Mistral 69 sau un TEE a la française

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sau:

Av4um:

9245315129_7b0fdb71f7_c_d.jpg


Vagonul care nu sunt sigur dac㒠e machet㒠sau jucă’rie:

9248103232_8336cbe6ce_c_d.jpg


şi vagonul restaurant:

9245318629_090c68651b_o_d.jpg
 
Având în vedere problemele care s-au ivit legat de vizualizarea imaginii, postez o poz㒠cu acel vagon care nu sunt sigur dac㒠e machet㒠sau doar o jucă’rie mai pretenţioasă’, poz㒠preluat㒠de pe disrubahn.piczo.com Zice c㒠a Apmh 18-80, climatizat, model 1:87 (lipseşte specificarea pasajului acoperit: ubergang):

i218929326_98293_5.jpg


Tot pe acel site apare un vagon care a intrat în componenţa TEE-urilor şi care pare a fi multifuncţional şi climatizat, model 1:87: ADmh 81-80
-clasa I
-bagaje
-bar pe dou㒠nivele

i233150037_36595_5.jpg
 
Mai frate, tu le cam incurci. Nu prea inteleg cu "macheta sau jucarie", e modelul unui vagon existent in realitate. De ce sa fie "jucarie mai pretentioasa"?
Vagoanele exista si azi si arata asa:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201201/Apmz125-5-61-80-18-90-507-4-thho-2.jpg

La germani exista urmatoarele clasificari (pe exemplul unui actual Avmz 109):

Internationala, pana in 1968: Av4üm-62 sau Av4üm-65
Internationala, dupa 1968: 51 (61) 80 19-7x (8x, 9x) xxx-x
Nationala, 1968-1976: Avümh / Avümz 111
Nationala, 1976-cam 2002: Avmh / Avmz 111
Nationala, dupa 2002 si ultima modernizare: Avmz 109 si Bwmz 111 (declasate).

Prima ta imagine:
9245315129_7b0fdb71f7_c_d.jpg


arata vagoane produse incepand cu 1965 inca in epoca IIIb, adica inainte de 1968: un Av4üm-65 (compartimentat), un Ap4üm-65 (salon) si inca un Av4üm-65.

A doua ta imagine:
9248103232_8336cbe6ce_c_d.jpg


arata un Ap4üm-65 cu acoperis drept (la -62: acoperis rotund) insa cu inscriptii de epoca IVa. El se numeste Apümh sau Apümz 121.1, 61 80 18-7x/8x/9x xxx-x.

a treia ta imagine:
9245318629_090c68651b_o_d.jpg


arata un WR4üm(g)-65, din 1968 WR(ü)mh 132, 61 80 88-7x/8x/9x xxx-x.

Cat despre
i233150037_36595_5.jpg


este intr-adevar un ADüm-62, ulterior ADümh 101, in final ADm 101.
 
Vagonul ADümh 101 nu avea "bar pe doua nivele" ci un salon panoramic la nivelul superior si bar si birou de telefonie si secretariat la nivelul inferior.
 
Da, si?

Nu se pune in discutie faptul ca e vorba de o macheta, ci daca macheta are un prototip real. Raspunsul este "are".
 
Si pentru constructorii vagonului 1:1 de asemenea. Asa cum spuneam, vagoanele mai circula si azi:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201201/Apmz125-5-61-80-18-90-507-4-thho-2.jpg
 
Mulţumesc atât pentru ră’spunsurile lui lui Horia şi pentru cele ale lui Ferrocarril. Dubiile privind autenticitatea le-am avut la vagonul Ap4üm-65 din cauza numă’rului foarte mare de ferestre (16 la care se adaug㒠cele de la capete). Efectiv, îmi venea greu s㒠cred c㒠a circulat aşa ceva în realitate.
 
Apmz 122
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,5958173

Apare vagonul in 1983, 1984, 1986.

Ap(ü)mz 122

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/file.php?31,file=60161

Si aici:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,5754612,5754991msg-5754991
 
Stiind ca 122 este urmasul lui 121, cu (partial) alta amenajare interioara si mai moden la cutie (usi culisante, nu pivotant-pliante).

Asa cum spuneam, vagoanele inca circula.

Numarul mare de ferestre este legat de faptul ca fiecare rand de scaune are fereastra sa. Astfel, calatorul care plateste bilet de clasa I este sigur ca va vedea ceva afara, nu un stalp ca la un A10mee al CFR sau o bucata de perete de plastic ca la Railjet...
 
O schem㒠a unui vagon multifuncţional care, ca şi aspect, seamă’n㒠cu Mistral 69:

http://farm4.staticflickr.com/3113/3198241715_d77b9f40da_o.jpg
 
Este un Grill Express, un DEV AO din ultimele construite, cu uşi pivotant-pliante. Nu are nici o legă’tur㒠cu Mistral 69.