• Forumul este in proces de upgrade!

Pasiunea mea :Trenuletele electrice -Caile Ferate LA S&D

silviu20061

Well-Known Member
@LDH
Multumesc mult pentru poze si link,super sugestive pozele si chiar este in "lucru" achizitia de platforme pentru tancuri si blindate si al unei locomotive adecvate unui tren militar iar soldatii sunt pe "vine" cum se spune (sper sa ajunga o data ca de cind ii astept :roll: ),am ceva cladiri in "lucru"sper sa le gaseasca ca sunt cam greu de gasit dar speram sa fie disponibile .
@rally
Pai chiar daca vreau eu sa fie ca noi noute frumusetile tot nu am incotro ,vor trebui sa fie weatherite ca deh asa trebuie sa fie ,sa reflecte cit mai realist acea perioada
 

LDH

Well-Known Member
Ma tu ai actiuni la una dintre firmele petroliere ca prea te-ai inarmat cu cisterne :-D

Formos, formos mai ales ultimul "carbunar"

Sa le suporti sanatos!
 

silviu20061

Well-Known Member
@LDH
Multumesc pentru urari
Cisternele chiar imi erau necesare ca la epoca III stau cam subtirel la acest tip de garnitura ,restul ce mai am sunt fie epoca IV fie epoca V care au trecut in patrimoniul actionarului minoritar (nu prea mai este acum minoritar ca are la epoca IV si V destul material rulant)
As fi vrut eu sa am actiuni la una din firmele petroliere :-D
 

silviu20061

Well-Known Member
@LDH
Bani sa aiba ca isi ia el ,eu acum ma concentrez mai mult pe epoca II si unele mici completari la epoca III ,garniturile sunt deja formate mai ramin de luat citeva vagoane si cam 2 locomotive pentru a incheia cu epoca III
 

cosmin78

Well-Known Member
io i.am sugerat sa si-o faca singur,pe gustul lui,sa nu mai dea banii aiurea....eu
mi-am cumparat materialul,lemn de brad si am facut-o......m-am scos la jumatate
 

silviu20061

Well-Known Member
@LDH
Lucrul la diorama probabil ca o sa-l incep dupa ce ne vom muta ca in actuala locatie putine sanse ,lipsa spatiului :roll: ,mai trebuie sa ma si recuperez fizic dupa problema medicala sa vedem ce o sa facem .Vitrina nu a sosit ca nu am cu ce sa o aduc ca este cam departe locul unde se fabrica .
@cosmin78
Pai pe mine nu ma costat decit materialul cu care a fost acoperita ,restul au fost bonus din partea patronului la al carui atelier se face ca doar suntem rude :grin:
 

silviu20061

Well-Known Member
Deh, mai trebuie sa mai am si noroc ca in ultimul timp nu prea am avut noroc ,sper sa o aduca zilele astea ,vitrina ,baietii de la atelier daca au vre-o lucrare in zona unde locuiesc .
Cind soseste si ma hotarasc ce garnituri expun in ea si bineinteles dupa ce se monteaza pe perete am sa pun si poze ,sper eu sa iasa bine tinind cont ca garniturile mele sunt destul de lungi
 

silviu20061

Well-Known Member
Iata ca sosit si mult asteptatul vagon postal München epoca II producator ROCO pentru a intregi garnitura Liliput epoca ii pe osii.Acest vagon este foarte bine lucrat ,are foarte multe detailii fine ,usile laterale sunt culisabile ,roti cu spite,foarte multe accesorii de montat (nu am reusit sa le pun pe toate deocamdata).Per asamblu este un vagon postal foarte reusit ca si fabricatiefacind parte din gama Roco Profesional





Un vagon clasa 2 pe boghiuri epoca II Altona producator Liliput (productie ceva mai veche )achizitionat la second hand ,are doua tampoane lipsa si barele ajutatoare la urcarea spre usi .Va intra de miine in revizie generala urmind a se monta tampoane noi si barele aferente .Pentru vechimea lui ca si productie arata foarte bine .







Au ma i aparut inca doua vagoane etajate CFR si garnitura sa intregit, numarul lor fiind acum de patru vagoane




Deocamdata cam atit ,vor mai urma ceva locomotive si ceva vagoane in curind la epoca II si epoca III(aici indeosebi locomotiove)
 
L

lok

Guest
arata excelent. totusi, lipsesc totusi doua vagoane. unul de posta si unul de clasa intiia. si mai trebuie o locomotiva adecvata. asteptam si alte poze cu noile achizitii.
 

silviu20061

Well-Known Member
@lok
Daca te referi la garnitura de etajate cred ca cit de curind soseste si locomotiva adecvata si sa vedem ce facem cu cu cel de clasa I si postalul dar eu ma gindeam mai mult la cel termic :grin:
Or sa mai fie si alte poze in curind :wink:
 

silviu20061

Well-Known Member
Cam asa arata garnitura de calatori pe osii epoca II ,evident ca ii lipseste locomotiva care va trage aceasta garnitura eu gindindu-ma la o BR 75 DRG epoca II acum ramine de vazut pina la urma daca se potriveste la garnitura



La garnitura de calatori epoca II pe boghiuri cred ca am sa pun o BR O1.10 carenata DRG


 

LDH

Well-Known Member
silviu20061 a spus:
Cam asa arata garnitura de calatori pe osii epoca II ,evident ca ii lipseste locomotiva care va trage aceasta garnitura eu gindindu-ma la o BR 75 DRG epoca II acum ramine de vazut pina la urma daca se potriveste la garnitura
Pai nu prea se potriveste garnitura.
Daca faci o analiza sumara a vagoanelor ai sa constati diferente de conceptie, arhitectura generala, si de detalii.

Vagonul de Cl. a II-a



Nu are nimic in comun cu vagonul de Cl. aIII-a



Si, mai ales, cu vagonul postal



Decat faptul ca sunt DRG.
Ele fac parte din trei garnituri de calatori distincte.
Nemtii au fost foarte meticulosi din punctul asta de vedere. Popor tehnic prin excelenta cand au spus ca surubul asta este pentru partea stanga, pentru partea stanga a fost.

Comparand puntile de trecere ale vagonului postal cu a celor de calatori constati ca postalul are o singura bara de sprijin, balustrada, deci trebuie imperecheat cu unul similar. Vagoanele de calatori au doua bare de sprijin la puntea de intercomunicare,
In alta ordine de idei forma, desenul si dispunerea ferestrelor este total diferita.
Ca sa incurce si mai mult lucrurile, pentru noi modelistii, ca sa realizezi un tren autentic trebuie sa vezi si ce locomotiva a tras garnitura respectiva deoarece nu orice locomotiva a tractat orice garnitura de calatori.

In alte tari merge amestecul asta de vagoane dar la nemti nu. Vezi cazurile de la noi unde nu conteaza ca amestecam vagoanele daca putem forma o garnitura.

Probabil ca una din cauzele pentru care au pierdut doua razboaie este specializarea stricta si creerea unei diversitati de modele care nu puteau fi reparate datorita pieselor de schimb.

La vagoanele de marfa se pot amesteca tipurile dar si aici trebuie avut grija cum arata vagonul. In Ep.II b nu mai gasesti vagoane cu reclame publicitare pe ele si toate sunt vopsite maron.
Atentie! Nu vorbesc de tipul de vagon. Acesta poate veni, bine merci, din Ep.I K.Bay.Sts.B si sa-l regasesti pana prin Ep.IV sau Ep.V. Difera culoarea si inmatricularea si, poate, datorita uzurii au fost inlocuite rotile cu spite cu roti pline.

Ideal ar fi ca sa faci o documentare legata de componenta trenurilor de calatori, a vagoanelor de marfa si a locomotivelor ce le-au tractat pentru a face trenuri care au circulat cu adevarat. Evident daca nu vrei sa te plasezi imediat dupa 1945 cand au circulat si amestecate.
Spun asta ca sa ai o colectie coerenta altfel este pacat de investitie.
Mergand pe Google sau pe siturile producatorilor de material rulant in miniatura gasesti informatiile de care ai nevoie.

Spor!
 
Sus Jos