar㒠(adic㒠nimic din clă’dire, dar ră’mă’sese pachetul de linii, cu tot cu macaze). Linia practic împă’rţea în 2 staţiunea:
P4200151.jpg
 
Va salut stimati colegi. Vin si eu cu o mica completare in legatura cu caile ferate grecesti. Am avut si eu ocazia, in ultimii 3 ani (anul acesta inclusiv) sa vad cea mai mare parte a Greciei, care mie, cel putin mi-a placut f mult. dar ce vreau sa spun e ca am ramas foarte placut surprins de faptul ca toate retelele feroviare erau in curs de modernizare, garile in stare foarte buna, peroanele ridicate iar garniturile destul de intretinute, inclusiv in Atena. Voi incerca sa postez vreo 2-3 poze ce am facut si eu. Renuntarea la reteaua feroviara e departe la greci. Respect
 
Dr2005 a spus:
A fost vorba de o cale ferat㒠nouă’, contruit㒠de la zero, între Salonic şi Atena... traseul ei nu corespunde în totalitate cu cel vechi, astfel c㒠nu mai trece prin unele localită’ţi (vorba lui Doru, se bazeaz㒠mai mult pe transportul auto, cel puţin pe distanţe scurte, c㒠pe distanţe lungi... nu prea am vă’zut autocare pe autostră’zile Greciei, cu excepţia celor cu turişti).

La vreo câţiva kilometri de Paralia, tot ca parte a fostei linii, se afl㒠staţiunea Platamonas. Regret c㒠nu am avut inspiraţia s㒠fotografiez şi ce mai ră’mă’sese din gar㒠(adic㒠nimic din clă’dire, dar ră’mă’sese pachetul de linii, cu tot cu macaze). Linia practic împă’rţea în 2 staţiunea:

Nu cred ca e cazul sa intram in polemici, dar exista cuirse regulate de autobuze intre toate orasele(probabil si unele comune) Greciei. Ca sa nu mai spun de legaturi cu Romania.
Pai eu am mers in Sparta, dar cu ziceam am avut ceva intirziere in Atena si nu am avut timp sa caut gara pentru linia metrica sa iau tren spre Tripoli, insa la fel de bine puteam sa iau autocar din Timisoara pina in Sparta.

Autobuzele au orarii foarte bune si conexiuni aproape imediate, e un furnicar in autogara Atenei si in aceea mica a Spartei mai ceva ca al Gara de Nord.

Doar in ultimii ani au inceput investitiile in infrastructura, cai ferate, autostrazi, podul Rio-Antirion, etc.

Adica circula si grecii nu doar turistii cu autobuzele vreau sa spun dar si cu trenul mai nou, in special intre Atena si Salonic.