De la garnituri reale la garnituri pe diorama

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
A ajuns EA-ul seria 45:






June 22, 2007
45-0374-4 cu tren personal 3008




ICE 501/502 "Marea Neagra" Bucuresti Nord - Constanta
Tren cu 5 vagoane, 4 vagoane cl a 2-a tip AVA 200 si un vagon restaurant tip 88-42.
Bucuresti Nord - July 2000


Astazi numai cu vagoanele de cl a2-a

 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Odata cu noile vagoane de la AF avem posiblitatea de a face noi trenuri autentice.

R 75 " Traianus" Budapeta - Timisoara in anul 2008.
In fotografia cu trenul real locomotiva este MAV V43, la mine trenul merge de la Curtici la Timisoara si e tras de EA-ul 520.



IR 1594 Craiova-Bucuresti Nord in anul 2012.



IC 540 Tg. Mures Brasov/Bucuresti in anul 2009. Locomotiva reala era GM dar nu am asa ca merge cu DA.



R 75 " Traianus" Budapeta - Timisoara in anul 2010.



R 372 "Transilvania" Sibiu - Budapesta Keleti in anul 2011.


R 372 "Transilvania" in Curtici cu MAV V43:


Din pacate nu pot face trenul 347 "Dacia" Viena/Budapesta - Bucuresti Nord din anul 2009 si 2010 pentru ca nu am vagoanele OBB acasa iar pentru trenul "Ister" astept sa scoata AF vagonul de dormot AVA200, cica valabil din decembrie 2012.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Pentru ca am primit un raspuns pe un forum german la compunerile CFR am zis sa fac alta varianta a trenului 361 Belgrad-Bucuresti Nord, tren fotografiat de KBS 356 in luna aprilie 2012 in Vrsac


foto KBS 356



060-DA Tillig; 20-50 Roco; 20-50 Tillig, 39-50 STA, 71-31 Roco.


Septembrie 2008. EN 371 "Ister" Budapeata - Bucuresti Nord





EA AF; 70-30 WLABm BDZ (nu exista model dar cine are cuseta BDZ o poate folosi pentru ca a inlocuit uneori vagonul de dormit); 59-50 Tillig (nu exista model de cuseta 40-70/40/31 si nu am cusetele de la Heris); 71-31 Roco, 71-31 Roco, 59-50 Tillig; 88-96 Wrmz STA; 21-86 AF; 21-86 AF

Vagoanele de dormit erau chiar 71-31, rosu si albastru si nu DWA-uri. Pana ne face LsModels cusete AcBcmee 40-70 si 40-31 folosim ce avem.

WLABm BDZ era primul de la locomotiva.
 

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
IR 367 Budapest Keleti - Brasov si IR368 Budapest Keleti - Targu Mures pe distanta Budapesta-Cuj Napoca circula impreuna. 2011-2012

Intre Biharkeresztes si Cluj Napoca tractiunea este asigurata de locomotive clasa 65(GM) sau 82.

Am folosit vagon seria 22-96 in loc de 84-96.

IC 532 Oradea - Bucuresti Nord intre Oradea si Cluj Napoca cu locomotiva clasa 82. 2011-2012


D263 Orient Express. 1987



foto(C) docclaudius
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Hai sa continuam putin cu scara N, ca tot ma preseaza cineva din IS :lol:
Pozele le-am mai aratat si in alta parte, insa aici se potrivesc mai bine.

Mai intai ceva 100% romanesc, si anume R662 Bucuresti Nord - Iasi, in compunerea din 2010 (deci inca drept "R") si in versiunea "de noapte" (adica cu vagon cuseta si de dormit la coada garniturii):








Compunerea este: grupa "de zi" cu 2 x Aeem 30-76, 2 x Beem 22-96 ex Bimz259 DB AG si 1 x Beem 22-96 ex Bomz236 DB AG, plus unul din primele Beem 22-76 si grupa "de noapte" cu un Bc 59-50 (in loc de AcBc 44-31 care nu exista pe N) si un WLABmee 71-31 tip AB33.

Toate modelele sunt bineinteles creeatii proprii (RSM), iar pozele au fost facute de Gam3 pe diorama mea.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ca sa continuam cu ceva mai international, iata si un EN 347 "Dacia" din 2011, la orarul de vara, ultimul an cand a circulat cu garnitura lunga inainte sa ajunga un "Unternehmenszug" al CFR Calatori prin retragerea ÖBB:









Compunerea este asa cum spuneam mai sus cea de la orarul de vara 2011, si anume:

Tfz: M.1047 GySEV, aici ca versiunea publicitara "Haydn" (Fleischmann)
Grupa ÖBB de la Belgrad: AB30 ÖBB/CWL si Bcmz ÖBB culori K3 (LSModels, Kato)
Grupa ÖBB de la Bucuresti: WLABmz32 ex-T2S ÖBB si Bcmz ÖBB Upgrade (ambele RSM, baza Roco si Kato)
Grupa CFR de la Bucuresti: WLA T2s (RSM, prototip pentru Fleischmann), Bcm (RSM/baza LSModels, vagon suplimentar, nu a circulat decat cateva zile), WRmz (RSM/baza Fleischmann), 4 x B11 AVA200 (RSM/prototipuri pentru Fleischmann) si A10 AVA200 (tot RSM, prototip pentru Fleischmann)

Si aici fotografiile au fost facute de Gam3 pe diorama mea.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
EN 346 Dacia in anul 2004.


EA 520
B11 CFR 61 53 21-90 004-0 Bucuresti Nord - Curtici
B11 CFR 61 53 21-90 001-6 Bucuresti Nord - Curtici
A CFR 51 53 19-50 020-0 Bucuresti Nord - Curtici

BAR 85-47 (suburban) Bucuresti Nord - Curtici
-nu exista model-


B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 032-1 Bucuresti Nord - Budapesta
B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 007-3 Bucuresti Nord - Budapesta
Bcmz OBB 73 81 59-91 107-7 Bucuresti Nord - Wien Westbf
WLABm OBB T2s ex-SBB 61 85 75-70 450-6 Bucuresti Nord - Wien Westbf
B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 032-1 Bucuresti Nord - Wien Westbf

Am folosit o cuseta OBB Bcmz 59-91 Railtop pentru ca nu am vagonul Bcmz 59-70 de la LsModels iesit zilele acestea.
Cuseta corecta e asta:

Varianta cu fumatori/fumatori, cod 47057. Macar la culori se potriveste.

WLABm OBB T2s ex-SBB este Roco, modelul cu dungile mov , 61 85 75-70 454-4 il va scoate LsModels. Are codul 47073.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Florin,

Un tren frumos, chiar daca este un pic "inflatie" de AVA 200 in el: cinci vagoane, asta nu iti mai lasa prea multe pentru alte garnituri!

Bcmz 59-70 in schema K3 exista intr-adevar de putina vreme la LSM si ar trebui achizitionat cat de repede se poate pentru ca ceva imi spune ca nu va fi multa vreme disponibil. Macar 59-91 este un compromis acceptabil, in aceeasi vopsire (nu plange garnitura EN Wien West - Bregenz dup el?) :lol:

Cu Bar BR 85-47 (sau era AR?) e ceva mai greu... insa cum stiu ca un coleg de forum lucra la o cutie de suburban pe H0, am speranta ca si aici se va gasi o solutie candva!
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003

Rh. 1044.2

Amz

ABmz

WRmz

Bmpz Modulwagen

Bmz in culorile "Upgrade"

Bmz in culorile "Upgrade"

Bmz


OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.

Rh. 1044.2

ABmz declasat ca Bmz (cl a 2-a)

Bmpz Modulwagen

Bmz in culorile "Upgrade"

Bmz in culorile "Upgrade"

Bmz

vagon de dormit T2s WLAm

vagon de dormit MU WLABmz

vagon cuseta Bcmz

vagon DDm pentru transport masini
scurtat cu 3 vagoane DDm.
vagonul nu e acasa asa ca am folosit o poza mai veche.

D 346 "Dacia" Budapesta Keleti - Viena in 2007 in Budapesta Keleti.

Bmz OBB in culorile "Upgrade"

Bmz OBB in culorile "Upgrade"

WRmz 88-70 OBB
un compromis pentru ca in 2007 acest vagon nu mai circula, imi trebuie un WRmz 88-91 in culorile "Upgrade"

Amz OBB

B11 21-90 AVA200 CFR

vagon de dormit MU WLABmz OBB

Bcmz OBB

vagon cuseta Bc 59-50

WLABmee (AB33) CFR
un compromis, nu exista vagon WLABmee 71-70 (DWA)


D 347 "Dacia" Viena - Bucuresti in Sinaia 2009.

EA 47 773

WRmz CFR

vagon cuseta Bcmz OBB

vagon de dormit MU WLABmz OBB

WLABmee (AB33) CFR
un compromis, nu exista vagon WLABmee 71-70 (DWA)

vagon cuseta Bc 59-50
compromis, nu exista vagon AcBcmee 40-31/ 40-70

B11 21-90 AVA200 CFR

B11 21-90 AVA200 CFR

B11 21-90 AVA200 CFR

B11 21-90 AVA200 CFR

Locomotiva CFR, vagonul restaurant CFR, vagonul de dormit T2S OBB, vagoane ava 200 au numerele care au circulat pe trenurle reale.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Florin,

Mai frate, nici la Nürnberg nu ma lasati in pace... Si cu patru trenuri de o data imi dai de lucru! :D

Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003
Foarte plauzibil. Nu trebuie neaparat sa mearga pana la Bregenz, garniturile scurte cu 5 pana la 7 vagoane, uneori si fara WR sunt tipice pentru era pre-Railjet pe relatia Wien West - Linz - Salzburg. Trenul tau este tipic pentru anii 2002-2005, cand o buna parte din materialul rulant de grupa I era inca vopsit in culorile schemei Komfort 1, iar altele deja trecusera prin Upgrade.
Gandeste-te insa ca 7 vagoane este limita maxima, deja de la 6 in sus (si cam intotdeauna cand exista WR) trebuia si un BDmsz51 sau un BDmpsz73 / ADmpsbz73 in garnitura (RailTop).
De mentionat de asemenea ca WRmz61 88-70.0 si 88-70.1 erau in 2003 la sfarsitul carierei si au fost in anul respectiv scoase din serviciu fara sa mai treaca prin Upgrade.
Ca tractiune in 2003 incepeau sa fie din ce in ce mai multe 1016/1116 pe Westbahn, insa 1044 si mai ales 1044.2 circulau inca si la IC/EC/ÖBB IC/ÖBB EC.

OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.
Plauzibil si acesta, cu mentiunea ca ti-ar mai trebui o cuseta (macar 1:1 cusete-WL) si cateva DDm, acestea circula si azi Wien West - Feldkirch si sunt in numar de 4 sau 5.

D 346 "Dacia" Budapesta Keleti - Viena in 2007 in Budapesta Keleti.
Corect pentru segmentul Budapest Keleti - Wien Westbf., stiind ca lipseste grupa lui D 340/341 de Beograd cu un WL si un Bc ÖBB si eventual un WL BDZ. Asa cum spui si tu, WRmz ÖBB si WLABmee CFR sunt compromisuri.

D 347 "Dacia" Viena - Bucuresti in Sinaia 2009.
2009 a fost ultimul an cand au circulat WLAB MU ale ÖBB, fiind apoi in planul 2010 inlocuite cu AB30 ex-P si AB 32s / 33 ex-T2s. Cat despre Bc 59-50 este intr-adevar un compromis, insa macar este in schema de vopsire corecta.

Concluzia: patru garnituri care chiar daca nu sunt 100% exacte sunt plauzibile si redau aspectul trenurilor reale.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Horia_Radulescu a spus:
Buna Florin,

Mai frate, nici la Nürnberg nu ma lasati in pace... Si cu patru trenuri de o data imi dai de lucru! :D

Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003

Gandeste-te insa ca 7 vagoane este limita maxima, deja de la 6 in sus (si cam intotdeauna cand exista WR) trebuia si un BDmsz51 sau un BDmpsz73 / ADmpsbz73 in garnitura (RailTop).
In foarte multe poze din perioda 2001-2005 vad ca sunt si 9 vagoane, poze de pe DSO si de pe bahnbilder.warumdenn.net. Doar un BDmpsz de la Railtop am sa mai atasez.
Horia_Radulescu a spus:
OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.
Plauzibil si acesta, cu mentiunea ca ti-ar mai trebui o cuseta (macar 1:1 cusete-WL) si cateva DDm, acestea circula si azi Wien West - Feldkirch si sunt in numar de 4 sau 5.
In multe poze si filme apar 4 vagoane DDm. La nebunia mea vorbeam acum multi ani ca maxim 2 DDm-uri am sa pun.
Cuseta o sa fie cea de la LsModels, aia de trebuie sa ma grabesc sa o cumpar.

Cu aceasta ocazie am scos in lume vagonul OBB Bmpz Modulwagen, cumparat acum 2 ani si care a stat in cutie si la fel WRmz-ul.
Ca sa gasesc si eu un vinovat, AF e de vina ca nu pot sa imi termin trenurile OBB. :D
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Sa stii ca AF e de vina :D
In foarte multe poze din perioda 2001-2005 vad ca sunt si 9 vagoane, poze de pe DSO si de pe bahnbilder.warumdenn.net. Doar un BDmpsz de la Railtop am sa mai atasez.
M-am exprimat gresit. Sensul frazei mele era ca de la 6 sau 7 vagoane in sus iti trebuie obligatoriu AD sau BD.

Iata cateva exemple tipice, insa ceva mai tarziu (Fpl 2006/2007):

IC 546 Wien Westbf - Salzburg Hbf (So-Do)
DB 101 + Bmz + Bmz61 + Bmpz70 + Bmz + BDmpsz73 + Amz73

ÖBB-EC 541 Salzburg Hbf - Wien Westbf (Sa,+)
1x16 + Ampz73 + WRmz73 + Amz73 + Bmz73 + Bmpz70 + Bmz73

IC 536 Villach Hbf - Wien Südbf (So-Fr)
1x16 + Amz73 + WRmz73 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61

ÖBB-IC 535 Wien Südbf - Villach Hbf (Mo-Do)
1x16 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + Ampz61

IC 512 Graz Hbf - Innsbruck Hbf (So-Fr)
1x16 + Amz61 + Bmz + Bmz + Bmz + Bmpz73

O-EC 68
Tfz + Avmz73 + WRmz73 + ABmz61 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73

IC 847/O-EC 565
Tfz + WRmz61 + Avmz73 + ABmz61 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73

O-EC 566
Tfz + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz61 + ADbmpsz73 + Ampz61 + ABmz61

O-EC 660
Tfz + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz61 + ADbmpsz73 + Ampz61 + Ampz73

O-EC 766
Tfz + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + ABmz61 + Avmz73 + WRmz61 + Ampz61

O-EC 768
Tfz + Bmpz70 + Bmz61 + Bmpz70 + BDmpsz73 + Ampz61 + WRmz73 + Ampz73

si doua cu DDm la coada:

O-EC 669
Tfz + ABmz61 + Ampz61 + ADbmpsz73 + WRmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz-l + DDm

O-EC 633
Tfz + Ampz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz73 + ADbmpsz73 + Ampz61 + DDm

Compunerile sunt ca in plan. Pentru intelegere 61 e climatizat (Euf sau SGP vechi, cum ai tu pe H0), 73 e presurizat (SGP nou, RailTop, precum cuseta ta) iar 70 e Modulwagen.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Accelerat 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord in iulie 2005.

060 DA ( in loc de GM)

clasa a 2-a 20-50

clasa a 2-a 20-50

cl 1 19-50

clasa a 2-a 20-50

clasa a 2-a 20-50

vagon de dormit WLABmee 71-31 tip AB33 Roco


vagon de dormit WLABmee 71-31 tip MU (trebuia tot un AB33 Roco)

WLABmee 75-71 tip T2s

vagon cuseta Bc 59-50

vagon cuseta Bc 59-50

Accelerat 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord in iulie 2007

060 DA ( in loc de GM)

clasa a 2-a 20-50

clasa a 2-a 20-50

cl 1 19-50

clasa a 2-a 20-50

clasa a 2-a 20-50

vagon cuseta Bc 59-50
compromis, in loc de AcBcmee 44-31

vagon cuseta Bc 59-50
compromis, in loc de AcBcee 44-31

vagon cuseta Bc 59-50
compromis, nu exista vagon AcBcee 40-31/ 40-70

vagon de dormit WLABmee 71-31

vagon de dormit WLABmee 71-31

La ambele trenuri am facut compromisuri.
La trenul din 2005 am folosit un dormitor MU de la AF pentru ca nu am alt AB33 rosu de la Roco, pentru ca multi dintre noi avem cate un model din fiecare si pentru ca am vrut sa pastrez paleta de colori exact ca in realitate.

La trenul din 2007 am folosit un 59-50 rosu in loc de AcBcee 44-31 si in loc de AcBcee 40-31/ 40-70 iar ultimul dormitor era 71-31 AB33 albastru si nu rosu asa acum am pus eu.

In iulie 2007 acc. 1742 era complet albastru.


La ambele trenuri am folosit vagoanele de clasa tip Y de la Roco si Tillig.
Chiar daca vagoanele nu apar in pozele dupa care am facut cele 2 trenuri nu inseamna ca vagoanele tip Y nu au circulat pe Acc. 1741/1742.
In 2007 sunt vagoane tip Y in acest accelerat, chiar unul dintre ele e 19-50 006, cel cu dunga alba longitudinala.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Florine,

Fara compromisuri nu se poate. Prefer un compromis ca al tau (adica un Bc 59-50 in schema actuala in loc de AcBcee 44-31 sau un WLABmee 71-31 tip MU in loc de un AB33) unuia in care vagonul respectiv e pur si simplu suprimat sau inlocuit cu altul intr-o alta schema de culoare.

Privind Y-uri pe A 1741/1742, au circulat sigur pentru ca toate UVA/IVA sunt Y-uri :lol:
Daca vrei sa spui Y/B adica Görlitz, am doar o fotografie care arata perechea WLABmee tip T2s si Bc 59-50 in Arad alaturi de un Y/B (B 20-50), deci dovada exista.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Horia, am folosit denumirea sub care sunt cunoscute vagoanele de la Roco si Tillig. Cand se vorbeste despre un vagon cuseta sau de clasa Tillig sau despre unul din cele 3 vagoane de la Roco nu se zice "Y/B Gorlitz" ci direct "Y-ul rosu cuseta de la Tillig".
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Bcmz 59-91.0 a ÖBB. presurizata, constructie SGP din anii 1990. A ajuns la Bucuresti "din greseala" pentru ca nu era nici un Bcmz 59-70/90 disponibil, altfel nu vede asa ceva Romania.b
 

ionut07

Well-Known Member
Trenulist
20 Feb 2016
274
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
"Greseala" s-a repetat de mai multe ori, asa ca in Romania am mai vazut asa ceva... inclusiv varianta in "Upgrading" design.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Stiu, exista si fotografii ale lui Gam3 cu ele.

Toate Bcmz 59-91.1 trec incet, incet prin Upgrading, e ceva normal si e legat de varsta lor. .2-urole construite in Ungaria inca nu, sunt cu zece ani mai tinere.