Scara Z

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
kablu a spus:
@felippe : coletele din interiorul uniunii europene vin la oficiul postal la care primesti corespondenta din tara...

Asta-i foarte bine. Recunosc, ultima mea comanda facuta cand eram in Romania este de pe vremea cand inca nu eram in EU si ma certam cu unii de la vama ca voiau sa imi incadreze modelele la nu stiu ce obiecte de lux...
 
felippe a spus:
lupul_alb a spus:
... sunt sigur ca s-a tot scris, dar nu-mi permit sa scotocesc o zi intreaga fiecare topic ca sa adun informatia raspandita peste tot...

Multumim! Asta e un alt mod de-a spune "las' ca sunt alti prosti care isi permit sa scotoceasca o zi intreaga si sa imi ofere informatia pe tava"?

cred ca te grabesti sa intelegi gresit cuvintele mele. eu nu am cerut nimanui sa scotoceasca pe forum pentru mine, ci am pus o intrebare pentru cei care cunosc cum sta treaba fara sa fie nevoie sa caute si ei pe forum. dar.... ma rog. fie ca tine.
 
Am inteles ca la Z e o problema cu greutatea redusa a locomotivelor, de aici dificultati cu garnituri lungi, cu rampele, curatenia sinelor etc. Mie imi plac trenurile la H0, simti pe ce pui mana, pe ce dai banii, la varsta mea mai zaresti si detaliile ... dar cand le plimbi ca mine si ca lupul_alb inainte si inapoi parca nu are niciun farmec (din lipsa de spatiu, fireste). Bun, am luat o diorama preformata pe care o s-o montez probabil la parinti pentru copil, daca nu se va vinde intre timp. Problema e ca tot acasa trebuie sa ai ceva satisfacator.
Acum fac niste calcule sa vad daca ar fi mai bine la Z sau N. Lupule, tu poti sa-mi spui cat are cerculetul tau la N, dimensiunea zic. Parca as lua un startset digital (ca vad in viitor) :lol: , apoi inca vreo 2-3 ca sa am si macazuri si linii... o aburoasa o diesel-oaica si o electrica ... o garnitura de cisterne, una de pasageri si inca un marfar ... iar apoi cand o fi timp sa mai fac si home-made cladiri si alte cele ca m-am saturat de astea semipreparate :D Si aia e. Ce ziceti ? :p
 
Z-ul este un moft,scump,fara o prea buna functionalitate si deloc practic.daca ar fi sa aleg intre Z si N nici nu m-as gandi de 2 ori,N-ul este muult mai bun.
 
eu te sfatuiesc sa nu te gandesti sa-ti faci diorama la scara Z. scara este foarte draguta, merita sa ai un setulet de amuzament, dar nu diorama. daca vrei ceva mic pentru spatiu, iti recomand N, iar daca poti smulge cativa centrimetri in plus, chiar TT. micul meu loc de joaca la N masoara 1 metru lungime si 80 centimetrii latime din care 10 centimetrii sunt doar pentru cele doua transformatoare. sunt doua circuite independente, alimentate de doua trafuri fiindca nu am avut si nici nu am in gand sa digitalizez N-ul.
in plus, te sfatuiesc sa nu alegi Z pentru ca e mai dificil sa gasesti materiale pentru construire: case, pietris, pomi, etc. asta e parerea mea. altii ar putea spune altceva. desigur, am vazut pe cataloagele maerklin atat start seturi, locomotive, vagoane la Z, cat si astfel de materiale: case, pomi, etc. acum insa nu ma pronunt cat de facil este sa le procuri. eu imi doresc pe viitor un set la Z, darnu m-as inhama la o diorama la aceasta scara. insa,... nu se stie.

parerea mea care este
 
Endo_ro a spus:
Si aia e. Ce ziceti ? :p

Pai ce sa zicem?

Eu zic ca mai cunosc pe cineva care a inceput cu TT, a trecut la H0, a fugit la N, s-a intors la H0 si acuma s-a oprit, oare pentru cat timp, la H0e

Ai putea incepe invers decat incep cei care deschid prima data ochii pe trenulete.

Gandeste-te la o tema pe care ai vrea s-o reprezinti pe macheta, modul sau ce o mai fi, epoca, garnituri bla, bla.
Vezi care sunt ofertele la fiecare scara, ce implica din punct de vedere dimensional si investitional si sigur ajungi la un rezultat.

Chestia cu "casele mi le fac singur" e buna, foarte buna ca uneori nu ai ce trebuie, vezi cazul cu macheta TT unde nu gasim ce dorim sa punem pe macheta, dar eu as alege sa transform sau sa fac modele feroviare de la zero in loc sa fac case.

:cafea:
 
frumoasa lucratura la TT, LDH. Am privit si m-am minunat ce ati realizat intr-un timp destul de scurt. Acum doua sau trei saptamani cand am vazut-o "real" nici nu avea sinele pe ea. Nu prea mi-am dat seama din desenul schemei, dar nu pot rula doua trenuri in acelasi timp, simultan? Mie asa imi pare din desen. Pozele, frumoase, nu m-au lamurit.
 
victorian a spus:
In ceea ce priveste plata unor magazine din strainatate, este cat se poate de simplu. In momentul de fata exista numeroase banci care ofera carduri de CREDIT. Eu spre exemplu am unul de la ING Bank... dar poti incerca la fel de bine de la oricare banca, in principiu toate au un asemenea produs si sunt valabile oriunde in lume.

PoĂži încerca cu orice card de debit sau credit care e valabil Âşi în afara României, co condiĂžia ca magazinul respectiv să accepte tipul respectiv de card (în general Visa Âşi MasterCard acceptă cam toată lumea). La ING, că tot veni vorba, toate cardurile sunt valabile în exterior, deci cu un ,,banal" card de debit Visa Electron (produsul ,,card cont'ROL") poĂži cumpără orice, cu condiĂžia să ai bani în el. Comisionul la plata în exterior e zero, dar cursul la care banca îĂži schimbă RONii în EURO nu e mereu cel mai avantajos.
 
Interesante informatiile dvs. Va multumesc in numele tuturor celor care le gasesc utile. La multi ani celor ce poarte numele Stefan si Stefania. Si va rog sa postati fiecare parerile legate de preferintele de scara la trenuri si cele despre cumpararea direct din afara. :lol: Sa nu se supere importatorii nostri, nu are legatura cu ei :lol: Vorba aceea, de cate ori am gasit pe piata interna ce am dorit am sarit cu banu' :p
 
Dr2005 a spus:
victorian a spus:
In ceea ce priveste plata unor magazine din strainatate, este cat se poate de simplu. In momentul de fata exista numeroase banci care ofera carduri de CREDIT. Eu spre exemplu am unul de la ING Bank... dar poti incerca la fel de bine de la oricare banca, in principiu toate au un asemenea produs si sunt valabile oriunde in lume.

PoĂži încerca cu orice card de debit sau credit care e valabil Âşi în afara României, co condiĂžia ca magazinul respectiv să accepte tipul respectiv de card (în general Visa Âşi MasterCard acceptă cam toată lumea). La ING, că tot veni vorba, toate cardurile sunt valabile în exterior, deci cu un ,,banal" card de debit Visa Electron (produsul ,,card cont'ROL") poĂži cumpără orice, cu condiĂžia să ai bani în el. Comisionul la plata în exterior e zero, dar cursul la care banca îĂži schimbă RONii în EURO nu e mereu cel mai avantajos.


sau transferenta bancara :wink:
 
Nu Cosmin,

din pacate transferul bancar nu e la fel de usor de utilizat din Romania precum este cardul!

Am platit prin transfer bancar produse cumparate pe eBay, insa comisioanele de transfer interbancar intre Romania si strainatate sunt apreciabile, de genul a 20-25-30 de euro, e mai convenabil prin card sau, in cazul eBay, prin Pay-Pal.

Desigur, comisioanele interbancare difera de la banca la banca si e bine sa te informezi inainte de a face transferul, insa odata ce ti-ai facut un cont la o anume banca, nu mai e atat de practic sa-ti mai deschizi inca unul numai fiindca in relatie cu o anumita tara are comisioane mai avantajoase!

In privinta spatiului minim utilizabil pentru o diorama la scara N, ca tot intreba cineva mai devreme cat ar fi acest spatiu. Eu am inceput cu un start set Fleischmann care are un simplu oval cu o dublare de linie in partea din fata, o schema "clasica" Fleischmann pentru start-seturi.

Setul respectiv incape pe 93 x 47 de cm conform afirmatiei de pe cutia setului. Aceasta afirmatie este verificabila si practic, avand in vedere faptul ca razele curbelor folosite sunt R2 de la Fleischmann, care sunt de 225.6 mm pe mijlocul sinei, la care se adauga grosimea efectiva a sinei cu terasament adica 16.5mm. Deci 2 x 115.6 mm + 16.5 mm = 467.7 mm. Evident, daca vrei sa faci o diorama care sa arate bine, e util si pe de-antregul recomandabil sa mai lasi cativa centimetri de la marginea sinei pana la marginea dioramei...

Mai trebuie sa precizez ca pe aceasta raza R2 functioneaza perfect orice locomotiva pe care am incercat-o, inclusiv Pacificul bavarez S3/6 de la Arnold sau locomotiva prusaca P8 de la Fleischmann, devenita BR 38.10-40 la DRG si respectiv seria 230 la CFR.

Desigur, faptul ca functioneaza perfect nu inseamna ca acea curba si arata realist pe o diorama, insa aici intervine arta modelistului de a reusi sa ascunda aceste curbe nerealiste sub un tunel, sub un pod sau pur si simplu printre pomi sau cladiri.
 
Plata prin transfer bancar merita doar daca sumele sunt mai mari .Eu sunt patit fiindca am comandat 2 decodoare care cu totul faceau 70euro si ca sa fie totul frumos comisioanele bancare au fost 25euro.
 
taxele pentru transferente bancare intre bancile uniunii europene sunt mici sau nule,daca este efectuata operatia
de la ghiseu,comisionul aplicat este de 4-7 euro,daca o faci acasa,in fata calculatorului, taxa este 0.
 
Multumim Victorian ... e bine de stiut.
Eu am o suprafata de 155 x 50 cm. Asta inseamna ca nu ma pot desfasura decat pe suprafata mentionata, fara sa pot sa am pretentia la curbe realiste. Cand faci ceva realist trebuie sa ai spatiu corespunzator scarii respective. La mine realitatea e spatiul mic. Apoi, eu am incercat sa fac ceva liniar si sa am detalii mai realiste, conform spatiului. Am observat insa ca asta inseamna o expunere a modelelor, din care cam lipseste factorul motric, dinamic al lucrarii. Bun, deci iata-ma la concluzia ca mai bine renunt la detalii si realism in favoarea efectului de miscare, a circuitelor. Fiul meu se uita mai mult la ceea ce se misca, nu la detalii. Pe modelul, vezi tot prin ochii copiilor, am decis sa fac trenurile sa se invarta :D in primul rand. Restul, oi vedea mai apoi. :p
 
in spatiul de care dispui cel mai potrivit o mica diorama la N. daca ai putea sa-l mai largesti un pic, ai putea sa faci la TT, dar daca nu poti, alege N daca doresti sa vezi trenul invartindu-se.