Automobile 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@LDH:

legat de acel TLF8 si DL15 (20?) ambele pe Opel 3S cunoscut popular ca Opel Blitz :D cele verzi sunt din perioada 1938-1945 (din vremea cand pompierii au fost desfiintati ca atare in Reich si incadrati ca Luftschutzpolizei si au primit Tannengruen, culoarea politiei) iar cele rosii de dupa 1953, cand s-a acceptat Feuerrot ca culoare standard la pompieri...

ti-ar mai trebui si unele rubinii ca sa acoperi 1945-1953...

sa nu care cumva sa faci greseala sa le pui pe o diorama epoca II pe cele rosii, cum fac multi... epoca IIc pompierii sunt verzi! :) (daca nu negrii si ruginii, adica carbonizati de incendii)
 
Horia_Radulescu a spus:
@LDH:
sa nu care cumva sa faci greseala sa le pui pe o diorama epoca II pe cele rosii, cum fac multi... epoca IIc pompierii sunt verzi! :) (daca nu negrii si ruginii, adica carbonizati de incendii)

Poate ca pe o macheta cu tema romaneasca nu ar da rau, sa zicem ca le-am importat si le-am vopsit rosii, desi la noi Fordul era la putere.

Ce parere ai?
 
Horia_Radulescu a spus:
@LDH:

legat de acel TLF8 si DL15 (20?) ambele pe Opel 3S cunoscut popular ca Opel Blitz

Nu stiu de ce le spui "popular" ca asa scrie pe ele! :D

Daca am folosi numai codurile de fabricatie nu am mai intelege nimic :(

Chiar tu cand vorbesti de propriul BMW il numesti "popular" si nu indicativul seriei sau de fabricatie :wink:
 
@LDH:

pai daca vrem dezbatere, dezbatere sa fie...

"Opel Blitz" era denumirea generica la marca Opel (inca din 1928 in grupul GM) pentru camioane de orice fel... asa cum la SAAB tot din grupul GM camioanele se numesc si azi Scania... denumirea vine din anii 1920, cand se facea reclama cu camioanele Opel rapide ca fulgerul...

camioane Opel Blitz au existat de 0,5t, de 1t, de 1,5t, de 2t, de 3t (faimosul Opel 3S din razboi, cu transmisie integrala sau doar pe osia din spate) si dupa razboi camioane usoare de 1,5 si 3T; ultimele camioane (de fapt, camionete) Opel si Bedford (marca Vauxhal, grupul GM in Marea Britanie) Blitz au fost fabricate dupa 1970, si si acum la Opel Movano (echivalent Renault Master) s-a incercat comercializarea ca Opel Blitz Movano in Germania...

Blitz defineste deci marca si nu modelul... asa cum spun si eu BMW 520iA (dupa care adaug bineinteles si E60, ca sa se stie de ce generatie e vorba) :D

acum pompierii in Romania in epoca WW2...

am niste poze cu incendii cauzate de bombardamente in Bucuresti in 1943 si 1944, in care se vad DL25 pe sasiuri Magirus-Deutz, cu cabine deschise, clopot de alama si de culoare inchisa... in alte poze din jurul lui 23 august 1944 apar autospeciale LF16 pe sasiuri Mercedes (L6000 sau L5000 pesemne) de culoare mult mai deschisa, greu de interpretat... :(

nu vreau sa te derutez cu Opelurile, insa desi in modelism totul e posibil greu de imaginat ca au circulat asa in Romania; Drehleiter (scara) a aparut in 1943, LF8 abia in martie 1944 si s-au livrat direct la Luftschutzpolizei in orasele medii germane (care incepeau sa fie si ele distruse, dupa cele mari) evident verzi, si direct la Wehrmacht in Panzergrau (surprinzator, dat fiind ca din 1943 culoarea de baza a vehiculelor de lupta din Europa era Panzergelb); dupa 1950, cand pompierii au redevenit civili, masinile au fost revopsite in rosu rubiniu si cam dupa 1953 in rosu aprins Feuerrot...

de altfel, nu am cunostinta de nici un Opel 3S in Romania dupa 1950... are cineva o poza sa ma contrazica? :D
 
pai zi-mi ce faci cu ele...

vezi ca LF8 pe sasiu MB de 3 tone s-a produs mai devreme, din 1941 incolo... poate le convertesti in Benz-uri (model Roco exista si ca MB) :D
 
Pentru cine este interesat de vehicule scara H0 in epocile II si III:

http://www.wespemodels.ro/-c-27.html

Aviz amatorilor, este vorba despre o firma ROMANEASCA bine cunoscuta si apreciata in strainatate pentru calitatea produselor sale! Horia, daca cumva n-o cunosteai pana acum, uita-te sa vezi ce minuni fac oamenii astia... ca la Ploiesti! ;-)
 
@Victorian,

O fi firma roamaneasca si o fi apreciata acolo,dar eu spun ca NU prea ii apreciez.
De ce??
Simplu,kiturile lor din rasina au asa de multe bavuri si trebuie sa stai ffff mult sa cureti la ele ca sa le aduci la stadiul din fotografiile de prezentare. Iar pretul....... :x
Eu am luat un Aro la 1:87 si mi-a ajuns :-x !!!

Marius.
@LDH,
Scz de offtopic!
 
sesamcave a spus:
@LDH,
Scz de offtopic!

Nu este off si ma bucur ca ai spus.

Am si eu cateva modele de la Wespe si nu sunt multumit.

Pe lanag faptul ca bavurile sunt aproape egale cu cantitatea de material din model, rasina din care sunt facute, poate nu am avut eu noroc, este casanta, foarte casanta.

Cat despre pozele de prezentare nu sunt la scara 1:87 si conform uzantelor sunt ale modelelor la scara mai mare si, este foarte posibil, sa fie ale masterelor car numai din rasina nu sunt facute.

In rest ar mai fi preturile.

Daca faceti un calcul la cat ajunge un model comandat va cam lasati pagubasi.

Singura solutie este "Coltul lui Olaf" sau mai pe intelesul tuturor

www.machete.ro

unde vi se aduc la comanda la preturi bune.

O alternativa este

www.moduni.de

care ofera o gama variata de modele 1:87 iar preturile bune.

Nu va faceti probleme de comenzi.
Se pot face in Romania iar preturile de achizitie sunt cele de pe sit.

:cafea:
 
Cu riscul sa faca reclama mascata :D ,da,eu tot de la "Coltul lui Olaf" am luat Aro-ul.
Si culmea,l-am luat mai ieftin decat era pe site la Wespe.
In fine,de gustibus...

Marius.
 
buna baieti,

Dorin, evident cunosc firma Wespe... ba am vazut chiar si proprietarii, la Sinsheim... din nefericire, cu aparenta unor romani tipici, ursuzi si nestiutori de limba germana care mai mult comentau cat i-a costat sa vina si ce putin vand decat sa se ocupe de cei cativa potentiali clienti care se opreau sa se uite la standul lor... marketing carpatin, ce mai... :(

produsele firmei variaza intre "bun" si "foarte slab"; evident, kiturile gata montate si vopsite vandute de Wespe in Elvetia (de exemplu la ZubaTech la ZĂźrich) sunt muuuuult mai frumoase ca un kit livrat in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic! :(
 
Mda, se pare ca bourul si zimbrul ca specie romaneasca n-au disparut in totalitate, ci s-au transformat in specialisti in marketing cu naravuri binecunoscute...

Dragi prieteni, imi pare rau sa descopar ca pana si ceea ce parea sa functioneze, de fapt inca nu functioneaza. Concluzia e una singura: mai e mult pana departe!

Cat despre kit-uri, imi aduc aminte vorba unui "plasticar" de forta si de renume pe care l-am intalnit cu mai multi ani in urma la o expozitie de machete tinuta oarecum "clandestin" in holul Institutului de Arhitectura Ion Mincu din Bucuresti, prin anii '80.

El spunea ca daca vrei sa faci machetism de calitate, in principiu orice bucata de plastic, oricat de complex profilata ar fi, trebuie tratata drept ceea ce este de fapt, adica material in forma bruta, si ca arta modelistului este sa insufleteasca si sa transforme aceste bucati de material brut in machete autentice.

Inca tin minte un minuscul triplan al "Baronului Rosu" la scara 1:72 facut de acest artist, care avea toate cablurile de comanda ale planurilor perfect executate.

Cred ca acelasi principiu ar trebui aplicat si la machetele Wespe!
 
:D

Va mai aduceti aminte de prima masina de transport in comun din autobaza LDH?

Daca nu iata despre ce era vorba



Un Omnibus venit din Ep.I

Acuma nu ca ar fi invechit dar era necesara o reinprospatare a parcului auto pentru transportul in comun.
Omnibus va ramane cuminte in Ep.I iar pentru vremurile ce urmeaza trebuie altceva.

Astfel, noi noute, stau parcate, gata sa iasa in cursa, un MAN de la Brekina




si un Berliner Doppeldeck Bus D38, ca tot sunt la moda etajatele :wink: , model 1938, de la Wiking



Etajatul are o coala cu decaluri ce pot fi puse dar stau si ma intreb: oare care or fi fost culorile originale ale celor doua autobuze?

Poate ma ajuta oarecine.

Pana atunci o poza de familie a noilor sosite in autobaza LDH.

Asta ca sa vedem daca le sade bine impreuna :wink:



Se pare ca le sade iar fundalul in care se vede "DECIZIA" nu da rau :wink:

:cafea:
 
buna Dorin,

autobuzul tau din epoca I este ceva mai recent, si anume de dupa 1922, cand s-au autorizat rotile cu pneuri de cauciuc in Germania si Elvetia... adica modelul Roskopf dateaza de la inceputul epocii II! :)

in 1938 in Germania RVM (ReichsVerkehrsMinisterium) a obligat toate orasele sa vopeseasca parcul de autobuze si tramvaie in Helleifelbein (bej deschis) cu dungi de acompaniere verde oliv; in Berlin din anii 1910 autobuzele si tramvaiele se vopseau astfel, cu dungi de acompaniere negre!

D38 (de fapt, model 1939 foloisit din 1939 pana in 1957) era exact in aceste culori, cu acoperis gri (Mausgrau) si jentile maronii inchis, culorile BVG West pana in anii 1990; modelul Wiking din 1980 este corect, insa din pacate la vechea scara Wiking, 1/82, deci un pic prea mare... BVG a fost singura retea care a avut Buessing D38, unele "deetajate" au ajuns dupa 1950 si in alte parti, ca E3Die...

MAN-ul este un model din 1952, deci mai recent si nu a circulat in Berlin deloc; este un autobuz interurban (si nu urban), aici in culorile DEBG din Ruhr.

ambele sunt in culori autentice, in afara de lipsa acoperisului gri de la D38...

prin 1997 in MIBA a aparut un articol despre autobuzele berlineze de la Wiking si Woytnik, poate il gaseste cineva...