Catenara CFR (home made)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Impresionant! Banuiesc ca acum urmeaza testul de rezistenta al bratelor la indoire dupa instalarea catenarei.
 
Salut as avea si eu cateva intrebari
Cum ai realizat profilul H? Din ce materiale? Lipiturile pe sarma de otel sunt facute cu cositor? E o reteta secreta din "bucataria" ta tot procedeul? :D
 
Florinn,

Arata super stalpii tai!

Astept cu mare interes sa vad si firele catenare montate. Din ce-am vazut pana cum, aici este cea mai mare provocare, pentru ca trebuie folosita o sarma imposibil de subtire care contravine nevoii de rezistenta a catenarei.

Lipitura probabil ca-i facuta folosind decapantul profesional pe care ni l-a prezentat acum catva timp Alex Stoicia, dar am senzatia ca dupa realizarea lipiturii ai pus un pic pila pe el si ai aranjat totul, ca prea arata bine! Felicitari!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Pe scurt, cum am procedat, va urma o prezentare mai ampla cand fac productia in masa.

materiale folosite:

- profil "H" 3.5x3.5 alama
- sarma otel 0.5
- cositor de calitate si foarte fin (0.5 parca)
- izolatori H0 viessmann
- letcom banal cu varful cat de cat subtire
- decapant pentru otel - > acid clorhidric diluat
- vopsit in graba cu spray dupliColor

Lipiturile sunt cat se poate de autentice, e drept avusesem si una pilita, dar aceea a esuat in final (probabil nu am decapat suficient otelul), stalpul din imagine nu are lipituri pilite.
 
Asa da!! interesanta metoda de decapare a otelului,dar eu prin bucuresti nu prea cred ca gasesti la orice magazin acid clorhidric,sarma de otel in schimb am destula...dar ma uit la ea
 
Salutare.In primul rand vreau sa va felicit pentru realizarea catenarelor,arata superb pentru o lucrare home made.Va rog frumos daca se poate sa imi dati si mie toate dimensiunile,poate le aveti deja scrise pe hartie si...le scanati.Va cer acest lucru deoarece nu am nici o catenara dupa care sa ma ghidez.

Multumesc frumos
 
Catenare home-made

In vederea electrificarii circuitului de cale ferata exterior de pe diorama mea, am inceput fabricarea de catenare home made. In acest scop am achizitionat un model de catenara Viessmann, dupa care am reproiectat bratele astfel incat sa satisfaca nevoile pe diorama mea. Reteaua de sarma de asemenea a fost reproiectata astfel incat cu materiale ieftin, la indemana, sa realizez acest proiect fara costuri usturatoare, tinand cont pe pretul de piata a unei catenare...

 
Continuare catenare
La catenarele duble am folosit sarme mai lungi pentru brate. Acestea trec prin gaurile din stalpi. Imediat se ruleaza sarma de cupru pe post de izolatori dar care au si rolul de a fixa bratele de stalpi. Dupa rasucirea celor sase spire, se cositoreste capatul lor pe brat si astfel se fixeaza pozitia lor...

 
Voi prezenta si eu aici ce am lucrat. Am observat ca multi dintre cei care au incercat sa-si faca singuri stalpii de catenara au reusit, si chiar au iesit lucrari frumoase. Asa ca, fiind inca in perioada de experimentare (nu m-am apucat inca de diorama, dar urmeaza), am incercat si eu sa fac un stalp de catenara din beton. O sa va arat cum am lucrat si ce anume am folosit. Scara la care am lucrat este TT (1:120).

Mai intai am avut nevoie de schita obiectului in cauza. Asa ca am deschis frumos CATIA si, cu ce documentatii am gasit la “Planuri” (multumim florinn pentru materiale), si cu ce-am mai vazut prin poze, mi-am facut o schita, mai mult sau mai putin asemanatoare cu ce exista in realitate. M-am declarat multumit si am terminat prima faza a lucrarii.

Apoi, mi-am dat seama ca va trebui sa fac foarte multi stalpi care sa fie la fel. Deci aveam nevoie de o metoda prin care sa pot face, relativ usor, multi stalpi identici. Asa ca am luat ca exemplu industria auto si mi-am facut un dispozitiv de lucru, practic un sablon dupa care sa lipesc sarmele intre ele.



Pe o bucata de placaj am lipit multe straturi de banda adeziva de hartie, si am fost atent sa nu se cuteze sau sa aiba bule de aer. Apoi am printat schita realizata mai devreme si am lipit-o direct pe sablon. Prin decupare am realizat schita pe sablon, apoi am intarit liniile cu un marker, care s-a cam luat cand am inceput sa lipesc, dar e ok, nu e panica. In partea din dreapta a placajului am decupat o bucata pentru a lasa loc pentru locul in care lipesc sarmele.



Tot ce trebuie sa fac este sa tai bucati de sarma la lungimile corecte, apoi sa le fixez in pozitie pe sablon cu banda adeziva. Dupa ce le lipesc cu fludor le pun in partea din stanga a dispozitivului, unde urmeaza sa fie atasate unei tevi de alama, si pun si manusile izolatoare (o alta problema pe care trebuie s-o rezolv; poate fac eu unele din sarma, sau poate pun de H0, o sa vad eu).



Teava este pregatita dinainte: ii dau doua gauri in locul in care trebuie sa intre cele doua brate, si o fixez in sablon in locul decupat (pentru decuparea canalului, taiati cu cutter-ul conturul, apoi dezlipiti straturile de banda adeziva pana cand obtineti adancimea potrivita). Si asta este tot. Usor si fara batai de cap.



Deocamdata n-am putut decat sa lipesc sarmele intre ele. Teava am, dar n-am burghiu cu care sa dau gaurile de fixare a structurii de sarma. Cum fac si aceasta operatie postez aici. Apoi vopsirea, dar toate la timpul lor.

Materiale folosite:
- placaj 130x70x4mm; puteti folosi orice va este la indemana, dar pe care sa puteti lipi: nici sa se dezintegreze la lipire, dar nici sa nu se lipeasca de sarme
- banda adeziva de latime 50mm
- cutter, care de preferinta sa fie ascutit, pentru a nu strica banda adeziva in momentul taierii
- rigla sau echer, creion, marker permanent
- sarma de cupru, eu am folosit de 0.5mm; puteti face rost dintr-un cablu TV
- penseta nu ar strica sa aveti; eu n-am avut, dar mi-ar fi folosit la pozitionarea sarmelor pe sablon
- teava de alama Φ3mm (am cumparat de la www.sierra.ro)
- masina de gaurit
- burghiu Φ0.7mm
- fludor, letcon (eu am folosit un pistol de lipit vechi, cu cap mare, dar la facultate am acces la un letcon cu varf foarte mic, deci “sudurile” vor fi mai precise)
- rabdare

Daca presupunem ca aveti deja scule pentru lipit si gaurit, costul unui stalp nu ar trebui sa depaseasca 2-3ron.
 
Salut!
Am incercat si eu sa fac stalpi de catenara home made si uitati de a iesit(am facut doar consola cu brat lung.Maine poate o termin si pe cea cu brat scurt)
Sa nu fie neclaritati modelul e la scara HO
P.S. nu radeti e prima mea lucrare de modelism feroviar.O sa revin cu alte posturi cand termin consola cu brat scurt si cand finalizez minidiorama la care lucrez.