Vagonul de calatori clasa a II-a BAFLD seria 74000

5 Ian 2008
37
0
ploiesti
LOCATION
ploiesti
#1
Prin bunavointa unor oameni de bine am reusit sa pun mana pe mai multe materiale . O sa incep azi cu un indrumator "pentru intretinerea si depanarea instalatiilor de iluminat si incalzit sistem pintsch-bamag utilizate la noile vagoane de calatori" editia 1969, editat de Ministerul Transporturilor, autori D. Tilea, T. Masgareanu, I. Zaharia, N. Martin.
Din acestea am scanat partea referitoare la boghiu si aparat de tractiune si tamponare.
Daca cineva doreste material suplimentar referitor la depanarea acestor vagoane poate sa ceara pe PM.

"In cadrul actiunii de reinoire si modernizare continua din parcul C.F.R. se incadreaza si constructia de noi vagoane de calatori de clasa I-a si clasa II-a realizate de Uzina de vagoane Arad.
Adaptarea acestor vagoane pentru a corespunde maririi vitezei de circulatie de la 120km/h la circa 160 km/h a fost posibila datorita perfectionarii tehnice aduse in costructia aparatelor de rulare, suspensiei, boghiului etc.
Utilizarea franei cu aer comprimat de tipul KE de mare putere, cu doua etaje de presiune, permite ca noile vagoane de calatori sa dispuna de un efect mare de franare pentru a pemite circulatia cu viteza maxima de 140 km/h"

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

vagonbau

New Member
24 Iun 2016
12
0
#2
Salut. Acest vagon face parte din sfera vagoanelor care ma intereseaza cel mai mult,ma bucur sa vad asemenea informatii.
Eu fiind si modelist feroviar, caut sa creez familia acestor vagoane din acei ani, aveti cumva si schite, desene ale cutiei?
As avea o precizare de facut, in 1969 seria 74.000 nu mai exista ,ca sa zic asa, ci era seria "40".
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.831
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#4
Salut. Acest vagon face parte din sfera vagoanelor care ma intereseaza cel mai mult,ma bucur sa vad asemenea informatii.
Eu fiind si modelist feroviar, caut sa creez familia acestor vagoane din acei ani, aveti cumva si schite, desene ale cutiei?
As avea o precizare de facut, in 1969 seria 74.000 nu mai exista ,ca sa zic asa, ci era seria "40".
Nu cred ca trecerea la noile codificari s-a facut la tot parcul, in acelasi moment, care la randul lui, nu coincide cu data oficiala.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
0
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#5
Trecerea la marcajul UIC din 12 cifre a fost facuta inainte de 1.1.1968 la vagoanele Bafld 74.000. Insa numele a ramas in multe documente pana la conversia in 20-57 la inceputul anilor 1980.

"Cutie de 74.000" inseamna la CFR mai multe serii de vagoane diferite, si anume Aafld 10-40, ABafld 30-40, Bafld 20-40, BRafld 84-40. Toate, identice dpdv al cutiei, au devenit la RP 20-57. A nu se confunda cu 19-40 si 39-40 care aveau cutie specifica.