Locomotive clasa 40 Phoenix - Softronic

sorin

Active Member
Trenulist
25 Apr 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Dr2005 a spus:
A fost prezentat� �i noua locomotiv� produs� de Softronic... este o locomotiv� cu boghiuri pe 3 osii (nu un ,,bobic" cum umbla vorba), pu�in (mai mult) asem�n�toare ca design cu Taurusul. Boghurile sunt identice cu cele de 060-EA, dar sunt noi (deci... produse �n 2008 dup� aceea�i documenta�ie din anii '60). Are o putere de 6600 kW, partea tehnic� fiind destul de asem�n�toare cu cea a locomotivei 47-1001. Num�rul acestei noi locomotive este 40-2001-2.
didinul a spus:
....
- Dragos a facut o confuzie in legatura cu locomotiva Softronicului: nu e prototipul faimos. Locomotiva din expozitie este un face-lift a electricei romanesti asortat cu infuzia de tehnologie IGBT. Prototipul o sa-l vedem la anul (si este chiar un Bo-Bo)
salut

Dr2005

Stii cumva unde pot gasi alte poze?Ma intereseaza locomotiva dar pe site-ul de la Softronic nu scrie nimic despre aceasta.


Merci
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
0
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Dr2005 a spus:
....
didinul a spus:
Dragos a facut o confuzie in legatura cu locomotiva Softronicului: nu e prototipul faimos. Locomotiva din expozitie este un face-lift a electricei romanesti asortat cu infuzia de tehnologie IGBT. Prototipul o sa-l vedem la anul (si este chiar un Bo-Bo)
AÂşa am crezut Âşi eu... până la urmă i-am întrebat pe reprezentanĂžii Softronic ce Âşi cum. Mi s-a răspuns că locomotiva este NOUÃ, iar boghiurile, deÂşi identice cu cele de EA sunt NOI, realizate la Caromet în 2008 (după documentaĂžia celor de sub EA-urile existente). Cutia Âşi acĂžionările sunt realizate de Softronic, iar motoarele de Electroputere. Practic, este un 47 contruit de la zero (dar încadrat în clasa 41 :confused: ).
Iată un pliant de prezentare a ei:

sorin a spus:
Stii cumva unde pot gasi alte poze?Ma intereseaza locomotiva dar pe site-ul de la Softronic nu scrie nimic despre aceasta.
O să fie Âşi poze :)
florinn a spus:
Pe mine ma intereseaza in mod special EA-ul softronic. Boghiurile sunt noi. Restul?
Tot noi, vezi mai sus în mesaj.

....
ok, totusi nu inteleg pe deplin urmatoarea fraza:

"folosirea cat mai multor echipamente existente pe locomotive.."

Care locomotive? La ce se refera ? Valorificarea eventualelor echipamente de pe o locomotiva veche si constructia uneia noi?
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Arata oribil , parerea mea , parca ar fi dacia modificata si imbunatatita .
KITCH
Parerea mea , mie nu-mi plac oricum locomotivele electrice dar sincer asta arata hidos de urat .
Daca vreodata (peste 10 ani) o sa scoata cineva asa ceva 1:87 nici gratis nu o iau e urata cu draci , cine i-a regandit liniile si forma frontala probabil a conceput si spatele daciei logan (design fara logica)
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
060 DA 001 este functionala.

Florin, ce ci citit mai sus cu folosirea echipamentelor existente este o parte din caietul de sarcini al masinii si tine de standardizare. Masina este de constructie noua dar se cere ca pe cat posibil pentru reducerea costurilor de productie si de exploatare sa se foloseasca componente care exista deja in uz, se intelege, cele care se ridica la standardul cerut. Locomotiva asta este prima constructie romaneasca noua de multa vreme, si nu ma refer aici la un RK.
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.444
4
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
BOGDAN I a spus:
Arata oribil , parerea mea , parca ar fi dacia modificata si imbunatatita .
KITCH
Parerea mea , mie nu-mi plac oricum locomotivele electrice dar sincer asta arata hidos de urat .
...
Voua nu vi se pare ca seamana cu casca unui soldat imperial din Razboiul Stelelor?

In rest, avand in vedere cele spuse de Catalin, este un mare pas inainte.
 

sorin

Active Member
Trenulist
25 Apr 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Salut,

As propune dezvoltarea acestui subiect (noua 060-EA) intr-un topic aparte,astfel incat cei cunoscatori sa ne poata da mai multe detalii despre noile inovatii care le aduce aceasta locomotiva.Ma refer si la posibilii beneficiari,constructori,numarul probabil de exemplare ce se vor produce etc.

Mie imi place :p :p :p exceptie facand acele faruri si ferestre de forma "triunghiulara"

Si nu in ultimul rand bravo initiativei :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vaaai cum arata.... :? :( :-? :?: pacat de munca lor de a realiza o masina noua de la zero.
Ar trebui sa caute un designer specializat ,dar mai bine ar fi fost sa o lase asa....Parerea mea.
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Domnilor ..... e ridicol !
Citesc pe acest forum despre "mici detalii care lipsesc " , look de plastic ieftin si alte chestii din astea , iar cand este vorba despre un produs autohton , chiar daca arata ca si o " casca a unui soldat imperial din Razboiul Stelelor " ( e super comparatia :!: si chiar seamana izbitor) , apar acum cu superlative de genul "pas inainte " si chestii promitatoare ....
Domnilor .... cine s-a ocupat de aceasta "chestie" este o RUSINE . Merita o supradoza de PROZAC :!: :!: :!: :!: Cel putin exteriorul pare neschimbat , au taiat fata , au rotunjit-o in 2D , pe urma au izbit-o de un zid si ... voila super modernul "lokomotiv" cu boghiuri din anii '60 , bineinteles co-co (am inteles ca aceasta configuratie de boghiuri nu prea o sa mai vada tarile "civilizate" ) , "a 8-a minune " a lumii :x :x
Nu prea ma pricep la trenuri , poate am si gusturi rele si nu imi dau seama de "viziunea" futuristica a "proiectului" , dar altii , in alte industrii testeaza-imbunatatesc-optimizeaza si pe uma reiau ciclul , astfel ca un produs sa devina mai performant si mai sigur .
Probabil zero-teve va face un serial gen elodia sau poate Spielberg Steven va face o continuare a lui Mad Max ( putin probabil ca a mai avut un tren in film :p :p ) .
Comparand "shtifturile" indiene si chinezesti cu "maglevul romanesc" ma fac sa ma gandesc sa cer azil ..... in china :evil:
MEDICAMENTE ! MEDICAMENTE !
ps. scuzati unele greseli gramaticale :|
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
kablu a spus:
Merita o supradoza de PROZAC
De ce? Că a reuÂşit să producă o locomotivă nouă în România (deci nu modernizată, cârpită, re-vopsită sau cum se face la cele actuale), după 17 ani de pauză? Ar trebui privită această locomotivă ca un pas înainte.
:!: :!: :!: :!: Cel putin exteriorul pare neschimbat , au taiat fata , au rotunjit-o in 2D , pe urma au izbit-o de un zid si ... voila super modernul "lokomotiv" cu boghiuri din anii '60 , bineinteles co-co (am inteles ca aceasta configuratie de boghiuri nu prea o sa mai vada tarile "civilizate" ) , "a 8-a minune " a lumii :x :x
România nu e Ăžară civilizată :) Oricum... pentru trenurile noastre cu roĂži pătrate, o locomotivă cu 6600kW, bună să tragă 3600 tone e tot ce aveam nevoie. Mă refer la transportul de marfă, nu la CFR Călători unde ditaiEA-urile trag câte 3-4 vagoane pe jumătate goale. Probabil au văzut că EA-urile modernizate merg biniÂşor, aÂşa că s-au gândit să producă unele noi, de le zero. ÂŞi cum trebuia să fie gata într-un anumit timp, au comandat boghiuri de EA Âşi a ieÂşit ce a ieÂşit... apropo, credeĂži că dacă prototipul de locomotivă cu 4 osii va apărea... va avea alte boghiuri decât cele de EC (care se pot produce la Caromet)? Va fi altceva decât un EC seria 46 dar făcut de le zero, eventual tot cu botul copiat (cam prost) de la Taurus? Nu cred... dar, după cum ziceam, să ne bucurăm că se vor produce locomotive Âşi că, poate, nu ne vom mai umple de toate jegurile aruncate de alĂžii. Ca off-topic: nu văd de ce nu s-ar apuca să producă vagoane de tramvai Festival, după documentaĂžia trimisă de ITB în 1954 la Electroputere :) , care să aibă AC Âşi podea joasă la uÂşa 2.
Off-topic 2: Am auzit că 41-2001 ar avea la bază un prototip produs în 1991 de Electroputere, care nu a mai fost produs în serie... pentru că nu a mai avut cine să cumpere.

Probabil zero-teve va face un serial gen elodia sau poate Spielberg Steven va face o continuare a lui Mad Max ( putin probabil ca a mai avut un tren in film :p :p ) .
Nu am văzut pe niciun post TV măcar o poză de le expoziĂžie. Desigur, nu este târg auto Âşi cum românu' vrea autostrăzi să îÂşi plimbe jeep-anele Âşi C Kasse-urile luate pe nimic din Gemrnaia Âşi Austria Âşi etalate ca maÂşini noi pe Âşoselele pline de gorpi Âşi bizoni ale iubitei noastre republici bananiere.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
0
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
As avea o mica obiectie legat de faptul ca e CO-CO.

O locomotiva BO-BO oricat ar fi ea de breaza nu se descurca pe sectiile cu declivitata mare. De ce i-a fost solicitat lui siemens sa produca locomotive pe 6 osii? (nu stiu sigur daca elvetia sau austria a cerut), stiu doar ca a rezultat ceva asemanator cu taurus pe interios si co-co dar ceva mai patratoasa pe exterior.

Sa nu ne scape din vedere ca are totusi 6600 kw!

p.s. daca urmariti in general design-ul locomotivelor noi, din 2000 incoace, constatati ca multe sunt urate, as putea da exemple de locomotive noi 100% mult mai urate decat asta (a se consulta www.railfaneurope.net).

Parerea mea este ca putem discuta la infinit despre cat de urata este aceasta locomotiva, sau nu este, insa nu asta este important. Important e ca s-a produs o locomotiva noua dupa o pauza de aproape 20 ani!.

Un alt amanunt care nu trebuie sa ne scape este faptul ca aceste boghiuri criticate si-au facut cu succes datoria 40 ani, si au rulat fara probleme cu peste 200 km/h. De ce sa schimbi ceva foarte bun doar de dragul de a-l schimba? In plus, este specificat ca s-a incercat sa se foloseasca cat mai mult din echipamenele existente, care nu necesita noi aprobari, teste, certificari, si altele care ar spori costurile. Din punctul acesta de vedere pot sa spun ca sunt de accord cu ceea ce au produs, e drept ca ma si straduiesc sa vad jumatate plina a paharului, si as zice ca e mult mai mult decat jumatate.
 

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Feb 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Ok se pare ca toata lumea isi da cu parerea despre ceva nou
e o locomotiva veche remordenizata la craiova nu e mare filozofie deocmndata nu exsita comenzi ptr locomotive noi ptr craiova nu exsita fonduri suficiente o sa pun in continuare cetva poze>

Era multa lume la peron unde erau garniturile trase
dar nu e era lume multa linga aceasta locomotiva oare de ce?
simplu era moderinizata si atat, era schimbate doar carcasa si luminile.

 

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Feb 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
nu am facut foarte multe poze cu softronic dar daca va fi nevoie voi afla mai multe date despre ea


astea sunt toate pozele cu softronic
 

dave

Active Member
Trenulist
8 Mar 2008
136
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ca roman, ma bucur ca a mai aparut ceva "made in romania". Banuiesc ca nu vor fi probleme deosebite legate de fiabilitatea chopperelor de tractiune, intrucat in Romania s-au mai construit cu succes choppere si surse in comutatie de puteri mari, atat pentru noi cat si pentru export in tari civilizate. Totusi, remarc ca s-au folosit tot motoare de curent continuu, insa nu se mai foloseste motorul serie, ci motorul cu excitatie independenta. Asta inseamna ca se poate obtine un control mult mai precis al cuplului atat la tractiune, dar, mai important, la franare, jongland la raportul dintre curentul de excitatie si tensiunea rotorica. Nu cred ca la noi se va aplica vreodata franarea recuperativa cu succes, avand in vedere problemele secundare care se ivesc si care fac ca eficienta per ansamblu a recuperarii sa fie aproape zero. Dar, in conditiile in care aceasta loco ar trage trenuri de marfa care au franele asa cum stim, se va vedea ce inseamna o frana eficienta pe locomotiva.
 

andrey

Active Member
Trenulist
22 Sep 2008
117
0
Iasi
LOCATION
Iasi
Mie personal imi place locomotiva si noua forma adoptata, ( poate mai putin farurile de ceata , care aduc cu Dacia 1300, :-? ), poate ar mai fi ceva legat de schema de vopsire, care nu cred ca va ramane aceasta cel putin pentru locomotivele de la CFR Calatori, poae un nou "delfin" :lol: , insa cel mai imbucurtor este faptul ca sa fabricat o locomotiva noua, de catre cei de la Softronic ;-)
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Dec 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
radu sofran a spus:
...simplu era moderinizata si atat, era schimbate doar carcasa si luminile.
Oare? din pliante reiese că s-a umblat mult la interior, mă refer la partea electrică Âşi de comandă. Nu mă pricep la locomotive, dar cred că pentru CFR Marfă este mult mai important/mai economic ca locomotiva să fie mai uÂşor Âşi mai economic de exploatat decăt să arate mai bine... Mai ales că jumătate o să zică "Ia uite ce urăt.. arată ca un războinic din RS" la care alĂžii (cealaltă jumătate) o să zică "Ia uite ce frumos... arată ca un războinic din RS".
Cu alte cuvinte indiferent cum arată, dacă au reuÂşit să îmbunătăĂžească caracteristicile de exploatare atunci este bine. Dacă au reuÂşit să facă asta cu refolosirea unor componente din anii 60 atunci este cu atăt mai bine.
Nu uitaĂži că navetele spaĂžiale zboară Âşi în zilele noastre cu ajutor unor procesoare 286, 386 max 486, tactate la căĂživa KHz.