linie / macaze home made !!

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Ca si celelalte linii, limba macazului si continuarea ei in inima macazului am indoit-o ghidandu-ma dupa sablon. Si aceasta sina si-a pastrat traversele, pentru a fi legate cu cele deja existente in macaz. Limba a fost taiata cu minifreza si pentru a fi fixata am folosit o bucata dintr-un papuc de fixare a sinelor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am montat si cealalta limba,completand inima macazului. Dupa acest pas am facut verificarile cu un boghiu cu 3 osii vechi (fiind cel mai pretentios).
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Trecand testul, am completat la mijloc zonele lipsa din traverse.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Pentru ca trebuia sa montez piesa ce leaga limbile am scos macazul de pe sablon, dar din cauza lipiciului au mai ramas portiuni de hartie lipite de macaz. Ele oricum vor fi acoperite de terasament, asa ca nu am mai insistat sa le dau jos.
Piesa de legatura a fost facuta initial dintr-o fasie de plexi de 1mm grosime. Asupra acestui detaliu voi reveni mai tarziu.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am adaugat cele 2 contrasine din dreptul inimii. Din fericire, talpa sinelor Peco este suficient de lata incat alaturarea a 2 linii creeaza un spatiu suficient pentru trecerea rotilor, ceea ce face foarte usoara pozitionarea si montarea contrasinelor. A trebuit numai eliminarea prinderii sinelor din acea zona.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
In momentul in care am lipit prinderile acelor de piesa de legatura din plexi, aceasta s-a deformat, iar gaurile i-au slabit rezistenta. Din acest motiv, am hotarat s-o inlocuiesc cu o piesa similara realizata din textolit. Piesele ce prind acele sunt realizate dintr-o tija de alama de diamteru 0.8 mm.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am lipit cele 2 prinderi de sina cu cositor si le-am fixat in piesa de legatura.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Testand macazul in perioada in care avea acea piesa din plexi, am observat ca acele aveau tendinta de a se ridica din pozitia lor. Din aceasta cauza, la noul montaj am lasat prinderile mai lungi, astfel incat sa le pot cositori in partea de jos, fixandu-le in pozitia corecta.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Am asigurat trecerea curentului electric prin inima macazului cu ajutorul cositorului.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am legat electric liniile ce pornesc din inima, pentru a fi alimentate corespunzator.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si le-am taiat, introducand in taietura 2 izolatori din plastic, pentru a nu crea scurt prin inima macazului.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


O poza cu macazul la final:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Totul a durat in jur de 3-4 ore, ceea ce zic ca e bine pentru o prima incercare si pot sa zic ca a fost destul de simplu de facut.
Cat de curand urmeaza sa fie montat pe modulul de bifurcare, unde va fi adevaratul test.
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Am inceput lucrul la primul macaz din cadrul garii, parte a buclei CFB.
De data asta o sa detaliez mai mult operatiunile mici din constructia macazului.
Din nou am inceput cu o bucata de sina flexi taiata la o dimensiune ceva mai mare decat a macazului.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am taiat la jumatate traversele, pentru a separa sinele, dupa care am taiat si legaturile dintre traverse, pentru a putea sa le asez in pozitia finala mai tarziu.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

A urmat indoirea liniilor pentru a ajunge la curbura de pe sablon.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Am continuat cu partea de iesire din macaz.
Am curbat cele 2 sine de iesire pentru a se potrivi cu sablonul.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Dupa care le-am frezat, pentru a se imbina cum trebuie.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

A urmat cositorirea, si in partea de sus, si jos.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si slefuirea, pentru a aduce cositorul la nivelul ciupercii sinei.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Dupa ce am terminat cu acest subansamblu l-am legat cu traversele de liniile exterioare ale macazului.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si am lipit usor traversele de hartie pentru a le fixa in pozitia finala.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Pentru a face limbile macazului si cealalta parte a inimii am taiat o bucata de sina, ceva mai lunga decat necesar, pentru a nu avea surprize. Ca sa nu va mirati mai departe de ce sunt contrasinele acolo, va spun de acum, ca pe acea zona este o trecere la nivel, cum e si in realitate.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Inainte de toate, am dat jos prinderile pe partea interioara a sinei, unde o sa fie contrasina.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am modelat sina si contrasina dupa sablon.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si am taiat limba macazului, de care o sa ma ocup mai tarziu.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Limbile macazului

Primul pas a fost sa dau jos prinderile sinei din zona in care vor fi limbile macazului.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Pentru punctul de pivot am pornit de la un papuc de legatura
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Pe care l-am taiat la o dimensiune mai mica.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am montat cele 2 "balamale" in capatul sinelor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Le-am cositorit de sinele ce merg spre inima si am pus pe pozitie viitoarele limbi ale macazului (nu sunt cositorite de papuci, se misca liber).
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am frezat sina pentru a o subtia spre capat. Frezarea am facut-o cu piesa scoasa din ansamblu, pentru a nu distruge traversele.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Dupa care am frezat usor si zona unde se lipeste limba de sina, ca sa nu fie probleme in momentul trecerii rotilor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Proba.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

La fel am procedat si cu cealalta limba.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Bara de actionare a macazului

Am pornit de la o placuta de textolit.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am taiat o fasie suficient de lunga pentru a lega sinele si o parghie ce iese in afara liniilor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am dat jos stratul de cupru.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si am facut 3 gauri: 2 pentru limbile macazului si una pentru tija de actionare. De asemene am subtiat si partea ce iese in afara liniilor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Fixarea limbilor

Ca pivot am folosit o tija de alama de 0.8mm, indoita, ca sa se potriveasca pe baza sinei.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am cositorit tija de sina.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Dupa care am montat limbile si le-am legat cu bara de actionare. Ca sa le fixez pe pozitie, am pus un pic de cositor pe partea de jos a tijelor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Si o poza cu ansamblul "gata de lucru".
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Contrasinele

Ultima parte a lucrarii e montarea contrasinelor.
Din nou, sine "blank" taiate la lungime.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am dat jos prinderile sinelor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Am curbat contrasinele si le-am lipit de traverse.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

La final am frezat la unghi capetele contrasinelor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
O poza cu macazul aproape final.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Ar mai fi de facut legaturile electrice, pe care le-am aratat si la Y, dar la acesta, avand contrasinele asa lungi, o sa fie facute altfel. In plus, mai sunt de facut ici-colo completari minore la traverse si taiate liniile la lunigmea finala, dar asta o s-o fac in momentul montarii pe modulele CFB.
Cateva poze cu macazele facute si sabloanele pentru urmatoarele, asa cum o sa fie pe module, deocamdata fiind gata numai Yul si cel prezentat.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

felippe

Well-Known Member
21 Ian 2006
1.445
4
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Si uite asa, incet-incet, ai facut primii pasi catre fine-scale. Ce te opreste acum sa inlocuiesti sina si traversele conventionale cu cele pentru
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
(echivalentul fine-scale pentru scara 1:87)?

Mai mult, vei putea face formatiuni de macaze la care modelistii H0 doar viseaza...

Atunci vei vedea diferenta intre modelismul conventional si modelismul care tinde catre arta.

Succes in continuare!
 

tyco

Well-Known Member
24 Iul 2016
779
0
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Nu ar deraia trenurile cu roti clasice pe sine Proto 87? Plus ar fi si o diferenta de nivel la sine, la imbinarea intre bucla si ce modul urmeaza dupa.
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
@felippe

Fiind module pe care vor rula diverse tipuri de material rulant, de la foarte bune la unele vechi (cu rotile aferente), am preferat un profil de sina mai inalt, care sa poata primi orice model.
Poate cand o sa imi fac diorama o sa iau in considerare un proifl mai evoluat. Depinde ce mai apare pana atunci.

Oricum, ca sfat general, pentru inceput recomand lucrul cu un profil mai inalt. Din punctul meu de vedere, e mai permisiv cu greselile de incepator in constructia de macaze.
 

felippe

Well-Known Member
21 Ian 2006
1.445
4
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Eu nu am zis sa transformi diorama actuala in fine-scale. A fost doar o observatie, incepi sa ai experienta in confectionarea de macaze si linii home made...

Nu stiu cum e cu rotile la Proto: 87 dar la 2mm rotile de la N merg pe sine code 40 insa nu si pe macaze; de aceea materialul rulant la N se converteste la 2mm FineScale.