Vagoane seria 92-57

CatalinGhita

Active Member
15 Dec 2008
112
0
#1
Vagoane seria 92-57

Vagon de bagaj.
- Construit la Intreprinderea de Vagoane Arad
- Cod numeric: 51 53 92-57 000-x
Conform codificarii, rezulta ca vagonul este apt pentru trafic international
- Seria literara: D
- Tara vagonului: 40 t.
- Capacitate incarcare: 20 t.
- Lungimea vagonului: 24.500 mm.
- Ampatamentul vagonului: 17.200 mm.
- Ampatamentul boghiului: 2.500 mm.
- Tip boghiu: Minden-Deutz
- Tip frana: automata KE-GPR0
- Viteza maxima de circulatie|: 140 km/h
- Raza curbei liniei pe care circulă:
in circulatie: 150 m.
la manevră: 80 m.
- Sistem de incalzire: electric cu radiatoare si abur de inalta presiune
- Ventilatie: normala
- Sistemul de iluminat: incandescent
- Sistemul de incarcare a bateriei de acumulatoare: generator de curent alternativ tip GIV
- Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
- Conducte de aer de 5 si 10 bar
 

CatalinGhita

Active Member
15 Dec 2008
112
0
#3
MariusM a spus:
Vagon 92-57 pe boghiu PKP, dar cu circulatie INTERNA(putea "iesi" doar la unguri pe baza de conventie).
Naspa faza, eu am poza de detaliu cu un vagon 92-57, seria completa 51 53 92-57 xxx-x, deci ca si cum ar fi complet apte RIC.

Boghiurile nu se vad in poza mea, dar intr-adevar stiu ca unele vagoane de posta/bagaj aveau boghiuri PKP, insa parca erau alta serie de vagoane.
 

mureseanu_976

Active Member
29 Mar 2008
117
0
Tirgu-Mures
LOCATION
Tirgu-Mures
#5
Atentie! Seria 92-57 a fost atribuita vagoanelor de bagaje produse de Pafawag Wroclaw (Polonia),din moment ce vagonul e mai "patratos" si are boghiuri 7AN (care au o mare raspandire in Polonia) :!:
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#6
buna,

au existat si exista atat 92-57 Pafawag cat si de UVA/IVA, analog cu 21-47 si 21-57; primele 120 de 21-47 erau poloneze, restul UVA...

am intalnit 92-57 Pafawag (in general foste pe rapid si IC la creearea IC in 1996) si 92-57 IVA (in general pe trenuri mai putin importante) insa nu am reusit sa gasesc o sistematica a numerelor acestora... stie cineva cate de un fel si celalalt au fost?
 

mureseanu_976

Active Member
29 Mar 2008
117
0
Tirgu-Mures
LOCATION
Tirgu-Mures
#7
Salut,

Sunt rezervat in privinta unui raspuns despre numarul de bucati de fiecare fel s : cel mai mare numar descoperit de mine la aceasta serie era 031 si se gasea pe un vagon made in Polonia :wink:

Mai demult am vazut si un vagon varianta UVA/IVA care a fost reparat la REVA Simeria si a fost expediat la domiciliu.Semana leit cu suburbanele 21-47/57,doar ca avea mai putine geamuri pe fiecare parte laterala.Deci in aceasta serie se incadra varianta romaneasca,serie pe care eu nu o stiam..:lol:

Iti multumesc pentru raspuns :)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#8
cu placere!

mai sapam, probabil ca stii ca lucrez la o carte pe tema asta si, daca la vagoane clasa e relativ usor la cele de bagaje, posta si combinate intampin dificultati reale, mai ales ca o buna parte din acestea nu mai exista :(

UVA a modificat cutia de Bafld 74000 (B 20-40, ulterior 20-57) in 1970-71 dupa modelul suburbanelor poloneze, rezultand mai intai 21-47 romanesc, apoi barurile 8x-47, apoi versiuni de bagaje, posta, etc... toate la inceput cu aceleasi elemente de design, ulterior modificate.

erau creativi insa nu stiau tehnica; prin 1985 a aparut si un 26-47, un etajat copiat dupa 26-26 insa mai scurt cu tehnica si detalii de 20-47; calitatea era pe masura proiectului, adica execrabila. :D