Locomotive romanesti exportate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dadrian

Active Member
23 Martie 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Pe vremea "epocii de aur" vedeam la TV ca se exportau locomotive produse la Electroputere Craiova in diferite tari prietene.
Are cineva idee unde s-au exportat si ce tipuri de locomotive s-au exportat?
Adrian
 
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/index.php

aici gasiti si alte modele de locomotive exportate
altele decat 060-DA
:D
Locomotiva Diesel electrică LDE 4000 CP-OSE Grecia
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g1&aSgCode=s6
Locomotiva Diesel electrică LDE 2100 CP-ND3
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g1&aSgCode=s2
Locomotiva Diesel electrică LDE 2640 CP-IR Iran
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g1&aSgCode=s3
Locomotiva electrică LE 5100kW-BDZ Bulgaria
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g2&aSgCode=s2
Locomotiva Diesel electrică LDE 3500 CP-BR Marea Britanie
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g1&aSgCode=s5
 
DR 119
locomotiva facuta tot in Romania
pentru Germania
http://de.wikipedia.org/wiki/DR_Baureihe_119
 
Din cate am inteles eu din intrabarea lui dadrian este vorba de locomotive construite de Electro. 119 e construit de fosta 23 august, actuala Faur.
Daca vrei sa faci o lista si cu masinile exportate si de Faur, iti recomand "Monografia Uzinelor Malaxa" pentru ca lista e fooooooooooooarte lunga.
 
Avand in vedere ca numarul de locomotive produse pentru export de catre Electro Putere Craiova este nu tocmai mic, propun dezvoltarea a cate un subict pentru fiecare locomotiva in parte.


http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4234
 
cred ca e mai bine sa se discute aici despre toate,alfel iarasi o sa devina o harababura pe forum .
 
Ar fi bine aici, un topic asemanator era si pe railwayfan.
Unele locomotive nu au fost exportate direct de fabrici, au fost cumparate de catre diverse firme dupa 1990 si au ajuns prin intermediul lor in cele mai exotice locuri.
Tin minte ca L45H erau si prin Corsica.
Apoi chiar pe acest form am vazut, intimplator, ca LDE in forma clasica de la noi au ajuns in China, desi se stia mai degraba despre ND 2 si ND3.
Mai apoi citeva LDE au ajuns de la SAAF in Italia si Spania, chiar si un 70/71 era prin Italia daca nu confund acuma situatia.
Tot pe rfr este un topic despre 2 EA exportate in China.
Subscriu asadar la ideea ca ar fi mai bine ca in masura in care gasim o poza sau date referitoare la o locomotiva romaneasca prin vreo tara sa o scriem aici.
De altfel un topic asemanator a fost si acolo
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=300&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nu reusesc in schimb sa dau de topicul cu locomotivele exportate.
 
Salut,

Febletea mea fiind 060-EA, incep cu poze de railfaneurope a acestor locomotive din tarile unde au fost exportate:

Bulgaia: unde le gasim atat la caile ferate de stat cat si la operatori privati precum BZK

http://www.railfaneurope.net/pix/bg/electric/46/001-019/46007-1_in_depot_Karlovo___after_using_a_freight_train.jpg

Iugoslavia sau mai bine zis fosta Iugoslavie:

Serbia
http://www.railfaneurope.net/pix/rs/electric/461/orange/185.jpg

Montenegro

http://www.railfaneurope.net/pix/me/electric/461-026.jpg

Macedonia
http://www.railfaneurope.net/pix/mk/electric/MZ461-121_Kumanovo.jpg

Ungaria la operatorul privat MMV
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/private/MMV/047-0040-1_mmv.jpg

Germania la operatorul privat KEG care separe ca nu mai exista
http://www.railfaneurope.net/pix/de/private/open_access/KEG/KEG_7001.jpg

Si binenteles ar mai fi de adaugat vestitele locomotie, doua la numar, care au fost trimise in pobe in China si de care nu stie nimeni nimic.

Dupa cum se vede am enumerat nu doar locomotiele care au fost exportate de Electroputre dar si cele exportate dupa '90
 
Brazilia, Costa Rica, Anglia, Egipt, Tunisia, China....

Unele date trebuie discutate cu atentie. Acum aveti de la ce porni.

Tren Automotor A 20 D-P



LDH 18


LDH 25 H


L 30 H


L 35 H-MT


L 35 CR


LDH 45


L 45 H


LDH 70


LDH 95


DL 110 H


DH 110 CR


LD 110 M-VN2


LDH 125


LDH 240


LDE 125


LDE 150 S


LDE 2100


LDE 2100 ND 3


LDE 3500


LDE 4000


LE 5100


Din Mecano ExportImport.
 
Radu161 a spus:
Acel 70/71 din Italia e de fapt un 64 facut la Faur. Chiar il avea cineva aici la avatar. E unul galben.

:oops: am spus ca nu sint sigur.

Nu gasesc acum pe rfr dar un model de locomotiva de la Faur a ajuns in St Kitts and Nevis.
Dar mai caut.
 
Radu161 a spus:
Acel 70/71 din Italia e de fapt un 64 facut la Faur. Chiar il avea cineva aici la avatar. E unul galben.

Din pacate,nu mai gasesc linkul de unde am copiat poza:
poza din avatar si un 060-DA,tot prin Italia
 
Parerea mea este ca locomotivele romanesti sunt foarte frumoase.
Care credeti ca este cea mai frumoasa locomotiva romaneasca exportata?
 
Nu gasesc acum pe rfr dar un model de locomotiva de la Faur a ajuns in St Kitts and Nevis.

Dan, Faur a exportat direct locomotive catre aceste tari (lista exacta):

Albania, Austria, Bangladesh, Brazilia, Bulgaria, Cehoslovacia, China, Coreea, Costa Rica, C.S.I. (Rusia), Egipt, ElveĂžia, Germania, Grecia, Iraq, Jugoslavia, Mozambic, Nigeria, Pakistan, Polonia, Siria, Statele Unite ale Americii, Tunisia, Turcia, Ungaria, Vietnam.

Pe langa aceste tari, locomotive au fost cumparate de societati private si au ajuns pe meleaguri noi, printre care si locomotiva de care mentionezi tu, si care acum apartine de St. Kitts Scenic Railway, din Caraibe.

Daca dati cautare dupa numele companiei in Google images gasiti si poze cu locomotiva si "trenul zaharului" - o garnitura turistica destul de kitchoasa- pe care o aceasta locomotiva o "plimba" pe taramuri cu soare ....