Bachmann China ND2

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Gata, am scapat de probleme. Am montat direct decodorul, am refacut toate legaturile si am testat locomotiva. Nu s-a mai blocat la schimbarile rapide de la inainte inapoi, in nici o treapta. Chiar o sa trebuiasca sa ajustez CV, toate din nou. Acum pleaca prea repede . Si lucreaza si compensarea de sarcina impreuna cu motorul. Acum daca simulez sarcina pe locomotiva prin apasarea pe sine, motorul incepe sa se tureze singur in functie de sarcina pe care o simte. Mai raman de legat led-urile la faruri si de montat rezistente.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Habar nu am, dar deja am chelit tot in ea, refac sarmele complet si gata. Deja am gasit in ea porcarii cu culorile inversate la pick up la boghie. Le-am desfacut complet si am inversat culorile asa cum trebuie. Rosu plus dreapta, negru minus stanga. Unul era corect, aldoilea inversat.
Ele saracele nu sunt inversate voit.
Pe banda de asamblare chinezul stie ca trebuie sa lipeasca rosu la dreapta si negru la stanga dar daca intorci boghiul cu 180 de grade pe sina se inverseaza culorile.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Acum dupa ce ai vazut ca functioneaza ai putea sa faci un studiu si sa montezi iar bobinele si condensatorul pe motor ca sa te convingi ca nu de acolo era problema cu functionarea defectuasa.
Parerea mea este sa montezi la loc placa locomotivei dar inainte taie de pe placa acel termistor. Placa are pe ea traseele de circuite electrice si arata mult mai bine decat un ghem de cabluri care stau in aer.
Acum este optiunea ta ce vrei sa faci dar eu vad lucrurile mai tehnic si ordonate.
imi aduc aminte ca am primit acum ceva timp o locomotiva Roco E41 la care a fost inlaturata placa electronica, era acolo un ghem de cabluri care atingeau piese in miscare (rotor, volante, cardane). a trebuit sa fac eu o alta placa din cablaj de test ca sa scap de acel ghem de cabluri.
 
Ultima editare:

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
o_ONici nu ma gandesc sa fac teste pe pielea mea. Deja o fugaresc asa cum e , fara lumini si nu mi-a facut nici o problema. O sa trebuiasca sa setez CV din nou, a devenit un pic mai vesela in treapta1. Firele le-am lipit, le-am izolat cu tub termocontractil si le voi organiza pe sasiu cu ajutorul unei benzi dublu adezive transparente si foarte subtire. Deja am polizat cele doua inaltatoare care erau pe sasiu, unde se infiletau suruburile de la placa electronica. asa am montat decodorul intr-o parte si incinta acustica in cealalta parte. Acum sta lipita bine si nu vibreaza deloc ca mai acum cateva zile cand incepuse sa scoata sunete ciudate cand s-a desprins de pe banda adeziva. Piesele electronice nu imi dadeau voie sa o lipesc ca lumea. Nu au unde sa frece firele de volante, sant ascunse intre cele doua jumatati de sasiu. Te-ai lamurit ce facea termistorul ala pe cablaj? Mentionez ca inainte de a monta decodorul, in analog locomotiva rula exceptional. in toate treptele. Am spalat mizeria aia de au uns ei tot mecanismul si am pus niste vaselina ceramica de folosesc la modelele RC de ani buni si nu se usuca.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Ok ,your choice.
Aici se vede diferenta intre cei ce vor sa fuga de o problema si cei ce vor sa o analizeze si sa caute solutii.
 
  • Like
Reacții: gamitzu

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Bine zici Locomotiva a fost luata doar pentru ca mi-au placut locomotivele romanesti si pentru ca era foarte bine realizata. Eu ramn la scara N si ND2-ul e doar un moft care mi-a rapit destul timp si asa putin. Sant multumit ca am scapat de blocajul acela. Toate matzele din ea au ajuns deja la gunoi, am destule loco de digitalizat sau patinat ca sa mai pierd timpul cu asta. Dar ramane de vazut cu cea albastra, pentru care am licitat pe E-bay si pe care sper sa o castig.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Ok ,your choice.
Aici se vede diferenta intre cei ce vor sa fuga de o problema si cei ce vor sa o analizeze si sa caute solutii.
Imboldit de ideea de a verifica daca avem noi dreptate, chinezul care a facut locomotiva sau loksound care spune clar ca nu trebuie sa existe nimic pe motor, am lipit la loc in aceeasi pozitie tot ce era pe motor, mai putin cablajul original cu termistorul pe el. La probe, problemele au aparut imediat, viteza si reactia compensarii de sarcina s-au inrautatit la loc. Tinand cont ca alti colegi au mers pe cablarea originala si deparazitarea montata de chinezi, nu imi ramane decat sa banuiesc ceva cu condensatorii montati. Toate piesele au marja lor de eroare, poate astea sant altceva decat scrie pe ele. Am patit asa cu regulatoare de voltaj proaste montate de BLI pe decodoarele Paragon 3 care se ardeau ori in analog ori cand le venea lor bine (al meu a fost ars din cutie nu a apucat nici sa bazaie). O sa ma lamuresc la urmatoarea ND2 care e pe drum, cea in varianta albastra.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Nu trebuia sa conectezi si condensatorii care vin legati la carcasa motoruluii, doar bobinele si condensatorul care venea lipit pe alimentarile motorului(exact ca in locomotivele Roco)
Acum mai este o chestie, daca valorile pieselor nu sunt care trebuie ca sa taie spitzurile de tensiune degeaba il montezi mai rau face.
Singurul decodor Esu loksound V4 pe care il am este montat intr-o locomotiva Roco cu abur BR 44 care are acel filtru PI si functioneaza perfect.
Foarte ciudat ce se intampla la locomotiva ta.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
La ultimul test, condensatorii care dadeau polii la masa au fost scosi, precum si tiristorul de care ziceai. Am lasat doar bobinele de pe poli si un condensator intre ei. Locomotiva ramanea blocata aleatoriu, cand faceam schimbari dese de sens, la diferite viteze. Am aruncat tot si am fost nevoit sa pierd timp cu recablarea locomotivei de la zero. Nu aveam chef de asa lucrare, mie mi-a convenit o locomotiva in care sa pun decodorul direct cu mufa pe cablaj, cu conectori intre carcasa si sasiu la faruri, cablurile erau libere, firele veneau montate cu clipsurile de plastic. Usor de de desfacut si pus la loc in caz de mentenanta. Dar avantaje si dezavantaje. Dupa operatia pe cord deschis, locomotiva ruleaza perfect, in toata gama de viteze, compensarea de sarcina e de vis. TOATE ACESTEA CU ACELEASI SETARI DE CV CA INAINTE, CELE DIN PROIECT. Banuiesc ori bobinele alea, ori condensatorii toti. Chiar si fara dat la masa tot avea probleme. In toate cazurile, am incercat si cu compensare si fara. Am castigat insa enorm la partea acustica. Am taiat protuziunile unde veneau suruburile de prins cablajul si am nivelat, pentru a crea o suprafata plana unde sa montez componentele. Difuzorul montat pe sasiu cu banda dublu adeziva 3M, a capatatat un bass mult mai profund, mai plin si mai clar. Daca reusesc sa fac un film clar cu sunetele ei, il pun. In realitate suna perfect, dar de inregistrat cu telefon e greu, distorsioneaza sau pierde claritatea sunetului. Stiind ca multi colegi au mers cu echiparea originala si nu au avut probleme, nu pot decat sa banuiesc componente din categoria "Afara e vopsit gardul, inauntru e leopardul" facute pe genunchi, care nu corespund standardelor. In analog, la probe, locomotiva rula excelent.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Ciudat ce se intampla la locomotiva ta.Posibil ca valorile pieselor(bobine si condensatori) sa nu fie ce trebuie pentru acel filtru si sa faca probleme in digital unde motorul este comandat in tensiune PWM.
Mi-am adus aminte, standurile ESu pentru probat decodoare au si ele acest filtru bobina-condensator(condensatorul este pe spatele cablajului)
Ultima poza este cu motorul Buhler de pe standul Esu 51900 identic cu cel din locomotiva ta


 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dupa ce m-am uitat atent pe pozele tale am descoperit ca piesele filtrului din locomotiva ta au urmatoarele valori:
bobinele au 4 microH
condensatorul de pe motor are 100 nanoF

Piesele de pe standul meu Esu au:
bobinele 100 microH
condensatorul 33 nanoF
Aceleasi valori de piese le au si cele din locomotivele Roco din acest motiv nu fac probleme in functionarea cu acest Esu V4.

Concluzia este ca , chinezii au aruncat acolo ce au gasit prin batatura fara sa tina cont si de valorile care trebuie pentru ca locomotiva sa mai si functioneze corect.
Caz rezolvat.:)
 
Ultima editare:

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Asta explica de ce toti ceilalti colegi care au modificat in digital locomotiva direct pe cablajul original nu au avut probleme. Uite asa , din ceva care a fost conceput de o minte luminata sa faca bine, ajunge sa face belele. Sant curios la urmatoarea, astept si modelul albastru cu dungi, daca e tot cu probleme sau nu. Urmeaza sa caut nicte conectori micro pentr a face detasabile firele dintre carcasa si sasiu. Are cineva idee cum sa folosesc si sa mapez Aux1 si Aux 2 sa le pot folosi ca lumini de interior in cabine, sa le sting si sa le aprind cand vreau? Am vazut ca se aprind si se sting pe sensul de mers, dar nu stiu ce Cv le controleaza. Le-as duce pe F8 si F9 unde vad ca nu am nimic in proiectul meu. Multumiri pentru informatii si lamuriri.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Am gasit doua poze cu DA-uri ajunse la chinezi inainte de a apuca sa trimita ND2-ul. Au doar scoase tampoanele, lacea din poza apropiata se vede si numarul ei. Are doar cuplele tip pumn. Cea de-a doua se pare ca este cea de test

 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Doua filmulete cu ND2-ul. O sa il mai desfac odata dupa ce adun niste leduri bicolore, rosu cu alb si niste micro conectori pentru a separa cabina de sasiu, usor, fara a fi nevoit sa dezlipesc firele de fiecare data.

 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
527
163
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Sincer nu stiu pentru ca CFR-urile ma lasa rece.Peste asta am dat accidental cautand prin magazinul Ellisclarktrains 2011 de unde mi-am mai cumparat diverse, dar am zis sa dau un pont pentru eventualii interesati.
Eu o sa imi cumpar un EA si un DA cand or sa aiba pretul unei Ludmilla Roco si calitate tot Roco.
 
Ultima editare:

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
690
5
galati
LOCATION
galati
Mai apar pe e-bay din cand in cand,noi sau usor folosite. Eu am agatzat noi, dar la pret decent, 150-170 usd.