Vagoane seria 26-26

CatalinGhita

Active Member
15 Dec 2008
112
0
#1
Vagoane de calatori seria 26-26

Cod numeric: 50 53 26-26 000-x
Seria literara: B

Vagon etajat.
Utilizare: vagon de clasa a II-a, destinat traficului intern local.
Fabricat la DWA Gorlitz - RDG / Veb Vaggonbau Gorlitz

Caracteristici:
- Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
- Lungimea peste tampoane: 26.800 mm.
- Ampatament: 19.500 mm.
- Tara: 44 t
Masa vagonului ocupat si cu rezervoarele de apă
umplute &189; din capacitate: 57,2 t.
- Tip frana: KE-P-A
Datorita faptului ca diferenta intre masa vagonului gol si masa vagonului incarcat poate fi foarte mare, vagonul este dotat cu frana progresiva cu sarcina, adica franeaza mai tare atunci cand vagonul este mai incarcat
- Sistem de incalzire: aer cald modulat, incalzit electric sau cu abur
- Ventilatie fortata
- Sistem de iluminat: fluorescent si incandescent
- Ferestre: rabatabile la parter si in sectiunile intermediare de la capetele vagoanelor si culisante la etaj.
- Usi intercomunicatie: dintr-o singura bucata, actionate manual
- Sistem de incarcare a bateriei de acumulatoare: 2 generatoare de curent alternativ cu poli gheară, 4,5 kW - FAGA
- Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
- Conducte de aer de 5 si 10 bar
- Conducta de radioficare si telecomenzi cu 13 poli
- Numar vagoane in parc: minim 208
- Ani fabricatie: 1984 - 1985
79 bucati fabricate in 1984 + 105 bucati fabricate in 1985
- Tip boghiu: GĂśrlitz VI
- Ampatament boghiu: 2.500 mm.
- Raza curbei liniei pe care circula:
in circulatie, la viteza v=50 km/h si curbe in forma de &8220;S&8221; cu dreapta intermediara: 150 m.
- la manevră, viteza până la 10km/h, curbe in forma de &8220;S&8221; cu dreapta intermediara si cupla desurubata: 90 m.
- Amenajari interioare - vagon etajat cu culoar central
2 platforme acces
1 compartiment pentru călători cu 48 locuri (parter)
1 compartiment pentru călători cu 64 locuri (etaj)
2 compartimente pentru călători avand 8 locuri pe banci Âşi 2 pe strapontine
- 2 vestibuluri (treceri)
- 2 cabine WC
- Numar de locuri
pe scaune: 132
in picioare (6 persoane/mp. suprafata de stat în picioare): 208
 

CatalinGhita

Active Member
15 Dec 2008
112
0
#2
L-am vazut recent in compunerea unui personal care pleaca din gara Basarab la ora 17:00 pe 26-26 208.
Daca nu e o greseala de inscriptionare, inseamna ca au fost fabricate minim 208 vagoane,

Am actualizat si fisa, primul mesaj.
 

MariusM

Active Member
8 Mar 2008
138
0
Pitești
YAHOO
marius_guitarboy
LOCATION
Pitești
#3
Cel mai mare numar gasit de mine: 226, deci probabil s-au adus cca 230 de vagoane.
Mai circula si astazi vagoane din aceasta serie, in special pe Bucuresti - Pietrosita si pe raza reviziilor Bacau(Bacau - Piatra Neamt/Bicaz) si Pascani(Pascani - Tg. Neamt/Suceava).
 

RADUSHIMO

Active Member
28 Noi 2008
125
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
#5
au adus un aport modernizarii parcului CFR Calatori pentru ca majoritatea au intrat la modernizat la Remar S.A. Pascani. Au servit la reconstructie pentru seriile
26-16 (109 vagoane)
36-16 (39 vagoane)
84-16 (1 vagon)
din ce am auzit si eu este ca vor fi modernizate toate cele 226 vagoane.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#6
Hmmm... 226 nu prea mai au de unde.

S-au adus 230 vag, 95 produse in 1984 si restul in 1985. Socotind ca in 2001 mai existau in serviciu 184 (inainte de inceperea reconstructiilor), nu mai au de unde sa modernizeze 226 ;)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#11
salut,

asa cum spune si Florin, multumiri pentru postare! poza este deosebit de interesanta, pentru ca arata vagonul-model (de prezentare) apartinand de VEB Waggonbau Görlitz, care fusese adus in Romania pentru teste inainte de livrarea seriei propriu-zise de 230 de bucati!

vagonul este in vopsirea clasica a DR din epoca, cu exceptia usilor portocalii.

ma intreb cum au facut cu sistemul electric, vagonul fiind adaptat doar la 1000V 16.5 Hz...
 

kltrainlover

Well-Known Member
21 Oct 2007
325
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
#12
Despre vagoanele de seria 26-26 se spune ca ultimele exemplare au fost retrase din circulatie in 2011. Se cunoaste cumva si luna din anul 2011 in care au fost retrase din circulatie aceste vagoane ?

P.S. Daca cumva vreunul dintre colegii de forum cunoaste si unele numere de parc care sa fi fost printre ultimele retrase din circulatie nu m-ar deranja sa ajunga si la mine aceste informatii.
 

Dr2005

Well-Known Member
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
#13
Unul dintre ele sigur e 50 53 26-26 208-4, c㒠înc㒠e în Basarab, fiind incendiat de nişte aurolaci acum 2 ani. Lâng㒠el mai e un vagon (şi poate or mai fi), unul dintre urmă’toarele:
50 53 26-26 064-1
50 53 26-26 186-2
50 53 26-26 195-3
Astea au fost ultimele vagoane de la Basarab.

Mai era 50 53 26-26 003-9 la Paşcani, care probabil a fost casat odat㒠cu parcul rece din Paşcani anul trecut (sigur a fost un 26-26 în convoiul ă’la, exist㒠poze pe forumuri).
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.075
26
Iași
LOCATION
Iași
#14
In Basarab eu am gasit:
26-26 064-1
26-26 208-4

Parca anul trecut mai erau.
Ca fapt divers, 4 vagoane arse in ultimul hal se gaseau in Basarab in 2005.

La Bacau sunt 2 bucati, 26-26 026-0 si 26-26 082-3.
La Pascani sunt urmatoarele:
26-26 003-9
26-26 108-6
26-26 109-4
26-26 011-2
26-26 113-6
26-26 042-7
 

kltrainlover

Well-Known Member
21 Oct 2007
325
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
#16
Multumesc pentru raspunsuri ( pentru furnizarea unor numere de parc).
Revin insa si cu intrebarea de baza:
kltrainlover a spus:
Despre vagoanele de seria 26-26 se spune ca ultimele exemplare au fost retrase din circulatie in 2011. Se cunoaste cumva si luna din anul 2011 in care au fost retrase din circulatie aceste vagoane ?
Precizare la intrebare : ma intreseaza ( daca se cunoaste cumva) in ce luna a lui 2011 au fost vazute ultimele vagoane 26-26 ca fiind active = in serviciu = circuland in componenta unor garnituri de calatori si daca se cunosc pe ce trasee ( Pascani ? Pietrosita ? Urziceni? - eu nu le cunosc fiindca la Cluj nu am avut 26-26).

Multumesc inca o data lui Florin si lui Dr2005