Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Lista are toate vagonele de dormit si restaurant aflate intr-o stare sau alta, in diferite locatii si pe la diferiti proprietari.

Nu zic ca este incompleta dar nu apare 4243 iar vagoanele inscrise nu sunt cele restaurate, sunt trecute cele numite sugestiv "cazane", adica intr-o stare foarte proasta, cele in stare proasta, in stare buna, in curs de restaurare si evident cele restaurate.

In lista apar:

74 vagoane de dormit de la nr. 2657 la nr. 3984

80 vagoane restaurant de la nr. 2739 la nr. 4269

49 vagoane Pullman de tip V, de la nr. 4001 la nr. 4165

si

8 vagoane furgon de la nr. 1251 la nr. 1296
 
Da, insa totusi WR4243 nu apare desi e un vagon cunoscut, al unei asociatii cu "pignon sur rue" si care totusi circula de mai multe ori pe an in trenuri istorice si apare in reportaje de tôt felul...

O simpla privire pe situl Rail-In Club ajunge ca oricine sa se convinga de existenta sa.

De aceea spun ca lista este incompleta.
 
Coincidenta (sau nu), pe cunoscutul forum Drehscheibe a aparut un topic cu ceva informatii despre vagoanele restaurant ale CIWL construite la Astra si utilizate in Olanda.
Link Drehscheibe
Link catre saitul olandez la care se face referire pe drehscheibe: martijnhaman.nl
 
Ultimele stiri sunt ca vagonul restaurant ar fi un Y cehesc iar dormitorele sunt fostele vagoane CFR din seria 60-41/70-50.

Pacat, chiar speram sa se intoarca acasa un vagon special.
 
Horia_Radulescu a spus:
Da, insa totusi WR4243 nu apare desi e un vagon cunoscut, al unei asociatii cu "pignon sur rue" si care totusi circula de mai multe ori pe an in trenuri istorice si apare in reportaje de tôt felul...

O simpla privire pe situl Rail-In Club ajunge ca oricine sa se convinga de existenta sa.

De aceea spun ca lista este incompleta.

Vagonul are ceva modificat la el.
Ma refer, in special, la boghiuri.
 
Un astfel de vagon de clasa 1 (seria 17-22, cu 7 compartimente) am avut ocazia sa-l vad prin 1995-1996 in statia Husi, in ultimul an in care au mai circulat vagoanele directe Husi-Bucuresti.
 
Flo82, nu te grabi cu concluziile.

Nu toate vagoanele cu 9 geamuri sunt facute de Astra (vezi discutia cu vagonul metrologic de la Basarab), si cel vazut de tine in 1995-1996 in statia Husi era un Hecht. Stiu asta pentru ca in 1996 vara, l-am vazut ultima data legat la acceleratul de Bucuresti, ca vagon clasa 1-a, accelerat cu care mergeam des pe atunci.

Mai sus se vorbeste despre un vagon restaurant produs de Astra pentru CIWL care nu are nici o legatura cu Hecht-ul decat ca erau amandoua pe boghie gat de lebada.
Lumea vagoanelor de calatori si de marfa este de o diversitate extraordinara (tipuri si producatori).
 
Multumesc de precizari. Nu stiu care era politica conducerii SNCFR-ului din anii 90', dar a fost un pic ciudat sa vad, in 1995, acel vagon la Husi. Tot ca o ciudatenie, tot la mijlocul anilor 90', vagonul de clasa 1 din grupa celor trei vagoane directe Husi-Bucuresti a fost, pentru scurt timp, un vagon-salon a seriei 11/21-47/57, desi, in mod normal, acest tip de vagon-salon nu trebuia sa circule in compunerea trenurilor accelerate si rapide.
Asta desi inainte de 1990 se putea(cu toata politica de "economie" a anilor 80')ca toate cele trei vagoane directe Husi-Bucuresti sa fie cele mai moderne care circulau inainte de 1990 in Romania- cele compartimentate a seriei 19/20-47/57.
 
Salutare! Interesant ceea ce aţi mai discutat despre aceste vagoane. Am o nelă’murire şi v㒠rog s㒠m㒠ajutaţi în a identifica urmă’toarele tipuri de boghiuri. V㒠mulţumesc anticipat!




Acesta bă’nuiesc c㒠este unul de tip prusian, conform a ceea ce am citit pân㒠acum.

 
ce se stie despre vagoanele pe 3 osii care au circulat la CFR?

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303773&screenbreite=1366&screenhoehe=738
 
Fostele vagoane din trenul macara Brasov.

Vagon restaurant 50 53 88-29 001-5
Inmatriculare avuta la CFR



Fabricat in Italia tipo 1921.


Vagon de dormit VD 0057
Inmatriculare avuta la CFR



Fabricat in Germania grupa 1935.

Vagon de posta/bagaje Astra



Vagon de dormit



Un Ganz de cl 1:



Toate vor fi taiate.
Vagonul de dormit 0057 arata cel mai bine la interior, cabinele de dormit sunt intacte, totul functioneaza. In vagonul restaurant soba de la bucatarie a ars pana acum 2 ani. La ferestrele vagonului restaurant erau storuri, cand am tras unul jos imediat am simtit miros de mancare specific vagonului restaurant, cine a mers la vagon restaurant cu soba pe carbune stie ce zic.

Ce ne trebuie noua tren turistic, nu avem nevoie de asa ceva.
 
Radu161 a spus:
Au innebunit?!
Ce nu le ajunge?
Si ce mai ramane pentru trenul macara?
Nu exista nici o modalitate de a le salva?

Vagoanele sunt ale CFR MARFA. Crezi ca pe ei ii intereseaza valoarea istorica a vagoanelor? Ei le vand la fier vechi.
Exista la Brasov un "expert" care ar trebuii sa faca ceva!

Imi pare rau ca Breda din trenul macara nu era, plecase la o actiune la Sf. Gheorghe . Legendele spun ca ar fi un fost vagon de a lui Dej.

Vara trecuta in Brasov:



Vagoanele au fost inlocuite cu 2 dormitoare seria 60-41 si 2 foste vagoane seria 90-57.

Catalin, am modificat.
 
Ziua exacta nu o stiu, se vehicula saptamana trecuta pentru vagonul de posta Astra si luna aceata pentru restul.
 
buna,

cred ca e prea tarziu ca sa "se mai reuseasca ceva" atata timp cat "oamenii de stiinta" si mai ales de bine nu au miscat nici macar degetul mic pentru ele.

ce sa-i faci, nici WL4ü-35 si nici Tipo 1921 nu sunt reprezentative pentru istoria feroviara romana... insa poate imi spune si mie vreun "om de stiinta" ce este reprezentativ pentru istoria feroviara romana... aaaa, uitasem, noi nu avem istorie.

bravo lui Florin si lui Bogdan ca au reusit sa le mai documenteze inainte sa dispara.