Brasov-Ciceu 18 iulie 2009

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Sulzer1150

Well-Known Member
12 Iulie 2009
437
0
Va salut dragi prieteni,

Din multele calatorii pe care le-am efectuat in Ciceu, locul pe unde m-am plimbat cu trenul cel mai mult in copilarie, astazi m-am hotarat sa va impartasesc si voua o parte din materialul pe care am reusit sa-l realizez cu ocazia ultimei plimbari prin zona, efectuata sambata, 18 iulie.

Impreuna cu prietena si inca un cuplu ne-am suit in localul 4011 Brasov-Targu Mures, hotarati sa coboram in gara Ciceu :mrgreen: Pe drum insa n-am prea facut poze, intrucat n-au fost nici prea multe lucruri de pozat si nici nu sunt adeptul fotografiatului din tren .

Totusi, am fotografiat gara din Malnas Bai :



Mai departe in Bicsad oprim pe abatuta pentru a permite trecerea unui tren de rang superior, remorcat de EA-848 de la SELC Ciceu :



In zona carierelor de piatra, zac cateva zeci de autobasculante Roman Diesel din primele loturi de constructie :





Ajungem in Miercurea Ciuc, unde zaresc un convoi de ~ 5 vagoane Uacs sosite probabil de la cariera de dolomita din Voslabeni :



Plecand din Miercurea Ciuc ne apropiem de complexul feroviar Ciceu. In poza se observa cantonul ce deservea ramificatia Y care permitea accesul trenurilor in zona de primire a complexului.



Ajungem in gara si ne indreptam spre depou. Cu amabilitatea celor de acolo , am reusit sa facem cateva poze, dintre care una la intrare in depou...



...iar alta din incinta depoului :



Activitatea este destul de redusa in unitate, insa majoritatea obiectivelor din incinta sunt in stare buna.

La plecare observ cateva bucati de sina din 1914, inscriptionate "DIOSGYOR" :



Ne intreptam apoi in sens invers, trecem prin gara hotarati sa investigam zona triajului. O fotografie a jonctiunii X ce face legatura intre zonele complexului de triere, magistrala si liniile de acces spre gara.Vedesre cu linia spre Miercurea Ciuc :



Tot din acelasi loc, la 180 de grade :



Mai mergem putin si zarim un turn care probabil deserveste ramura de miscare.Este functional si se aflau oameni in el, care se uitau cam ciudat.Un alt episod aici se va consuma la intoarcere spre gara, cateva ore mai tarziu ;-) . Pana atunci poza :



Un alt canton se afla la cateva zeci de metri distanta. Din pacate este dezafectat si intr-o stare de degradare cam avansata.Mana criminala care a facut ca acesta sa nu mai functioneze, s-a gandit oare o clipa ca cineva isi catiga o paine de aici ?



Luand la pas linia magistrala, dam de un loc frumos, unde linia este flancata de brazi :



Intre timp apare si un mult asteptat tren :



Aruncam cateva priviri in jur, si ne asezam cuminti pe iarba la umbra, admirand acesti superbi copaci. In timp ce ceilalti mancau, savurau un suc sau fumau cate o tigara, eu ma duc sa investighez putin zona triajului de pe rambleu. Constat cu stupoare ca existenta lui este pusa la indoiala de prezenta copacilor si a boschetilor pretutindeni :



Dupa ce mai stam cam o ora la umbra, relaxandu-ne inconjurati de peisajul feroviar, ne continuam drumul de-a lungul liniei inspre Miercurea Ciuc, pentru a vedea in ce stare se prezinta semnalele de iesire din triaj si ramificatia cu cantonul despre care va vorbeam mai sus. Pe drum, mai fac o poza cu linia. Si aici se vede bine zona de primire conservata :



Trecem de curba si mai efectuam o serie de poze, dintre care va prezint una in "sens invers", adica cu linia in directia Ciceu :



Cineva se pare ca a avut nevoie de fanul dintre cele doua fire, asa ca spre bucuria mea, s-a putut realiza o poza si din alt unghi. Linia spre triaj, chiar si in conservare, in stare perfecta, ramanand surprins sa constat ca pe toata lungimea strabatuta pe jos de-a lungul ei, nu-i lipsea absolut niciun element !!!



La un moment dat vedem indicatia de "liber" a semnalului de ramificatie. Ne aducem aminte ca trebuie sa vina intercity-ul . Si a venit :





Investigand ulterior starea macazului de ramificatie, acesta era scos din functie si avea acele demontate.

Ne intoarcem inapoi aducandu-ne aminte ca intercity-ul care s-a dus, trebuie sa aibe si pereche, asa ca ne grabim sa cautam un loc cu lumina adecvata fotografierii. Rezultat ( -ele) :





Ma hotarasc ca imi mai trebuie cateva poze de pe triajul in conservare, asa ca mai urc inca odata pe rambleu. Macazele de intrare in triaj, vedere in directia M. Ciuc :



Tot spre M. Ciuc, vedere cu linia operationala :



Doua poze cu semnalele de iesire, in aceeasi directie :





Ne hotaram sa ne intoarcem incet spre gara, intrucat mai avem o ora pana la sosirea trenului de intoarcere. Trecem de brazii la care am facut anterior poza, cand dintr-o data aud sec o goarna, ce parea a fi de EA ( :mask: ) . Ne uitam inapoi iar pe podul peste drumul rutier trece un tren . Repede pe pozitii, scoatem aparate, tot. Trebuie sa pozam, nu ?



Dupa aceasta ne continuam drumul spre gara, trecand din nou pe langa cele doua cantoane despre care va povesteam mai sus. Realizand inca 2-3 cadre cu zona, zaresc un nene coborand din canton, cu un mers ce nu inspira prea multa incredere, indreptandu-se spre noi.Am hotarat sa fiu purtator de cuvant al grupului ( sic :pig: ) .Dialogul va fi cam urmatorul :

el - domnilor, care e problema dumneavoastra pe aici ? Am observat ca va tot plimbati, fotografiati ... ce-i cu voi aici ?
eu - suntem pasionati de cale ferata si vrem sa facem cateva fotografii informative aici, pentru colectia personala.
el - ahaa....ia sa vad si eu cateva poze, pot ?
eu - da, sigur.

...i-am scos din geanta cateva poze imprimate pe hartie foto, pe care le port la mine, exact in scopul de a arata personanelor din sistem interesate. Intamplator se aflau acolo si doua poze mai vechi din zona aceea .

el - ia uite, asta e tot aici.
eu - da, am mai fost pe aici in iarna .
el - foarte frumoase poze mai fratilor !

Ulterior am mai stat de vorba despre acest triaj si i-am lasat omului cadou una din cele doua poze amintite mai sus, parand foarte incantat.


Cateva zeci de metri mai incolo, linia de acces a trenurilor de marfa in zona de triaj operationala :



UN Ggs seria I, si vagoanele Zaes de transport uran, despre care v-am vorbit in alt subiect :



Dormitorul complexului Ciceu. Desi sus era inzestrata cu termopane, cladirea era complet incuiata si sigilata :



De pe peronul garii, pozez o parte din triajul operational. Se pot observa rezervoarele de aer ce deservesc alimentarea garniturilor de marfa, fara locomotiva, in vederea efectuarii probelor de frana, precum si o mica cladire CED in stanga, inca functionala :



Intre timp apare si un personal de la Marasesti pentru M. Ciuc, cu EA-ul 724 de la depoul Galati :



Statia Ciceu si cladirea de miscare :



La scurt timp isi face aparitia si personalul 4016, cu care aveam sa plecam spre Brasov :



Locomotiva EA-250 va decupla de la tren, se va atasa EA-387 iar peste ea va veni la loc cea dintai. Doar pe 250 am pozat-o la manevra :



Plecam spre Brasov si mai efectuez cateva poze, printre care una in curba in care cateva ore mai devreme am fost la "investigat" :



In statia Miercurea Ciuc, o multime de vagoane Ucs, din seriile 2, 3 si 4 :



Ajungem in Bicsadu Oltului, unde mai stationam cateva minute pentru a astepta incrucisarea cu un alt tren. Prilej bun pentru a incerca cateva poze. Dintre acestea, una de pe linie :



Ajungem in Brasov, si dupa ce se goleste complet vagonul de calatori, mai incerc un cadru pe hol :



Coborand din tren, cuplul cu care am fost se indreapta spre casa iar eu va trebui sa-mi conduc prietena acasa. Ulterior voi ajunge acasa si eu, infometat, dar multumit de faptul ca am mai adaugat inca o piesa in sertarul cu amintiri si totodata ca am mai reusit sa importalizez o "piesa" dintr-un puzzle care mai devreme sau mai tarziu se va pierde...
 
Foarte frumos...
:aplauze: :aplauze: :aplauze:

George, iti multumesc pentru ca m-ai "luat cu tine" in expeditia ta feroviara!

Numai bine!
 
o expeditie cat se poate de interesanta si ilustrata cu pozele de calitatea cu care George ne obisnuise mai dedemult ;)

ideea cu cateva fotografii in sacosa aparatului, caz ca sar feroviarii feroce pe noi, fotografii, este foarte buna si o voi pune in practica cand voi ajunge in Romania!
 
Va salut baieti ,

Ma bucur ca v-a placut reportajul meu. Chiar daca este printre singurele materiale de acest gen publicate de mine (de obicei din comoditate si din lipsa de rabdare, nu prea stau sa scriu si sa pun poze ), sper din tot sufletul sa mai vin si cu altele in viitor.

Astept cu nerabdare si deschiderea unui portal pe acest sait, si poate cu aceasta ocazie ma voi ocupa mai serios :)

Toate cele bune !
 
@ George

Remarcabil. Ai "creion", felicitari. :aplauze:

@ Horia
Horia_Radulescu a spus:
... ideea cu cateva fotografii in sacosa aparatului, caz ca sar feroviarii feroce pe noi, fotografii, este foarte buna si o voi pune in practica cand voi ajunge in Romania!

Ti-e teama ca altfel ramai fara DSLR !? :D