Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Ia uitati-va ce proiect interesant am descoperit cautand de fapt altceva:

Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului că’ii ferate.

In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimiză’rii traseului că’ii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesit㒠efectuarea urmă’toarelor lucră’ri majore:
1. Devierea de la Ploscoş spre vest, cu stră’baterea dealului Straja Mic㒠printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realiză’rii unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Lobodaş prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ieşire în zona de obârşie a Vă’ii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traverseaz㒠dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele şi schimbă’rile de pantă’.
- Dezavantaje: necesitatea să’pă’rii a dou㒠tunele de câte 2 km lungime.
3. Urmă’rirea cursului Vă’ii Florilor pe traseul actual al că’ii ferate, traversarea sectorului superior al Vă’ii Florilor între punctul La Rupturi şi Boju Că’tun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al Vă’ii Mă’ră’loiu prin intermediul unui viaduct şi racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimbă’rilor de pantă’.
- Dezavantaje: necesitatea realiză’rii unui viaduct de circa 1 km lungime şi a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 şi 3.
 
Are cineva idee daca CFR-ul are printre obiectivele sale realizarea unui asemenea proiect? Informatia pe care am postat-o am citit-o intr-un studiu al unui conferentiar universitar , nu din datele CFR-ului.
 
greu de crezut ca ar avea un asemenea obicetiv, obiectivul CFRR si mai ales al ministerului transporturilor (coincidenta, mai ales atunci atunci cand are o conducere portocalie) este de fapt de a inchide si desfiinta cat mai multe linii, nu de investi si a dezvolta reteaua feroviara din pacate