Instructiuni Roco multiMaus in limba romana

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Dupa ceva munca am reusit sa traduc instructiunule pentru Roco 10810 multiMaus in limba romana.

www.hgd.ro/hmm.html

astept intrebari, observatii si completari pe marginea traducerii.
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Multumim mult pt.traducere HgDan,este un real ajutor( mai ales ca aveam lacune in traducere)banuiesc la fel de folositoare si pt.colegii din toata tara
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Oct 2016
391
24
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Intradevar, e foarte utila informatia. Multumesc mult.
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Sep 2008
300
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Multumim hgdan pentru efortul depus. Chiar este o informatie binevenita, mai ales pt mine ca incepator.
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
De azi instructiunile pentru Roco multiMaus s-au mutat aici:
www.info-trenulete.ro

Tot aici gasiti si informatii utile pentru incepatori, in ceea ce priveste legarea decodoarelor in locomotive si programarea ( pentru incepatori ) a acestora.

Tot materialul ( inclusiv pagina web ) este realizat 100% de mine, sper sa fie si util incepatorilor ;-)
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
O initiativa EXCELENTA !! :aplauze:
Treptat prin adaugare de informatii, pe temele deja existente in site, cat si altele colaterale, ar putea deveni o baza de informatii "beton"
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Ca o sugestie pt. materiale viitoare:
- digitizarea locomotivelor cu 2 motoare.
- accidente posibile la digitizare, un fel de FAQ

PS:am vazut deseori aici pe forum exprimata ideea ca, uneori digitizarea unei locomotive "clasice" poate esua. Cam din 3 incercari, una sfarseste prost. Totul avea asa, o aura "paranormala" :?: Ca operatiile pe creier ... 8)
Eu zic ca n-ar trebui sa fie asa, daca treaba e abordata inginereste, in cunostiinta de cauza. Ce naiba, fizica/electricitatea nu-i vodoo, nu ?! :lol:
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
hgdan a spus:
Am notat.

Eu am reusit digitalizarea in procent de 100% ( pana acum ), totul este sa alegi decodorul potrivit :D
Bravo, esti un "neurochirurg desavarsit" :lol: :aplauze:
Mi-ai sugerat o noua tema: cum alegem decodorul potrivit ?! Pe ce criterii.

As sugera ca membrii forumului cu experienta in domeniu, eventual sa-l sprijine pe hgdan cu materiale ....
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
756
8
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Asta cu 'la 3 digitalizari efectuate,1 e esuata" o auzisem si eu.
Ei bine, in cazul meu eu spun ca e un B A S M !!!!!
Nu cred asa ceva!
Pana acum am cam 12 "digitalizari" facute, toate cu succes :!:
Iar locomotiva cu 2 motoare, am digitalizat E44 Piko productie veche !!! :idea:
Am montat un Digitrax DZ125 in acea locomotiva :!:
Marius
PS: Scuze de offtopic !

PPS: Ca o completare,atentie la "digitalizarea" locomotivelor Fleischmann cu model de motor de tip vechi !!! Este vorba de cele care au motorul pe boghiu. Ei bine, sunt trei asemenea modele de motoare, unele la care trebuie schimbata carcasa motorului pt a se putea digitaliza(altfel intra in scurt);altele la care trebuie sa faci 3-4 intreruperi pe cablajul motorului si altele la care trebuie sa faci 2-3 intreruperi pe cablajul motorului. O sa revin cu mai multe detalii !!!
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
756
8
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut !
Cum am spus,am revenit si cu exemplificari la cele 3 feluri de motoare Fleischmann(motoare de typ rundenmotorren)(cred ca asa se numesc ?):

Yes, Fleischmann locomotives can be converted to DCC. However, there are several types of motors which appear in Fleischmann engines. The newest have a motor with two isolated motor connection (it has the shape of a can motor, but is open framed). This is easy. The standard Fleischmann motor is a big round motor, which comes with a motor shield on which all connection are mounted. In the newer ones (after 1990 or so), there is only a little piece of metal connecting the brush area on the left side to the pick up area. Use a knife to cut through it. On the right side, the connection is done by a inductor which can be cut off. In the middle period (1980's), Fleischmann used a plastic shield similar to the one used currently, but covered with metal. The same method applies, but more slicing is necessary. Finally, the oldest motors (before 1980) use a metal shield, and you need to order a replacement from Fleischmann. I converted 10 Fleischmann locos with the first three motors, and had no problem. However, make triple sure that the motor brushes are isolated, and THAT YOUR WIRES HAVE DO NOT HAVE EXCESSIVE BLANK AREAS. Things in the engine are close together!

Pasajul este luat de aci:
http://www.greenspun.com/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=00BCjY

@Andreiul,
Tu ai pe acea 1043 Fleischmann un motor de o generatie mai noua, deci caz fericit !! :D
Marius.