Vagoane de marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Bine de retinut ; probabil ca acum se mai face cate un transport cand e vorba de cantitate mai mare. Pana anul trecut zilnic vedeam cate doua perechi, sau chiar trei, de navete inchise cu astfel de vagoane,la interval de o zi-doua.

Pacat, era un material bun de pozat pentru pasionati (mai ales ca circulau ziua, noaptea luand stationare conform livretului de anul trecut) si un mijloc de profit pentru calea ferata...
 
Pe site la GFR am gasit aceasta poza, un vagon tip Uackks.

Are cineva poze cu vagonul? Este numai unul singur?
 
buna Florin,

asa ceva exista si pe la noi, ca vagoane-silo pentru marfuri-praf si se incarca si descarca cu aer comprimat, prin presiune... nu am mai vazut pana acum in Romania si forma capetelor carcasei este diferita de cea din Europa de Vest...

sa ne documentam ;)
 
Au fost cateva, ca in comunism nu se construia cu bucata, unii zic ca au fost la CFR Marfa si apoi vandute toate la GFR, altii spun ca au fost doar in parcul diferitelor combinate inainte de '89 (cam aceeasi poveste a fost si cu Uacs).

Eu am prins o singura poza cu un astfel de vagon, tot mai vad cate un capat de vagon in pozele cu locomotive si tot intreb daca s-a fotografiat si vagonul, ca doar locomotive avem cacalau, bineinteles ca nu s-a fotografiat, asta e, putini pasionati de vagoane de marfa pe la noi.
Chiar a facut o conversie un forumist de aici.

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5925.jpg
 
Eu ma refer strict la vagonul de la GFR.
Este o noua varianta pentru un model la H0 si de asta am intrebat daca are cineva poze cu vagonul. Cu tot cu GRF as avea de facut 4 variante de inscriptionare a vagoanelor de soda.


shoppy, o poza de anul trecut facuta la Arad:

 
Vagoanele Uackks au fost din cate cunosc eu numai in custodia intreprinderilor specializate, cum au fost si Uacs-urile sau Ucs-urile. Tin minte ca acum vreo cativa ani am vazut un convoi de vagoane Ucs galbene in Bucuresti Triaj, inscriptionate "Santierul Casa Poporului". Ar fi interesat de aflat daca mai sunt.

In alta ordine de idei, iata niste poze cu vagoane de la marfa de la mine, ca vorba lui Shoppy, cam multe locomotive.

Eacs cu prelata in grupa tranzit Brasov Calatori :



Faccs in Brasov Tj Grupa B :



Gas, Brasov. A mai vazut cineva la drum asa ceva ?



Gags in Bucuresti Triaj :



Gbgs cu cabina de frana, in Brasov Triaj Gr D. Singurul pe care l-am vazut vreodata :



Vagon Ihbbs "INTERFRIGO", in depoul Adjud.Nici din astea n-am mai vazut de foarte multa vreme.



Laekks in circulatie intr-o naveta combinata:



Rgs, incarcat si cu altceva decat cu container cum se intampla de obicei :



Sgns, cu container, in Bv Tj Gr D :



Celebrul Uaai, cu Uy-ul de deservire, stationat in Darste :



Ucs reparat recent in Bv Tj Gr :



Si un Rmms cu ceva ce pare un Es, sper sa nu gresesc :



Ca tot spuneam ca multe nu prea le-am mai vazut, de fapt....in afara de Zaes, Eacs, Ggs/Gbs si Rgs, cam nimic nu prea mai vezi in mod constant la CFR Marfa. Din pacate...
 
Sgns-ul era inmatriculat CFR ? Gas-urile credeam ca au inlocuit Gbgs...reconstructie a lor sau vagoane noi nu stiu......oricum cind erau Gbgs-urile in floare de multe mi s-a parut ca sint...cum sa spun..."indoite"...partea din mijloc al vagonului "cocosat"....
 
O poz㒠cu un Eaklmo nu are nimeni? Eu am prins pe 1.05.2008 unul prin Ră’zboieni. Observaţi c㒠st㒠pe boghiuri Diamond, cu suspensie cu arcuri elicoidale (ori e o variant㒠cu mai puţine, ori lipsesc vreo 2 arcuri / boghiu) şi cu cutii de osie cu cuzineţi (de unde lipsesc 2 capace, deci v㒠daţi seama ce iese la mers). Vagonul se poate bascula cu ajutorul aerului comprimat din conducta trenului. La ce s-a folosit / se foloseşte? Presupun c㒠e pentru pietriş, ţinând cont c㒠era legat de nişte Faccpps-uri.

 
Da Florin, tot ceea ce am postat era inmatriculat CFR. Gas-uri am vazut ieri doua intr-un tren de marfa.Chiar m-am mirat.

Gbgs-urile chiar aveau acoperisurile praf, multe dintre ele. Mai ales cele facute in anii '80.
 
Uackks in inmatriculare GFR in alta poza nu am vazut, iar site-ul GFR este plin de poze furate din alte locuri si photosopat GFR peste ele, deci atentie. Mai ales ca inca are sigla UPSOM pe el...

Eaklmo avea aceasi sarcina ca si Eakmmos(adica transport de balast), doar ca se basculeaza pe o singur parte si are capacitatea cam la jumatate, la CFR Marfa am vazut poze cu el doar in stare de conservare (adica semi-abandonare), cum e si cel de mai sus; mai este si poza de la Unifertrans in incinta combinatului de ciment de la Medgidia se pare.
http://www.unicom-group.ro/unifer/imagini/poze%20mari/3.gif

Cred ca acolo este un vagon etalon pentru cantarul de cale(provenit dintr-un Rmms), iar dupa el este chiar un Esx(fara mecanismul de inchidere a usii).

Uackks si Uacs nu au fost la CFR Marfa, Ucs au avut o droaie.
 
Dr2005 a spus:
O poz㒠cu un Eaklmo nu are nimeni? Eu am prins pe 1.05.2008 unul prin Ră’zboieni. Observaţi c㒠st㒠pe boghiuri Diamond, cu suspensie cu arcuri elicoidale (ori e o variant㒠cu mai puţine, ori lipsesc vreo 2 arcuri / boghiu) şi cu cutii de osie cu cuzineţi (de unde lipsesc 2 capace, deci v㒠daţi seama ce iese la mers). Vagonul se poate bascula cu ajutorul aerului comprimat din conducta trenului. La ce s-a folosit / se foloseşte? Presupun c㒠e pentru pietriş, ţinând cont c㒠era legat de nişte Faccpps-uri.

Salut,

mai multe vagoane sunt in Dej Triaj. Din pacate pozele facute din tren nu au fost grozave şi au ajuns la gunoi. Daca totul decurge bine am sa le pozez peste 2 saptamani.
 
Super pozele.
Da, greseala, k e langa m :oops: .
Nu la tine Esx, la George, poza cu Takraf-ul de 20t(macaraua).

Frumoasa captura Dan, o ciudatenie, daca pui poze si cu codificarea... :D
 
Sunt autodescarcatoare produse de Gyor intre 1952-1955, intr-o perioada in care si la noi, la Arad, se asimilase productia autodescarcatoarelor. Si modelul romanesc era tot pe Diamond, numai ca avea caroseria de lemn....

Daca le privim dupa standardele de astazi, da sunt ciudate, insa la vremea respectiva si-au facut treaba. Descarea se putea face in ambele parti, actiunea se facea pneumatic sau manual.

10500 lungime peste tampoane
5700 distanta intre axele boghielor
23.5 mp suprafata benei
au existat in varianta cu si fara cabina de franar
 
In 2007 am pozat din tren in Campina cateva vagoane de nisip apartinand SC Sticla SA Turda.

Are cineva poze mai bune cu vagoanele respective? Am nevoie de poze unde sa se vada inscriptiile.

 
Salutare, intr-adevar, sunt trei locomotive OBB acolo, le tot vad de trei ani de zile, cred ca au fost cumparate second hand de la austrieci in vederea repararii, si de atunci zac degeaba... afacere romaneasca! :D
 
am rascolit pamantul si nu gasesc, vreau o poza cu un vagon de transport auto utilizat de dacia pitesti (sau cine le-o fi distribuitorul).