Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce mai vad prin filme, vagoane vechi CFR. Ma intriga un vagon din filmul Gaitele. Se vede deasupra unui compartiment o bucata de cuvant, GONE.

Stie cineva despre ce tip de vagon e vorba?

 
Florin, cred ca in acest film suntem victimele inocente ale lipsei de informare a celor care au facut filmul. Ni se arata o placa ce implica faptul ca trenul respectiv are ca ultima destinatie Roma. Asa ca probabil au vrut sa sugereze faptul ca pe vagon, deasupra ferestrelor, exista o inscriptie "multi-lingva" asemenea celor de la vagoanele CIWL. Intrucat era vorba despre Roma, respectivii or fi presupus in mod eronat ca inscriptia ar putea sa fie "VAGONE". (Vagone-letti?) Nici nu are importanta ce ar mai fi urmat, fiindca oricum in italiana se foloseste forma "Carozze" sau "Vettura" si nu asa ceva. Oricum, respectivele litere sunt probabil decupate din hartie si pur si simplu lipite acolo pentru cinci minute cat au filmat scena. Vagonul in mod evident este un vagon normal romanesc de clasa si nu tin minte sa fi vazut vreodata, incepand din 1960 si pana azi, vreun vagon normal unde sa existe o inscriptie in acel loc; in plus, as zice ca este folosit un font ISONORM sau ceva asemanator, complet nepotrivit cu asa ceva!
 
Se pare ca totusi a existat inscriptia cu "Vagone". Din intamplare am dat peste o poza care confirma acest lucru. Mare atentia la vagonul din aceasta poza http://www.traktionswandel.de/berlin/180.html
 
Ca sa revenim la primul post al acestui topic, poza infatiseaza un vagon al mocanitei Sighisoara-Agnita-Sibiu, in ultimii ani cand trenul a mai trecut pe strazile Agnitei - 1968.
De fapt, trenul din poza tocmai plecase din vechea gara Agnita, pe atunci in capatul dinspre Sighisoara al orasului. Deja din 1965 s-a inchis circulatia pe tronsonul Sighisoara-Agnita, iar din 1970 se va da in folosinta noua gara Agnita, la capatul orasului dinspre Sibiu, linia fiind atunci scoasa definitiv de pe strazile Agnitei.

Poza se poate vedea si la http://agnetheln.ro/index.php?cat0=2&cat1=2&cat2=6&cat3=3 , alaturi de alte poze vechi cu aceasta linie, printre care si o poza facuta cu aceeasi ocazie, putin inaintea acesteia (http://agnetheln.ro/album/istorie/mocanitza/mari/019.jpg)

Din pacate astazi nu stiu sa mai existe in viata astfel de vagoane. Ultimul de acest tip pe care l-am vazut eu era in Miercurea Nirajului, pe traseul mocanitei Tg. Mures - Sovata, acum vreo 3 ani. A fost valorificat la fier vechi, probabil de acelasi SAAF/SFT.
 
StefanMz a spus:
Se pare ca totusi a existat inscriptia cu "Vagone". Din intamplare am dat peste o poza care confirma acest lucru. Mare atentia la vagonul din aceasta poza http://www.traktionswandel.de/berlin/180.html

Asta înseamn㒠c㒠nu este o gafă’. Dar oricum, tot mai apar alte gafe în film: Ambele garnituri conţin câte un vagon 20-57 RK(unul verde, altul albastru) şi mai apare o scen㒠în film ceva mai înainte cu un tren alcă’tuit din vagoane 20-47 MEVA.
 
Vin acum cu un articol scris în Monitorul de Suceava:

http://www.monitorulsv.ro/Local/2010-01-04/La-Moldovita-pufaitul-mocanitei-a-atras-zilnic-peste-200-de-turisti

S㒠tot citeşti articole FeRoviaRe de acest gen în România! în ceea ce priveşte legă’tura cu acest topic --- în cadrul articolului sunt prezentate câteva fotografii cu vagoanele mocă’niţei, vagoane care cred c㒠aparţin unei epoci de mult apuse.
 
Putin off topic.

ce stiti despre acest vagon Astra de la Sudostbahn?Am pozat un pliant primit cu ceva timp in urma.

Intre timp pe alt forum a aparut alta informatie:
locomotiva cu aburi din Razboieni a fost tractata de EA 893 pina in Dej iar de acolo cu localul de Viseu a ajuns in Viseu unde se asteapta 4 vagoane din Elvetia 3 dormitoare si un restaurant pentru a forma un hotel pe roti.
Un alt utilizator a scris ca la Interlaken este de vinzare un vagon Astra din 1943 care a apartinut CIWL.

Intimplator aveam pliantul asta la indemina.

http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic1169-0-asc-0.php
 
  • Like
Reacții: EMDiesel
De fapt este vorba despre opt vagoane restaurant CIWL de 46 de locuri, numerele de la 4242 pana la 4249, construite de Astra in 1943, care au fost folosite pana in 1948 pe teritoriul Romaniei, dupa care au ramas prin strainatate.

Catalin, ce stii despre vagoanele astea? Eu iti marturisesc ca nu stiam despre vagonul CIWL numarul 4249 ca ar fi la Utrecht... stiam ca acolo este doar vagonul CIWL 2287 (exterior teck) construit la Gyor in 1911.
 
Da am inteles ca au fost 8, insa am intrebat despre acest vagon corelat cu informatia din celalalt forum.
 
Buna baieti,

Hai sa va dau "pedigree"-ul complet al lui WR 4243 ;)

1943: constructie la Astra Arad si livrare la CIWL ca WL 4243
1951: modificarea retelei electrice, punere in serviciu in Danemarca
1964: retragere din Danemarca
31.10.1970: renumerotare ca WR 51 88 88-50 085-8 la CIWL
1977: conversie in restaurant rapid Self-Service
198x: restaurare ca vagon restaurant istoric de catre CIWL
01.1996: cumparare de SOB, Elvetia
28.04.1997: punere in serviciu la SOB ca "Salon Bleu" cu inmatricularea SR 51 85 08-33 000-9 (p)
15.03.2002: renumerotare ca SR 50 48 88-35 429-8 (la SOB, fara RIC)
200x (probabil 2004): cumparat de Rail-In Club (Interlaken), renumerotat ca WR 51 85 08-30 120-8 (p) cu numele "Bosphorus"

Acum cateva luni zacea in Interlaken si-l manca rugina :(
 
Vagonul a fost o vreme pe lista de vanzari a Rail-In, insa cum are boghiuri vechi (v.max 100km/h) si necesita lucrari importante, nu s-a gasit cumparator.

Nu ar fi exclus sa-si sfarseasca zilele in tara in care a fost construit acum 67 de ani ;)
 
As fi mai mult decât bucuros sa avem acas㒠unul din batranele Ciwl- uri, cu atât mai mult unul din cele care au vă’zut lumina zilei la Arad. Vagonul cu pricina e si o ultima ramasita a epocii de aur a transportului feroviar si al CIWl. Dan,Dorin,despre seria Astrei am mai scris de doua ori, pe RFR si aici. Nu mai ştiu exact subiectul si nu mai am acum timpul sa caut. Horia, bine informat si precis ca un bisturiu i-a schitat istoricul. Eventual, ar mai fi de adă’ugat ceva date tehnice sau desene generale ale vehiculului, informaţii pe care le puteţi obţine de la mine dac㒠subiectul va interesează’.
 
Multumesc,

Bineinteles ca ma intereseaza, chiar ma gandeam acum cateva luni sa pun metrul si laserul (cel de masurat) pe el, ca sa am apoi material pentru celalalt laser :)

Pentru planuri as fi tare recunoscator.

Ar mai fi un punct de lamurit privind viata lui 4243: de la livrarea catre CIWL si pana in 1951, in afara de faptul ca a servit la CIWL, altceva nu stiu... In ce tari a fost utilizat?
 
Salut Horia, nu am mare lucru despre aceste vagoane. O schita si ceva date tehnice asa cum au apă’rut intr-o revista de prin vest prin 1954. îţi scriu din memorie pentru ca sunt mereu pe drumuri. O sa caut ce am si o sa le primesti pe adresa comuna a cercetă’torilor feroviari din Bangladesh.
 
Buna Catalin,

Nu-ti fa griji, nici Hor-ya Radhul'eskhuh, secretarul onorific al sus numitei asociatii, nu are prea mult timp pentru ca incearca sa determine eccartamentul exact al scarii N' asa ca nu e graba ;)

Multumesc in avans!

P.s.: ceva ma face sa cred ca cel putin pana in 1945 WR4243 nu a servit la CIWL prea departe de uzina constructoare... Cum trimiti un vagon din Arad in Belgia cand ai "fahrverbot auf Reichsbahngleise" si acestea se intind de la Hegyeshalom la Verviers?
 
Nu cred ca este vorba despre VR 4243 deoarece in catalogul CWIL din 2009, cu vagoanele existente, locatia si starea lor, din restaurantele construite la ASTRA, in 1943, se regasesc:

VR 4245, proprietar C.F.La Londe, stare foarte proasta

VR 4246, acelasi proprietar si stare

VR 4249, Olanda, muzeul Utrecht, stare buna

Nu se precizeaza nimic despre VR 4243 sau celelalte vagoane ale seriei ASTRA.
 
Buna Dorel,

Te asigur ca e vorba de WR4243. Am fost de mai multe ori la bordul sau (ca doar e aproape de mine, la 150km) si are inca placile originale de fabrica de la Astra.

"Pedigree"-ul dat mai sus a fost compilat din date de la proprietar (Rail-In Club Interlaken) si de la autoritatea feroviara elvetiana, Berna, asa ca nu le pot pune sub semnul indoielii.

Deduc deci ca lista ta de mai sus e incompleta ;)

P.s.: ca o ultma prezcizare, nu ar fi prima data cand Rail-In Club ar vinde ceva "vechi" in Romania: tôt de la ei provin si WLABmee 71-31 tip MU 64 de la CFR/Gevaro, sunt fostele "Starlight" si "Moonlight" produse de Donauwoerth in 1964, azi 71-31 016 si 017...