linie / macaze home made !!

taz1vas

Active Member
17 Mar 2009
63
0
constanta
LOCATION
constanta
#1
21 Iul 2008
16
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#2
Ca veni vorba de macaze "home-made", recomand cu caldura urmatorul playlist
http://www.youtube.com/view_play_list?p=B3A33FD038C92797

Desi dureaza cam mult (aprox 5h), prezinta foarte bine cum face un nene un macaz. Desi, in cazul de fata, omul lucreaza la scara N, procesul se poate aplica si H0 (chiar mai usor).
 
A

Anonymous

Guest
#3
Interesante filmuletele nu ama pucat sa le vad pe toate , am de gand sa fac si io o incrucisare ca am nevoie sunt tare curios sa vad cum iese voi folosi alta metoda nu ca cea din filmulete
 

kablu

Well-Known Member
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
#4
@spami e super tare link-ul cu filmele :!:
Merci ca le-ai share-uit si pe aici :aplauze:
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ian 2009
443
0
52
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#5
Nu am inteles din ce sunt travesele pentru ca par a fi din metal lipit cu letconul de sine...asta ar produce scurtcircuit ...?
 

tfa2003

Well-Known Member
15 Apr 2007
378
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#8
Man, m-ai facut sa umblu prin vechituri. Intr-adevar il inteleg pe bunicul tau, cel putin pe vremea lu' nea Nicu eu nu gaseam macazuri H0 nici sa dau cu tunu' de jumate.
Asa ca mi-am manufacturat si eu unele, ca pe Academiei se gasea cablaj, la negru, destul. Doar ca eu il corodam total si foloseam placa "goala". Mai sus vad munca de lipire la greu.

Uite cum lucram prin clasa a-9-a:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Foloseam sina U de la linii si inima din chibrite prelucrate cu lama.
"Acele" sunt din tabla de conserva. Am reusit chiar unul care il schimbam cu maneta. Unghiul macazurilor era "preluat" de la curba de la care proveneau sinele, astfel incat imi ieseau frumos abaterile. Cand am pus mana pe unul original, am inceput sa-l imit pe ala.
 
A

Anonymous

Guest
#11
georgeadryan , taz1vas se refera la sinele piko tip vechi nu la cele noi io am folosit o sarma de 0.8 in locu la picioruse si au mers bine da asta se inampla cam acum 2-3 ani da poti incerca aaa si apropo de macaze home made m-am apucat sa fac o incrucisare simpla o sa revin si cu poze cu etapele consturctiei sun la inceput cu macazu da sunt bine venite si poze
 

stageexp

Well-Known Member
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#12
Initiative laudabile, orice constructie home made face parte din baza modelismului. Inainte se facea de nevoie, acum odata cu tehnologizarea masiva, pretruile la sinele de-a gata au scazut suficient de mult astfel incat sa devina accesibile, iar constructia scratch build sa apartina exlusiv placerii. Americanii practica inca astfel de metode, de multe ori folosind lemnul ca structura de baza.

Singura problema care apare este aceea ca o astfel de initiativa este mare consumatoare de timp, care din paate nu se dilata :D .
 
16 Apr 2008
38
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#13
De laudat initiativa si pt asta te ajut cu ceva...
Uite aici un link al unui prieten de-al meu din Germania care, alaturi de cativa "nebuni" s-au pus sa construiasca aproape totul de la 0.

http://www.jagsttalbahn-modelle.de/

Technik / Gleisselbstbau >>> aici o sa poti vedea cum se fac liniile de la 0 cat si alte lucruri....

Am avut si un topic cu nenumarate adrese in care cel care vrea sa construiasca de la 0 poate sa le acceseze:
http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2872

Sper sa iti fie de ajutor atat tie cat si celorlalti
 
A

Anonymous

Guest
#14
Am inceput lucrul al incrucisarea normala , ca traverse am folosit traversele de la o sina flexibila ams cos sina de pe ea am taiat traversele la o lunge de circa 22 de cm dupa care am ami taiat alte traverse in diagonala cama sa arata
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

dupa care am inceput sa masor bucati de sina pentru fiecare parte a incrusisarii le am taiat dupa care le am pus pe pozitie sa vad cum vin pana cum am reusit sa fac doar o inima a incrucisarii care am lipit o dupa care urmeasa sa o tai ca sa nu faca scurtcircuit locomotivele care trec
inainte de lipire
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

dupa lipire
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

o sa mai revin cu detalii si poze cu etapele costructiei
 

kablu

Well-Known Member
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
#16
Stefan , in tutorialul postat de spami , in partile 12-18 este explicat in detaliu cum se realizeaza acele parti de care nu esti multumit ( cele din ultimele poze ) . Succes :!:
 
A

Anonymous

Guest
#18
Salutare
Azi am cumparat niste traverse de la tillig si am reconstruit intersectia deoarece traversele de la sina piko flexi nu era buna pentru profilu de sina piko acestea fiind diferite la partea de jos , nu ami prezint detalii cu etapele constructiei deoarece nu difera de prima intersectie , probleme cu vagoane am avut doar le cele usoare si la cele pe 2 osii din cauza ca distanta de la suprafata sinei si traversa e prea mare si unde sina e intrerupta osia cade in sant , zilele aste os a ma ocup de contacte si de inimi care nu sunt despartite de restul sinelor .
Si cateva poze
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

In urmatoarele 2 poze nu sunt contra sinele , os aurmeze si ele
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

sper sa va placa , astept pareri