Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am identificat unul din cele 2 G-uri de la finalul filmului.
CFR Gvmw 258045 - Nurnberg 1893.

CFR G 3130264 posibil I. Gossens 1906.
 
dantm a spus:
Catalin, la 01,52 se vede un automotor Malaxa? 900?

Nu vad clar, imaginea e slaba, dar dupa reflexia luminii in parbriz cred ca o Malaxa 84/87, cele derivate din vagoane.
De remarcat si figurile anorexice ale celor care trudeau in industria romaneasca, in contrast cu aspectul rotofei al conducatorilor de partid. Erau vremuri aspre...

Gam3: si cate asemenea surprize placute ne asteapta ! Sunt convins.

Un film pe care l-am cautat mult. Inmormantarea regelui Carol I, aspecte din gara Sinaia, gara Mogosoaia, gara Curtea de Arges, trenul mortuar si Pacificul din prima serie, un spectacol de detalii !

Inmormantarea regelui Carol I

Au trecut 100 de ani de la trecere in nefiinta a celui care a pus bazele Romaniei moderne, intr-o liniste totala...pacat.
 
Cat de putine lucruri se stiu despre celelalte trenuri regale.
Cred ca merita un subiect separat aceste trenuri.

Trenul regal mortuar al regelui Carol I a plecat la 29 septembrie 1914 din gara Sinaia la ora 12.20 si a sosit in gara Mogosoaia la ora 15.00.
Vagonul mortuar a fost amenajat din vagonul regal pentru bagaje CFR nr.9 (Ringhoffer, 44689/1893).
 
Orastie, imagine amator probabil soldat german in drum spre front 1941-1944:

orastie

Sinaia, vedere spre Brasov. Ciot din podul din planul doi exista inca:

sinaia

Brasov, gara veche. Pacat ca la linia 1 nu era niciun tren al liniei de tramvai...

brasov

autobuz CFR rechizitionat de serviciul sanitar:

autobuz CFR

greu de determinat tipul pentru ca fata vehiculului este mascata de soldatii germani.

sursa: romania in ww2. Pozele sunt de vanzare pe ebay.
 
Despre nasi si "nasii" lor la CFR, o mica istorie :

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cand-ce-calatoresc-romanii-nasul

Din lipsa de bani, de timp ori asa, din amuzament, "vladica" a inteles ca e mai profitabil sa mearga fara bilet...negandindu-se ( cum putea oare !!! ) ca lucrul acesta este daunator per ansamblu !!!

Si asa, situatia s-a perpetuat in timp, ajungandu-se in timpurile noastre ca acest "sport" sa fie considerat " ceva normal", invocandu-se mereu si mereu " clasica lipsa a banilor " !!!

Da, lipsa banilor pentru bilet, DAR se gasesc bani pentru birtul din gara ori din targ " pentru una mica " !!!!

Ori, stau eu si ma gandesc, facand o paralela peste ani, tot aceasta " vladica" va vota " pe cine trebuie" pe o " mana de faina si ulei " ....si se mira apoi ce RAU le merge copiilor lor !!!!!

Un lucru NU stie "vladica":
--respecta AUTORITATEA, ca aceasta sa te respecte la randul ei !!!
--lucrurile mici fac o tara MARE !!!!

Marius.
 
@catalin:

Din pacate, in 1941 tramvaiele de calatori nu mai mergeau demult spre gara.

Putea fi surprins un tren de marfa tras de o locomotiva CFLB, insa.
 
http://www.sbbarchiv.ch/bildansicht.aspx

Cateva imagini din 1958 si 1959 ale LDE 2100,atnci inca in faza de constructie, montaj si apoi testare.

http://www.sbbarchiv.ch/portfolio.aspx
 
Salutari

In decembrie a aparut o carte cu tematica feroviara, "Proiectul feroviar romanesc" , scrisa de dr. arh. Toader Popescu. (pentru cei care ma cunosc, e doar o coincidenta de nume :) )
Eu cunosc personal autorul, fiind pasionat de sistemul feroviar, dar mai mult pe partea de infrastructura. Am colaborat cu el in cadrul facultatii, fiindu-mi foarte de ajutor la realizarea documentarii pentru diploma.

Cartea abordeaza infrastructura feroviara romaneasca din vechiul regat. Se face o analiza mai complexa, cuprinzand si aspecte ale societatii, oraselor si a teritoriului. Eu am primit-o de Craciun si fiind aproape de sfarsit cu lectura, pot sa zic ca este foarte interesanta, in special pentru amatorii de epoca 1.

http://static.cartepedia.ro/image/169076/proiectul-feroviar-romanesc-produs_imagine.jpg

O puteti gasi si in librariile Carturesti.
 
Are cineva detaii despre trenuletul din video?

http://youtu.be/fRmX6ppUQ4Y?t=40s
 
Anul cand Cotroceniul si-a schimbat destinatia e '49 nu 46...
Nici nu avea cum sa fie '46, an in care Romania era inca tara monarhica. Trenuletul e cel din parcul Tabacarie Constanta. Din memorie, despre el parca am discutat pe railwayfan. Forum e reactivat, cauta pe acolo.
 
un film interesant, o parte e filmata in Timisoara.

trenul de la minutul 51-52 nu cumva e format de fapt din remorci de malaxe?

la 2.23.30 apare si Sageata verde de la Radna

https://www.youtube.com/watch?v=EyD2CZxuoKct=8404
 
Fetesti, Oradea, Arad in vara anului 1971

https://www.youtube.com/watch?v=jHqiXiDSK3s
 
Priveam la imaginile cu trenuleţul de vacanţă’..... Am o nedumirire: în dreptul str. Soveja (din Constanţa) trenuleţul trecea pe lâng㒠strad㒠sau pe limba de pă’mânt dintre Lacul Tă’bă’că’riei şi acel "ochi" de lac de aici (privind pe "Google" acel "gard viu" ce stră’juia terasamentul trenuleţului se mai vede pe lâng㒠str. Soveja)..... La 00:40 pare c㒠merge pe acel istm dintre ape (s-a schimbat ulterior traseul, pe lâng㒠stradă’?).
O a doua nedumirire ar fi la 00:52 la acel pod, înă’lţimea faţ㒠de luciul apei este destul de mare, faţ㒠de ceea ce era în ultimii ani...."faleza" este cam abruptă’, ori la lac diferenţa de nivel este mult mai mică’..............întreb şi eu !!