Calea ferata a lui vjr19

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si au mai continuat lucrarile. Calea ferata va fi amplasata pe marginea dioramei, pe deal, in mijloc va fi o depresiune.


http://s168.photobucket.com/albums/u194/vjr19/?action=view&current=IMGP0207.jpg

Asta e planul caii ferate:


http://s168.photobucket.com/albums/u194/vjr19/?action=view&current=Dioramafinala.jpg
 
Am si eu o nelamurire, care cred ca a deranjat pe multi in ultima vreme. Cum se face ca o calatorie cu trenul pana la Constanta a ajuns sa dureze aproape 7 ore, in conditiile in care in anii trecuti un rapid mai mult de 3 ore si ceva nu facea pana acolo? Eu am plecat la mare (Constanta) pe 23 August cu un accelerat si am facut 5 ore jumate, la intoarcere am luat un rapid cu care am facut, culmea, 6 ore jumate, ca a trebuit sa iau un taxi pana acasa, ca nu mai circula altceva. Sa fie din cauza ca se lucreaza la o noua linie si ca s-a inmultit numarul trenurilor?
 
salut,

calea ferata Bucuresti-Constanta este in reabilitare de mai multa vreme si lucrarile vor fi incheiate in curand... pana atunci... rabdare! ;)

toate bune,
H
 
Multumesc de raspuns. :) Banuiam ca asta ar fi unul din motive; chiar azi mi-a mai spus cineva ca a auzit la stiri ca mecanicii de locomotiva circula cu viteza redusa si din cauza ca se fura cabluri din reteaua electrica si isi iau astfel masuri de prevedere ca sa opreasca trenul la timp in cazul in care dau peste o portiune cu probleme.
 
nenea, cabluri se fura de cind e calea ferata. problema e ca semnalul stins ordona oprirea, iar pornirea se face din semnal stins sau pe ocupat la bloc de linie automat dupa 3 minute cu maxim 15km/h. in zone cu furturi dese se circula cu scrisoare de drum - nu mai stiu denumuirea exacta dar o aflu si corectez - ceea ce implica o multime de probleme, printre care si viteza redusa. mecanicul de locomotiva nu circula cu ce viteza 'simte' el ca ar fi buna pe acel sector de cale, ci dupa niste foi de parcurs cu viteze stabilite pt diferite tronsoane de cale. acum, de ce ai facut 6h in loc de 2,5h, nu stiu exact. dar voi afla!
 
Pai, numai ideea e in stand by, ce sa mai vorbim de achizitie. :D
E o locomotiva Br 80 pe okazii care asteapta clienti, dar, tot cautand pe net, am gasit niste poze cu Br 80 care au sistemul bielelor mai atractiv, adica, mai e o biela mica intre rotile 2 si 3, si mi-a cam ramas gandul la ele.
Oricum, e pe drum un vagon de calatori epoca 4(pt. Br 218) si cat de curand trebuie achizitionate si niste sine, ca m-am cam lenevit si diorama mea sta deocamdata ridicata intre perete si dulap; problema e ca ma tot gandesc unde o sa stea si de aceea nu prea m-am invrednicit cu ea. Si cand vad cate progrese apar zilnic la colegii de forum, tare ma rusinez. :?
 
Pai si cea despre care vorbeam noi are aceasta biela intre rotile 2-3 ,deci are doua biele
IMG_1571.jpg
 
Pentru clarificarea notiunilor despre bielele locomotivelor cu aburi, am scris doua materiale mari & late aici si aici.
Locomotiva BR80 Roco a fost produsa in doua versiuni, una cu bielele complete si alta numai cu bielele de cuplare, bielele motoare si capetele de cruce. Eu unul as recomanda sa cauti versiunea completa; este mai greu de gasit si chiar si ea are niste mici hibe, dar arata mult mai bine decat versiunea simplificata.
 
@mpursu

am versiunea cu ambielaj simplificat si astept o completare a ambielajului. la ce te referi cind spui mici hibe?
 
http://s168.photobucket.com/albums/u194/vjr19/?action=view&current=80023.jpg


http://s168.photobucket.com/albums/u194/vjr19/?action=view&current=0611_BR20802002320Roco.jpg

Asta ar fi varianta completa, nu?
 
Aceasta este versiunea Roco a locomotivei BR80 cu bielele complete (poza de la al doilea link de mai sus):
0611_BR20802002320Roco.jpg

Contramanivela de pe partea stanga (exact cea din imagine) este inclinata inapoi atunci cand biela de cuplare se afla in pozitia cea mai de jos, ceea ce este gresit, dar cea de pe partea dreapta este inclinata inainte, ceea ce este corect. Aceasta greseala este intalnita FOARTE frecvent la locomotivele cu aburi in miniatura inca de la faza de proiectare, fiindca producatorii nu prea se ostenesc sa aiba grija si de acest aspect; principalul motiv invocat de ei este ca ar fi necesare doua matrite diferite (simetrice) pentru rotile motoare principale de pe stanga si de pe dreapta, ceea ce (cica) nu-si permit sa faca :p. Totusi, din acest punct de vedere, aproape toate aburoasele Fleischmann sunt realizate corect (atentie, nu toate :D), noile aburoase Roco incep si ele sa aiba corectata aceasta greseala :aplauze:, iar BR94 Piko este si ea corecta 8) (spre deosebire de toate celelalte aburoase Piko cu sistem Walschaert-Heusinger in exterior).
 
Cred ca sunt complete, una din cabine are si mecanic.

http://s168.photobucket.com/albums/u194/vjr19/?action=view&current=IMGP0259.jpg

Am sa pozez mai in detaliu, maine cel mai sigur.
Am remarcat si eu cetatea si am si cumparat-o de cum am vazut-o. Chiar azi am fost la Obor(i-a mutat in spatiul de langa Hala) si am vazut una cam la fel, in zona cu acvarii si pesti.

Imi cer scuze ca postez doar link-uri, dar inca nu m-am dumirit cum se introduc imaginile direct in topic. :?
 
Multumesc de precizari. :) Da, Piko este locomotiva. Am si eu o nelamurire. Din cate am vazut are si stopuri, pe interior, dar nu se aprind decat farurile, atat in fata cat si in spate, indiferent de sensul de mers. Trebuie decodor ca sa se aprinda farurile din fata la mersul inainte, iar in spate sa ramana aprinse doar stopurile?
De fapt, la locomotivele noastre CFR din cate tin eu minte, erau aprinse farurile atat in spate cat si in fata, nu exista stopuri.