Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Salutare fratilor
Am o intrebare MAREEEEE de 1 BERE
Extinzand diorama am facut inaintea unei remize de locomotive un triunghi de intoarcete a locomotivelor cu aburi (3 macaze legate intre ele prin cate 3 elemente sina ) am obtat pentru aceasta varianta fiind mai ieftina decat o placa rotativa .
Am legat totul cu circuitul principal dar cand sa-i dau drumul pauza .. imi indica scurt (normal de altfel)
Am izolat una din laturi la imbinare cu cleme de plastic - e ok dar cand trece locomotiva peste ele scurt din nou
Am izolat o portiune de sina adica gen Y si am pus PIKO DIGI 2 izolat astfel total segmentul respectiv dar cand trece loco iar scurt

FRATILOR VREAU REZOLVAREA :( :( CA NU MAI AM NERVI SA LE DESFAC SA LE PUN SA LE LEG .. NU DE ALTA DAR AM PIERDUT 5 ORE DE TESTE SI REZULTATUL :-x
 

pcg

Well-Known Member
Trenulist
13 Iul 2016
368
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Bogdan ,

Am sa-ti pun deseara un desen cu rezolvarea. Pe una din laturile triunghiului , trebuie sa ai sina izolata la ambele capete pe amandoua liniile. Asa ar trebui sa-ti mearga.
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Acum am citit ce ai scris ma duc sa incerc :twisted: :twisted: :twisted:
Revin cu rezultatul in seara asta :D
 

Seby

Well-Known Member
Trenulist
29 Noi 2016
282
0
Ploiesti
YAHOO
boss_seby
LOCATION
Ploiesti
iti da scurt pentru ca locomotiva leaga din nou ciruitul prin roti cad trece prin acea zona
 
L

lok

Guest
uite, am stat si m-am scremut in legatura cu burdufurile mele, dar mi-a iesit schema de bucla de intoarcere, considerind intrarea in bucla dinspre stinga:



functionarea se realizeaza prin intermediul diodelor cu siliciu folosite pt a izola portiunea de bucla pt fiecare sens de mers. la o polarizare a circuitului se face alimentarea printr-o pereche de diode, iar la inversarea polarizarii, alimentarea se realizeaza prin cealalta pereche, astfel ne mai fiind necesara folosirea unei surse separate si evitind scurt-circuitul la trecerea locomotivelor peste portiunea izolata.

sensul de deplasare este considerat in mod arbitrar.

apropo, in legatura cu burdufurile mele, are cineva o idee? una, cit de mica... :D
 

costel2007

Active Member
Trenulist
15 Mar 2016
56
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
sunt 2 tronsoane
1 si 2



tronsonul 2 este deconectat de la tensiune
el trebuie sa fie mai lung decit locomotiva pt a nu se mai produce scurtcircuit
atunci cind locomotiva se va afla complet pe acest tronson se va opri pt ca nu mai este alimentata... de aici este simplu....

asta este solutia pe care o vad eu fara alte complicatii electronice ....
 
L

lok

Guest
nu e nici o complicatie... sint 4 diode amarite de 0.5ron/buc sau gratuite daca le recuperezi dintr-un redresor vechi. ideea e sa fie de curenti mai mari, ca altfel le ia :evil: la scurt-circuit. eventual cu o rezistenta serie de citiva ohmi pt limitare de curent. sau o facem pe digi. si atunci e mai simplu. niste pic-uri programate sa faca toata traznaia. hai ca deja aberez. :D
 

costel2007

Active Member
Trenulist
15 Mar 2016
56
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
lok a spus:
nu e nici o complicatie... sint 4 diode amarite de 0.5ron/buc

sincer eu nu inteleg schema
unde sunt amplasate diodele ?
presupun din desen ca in dreptul diodelor sina este intrerupta iar legatura electrica este refacuta doar prin diode circuitul il vad functional (adica nu mai face scurt) doar fara locomotiva
 
L

lok

Guest
exista o conditionare in schema:
locomotiva, cind intra pe bucla, trebuie sa o ia in abatere. pe directa, intr-adevar, face belea. evidenta remaraca legata de intreruperea sinelor.
 

costel2007

Active Member
Trenulist
15 Mar 2016
56
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
lok a spus:
exista o conditionare in schema:
locomotiva, cind intra pe bucla, trebuie sa o ia in abatere. pe directa, intr-adevar, face belea. evidenta remaraca legata de intreruperea sinelor.
ok
asta este schema ta

poti sa imi explici si mie te rog, in pasi, unde faci alimentare, unde se afla locomotiva etc.
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Din pacate nu am avut nervi sa incerc azi vreuna din metode (oboseala) dar maine sper intr-o zi mai buna , teoretic cred ca daca izolez una din laturi in ambele parti si o alimentez separat cu PIKO DIGI 2 o sa functioneze
Iata si poza cu Triunghiul Bermudelor
 

sir_vaska

Active Member
Trenulist
19 Mai 2016
143
0
52
Maramures
LOCATION
Maramures
salut
locomotivele care culeg tensiunea de pe mai multe osii oricum fac scurtcircuit. Solutia consta in montaj care sesizeaza scurtu si intr-o fractiune de secunda basculeaza polaritatea invers. S-a discutat si pe railwayfan problema buclelor ...
 
L

lok

Guest
@BOGDAN I

nenea, ai zis bucla de intoarcere, nu zona de manevra... aici se complica treaba. si ai zis dc nu dcc... fii tovarasu' mai clar :D

@costel2007

alimentarea o faci unde ai scris tu a si b, iar locomotiva este, evident, pe sine. ulterior poti si singur sa-ti dai seama cum merge treaba.
 

sir_vaska

Active Member
Trenulist
19 Mai 2016
143
0
52
Maramures
LOCATION
Maramures
Da nici pe analog nu pare sa mearga. Daca alimentezi in punctele Asi B , cum obtii + pe sina de sus, dupa dioda (in punctu 2 ), in momentul cand vrei sa dai locomotiva inapoi ?

Later edit : Ma refeream la schema cu diode
 

pcg

Well-Known Member
Trenulist
13 Iul 2016
368
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Trebuie sa utilizezi obligat un intrerupator Double Pole Double Throw , asa spune si schema postata de mine. Daca nu il faci automat pui unul manual pe moment, care il actionezi atunci cind trenul este pe segmentul izolat. Cind ajung acasa o sa mai pun o poza.Pe scurt :

un intrerupator cu 6 pini cu intrarea pe 3 si 4 . Apoi cind se inchide circuitul pe 1 cu doi , dai polaritate normala iar pe 5 cu 6 dai polarizare inversa.

1o 2o
3o 4o
5o 6o