060-EA

LE1500KW

Active Member
Trenulist
26 Iun 2007
203
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Super planurile....daca mai ai planuri de EA mi le poti da pe mess sau sa le publici aici? :D
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Atentie,planurile la boghiuri sunt simplificate,fara timonieria frinei,de fapt,va deruteaza putin atitea detalii
 

sorin

Active Member
Trenulist
25 Apr 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Mii de multumiri pentru planuri.Ca bine a mai zis Cosmin.Daca mai sunt planuri sunt binevenite.Sincer pe mine m-ar interesa un Bo-Bo.Daca se poate bine daca nu nui nici nici o problema.

Salutari
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Dec 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Am o nelămurire în legătură cu EA: în afară de cele 3 puncte marcate cu cerc roÂşu pe desenul de mai jos (nesocotind arcurile) mai există Âşi alte legături la/prinderi de Âşasiu?

Dacă nu, ce împiedică boghiul să se miÂşte, să "joace" spre laterală? Mie cele 4 bare (căte două pentru fiecare boghiu) cu care se prind boghiurile de Âşasiu mi se par "firave" pentru scopul de a menĂžine boghiurile sub Âşasiu (din punct de vedere deplasare laterală). GreÂşesc?

Am încercat să exemplific ce înĂželeg prin miÂşcare laterală:

De asemenea nu înĂželeg roustul mecanismului prezentat în desenul de mai jos. Poate cineva să explice? O fi pentru "tratarea" miÂşcării în sus Âşi-n jos a boghiului faĂžă de Âşasiu?

(Scuze dacă toate acestea sunt de fapt off-topic)
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
ar fi bun un topic unde sa existe sus numitele planuri,fotografii la scara 1:1 ale locomotivei ,cam tot ce
ar tine de EA,eventuale posibilitati de conversii ,home-made etc.,un amalgam folositor,fara sa se
deschida,desnecesar,cate un topic pentru fiecare poza sau zvon,stire etc. legat de EA.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Suportul arcurilor este fix in plan orizontal (cel pe care se misca boghiul).Boghiul se misca fata de acest suport prin intermediul celor 8 piese ciudate (cele cu 3 gauri din poza a treia postata de tine).cele trei puncte reprezinta prinderea in suportul arcurilor ,prinderea in sasiul boghiului ,si prinderea la cele doua tije paralele transversale de-a lungul latimii boghiului.
Nu stiu cat sunt de explicit dar pe scurt cadrul (sasiul ) locomotivei sta pe arcurile elicoidale ,care la randul lor stau pe suportii laterali.acesti suporti laterali sunt "agatati" de sasiul boghiului prin intermediul celor doua tije laterale aflate in imediata vecinatate a arcului elicoidal....miscarea boghiului este permisa deoarece cele doua tije de laga arcuri sunt mobile (vorbim de cativa milimetri).Tija are dupa plan 100mm diametru,terminatia dispre suport este sferica,iar cea dispre sasiul boghiului conica.In pozele cu acest model se observa ca cele doua terminatii sunt protejate de intemperii prin masti de cauciuc.
sper ca ati inteles ceva,acuma nu am vreme sa desenez schite dar promit ca revin asupra proiectului cu detalii.Toate bune si Sarbatori fericite
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Da,mai exista cite 4 "telescoape",doua verticale si putin inclinate la interior care fac legatura cu sasiul in dreptul osiilor 1 si 3 si doua orizontale care fac legatura intre sasiu si boghiu( pe exteriorul arcurilor elicoidale de suspensie cutie),menirea acestora este de a "limita"tendinta exagerata de balans a cutiei locomotivei,pe cele doua planuri si a mentine in limitele admise miscarile produse in timpul mersului,in realitate,la acest ansamblu de suspensie sunt mult mai multe"piese active",fiecare cu rolul lor bine determinat insa..ajunge atit
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Dec 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
sogard_2003 a spus:
Suportul arcurilor este fix in plan orizontal
De fapt cea ce mă interesează cel mai mult este să aflu prin ce mecanism se asigură această caracteristică a suportului de arcuri, adică de a fi fix pe plan orizontal (deci nu se "deplasează" spre laterală faĂžă de Âşasiul locomotivei). Cu alte cuvinte sunt numai Âşi exclusiv cele două bare (tije?) care leagă suportul de arcuri de Âşasiul locomotivei (desenat cu roÂşu în al doilea desen Âşi marcat tot cu roÂşu în pozele de mai jos) "responsabile" de acest fapt?

Cred că am înĂželes cea ce ai vrut să explici legat de suportul de arcuri, boghiul Âşi "conexiunea" dintre cele două elemente.

@sogard_2003 Âşi
@aulin... mulĂžumesc pentru info Âşi răbdare :D.
 

andrey

Active Member
Trenulist
22 Sep 2008
117
0
Iasi
LOCATION
Iasi
Salut problema care o tot dezbateti a aparut din cauza adaptarii unei transmisii a fortelor de la si la boghiu/cutie sub nivelul centrului fusului de osie prin acea bara de tractiune pe care o vedeti inclinata, solutie care elimina problema cabrajului. Practic forta de tractiune a locomotivei se transmite de la boghiu la cutie si apoi carlig prin cele 4 bare de tractiune. Suspensia cutiei pe boghiuri se face prin cele 4 perechi de arcuri elicoidate care sunt asezate pe celebra" traversa dansanta" :D ; aceasa este fixata pe cadrul boghiului prin 2 tiranti , iar la capete este legata mobil printr-un bulon de parghia cu 3 capete; acesta parghie asigura o legatura mobila, dar si stabila prin echilibrarea fortelor ce apar in momentul in care locomotiva se inscrie in curbe astfel ea are un capat legat la travesa dansanta, unul legat de cadrul bohiului si unul legat la o bara de torsiune care leaga la celalalt capat cealalta parghie cu 3 capete.
Amortizoareel pe care le vedeti si in imagini sunt cu rolul de a stabiliza miscare pe verticata( cele verticale ) iar cele inclinate sunt prevazute pentru miscarile orizontale si inscrierile in curbe.
Practic locomotiva cand se incrie in curbe, ea ca sasiu merge rept insa boghiurile urmeaza curba cu fidelitate datorita acestui sistem de bare si parghii care permite mentinerea intro pozitie oarecum fixa a cutie , insa lasa un spatiu destul de mare pentru miscarile boghiului, practic este ca o suspensie de tanc performanta care preia fiecare denivelare si nu permite miscarea sasiului de deasupra sa :mrgreen:
Acel sistem de bare , traversa dansanta si parghia cu 3 capete poarta denumirea de "pivot fictiv" pentru ca centrul sau geometric se suprapune perfect peste centrul geometric al boghiului permitand astefel miscarile de rotatie in juraul sau :) jucand astfel rolul unui pivot central precum cel de la LDE 2100 CP
 

nelutu

Well-Known Member
Trenulist
28 Dec 2008
264
2
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
In timp ce planurile locomotivei 060-EA produsa la Electroputere Craiova, Romania, putrezesc prin sertare sau arhive uitate de lume, sau mai bine vor sa fie uitate in sertarele personale, colegii bulgari ne-au lat-o inainte.

De fapt nu ne-au luat-o inainte, probabil erau cu mult inaintea noastra avand in vedre ca prima lor locomotiva electrica a intrat in functiune in anul 1962 conform site-ului
www.lokforum.com

http://media.snimka.bg/2246/010748079-big.jpg

http://media.snimka.bg/2246/010748281-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010761674-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010761675-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010761727-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010761728-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010762175-big.jpg

http://media.snimka.bg/2253/010762174-big.jpg

http://media.snimka.bg/2316/010888003-big.jpg

http://media.snimka.bg/2317/010889047-big.jpg

http://media.snimka.bg/2317/010889045-big.jpg

http://media.snimka.bg/2317/010889048-big.jpg

http://media.snimka.bg/2341/010937840-big.jpg

http://media.snimka.bg/2341/010937837-big.jpg

http://media.snimka.bg/2341/010937851-big.jpg

http://media.snimka.bg/2342/010938569-big.jpg

http://media.snimka.bg/2359/010974212-big.jpg

http://media.snimka.bg/2360/010974560-big.jpg

http://media.snimka.bg/2359/010974215-big.jpg

http://media.snimka.bg/2359/010974215-big.jpg

De pe:

http://www.lokforum.com%2findex.php%3fsid%3d34678b554c905a14214292b1b4c93be4

Salvati-va pe PC aceste planuri poate le vor servi celor de la Softronic sa copie acesta locomotiva avand in vedere ca la noi nu se mai gasesc
 

Sulzer1150

Well-Known Member
Trenulist
12 Iul 2009
437
0
Salut ! Planurile din link-urile postate de tine aici provin chiar din documentatia oferita de Electroputere Craiova in 1986 odata cu livrarea primei EA in Bulgaria. Aceste EA-uri au corespondentul seriilor 700-800 de la noi.

In caz ca ajuta pe cineva, va pun la dispozitie un desen cu aceasta masina, realizat de mine dupa schitele originale.

 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Feb 2016
1.048
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Mulţumesc Aulin pentru poze pantograf.

Eu caut varianta a doua de pantograf simetric cu sanie dubla sus.
La aceast㒠variantă’, izolatorii au alt㒠poziţie, iar acţionarea pneumatic㒠este lâng㒠pantograf.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
hehe,ma bucur ca sunt de folos. Daca faci ceva 1:87 poate ne clatesti nitel ochii cu poze de pe masa de lucru. :D
 

nelutu

Well-Known Member
Trenulist
28 Dec 2008
264
2
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
Aici pozitia izolatorilor pare la fel ca in cazul pantografului cu sanie dubla dar este adevarat ca sistemul de actionare este pozitionat diferit.

http://amintiriferoviare.com/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_10011.png