• Forumul este in proces de upgrade!

Radu Sofran , un inceput

Horia_Radulescu

Well-Known Member
schimbatorul de cale pe pod in sine nu reprezinta o problema, exemple de acest fel se gasesc des pe cai ferate de munte... mai ales in Elvetia, unde exista cai ferate (vezi Gotthard, Loetschberg) unde 40% din cale este pe viaduct, pod, pasaj sau in tunel si 90% din linie este in curba... :)
 

LDH

Well-Known Member
Horia_Radulescu a spus:
schimbatorul de cale pe pod in sine nu reprezinta o problema, exemple de acest fel se gasesc des pe cai ferate de munte... mai ales in Elvetia, unde exista cai ferate (vezi Gotthard, Loetschberg) unde 40% din cale este pe viaduct, pod, pasaj sau in tunel si 90% din linie este in curba... :)
Da, numai ca pe macheta lui Radu este linie H0.
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
pai si Loetschberg si Gotthardbahn sunt linii principale normale de 1435, coridoare principale de trafic nord-sud europene... nu e vorba de ecartament ingust! :)
 

radu sofran

Well-Known Member
Lucrarile la diorama mea continua sa inceput la peisagistica cu ajutorul lui Gina incepem sa dam contur dioramei care are 5,50 x 1,30 si dedesubt 2,75 x1,30
In continuare cateva imagini
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

radu sofran

Well-Known Member
Am revenit si eu cu foarte multe modificari fata de ce am inceput initial.
Am schimbat toata sina piko cu sina roco geoline am modificat dimnesiunile machetei am dedicat o camera special numai ptr trenulete .
A fost o munca de aproximativ un an si jumatate ,totul este pe digital.
Criticile,sugestiile va las pe voi sa le spuneti.
Diorama are acum 8 metri pe 2 metri si 30 centimetri .
Iata si primele poze :
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

radu sofran

Well-Known Member

zolaadi

Active Member
Foarte frumoasa diorama! Felicitari. As avea totusi de remarcat ceva care imi sare in ochi rapid: terasamentul nu este foarte real, se vede plasticul de baza, poate un strat subtire de pietris ar ajuta. Pozitia brazilor de sub telecabina iar nu pare reala , deoarece normal, datorita geotropismului pozitiv, acestia tind sa fie drepti, indiferent de cat de inclinat este solul.
De unde ai facut rost de blocurile de locuinte? as vrea sa iau asa ceva.
In rest, totul este super la o prima vedere.
Bafta in continuare!
 

leon-gr

Well-Known Member
@aulin!!!
continua sa plingi s-a modificat ...diorama este 8/2.3 metra!!! :(
@zolaadi
banuiesc ca acolo a avut loc o alunecare de teren!!! :lol:
 
Felicitari pt realizare si haidem sa criticam un pic ca e pe gratis.

Din ce am observat asa rapid din poze:

x-capatul statiei din plan indepartat de usa
y-capatul statiei cel mai apropiat de usa

1. intrarea din x este cel putin neinspirata si ar fii recomandata refacerea ei.
-nu utilizezi spatiul deloc eficient
-nu ai intrare pe mai multe linii de garare din linia curenta
-din cele doua aspecte de mai sus vor rezulta numeroase probleme in eventualitatea unei automatizari
- de asemenea si impactul vizual nu este foarte placut
-semnalele de intrare nu sunt asezate corect- acestea de obicei se aseaza relativ liniar cu mici variatii

2. liniile moarte nu au finalitatea niciodata in apexul curbei unei liniii principale curente (exista cateva cazuri extreme dar situatia nu este conforma cu realitatea si nu este foarte atragatoare din punct de vedere vizual)

3. terasamentul trebuie completat cu pietris pt a arata cat mai realist

4 brazii de pe munte arata de parca ar fii fost loviti de uraganul Katrina. contrar credintei populare nu toti brazii sunt drepti dar totusi....... nici chiar asa.

5. atentie la imaginea de fundal. nu este HO si nu integreaza diorama in peisajul general

6. in general nu se recomanda ca in acelasi nivel sa existe elemente de traseu distincte care sa nu fie integrate in planuri diferite. atentie la partea de traseu din spatele orasului:trebuie integrata intr-un anumit context si SEPARATA vizual de oras.

7. nu cred ca iti poti construi o locuinta sub un pod metalic de cale ferata suspendat la acea dimensiune

8 capatul Y trebuie de asemenea revizuit cam din aceleasi considerente ca la X- aici ar fii si mai multe elemente de discutat
:D

9 copacii nu se pun niciodata la limita planului orasului-elimina senzatia de adancime

10. un tunel feroviar de obicei trece printr-un munte si nu pe sub un orasel

11. copacii in mod natural nu cresc in linie dreapta decat daca sunt saditi asa. pe margina unei sosele este ok sa ai copaci aliniati in rest nu prea.......
 

LDH

Well-Known Member
Americanu a spus:
Felicitari pt realizare si haidem sa criticam un pic ca e pe gratis.

Din ce am observat asa rapid din poze:

x-capatul statiei din plan indepartat de usa
y-capatul statiei cel mai apropiat de usa

1. intrarea din x este cel putin neinspirata si ar fii recomandata refacerea ei.
-nu utilizezi spatiul deloc eficient
-nu ai intrare pe mai multe linii de garare din linia curenta
-din cele doua aspecte de mai sus vor rezulta numeroase probleme in eventualitatea unei automatizari
- de asemenea si impactul vizual nu este foarte placut
-semnalele de intrare nu sunt asezate corect- acestea de obicei se aseaza relativ liniar cu mici variatii

2. liniile moarte nu au finalitatea niciodata in apexul curbei unei liniii principale curente (exista cateva cazuri extreme dar situatia nu este conforma cu realitatea si nu este foarte atragatoare din punct de vedere vizual)

3. terasamentul trebuie completat cu pietris pt a arata cat mai realist

4 brazii de pe munte arata de parca ar fii fost loviti de uraganul Katrina. contrar credintei populare nu toti brazii sunt drepti dar totusi....... nici chiar asa.

5. atentie la imaginea de fundal. nu este HO si nu integreaza diorama in peisajul general

6. in general nu se recomanda ca in acelasi nivel sa existe elemente de traseu distincte care sa nu fie integrate in planuri diferite. atentie la partea de traseu din spatele orasului:trebuie integrata intr-un anumit context si SEPARATA vizual de oras.

7. nu cred ca iti poti construi o locuinta sub un pod metalic de cale ferata suspendat la acea dimensiune

8 capatul Y trebuie de asemenea revizuit cam din aceleasi considerente ca la X- aici ar fii si mai multe elemente de discutat
:D

9 copacii nu se pun niciodata la limita planului orasului-elimina senzatia de adancime

10. un tunel feroviar de obicei trece printr-un munte si nu pe sub un orasel

11. copacii in mod natural nu cresc in linie dreapta decat daca sunt saditi asa. pe margina unei sosele este ok sa ai copaci aliniati in rest nu prea.......
Prietene,

Cer eu scuze ca nu au fost indeplinite sau atinse toate cele punctate de tine dar aici avem un indragostit de trenuri care, uneori, nu pune mare accent pe latura realistica sau artistica a machetei.
O sa incercam sa-i indreptam aceste lipsuri, cu eleganta si tact, astfel incat sa creada ca el a avut initiativa.

:D

Multumiri pentru analiza.
Sper, daca-mi dai ocazia, sa intorc serviciul, evident, cu mare placere.

Spor!
 
Sus Jos