Care sunt cele mai bune sine si ce recomandati sau nu

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Sinele piko au o mare problema:

macazele, acestea obosesc in timp, in special acele lor, in timp devin tot mai moi,
locomotivele grele (gen Trix, Brawa sau altele care sunt realizate din metal si sunt grele) deraiaza destul de des indiferent de viteza, indiferent daca macazul este pe direct sau pe abatut - problemele de care vorbesc apar cam dupa 1 an de la intrarea macazului in folosinta.

In rest sunt ok.

Dupa ce am lucrat cu Peco, Piko, Fleishmann, Lima, Rivarossi, Hornby, Mehano, Bachmann, Pilz, Roco line
topul meu este:

1. Peco la egalitate cu Tillig elite
- peco nr.1 pentru fiabilitate si usurinta in montaj
- elite nr.1 pentru aspect realistic, fiabilitate

2. celelalte.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
la macazele Piko, cine are timp si mana buna, poate inlocui acele cu altele din profil de sina. Si ies ca FLM.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Si ce rost are? Pentru ce sa iti faci de lucru, cand poti sa dai 5-maxim 10 % peste piko si sa iei Peco?

Sa enumar alte probleme la piko:

- sina joaca pe traverse la sina flexibila de aici e destul de greu de lucrat cu sina flexibila piko la imbinari de module
- unele osii de vagoane/locomotive care sunt mai late sau au bandajul mai putin conic provoaca scurt pe inima macazului din cauza ca cele 2 sine care vin spre inima sunt prea apropiate
- profilul I are ciuperca dreapta sus, fapt ce "ajuta" la depunerea prafului si mizeriei pe ele.

Sa enumar si avantajele la piko:
- in comparatie cu alti producatori, lucreaza ceva mai putin la schimbarile de temperatura, adica, dilatare ceva mai mica
- se gasesc usor, cam oriunde
- geometria lor permite realizarea cam oricarui circuit, si sunt usor de utilizat de catre incepatori
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Florinn,

ai descris cat se poate de bine "bazdacurile" sinelor Piko...si este adevarat ca Peco si Tillig sunt ceva mai scumpe,insa este o investitie de termen lung atunci cand se trateaza de o diorama,deci deloc de neglijat sinele :wink:
 

24may

Well-Known Member
Trenulist
27 Dec 2007
542
0
pitesti
LOCATION
pitesti
Dupa parerea mea sunt cele mai folosite sine din Romania,le folosesc de 2 ani si nu am avut nici o problema cu ele,dac stii sa le asezi sub terasament si sa folosesti nivela sa le pui cat de cat drepte nu cred sa fie probleme.Nu sunt specialist dar am peste 100 m de sina si raportul pret calitate este acceptabil si se comporta excelent.Intradevar am in depou linii FLM dar pretul lor este piperat,si daca m-as apuca sa fac o diorama noua as merge pe FLM
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Domnu',

hai sa nu ajungem la discutii despre cum se pun sinele ca nu o vom scoate la capat :D

Parerile mele au fost cat se poate de obiective, iar dezavantajele pe care le-am enumerat nu au nici o legatura cu pusul sinelor, cat de drepte sunt, sau mai stiu eu ce.
Atunci cand problema se manifesta exact la fel la mai multe macaze Piko, cred ca discutam despre ceva concret si nu de o intamplare. Repet, aceste probleme apar dupa un timp
macazele noi se comporta perfect, cel putin o vreme.
Evolutia in timp depinde si de cat de mult sunt folosite si in ce mod. Daca rulezi numai locomotive usoare pe ele, nu obosesc atat de repede.

O concluzie ar fi ca sunt ok, un raport pret/calitate ok.
Daca ar fi sa discutam despre o diorama care sa tina in timp, in nici un caz nu as propune sine piko, pana la peco sau elite mai sunt cateva sine care se preteaza la o diorama mai mult decat piko.

Am uitat sa mai mentionez ceva, la peco vs elite, legat de zgomot, pentru ca si asta conteaza:
- peco produc un sunet mai "ascutit", cam la fel ca sinele roco-line.
- elite sunt de departe cele mai silentioase sine si mai placute la rulaj.

Iar ca sa revenim la piko, sunt ok si la capitolul asta daca sunt folosite cu terasament din burete.

in final, ca sa nu agit prea tare apele, repet, acesta este topul meu, si acestea sunt parerile mele :D

Seara faina!
 

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Dec 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Na ca trebuie sa intervin si eu, fara sa fiu subiectiv ca dealer de PIKO... :roll:
Am adus sine Mehano, RiVAROSSI, LIMA si cu Doru de la Trennet PIKO
Mehano, n-are varietate de sine, lipsesc curbele r1, r3, r4, r9, DKW, incrucisarile, motorizarile la macaze etc
Macazele MEHANO sunt ieftine, dar deloc fiabile, poate pt cei ce bricoleaza or fi ok
Preturile la mehano si piko sunt apropriate , multumita ofertelor de seturi piko, dar eu sfatuiesc clar o orientare spre piko. Si eu ca dealer le consider SCUMPE !!! :(
Un 10-15 % mai scump pt un PECO e ff mult, cand majoritatea pasionatilor i-si invart o garnitura o data pe luna. Ok, merita insa pentru un club !!!
Intradevar, sinele Piko se murdaresc mai repede, dar 2-3 ture cu un vagon de curatare sina rezolva problema.
Si nu in ultimul rand conteaza mult existenta stocurilor permanente, care la piko abunda .
Ce faci daca mai vrei urgent un macaz ... PECO ? Ok, scoti cardul si comanzi, dar merita costurile la comenzi mici ?
Am tot "auzit" pe aici sfaturi de la frati de "dincolo" , ia aia , treci pe formatul ala, fara sa aiba cunostinta de realitatea din tara. Pt ei e simplu, aproape orice orasel are cel putin un magazin de trenulete. Aici suntem vreo 7 in toata tara .
Exemplu, treci pe N, format in voga poate prin Europa, dar nu la RO, cererea fiind practic nula, in consecinta , ca dealer , nebun sunt :-x sa iau chestii si sa stau blocat luni de zile, ca poate se va forma si piata...
@Cosmin 78
Am sine mehano de peste 3 ani, n-am vazut rugina, doar cele din startseturi se innegresc . E drept ca nu le-am tinut prin curte... :oops:
Repet, si eu, Florin a zis-o mai bine ca mine, in functie de scopuri, trafic, buzunar (card ) te orientezi spre sina ideala pt tine... dar eu raman ferm pt PIKO :D
rally
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@rally

in week-end-ul urmator am sa iti arat nescaiva poze cu sine mehano ruginite,sine cumparate la bucata,si care au ruginit in primul an.le-am pastrat de-a
lungul anilor pentru a le folosi ca fier vechi pe diorama :p
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

sustin parerea lui cosmin despre sinele mehano, si eu am patit.

@Rally, sunt de accord cu ceea ce zici, tocmai de aceea mai sus am specificat clar ca vorbesc de realizatul unei diorame profi, care vrei sa tina in timp si nu de invartit trenulete pe covor. Si intradevar, sinele piko se gasesc usor, cum de altfel am si zis ca este un avantaj al lor :).

No ofense, dar intr-o diorama ajungi sa bagi cu timpul cel putin 2-3 mii de euro sau chiar mai mult, depinde cat de mare este, cred ca un 10-15% la sine este neglijabil.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Feb 2008
437
2
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Intro diorama terasamentul si sinele au dublu rol , estetic si practic .
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nimeni nu vrea sa schimbe un macaz bine pus dupa un scurt timp din cauza fiabilitati si materialului ieftin folosit la fabricarea lui , treaba care nu este usoara .
O diorama nu o faci pentru un an sau doi asa ca trebuie luat in calcul in primul rand fiabilitatea dar nici aspectul nu trebuie neglijat asa ca tineti cont de amandoua pentruca degeaba aveti sine rezistente daca nu seamana cu realitatea .
Personal recomand pentru comozi si incepatori sine Fleischmann sau Peco iar pentru ceilalti Tillig .
Cine vrea sa invarta trenuletul pe covor sinele cu terasament sunt ideale .
S-au spus multe pareri aici deci se poate trage o concluzie pentru toate categoriile de pasionati .