Brawa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
Iata ce am gasit pe un forum.....
Calitatea lui Brawa lasa de dorit:
http://www.rolf-uwe-hochmuth.de/CIMG1824.jpg
Este carcasa lui BR06 ...si este din metal !!!! au aparut cazuri in care se deformeaza carcasa din cauza unei boli care am crezut ca nu mai exista in ziua de azi .Boala se numeste "Zinkpest" (din pacate nu stiu denumirea in rom.) dar metalul sufera cu timpul ,deoarece aliajul folosit probabil a fost de calitate proasta.
si sa mai spuna cineva ca o loco din metal este valoroasa :evil:
 
Salut,

Eu am o locomotiva BR119 serie exclusiva, carcasa este din plastic insa asta nu deranjaza. Locomotiva este foarte bine dataliata, usile cabinelor se deschid, interiorul este reprodus corect, iar pe ansamblu se respecta foarte bine originalul. Un model perfect pentru vitrina, mai trebuie sa-mi cumpar niste vagoane ep4 Halberstadt si voi avea o garnitura numai buna da admirat.
Cat priveste rulajul nu am apucat inca sa o testez prea mult dar prima impresie este ca nu se ridica la nivelul Roco, are ceva intreruperi pe macaze...
Sunt curios cum ruleaza locomotivele Brawa ale altor colectionari.

Vagoanele Brawa de marfa pe care le am sunt de asemenea realizate foarte bine, cu foarte multe detalii, o incantare sa le privesti.

Ciao,
 
Salut Markus si felicitarile mele de achizitie, numai sa ne spui si ..scara banuiesc ca e pe HO , dar sa stii ca Brawa produce si TT, sau N,uite aici un BR119 pe N
http://www.brawa.de/produkte/n/lokomotiven/diesellokomotiven/61122-br-119-dr.html
sau pe HO
http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/41080-br-119.html
sau tot pe HO ,aici
http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/41084-br-119-dr.html
Eu sunt pe TT dar sa ne spui daca are placuta laterala cu Faur Romania, si cat de bine se vede inscriptia, daca o fi pe HO...Mie imi place in mod deosebit modelul si cochetez cu ideea unei achizitii chiar pe Ho.... :lol:
 
Salut Montalbano,

Scuze, am uitat sa mentionez, e H0, art 404 nr. 119-009-9, care nu mai este in fabricatie, dar sunt alte variante mai noi pregatite pentru sound.. . Inscriptia Faur care este imediat langa tampoane se vede foarte bine chiar si cu ochiul liber. Toate detaliile sunt la locul lor. O sa postez o poza cu inscriptia Faur zilele acestea pentru delectarea tuturor.
Fiindca imi place foarte mult aceasta locomotiva am achizitionat si DVD-ul produs de Rio Grande (doar in Germana) Die Stars Der Schiene Baureihe 119 Submarinul... Este foarte interesant si cu multe imagini document. Voi incerca sa ii montez si un loksound dekoder in locul celui normal, dar asta dupa ce imi primesc DA-ul seria 1 pe care de asemenea vreau sa il am cu sunet.

Ciao,
 
cum se ajunge de la cal la magar sau de la mitraliera la nicovala ;)

fratilor, Rudi ne semnala o problema de productie la carcasele metalice Brawa, de unde pana unde am ajuns sa vorbim de "ceaucescus Rache"? :D

Rudi, problema exista pe larg la Trix si Minitrix din "anii grei" de la sfarsitul lui Mangold, spre 1994... insa la Brawa, care are standarde calitative inalte, desi produce in China (sau tocmai de aceea) nu ma asteptam...
 
Horia ,poate sunt colectionari si in Romania care au probleme .Din cate am citit pe un forum german ,Brawa a fost foarte culant si a trimis alte carcase la cei care au trimis mail.....carcasele au fost schimbate gratis !!!
 
Eu am patit-o pe pielea mea. Am scris aici despre BR 644 un automotor produs de BRAWA.
Daca imi aduc bine aminte este produs in Germania, insa lasa mult de dorit si la un pret nu tocmai mic.
Este adevarat ca in 2 zile dupa ce le-am scris au sosit cele 2 piese care incepuse sa se topeasca, dar ghinion....era altceva decat mi-ar fi trebuit (deaceea am lasat topicul in aer). Au trimis si a 2a oara, insa 1 din cele 2 piese era ceeace aveam nevoie....a 2a piesa identica cu ce au trimis prima data. Acum a trecut 1 luna si astept cel de al 3lea plic.
Asa ca eu am deja o parere despre BRAWA!!!
 
Puteau sa-ti trimita si un kil de piesulici, ca tot se topeau dupa 10 min, da cred ca asa s-au invatat minte sa nu mai lipeasca pereti despartitori de becuri cu incandescenta. :evil:
 
buna,

NU exista modele Brawa produse in Germania, de prin 1994 incoace, ultimele fusesera lampile si troleibuzele Eheim ;)

@shikanne, esti sigur ca ai explicat bine referinta piesei respective? cele doua fete de la Brawa nu au deloc probleme nici cu engleza si nu prea gresesc... :roll:
 
:D ... era bine daca vorbeam cu 2 fete.... :D

Insa am avut impresia ca stau de vorba cu o persoana care isi cunoaste bine rolul in acea firma.
Este vorba despre dl. Eberhard Baur de la dpt. tehnic, care mi-a comunicat in prima faza sa trimit automotorul in Germania si ca se rezolva problema. I-am raspus ca sa va intampla la fel dupa ce imi va schimba piesele deformate....o lunga tacere de vreo 5-6 zile, dupa care am trimis un mail in care ii spuneam ca daca e o problema voi plati cele 2 piese....bla bla bla.....
in final mi-a trimis una buna si una proasta.
Concluzia este ca am 3 piese proaste pe care nu le pot folosi si una buna.
Si ca sa va comvingeti ca stiu despre ce piese (coduri) vorbesc:
44052.50.53 - Kabinenwand
Poate ca ai dreptate sa fie facut in China, insa pe cutie nu scrie absolut nimic de China, scrie numai in germana si are adresa din Germania a firmei BRAWA.
 
shoppy a spus:
Puteau sa-ti trimita si un kil de piesulici, ca tot se topeau dupa 10 min, da cred ca asa s-au invatat minte sa nu mai lipeasca pereti despartitori de becuri cu incandescenta. :evil:


...nici macar....becul se afla intr-un spatiu in peretele despartitor....fara nici cea mai mica aerisire. Dupa numai 30-40 minute de rodaj, deja vedeam in loc de 3 lumini in fata, vedeam 4 cu cea din cabina....in prima faza am crezut ca nu am vazut de la inceput bine si ma bucuram ca are lumina in cabina, apoi cu trecerea minutelor descopar ca defapt incepea sa se topeasca plasticul.
Ce sa va mai povestesc, ca imi venea sa ma zgarii pe fata de 215 euro.... :( :( :( .... insa mi-am facut mana pe el cu schimbatul becurilor cu led-uri.... si arata ca din fabrica, insa mult mai bun.
 
buna Shikanne,

il cunosc personal pe domul Baur - nu este chiar "departamentul tehnic", ci mai degraba "lagaristul sef" si "bun la toate relele" cum era regretatul Wolfgang Altmann (regretat, ca a plecat la pensie, Doamne Fereste! la Fleischmann pe vremea lui Horst Fleischmann.

problema cu luminile de la 643/644 pe H0 fusese discutata mai mult in Germania, se pare ca aparea doar in digital, becurile erau de 12V nu de 16 si cum unele centrale (vezi Multimaus) scot si 24-25 se lasa cu pagube... insa nu le-a dat prin cap inainte nici la proiectanti sa lase loc sau sa puna folie de aluminiu, nici in service.

din cate stiu, la 4023/4024, Talentul electric, acolo e pusa o folie autocolanta argintata ca sa nu apara dupa un timp de exploatare lumina in cabina ;)

tu circulai cu ea in analog sau digital? intrebarea nu scuza deficienta Brawa, e doar de curiozitate... :D

o sa incerc sa-ti fac rost de piesa 44052.50.53 cand ma mai duc la Brawa luna viitoare ;)
 
Salut Horia,
Ma gandeam eu ca nu prea il duce capu', insa a fost destul de amabil si am trecut cu vederea. Acum astept si cea de a 2a piesa, deoarece dl. Baur mi-a scris chiar azi ca a pus plicul pe 09 Aprilie si probabil trebuie sa soseasca. Ideea este sa fie piesa care trebuie in plic..... :D

Multumesc pentru amabilitate.....daca totusi primesc altceva, poate voi apela ta bunavointa ta.

Folosesc o centrala roco - digital, binenteles.....sincer mi s-a sugerat sa schimb becul, de "mpursu", in ideea de a nu fi un bec de 12V, dar am preferat sa inlocuiesc becul cu led-uri.
Binenteles asistat de Mircea.....si am recurs la operatiunea asta.
Nu am gasit niciun fel de foita argintata care sa apere de caldura becului in spatiul destinat....desi punand 2 tipuri de mufe, respectiv 8 pini si 21 pini, trebuiau sa se gandeasca si la rularea modelului in digital, acolo unde tensiunea creste peste 12V... zic eu. Si uite asa pierd clienti....care la primul model catalogheaza Brawa ca fiind de clasa joasa.
Eu unul nu imi mai trebuie BRAWA.
Multumesc inca o data de amabilitate.
 
buna,

asta mi se pare comic la Brawa - e cam ca la BMW, unii ii inalta in slavi ca fac modele perfecte (desi iata cum ne arata Rudi ca nici loco de 700 de Euro nu sunt perfecte) si altii ii considera ca fiind ultimii... si tot ca la BMW, adevarul e pe undeva pe la mijloc. ;)

diferenta mare este ca daca in cazul prezentat de Rudi e clar o greseala de prelucrare a metalului la turnare, cazul tau e una de conceptie a modelului...

privind voltajul becurilor, si Roco, si Trix si Fleischmann recomanda in cataloagele lor inlocuirea becurilor cu unele de 16 sau 24 V in digital; nu o fac in serie pentru ca altfel s-ar plange cei 70% de "analogisti" ca nu le lumineaza becurile cum trebuie...

in ultmii ani insa au inceput sa se generalizeze LED-urile, acum avem problema "prea albe" sau "prea galbene" sau "prea verzi" :D
 
Da, e un haos....sau inceput de haos prin toata lumea.
Cei drept vanez modelul asta de inainte de a se produce (de prin iulie-august 2008) si am cercetat cu foarte mare atentie manualul de pe site-ul lor in care nu spunea ca ar trebui sa schimbi becurile daca vei rula in digital.
Dealtfel, chiar daca as fi vrut sa schimb becurile nu as fi putut pentru ca nu au niciun soclu, fasung sau ceva care sa iti permita schimbarea lor.
Totusi este o greseala majora pentru ca cei care ruleaza in digital nu vor fi multumiti de nereusita si va imprastia zvonul negativ....care dupa parerea mea se imprastie mai repede decat lucrurile bune si laudele.
Scade dramatic imaginea firmei si nu duce decat la vanzari mai putine.
 
pai a si inceput sa aduca, acum toate locomotivele N pe Brawa au LED-uri, e drept inca galbene, insa il conving eu pe Andreas ca sa apara din 2010 numai cu LED-uri Warm White, doar am reusit si cu KKK... ;)

pentru cei care nu cunosc povestea, pe la inceputurile colaborarii mele cu Brawa prin 2002 ma tot plangeam ca nici o loco pe N nu are KKK sau macar Normschacht (adica priza de cuplu normalizata dupa NEM)... costa prea mult... nu se poate... trebuiesc refacute integral boghiurile... nu vrea Gunther Braun... nu vrea fiica-sa ca N nu aduce bani suficienti (fiica conduce firma de cativa ani)...

asa ca am luat niste Ludmille, V100, 118 si 119 (Ceaucescus Rache) nemotorizate din magazie, am pus pila si cutterul pe ele si cu niste resturi de culise Minitrix am facut treaba... dupa ce s-a dus vestea ca se poate au putut si chinezii sa modifice matrita fara sa coste mult, asa a aparut si V160 si de atunci toate se vand cu Normschacht, chiar daca nu au o culisa propriu zisa... tot la fel a fost si cu platina, ca sa se puna decodor...

Brawa este cum era Fleischmann, o firma care imbunatateste produsele sale in permanenta, de aceea seriile tin cam 2-3 ani in catalog si dupa aceea apar unele noi cu alt numar de inmatriculare, usor mai bun; o loco Brawa din 2008 e tehnic si optic ceva mai buna ca cea din 2003 si mult mai buna ca cea din 1996!
 
Daca tot am deschis "condica cu reclamatii" de la Brawa, am si eu o proaspat achizitionata E 69 03 (Best.-Nr.0222) luata, adevarat ca Sonderangebot, de la Eisenbahn-Treffpunkt Schweickhardt. ( http://www.modelleisenbahn.com/index.php ).
Din cand in cand, fara vreun motiv clar, apare un scurt circuit undeva in zona rotilor. Loco se opreste caci alimentatorul intra in protectie. Initial am suspectat scurt circuit la colector, cauzat de vaselina + praf de carbune de la periile neformate, etc.
Ca apoi sa constat ca daca misc loco pe sine dreapta/stanga, fata de directia de mers, s-o ia din loc. Fenomenul se repeta absolut aleator. Din lipsa de timp si poate si experienta, am tot amanat o investigare in zona cailor de rulare.
Oricum, dupa faza de incantare ca am achizitionat "o Brawa" am cam cazut in extrema cealalta ... :(
 
hgdan a spus:
@blue max

problema este de la colectorul de curent, acesta s-a indoit si atinge la sasiu, am intalnit aceeasi problema la locomotiva lui Obiwan, dar s-a remediat :D
hgdan, ai o bere de la mine, cand ne vom intalni !!
Pai, ar cam trebui atunci, ca toate loco E 69 de Brawa, sa fie chemate la "garage" si sa fie servisate "free of charge" de producator, nu ?! :-x