• Forumul este in proces de upgrade!

CEL MAI BUN MODEL DE LOCO CU ABURI

obiwan

Well-Known Member
#41
Doru, vrei sa murim cu zile? Cand vom avea un Lemaco o sa spunem ca suntem cu adevarat colectionari de Aburoase.Sau macar un Micrometakit HO. apoi luam acelasi model PIKO, ROCO, FLM, daca sunt modele la scara ale aceleiasi masini. Comparam.Atunci iti poti da seama.Totusi, subiectul e dificil. Implica cunostinte diverse in domeniu, ochi de soim ceasornicar si banii aferenti.Servus la tot cartieru'!
 

Blue-Max

Active Member
#42
Putin off topic, dar iata iti poti oferi un "Lemaco" si la un ban mai mic.
http://cgi.ebay.de/LEMACO-HO-046-DAMPFLOK-BR-58-311-der-DR_W0QQitemZ370159088742QQihZ024QQcategoryZ33222QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262?_trksid=p1713.m153.l1262
 

PDI

Well-Known Member
#43
Mda, mai ales ca nu prea stii pe ce! 58 311 are cu totul altfel tenderul, cel putin in zilele noastre !

TOATA DISCUTIA se reduce le Regulamentul MOROP (sau similar) pentru concursuri de modelism (feroviar, care va-sa-zica), si la criteriile din fisa de arbitraj.
Numai ca acolo nu se amesteca mere cu pere si LEMACO cu LIMA !

PDI
 

Blue-Max

Active Member
#44
PDI a spus:
Mda, mai ales ca nu prea stii pe ce! 58 311 are cu totul altfel tenderul, cel putin in zilele noastre !
Nu stiu, nu ma pricep si nu te pot contrazice. Dar sa inteleg ca modelul in cauza Lemaco e o chiftea ?! :confused:
 

PDI

Well-Known Member
#45
Sa nu exageram (cum se mai intampla pe forum :evil: )! Dar sincer nu vad justificata diferenta de pret pana la BR58 Rivarossi.
De fapt, cam asta e: totul pana la bani!

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



Si mai e o chestie, care fara sa vrei ai subliniat-o: mai trebuie sa stii si cum arata modelul real ca sa ai termeni de comparatie.

PDI
 

LDH

Well-Known Member
#46
LDH a spus:
obiwan a spus:
In alta ordine de idei multe masini reale au fost modificate pe linia de montaj asa ca pentru a face comparatie trebuie, mai intai, gasita documentatie cu originalul si abia dupa aceea facuta comparatia cu modelul.

Chestia cu functionalitatea este pe ultimul plan.

Spor la clasificat si comparat!
Pai locomotiva data ca exemplu de Blue-Max se descalifica singura din cauza butucului rotilor care nu este la culoare.
Discutia despre celelalte detalii urmeaza.
 

Blue-Max

Active Member
#47
Fara indoiala, ca cel mai bine e sa ai cunostiinte in domeniu si sa poti aprecia singur corectitudinea si valoarea unui model. Totusi situatia asta nu e la indemana oricui si atunci ce te faci ?! Dupa reactiile voastre concluzionez ca e riscant, sa te bazezi NUMAI pe renumele si valoarea producatorului. Poti sa iei teapa ?!
 

LDH

Well-Known Member
#48
Blue-Max a spus:
Fara indoiala, ca cel mai bine e sa ai cunostiinte in domeniu si sa poti aprecia singur corectitudinea si valoarea unui model. Totusi situatia asta nu e la indemana oricui si atunci ce te faci ?! Dupa reactiile voastre concluzionez ca e riscant, sa te bazezi NUMAI pe renumele si valoarea producatorului. Poti sa iei teapa ?!
Da, ai dreptate in ce priveste teapa.
Renumele nu ne spune nimic in cazul anumitor modele.
Sunt cazuri in care "rudele mai sarace" au scos pe piata modele mult mai reusite decat "rudele bogate".

Cat priveste cunostintele lucrurile sunt mai simple.
In multe cazuri documentatia se gaseste si atunci cu fotografia masinii 1/1 cauti modele care sa reprezinte exact masina, model construit de un producator, daca vrei sa-l analizezi doar pe el sau daca mai multi producatori au scos modelul atunci poti compara modelele intre ele si cu documentatia.

Oricine poate vedea, macar in mare, diferentele daca sunt si te asigur ca sunt.

In caz ca se procedeaza altfel nu o sa poti face o evaluare a merelor cu mere.

Probabil ca la intrebarea "Care este cel mai corect model de locomotiva cu abur?" raspunsul este ceva mai greu de gasit.

:cafea:
 
Sus Jos