Vagoane de marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Am pozat printr-un gard vagoanele de negru de fum de la Copsa Mica. Se observa ca sint pe 2 osii.
Sint venite la reparatii la Bega Grup in Timisoara.
Nu am vazut in circulatie astfel de vagoane pe doua osii.
ce se stie despre ele?


 
buna,

din cate imi amintesc, sunt incadrate ca Uapps sau Upps (a nu se confunda cu Uagps/Uagpps) si se folosesc la orice marfuri in vrac care pot fi introduse/scoase cu instalatii cu aer sub presiune!
 
Da, e un Ggs. Atunci cand se ia un acoperit si se transforma in atelier, insotitor, magazie de scule, etc, vagonul se trece in seria U, adica vagoane speciale.
 
dantm a spus:
Am pozat printr-un gard vagoanele de negru de fum de la Copsa Mica. Se observa ca sint pe 2 osii.
Sint venite la reparatii la Bega Grup in Timisoara.
Nu am vazut in circulatie astfel de vagoane pe doua osii.
ce se stie despre ele?

Este vorba de un vagon Upps . In pozele tale nu se mai vede seria si daca dupa ea era un P, cea ce insemna ca vagonul este unul aflat in proprietate privata.

Anul trecut fotografiat din R.Dacia undeva prin Ungaria:


Dupa ultima cifra din serie se observa P-ul in patrat de care ziceam.

Si o poza mai buna cu un Upps fotografiat de JohnnyWal in Budapesta :

http://www.railwayfan.ro/images/usr/Johnnywal/Kalman%20Imre/upps235391410729.jpg
 
Launmomentdat s-a vehiculat ideea ca ar fi interesante detalierea marcajului in litere, celorlalte marcaje si seriile pentru vagoanele de marfa. Sunt oameni interesati de aceste informatii?
 
Sincer pe mine m-ar interesa, ca ma tot uit la Ggs, Rlls, Ks etc si raman ca vitelul la poarta noua (bine ca probabil daca as da pe google vreo 2-3 minute aflu cate-n luna si-n stele). Dar cum lenea e cucoana mare, probabil s-ar bucura multi pe lista ca mai invata ceva de la cineva care le stie bine.
 
Apoi trec la cel de calatori unde pe vremuri era T, F, D, adica bagaj si posta, era Aa, Ba clasa I si a II a.
Acum e A9, Alee, Amee, bafld, WLABme pe Desiro este Whznueouieo si mai stiu eu ce.
Cred marcajul cu litere e la la fel de sofisticat ca si cel cu clasele.
Eacs, Eanos, Eaos si ele sint aproape identice.
Dar ce diferenta constructiva este intre Falsurile CFR si cele de la Unifertrans.
Sau astea de cereale intra la revizie Ugaps parca, le schimba putin forma si iasa Upaps.
:roll: :roll: :confused:
Ce inseamna ,,s" la urma tuturor codificarilor?
 
In majoritatea cazurilor, s inseamna "apt pentru 100km/h".

O sa ma apuc sa scriu semnificatia marcajului in litere pentru fecare serie in parte.
 
Stiam ca s inseamna 100km/h si ss 120km/h, dar aceste inscriptii nu se fac separat pe cutia vagonului defalcat pe tipul de linia, asemanator cu inscriptia din poza de mai jos inde e inlocuit ss cu 120?
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/E-F/Eacs_Deva_details.jpg

Sigur s la sfirsitul fiecarei codificari inseamna 100km/h?
in toate limbile sau ce limba se foloseste la UIC sa rezulte s = suta pentru ca vad inclusiv in Grecia s la urma codificarii?
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/freight/T/MAV_Tams_31_55_081_0079-1.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/freight/G-H/A_freight_car_of_MAV.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/gr/car/freight/G-H/Habiis.jpg
 
Problema e un pic mai complicata, denumirea corecta pentru s ar fi "apt pentru 100km/h in starea incarcat" iar la ss lafel, in starea incarcat.
Ceea ce vedeti voi acolo cu tipul liniei este tabelul cu sarcina utila de incarcare, in acest tabel apar mai multe linii atunci cand vagonul nu poate atinge si sarcina maxima si viteza maxima in acelasi timp. Astfel pentru vagoanele care pot circula descarcate cu 120, se mai trece acea linie cu SS sau 120 (se pare ca e acelasi lucru) cu valoarea 0.
Avem si noi vagoane care nu se termina in s, vezi Uaai sau Esx (de unde rezulta ca Zes e inmatriculat gresit, ar fi trebuit Zesx pentru ca, lafel ca la Esx, nu poate circula cu 100km cu incarcatura maxima, asta daca interpretez eu bine ce inseamna x).
Cat despre codul in litere, pentru fiecare serie s-au acordat literele mici in functie de caracterisiticile seriei respective, deci fiecare litera inseamna altceva in serii diferite. Apoi cred ca s-au uitat cam pe unde au ajuns cu alfabetul si au vazut ca nici o serie nu a ajuns cu literele pana la s, asa ca au pus s pentru 100km/h la toate. Astfel, cum literele mici se trec in ordine alfabetica, s e ultimul cod existent iar marea majoritate a vagoanelor de marfa sunt apte de 100km/h, e logic ca marea majoritata a codurilor sa se termine in s.
Doar litera a mai e cat de cat comuna in semnificatie, insemnand vagon pe 4 osii, iar aa e vagon pe 6 sau mai multe osii.
O sa va scanez din compendium paginile pentru fiecare serie.
 
Va salut dragi colegi,

Cu ocazia vizitei lunare in complexul Ciceu, am avut ieri surpriza sa vad cu ochii mei in triaj trei linii ocupate de conoscutele vagoane Zaes galbene si verzi folosite pentru transportul uranului de la combinatul Azo Mures. Initial am avut senzatia ca sunt garnituri pregatite pentru expediere, insa coborand din tren m-am dus inapoi si am sesizat cu stupoare ca toate acele vagoane sunt in conservare, sigilate, etc. Fiecare convoi contine cam 75-80 de astfel de vagoane ( probabil toata "flota" acestei serii ).

Intrebarea mea este daca stie cineva de ce acele vagoane nu mai circula ? Combinatul Azo Mures mai lucreaza, iar alte trenuri sa transporte asa ceva n-am vazut. Iata si o poza pe care am reusit s-o fac din tren :

 
In compendiul de vagoane de marfa exista vreo 5 tipuri de Zaes. Cred ca mai degraba este un Zaes (4) sau Zaes (5) - numai astea doua sunt mentionate ca transportind "produse albe si negre" - celelalte variante de Zaes (1,3) exclusiv petroliere, iar Zaes (2) pe linga produse petroliere si floarea soarelui.
 
Sulzer1150 a spus:
Va salut dragi colegi,

Cu ocazia vizitei lunare in complexul Ciceu, am avut ieri surpriza sa vad cu ochii mei in triaj trei linii ocupate de conoscutele vagoane Zaes galbene si verzi folosite pentru transportul uranului de la combinatul Azo Mures. Initial am avut senzatia ca sunt garnituri pregatite pentru expediere, insa coborand din tren m-am dus inapoi si am sesizat cu stupoare ca toate acele vagoane sunt in conservare, sigilate, etc. Fiecare convoi contine cam 75-80 de astfel de vagoane ( probabil toata "flota" acestei serii ).

Intrebarea mea este daca stie cineva de ce acele vagoane nu mai circula ? Combinatul Azo Mures mai lucreaza, iar alte trenuri sa transporte asa ceva n-am vazut. Iata si o poza pe care am reusit s-o fac din tren :


Aceste vagoane mai sunt in circulatie atata tot ca se va sterge sigla AZOMURES de pe ele. Din ce cauza nu stiu.
 
Foarte rar se mai vad aceste vagoane, defapt foarte rar se mai vad ZAES-uri pe la Mures, cel putin spre/dinspre Deda. A trecut un timp bun de cand nu am vazut aprox. 2 luni si atunci daca bine imi amintesc nu erau cele pe care scrie AzoMures...

Spre combinat mergand doar H - uri si G -uri
Combinatul avand actual, daca bine am citit si daca e buna sursa, doar materiale solide (saci...) pentru traficul pe calea ferata.
 
Astazi am vazut intrand in triaj o naveta (scurta, ce-i drept) de vagoane din cele de care am vorbit mai sus, care desi intr-adevar aveau stearsa sigla AzoMures de pe ele, curiozitatea m-a impins sa citesc pe etichetele de insotire si sa constat ca destinatarul era chiar AzoMures.Nici eu nu pricep de ce au sters sigla.Poate au fost dintre cele care au stat la Ciceu si s-au scos din conservare temporar (sau permanent?).

In toamna am vazut unele care inca purtau sigla pe ele, desi erau intr-o stare groaznica din toate punctele de vedere...
 
Sulzer1150 a spus:
Astazi am vazut intrand in triaj o naveta (scurta, ce-i drept) de vagoane din cele de care am vorbit mai sus, care desi intr-adevar aveau stearsa sigla AzoMures de pe ele, curiozitatea m-a impins sa citesc pe etichetele de insotire si sa constat ca destinatarul era chiar AzoMures.

In toamna am vazut unele care inca purtau sigla pe ele, desi erau intr-o stare groaznica din toate punctele de vedere...

Pai au sigla stearsa deoarece pana in vara erau inchiriate de catre Azomures doar ca nu au mai vrut sa dea si ei bani pt Rk-ul lor si atunci le-au sters sigla. Acum azomures prefera sa duca cu cisternele Uranul.