Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
4 aprilie 1944.Bombardamentul anglo-american asupra Bucurestiului (jurnal german)
https://www.youtube.com/watch?v=2N3mS8iGQZ4&feature=youtu.be
 
In 4 aprilie au venit doar americanii (elemente ale armatei a 15-a a aerului). Britanicii au venit alta data. Nu te stresa, si Stelian Tanase vorbeste tot de anglo-americani desi in ziua aceia doar yankeii au ajuns la Bucuresti.
 
Buna Catalin, eu doar am copiat titlul.
Am fost interesat doar de vagonul restaurant.
 
dimitrov a spus:
Priveam la imaginile cu trenuleţul de vacanţă’..... Am o nedumirire: în dreptul str. Soveja (din Constanţa) trenuleţul trecea pe lâng㒠strad㒠sau pe limba de pă’mânt dintre Lacul Tă’bă’că’riei şi acel "ochi" de lac de aici (privind pe "Google" acel "gard viu" ce stră’juia terasamentul trenuleţului se mai vede pe lâng㒠str. Soveja)..... La 00:40 pare c㒠merge pe acel istm dintre ape (s-a schimbat ulterior traseul, pe lâng㒠stradă’?).
O a doua nedumirire ar fi la 00:52 la acel pod, înă’lţimea faţ㒠de luciul apei este destul de mare, faţ㒠de ceea ce era în ultimii ani...."faleza" este cam abruptă’, ori la lac diferenţa de nivel este mult mai mică’..............întreb şi eu !!

https://www.youtube.com/watch?v=fRmX6ppUQ4Y&feature=youtu.be&t=40s

Dimitrov, am revazut filmul si imi asum greseala de localizare. Nu este cel din Tabacarie, este trenuletul care a existat in parcul 8 Mai din Bucuresti (Actual Tei). Locomotiva si vagoanele erau produse la URAC (dupa dimensiuni par sasie de tramvai si remorcile aferente). Eu stiu ca a fost scos dupa un accident stupid, trenuletul a ajuns in lac....oficial, a fost scos pentru ca pe traseul lui a aparut linia de tramvai care exista si azi acolo. A circulat intre 1951 si 1970.
Cocheta gara care se vede in film exista si azi, doar ca e greu de recunoscut.

din presa vremii, o ""minune a tehnicii mondiale"....

 
Citat Că’tă’lin: ”am revazut filmul si imi asum greseala de localizare”...


Nicio problemă’, Că’tă’line; eram şi eu puţin contrariat fiindcă’-mi ”dă’dea cu virgulă’” la ceea ce mai aveam în memorie cu ”Trenuleţul de Vacanţă’” / Lacul Tă’bă’că’riei-Constanţa.... şi care şi acesta este o amintire (ca multe altele, care-au dispă’rut) !!
 
Mai exista un singur fragment de linie, pe podul care facea trecerea peste canalul de legatura dintre lacul Tabacariei si Siut-Ghiol, in zona Satului de Vacanta.
 
INSPECTIA DE INTRETINERE CHISINAU
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12208660_457119977793897_7777611797139200437_n.jpg?oh=2851aa6bea7d36076dfa1e30e38e6f2d&oe=56F3D84C
 
Tunelul Barlad
Probabil filmarea s-a facut pe linia Galati - Tg. Bujor - Barlad iar tunelul este cel de la Beresti inaugurat in 1912 (construit de Antrepriza P. Bertolero)
 
Automotor CFR? Este pentru prima data cand vad asa ceva.

Fiera di Milano - Campionaria 1936 - Automotrice Diesel delle Officine meccaniche italiane "Reggiane" (OMI)

2748_1936_579.jpg


2749_1936_580.jpg
 
Waldbahnen in Rumänien 1992 Teil 1

http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=135750

Waldbahnen in Rumänien 1992 Teil 2

http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?threadid=11023&sid=0fcb686a1a9a41fceeb43e41cf073c5e
 
Foarte faine pozele!
Pentru cine cunoaste zona, calea ferata normala este in dreapta primei si ultimei poze. In prima poza se si vede o trecere la nivel, care acum este inlocuita de podul care supratraverseaza DN-ul.
Alte repere ar mai fi bisericile catolica si Greco-catolica/ortodoxa, care inca exista. In rest nu vad alte cladiri importante care sa fi rezistat. Zona s-a schimbat mult de atunci.
Acum in locul statiei de mocanita e un ansamblu industrial minier abandonat.
 
Anul acesta vreau sa refac pozele din aproximativ din aceeasipozitie.

O alta imagine interesanta din anul 1931 se gaseste in cartea Drum de fier prin praf de pusca si ploaie de stele la pagina 222. Se observa stive de traverse si materiale de cale recuperate de pe distanta Iacobeni - Tibau.
 
  • Like
Reacții: ICRA
pe forum trernuri au aparut citeva poze de la Husi. Poate intereseaza pe cineva.

 

deci de atunci se umbla cu pulmannul care de fapt nu e pulmann
daca numarul este corect notat atunci:
vagonul este un Hecht A.B.30468 de clasa 1/2 fabricat la Van der Zypen et Charlier Köln-Deutz (DE), 1925, 3 comp. cls I / 4 comp. cls.II A.B.30468, dupa 1968 ca ABafld 50 53 37-23 xxx-x
 
  • Like
Reacții: Radu161