Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Salut,

am gasit aceasta poza pe railfaneurope

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/steam/230/1968_Buc.jpg

Ma intereseaza vagonul. Ma ajuta cineva cu informatii? Poate se poate face un model.

Mai am acesta poza despre care nu stiu nimic:




din pacate nu mai stiu de pe ce site e salvata si de cine e facuta ca sa mentionez. Daca recunoaste cineva poza si stie de pe ce site este rog sa spuna.

Multumesc.
 
Salut,

Banuesc ca sunt aceleasi:

http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/vagoane/P4040077.jpg

http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/vagoane/DSC01873.jpg


Ceva informatii gasesti aici
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2334
 
Buna Gam3,

Din cate stiu eu este o Ganz es Tarsa Budapesta (perioada 1900-1914), vagon clasa 1, 7 compartimente, doua grupuri sanitare, culoar lateral.
La inceputul anilor '90 am masurat la ruleta un astfel de vagon si pot sa-ti dau cateva date tehnice referitor la el.
Daca PDI citeste aici si detine o schita a lui sau fisa tehnica, te poate ajuta mult.
Daca nu, rascolesc eu prin hartii, pentru ca am notitele facute cand am masurat un astfel de vagon. Sorin ti-a indicat bine linkul, un frate al lui este cel din pozele de pe RFR.

Vagoanele din cea de a doua imagine sunt vagoane de cale ingusta si cred (repet, cred la o prima vedere) ca sunt cele contruite de Unio Satu Mare.
 
Gam3 a spus:
Salut,

am gasit aceasta poza pe railfaneurope

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/steam/230/1968_Buc.jpg

Ma....

Nu am crezut ca in Romanai s-a circulat ca si acum in India.

Probabil ca aceasta fotografie (chiar color) este de prin aniii 50.

Interesanta fotografia


Eusebiu
 
buna Eusebiu,

in Romania s-a circulat asa pana la electrificare, aveam traditie in domeniu pe care n-au avut-o nici indienii!

poza este din 1968 sau 1969, dintr-o serie facuta de amicii germani care erau singurii pe vremea aceea care ne fotografiau trenurile...
 
catalin a spus:
Buna Gam,

Vagoanele din cea de a doua imagine sunt vagoane de cale ingusta si cred (repet, cred la o prima vedere) ca sunt cele contruite de Unio Satu Mare.

Poza pare a fi facuta la Sibiu pe liniile inguste, daca nu ma insel vagoanele de acolo erau facute la Turnu Severin.
 
Dan, vagoanele sunt facute la Satu Mare de Unio. Un frate al lui a zacut in Herastrau si acum e la Bc.
Da, si eu cred ca poza e facuta la Sibiu, de pe pasarela care exista si astazi, si aceia trebuie sa fi fost garnitura de Agnita.

Epoteka, pe vagoane in Romania s-a circulat mult si bine din 1940 si pana la electrificare in 1975-1978. Asa s-a construit societatea multilateral dezvoltata. Va recomand sa cititi amintirile lui Nicolae Labis despre vremea cand venea acasa de la Bucuresti, noaptea, pe acoperisul vagoanelor... Sau, sa va intrebati si batranii...
 
Exact Sorin.
Multi stiu porecla, putini stiu de unde vine si mai putini stiu drama din spatele povestii.
Tine de trenurile care traversau tara din Moldova distrusa de razboi spre Ardeal, dintr-o Moldova in care rusii furasera si sinele de tramvai din Iasi, cand sarmele legate peste calea ferata erau adevarate capcane mortale pentru cei care calatoreau pe vagoane si aveau un moment de proasta inspiratie sa se ridice, sa-si indrepte oasele. Vorbind cu batranii, am aflat ca de obicei cei din fata strigau "sarma" pentru ca cei de pe vagoanele din spate sa nu cada victima acesteia (de obicei se termina cu o inmormantare). Putini insa povestesc si despre sarmele intinse intentionat, mai ales in paduri unde era usor sa faci asta, pentru a te alege cu bruma de avere a celor care mureau cazuti de pe vagoane, de obicei un ceas, ceva maruntis si o boceluta cu mancare...

Dar deja suntem Off-topic...
 
O Moldova,care se confrunta si cu seceta din 1946, de parca distrugerile razboiului nu ar fi fost de ajuns....
 
In afara de forma ferestrelor,are vreo legatura cu vagonul de clasa a doua Bmd cu doua axe a lui LDH?

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/Vagoane/CFR%20pe%202%20osii/2.jpg
 
1. În zona tunelurilor situate între statiile Silhoasa Âşi Larion (o zonă superbă) se găsesc trei vagoane care, din punctul de vedere al designului, seamănă leit cu vagoanele Astra cărora li s-a atribuit, ulterior, seria 50 53 24-27 yyy-z. Din păcate, unul dintre ele are caroseria deformată serios. Restul sunt ruginite, dar, poate, nu le este afectată foarte tare structura de rezistenĂžă. Mai demult, îi atrăsesem atentia lui Victorian cu privire la existenĂža vagoanelor respective Âşi îl rugasem să se intereseze dacă, într-adevăr, vagoanele cu pricina sunt sau nu 24-27. Mai pe înĂželesul tuturora, sunt sau nu remorci de automotor seria 77-0900?
Zona este greu accesibilă. Practic, cele 3 vagoane se găsesc nu departe de capătul dinspre Suceava al celui mai lung tunel, acolo unde linia se bifurcă. În plus, sunt mai peste tot inscripĂžii cu "zonă de siguranta feroviară..."
Vagoanele respective au (mai bine zis au avut) culoarea verde iar pe lateral se găsesc 5 ferestre mai mari Âşi una mai mică. Cel puĂžin unul dintre vagoane prezintă modificări în sensul "înlocuirii" ferestrelor cu bucăĂži de tablă (arată ORIBIL; vagoanele ăstea nu meritau un astfel de tratament). Cel cu caroseria deformată are configuraĂžia originală în sensul că niciuna dintre ferestre nu a fost astupată cu petic de tablă.

2. Tipul de vagon MAV despre care s-a discutat în mesajele precedente este cel care a fost înmatriculat în seria 17-22?
 
Buna Catalin,

multumesc pentru aceste informatii. Ma pun pe cautat boghiuri.Poate are si PDI ceva de aratat si spus....
 
Salut Florin,

boghiul e prusian clasic. Pentru corectitudine, si tinand cont de epoca fotografiei, trebuie sa cauti unul cu cutii de unsoare cu rulment, nu cuzineti.
Dar asta e deja chestie de nuanta.
Am intervenit si pentru ca mi-am amintit ca un vagon asa cum cauti tu este (o mai fi ?) in Iasi, langa calea ferata ce vine de la Bucuresti, pe dreapta sensului spre Iasi, si a fost fotografiat de Tiberiu S.
Stiu ca Tibi a pus si ceva poze pe un forum, dar nu le mai gasesc.
 
Salutare.Catalin cred ca te referi la unul din vagoanele aflate in curtea din spate a Cenaferului.Din pacate am doar 2 poze(concentrate asupra unui alt lucru) dar totusi se vede un vagon.



Prin ele siau facut boschetarii si celalte specimene culcusurile.

Toate cele bune!