Seria 40.000 C.F.R.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.297
991
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
de curand mi-a ajuns in depou o Br 55 25-56 Fleischmann.avand in plan
transformarea ei intr-o masina CFR,cer opinia celor in materie,dat fiind
faptul ca dubiile sunt destul de mari...sa o fac masina de muzeu si sa o
rulez pe diorama fara sa tin cont de epoca?sau sa o fac in epoca III-IV,
epocile mele preferate?la prima vedere diferentele sunt destule,insa
remediabile,cu destula munca,insa documentatia imi cam lipseste :(
cei ce dispun de informatii sunt bineveniti in a le impartasi :)



 
:D

Inca unul "muscat" de CFR

Nu este rau. Bravos domnule! Ma bucura nespus pozitia ta si sper sa fie urmata de alti si alti modelisti feroviari.

Ceri cam multe :D

Incercam sa iti dam o mana de ajutor cu mare placere dar inainte de toate, ca sa nu batem campii dandu-ne cu presupusul ce este mai bine si ce nu, ar fi bine ca tu sa te hotarasti ce masina vrei sa faci

Sigur se va incadra din Ep.II spre zilele noastre uitand, din pacate, de masinile din Ep.I

Ce ai tu aduce, zic aduce deoarece nu am studiat bine modelul, cu un G8-1 livrat CFR-ului incepand cu 1921 - desi parca nu aveau clopot.

Inca o data felicitari pentru decizia ta.

Nu este usor sa te hotarasti sa "casapesti" un FLM :D
 
cer cam multe?
pai am de gand sa modific o P8....un Br 57...un RC5 suedez de la Roco, crezi ca e
mult? :roll:

cat mai multa informatie nu strica,dimpotriva
 
cosmin78 a spus:
cer cam multe?
pai am de gand sa modific o P8....un Br 57...un RC5 suedez de la Roco, crezi ca e
mult? :roll:

cat mai multa informatie nu strica,dimpotriva

Ei cu asa obiective mai vii de acasa :wink:

Normal ca nu ceri multe si, asa cum am mai spus, ma bucur sa vad ca ai luat-o pe drumul asta.

Ai inceput cu castelul de apa de la Lipanesti, acuma locomotivele asa ca asteptam surprizele in continuare.

Sa le luam pe rand ca altfel le incurcam.

Ramanem la CFR 40.000, asa ca uita de BR55 sau G8, cum vrei sa-i spui

:cafea:
 
Buna,

o mica erata la cele spuse de LDH. G8.1 a existat si in epoca 1 la CFR (seria 1531-1536), in varianta de cazan nisipar/dom abur/nisipar, la distanta egala. Au fost livrate in 1914, deci sunt incadrabile in epoca 1.

Cosmin,

m-am implicat anterior in cateva discutii despre 40.000 CFR care insa nu au dus la nimic notabil. De la tine insa am vazut si ceva "mana" asa ca poate tu vei reusi ceva mai aproape de adevar.
Daca te hotarasti asupra anului putem discuta foarte la obiect despre cum poti ajunge la un G8.1 CFR. Din motive de timp (sau lipsa a lui) voi evita sa ma mai implic in discutii generale, care de obicei se opresc...nicaieri.

Succes !
 
epoca sau mai bine zis epocile mele preferate sunt III-IV,majoritatea materialului
rulant pe care il detin se inacadreaza in acest epoci,desi am si epoca V....cele cateva
vagoane CFR sunt de asemenea epoca V...
ca sa reproduc seria 40.000 cu nisiparele asimetrice implica situarea ei in epoca II.
varianta de muzeu de asemenea exclude asimetria pentru ca logic,pentru muzeu,
s-ar restaura o locomotiva existenta,care deja are nisiparele simetrice.
asadar,raman la epoca III-IV(asta nu ma impiedica sa pun dupa ea vagoane CFR
epoca V :p )
 
Cosmin, tu poti agata de ea ce doresti. Unii vor aplauda chiar daca vei agata de carligul masinii un cotlet de porc, spunand ca e rodul imaginatiei. Deci, e alegerea fiecaruia.

Daca insa vrei sa discutam serios, tinand cont de locomotiva Ho pe care o "supui" spre schimbare , eu vin cu urmatoarea propunere din albumul firmei Linke-Hofmann: locomotiva CFR 40.056 (LH 2235/1921).

Dupa RK-urile din 1950 al doilea nisipar a fost mutat simetric fata de doama de abur si a capatat si alte modificari, precum inchiderea cabinei. Nu degeaba te intreb in ce ani vrei sa duci masina !!!

Evident insa nu cunosti multe despre evolutia locomotivei si cauti o solutie optima: model/transformari/epoca. Cunoscand modelul FLM si mai bine masina reala, cel mai propice ar fi incadrarea ei in anii WW2 (poti agata dupa ea multitudine de vagoane DR care si-au facut veacul pe la noi sau garnituri de calatori DR care tranzitau tara cu militari spre front) sau perioada 1945-1950, cu haosul de dupa. Dupa 1955 sunt deja alte transformari de adus masinii printre care si acea schimbare a pozitiei primului nisipar.

 
prefer perioada 1945-1950.dupa cate vad,masina are farul central destul de sus.
ori las farul masinii asa cum este acum,ori pun un far central,la fel ca in fotografie,
insa cu riscul de a nu fi functional...

banuiesc ca pe partea dreapta,se afla generatorul de curent la jumatatea cutiei
de fum,atat ca inaltime cat si ca lungime
 
am citi pe undeva ca unele masini au fost inzestrate cu a doua pompa de aer...
in cazul in care are decat una,trebuie sa elimin rezervorul si pompa de pe partea
stanga
 
Nu stiu nici un 40.000 care sa fi avut doua pompe. Pe stanga (partea fochistului) nu aveau nici rezervor de aer, nici pompa. Pe partea fochistului este doar pompa de uns sistem Friedmann, care lipseste de pe modelul tau.
Se vede bine aceasta pompa aici:


Referitor la generatorul de curent, rectific ce am scris anterior.
La 40.000 acesta era asezat pe traversa cazanului, in locul unde se imbina cutia de fum cu cazanul propriu-zis (in dreptul supraincalzitorului). Imi asum greseala si pune-o pe seama oboselii.
In varianta amplasata pe cazan am intalnit o singura locomotiva, 40.068.

PS: pentru info si poze cu 40.001 (varianta cu domuri simetrice) vezi si textul scris de mine acum ceva vreme aici:
http://www.railwayfan.ro/aburi/html/40_000.html
 
cautand pe net,dupa cuvintele cheie ..."pompa de uns friedmann" am gasit in wikipedia
urmatoarea foto , unde pompa se afla in interiorul cabinei.
pe modelul meu lipseste,probabil din aceeasi cauza...prototipul avand
pompa in cabina.
 
... si mi-am facut curaj sa demontez masina si am luat cazanul la razuit,acolo unde erau niste manunchiuri de cabluri pe care nu le-am vazut la
masinile CFR.mi-am propus sa lucrez 30-60 min pe zi,adica incet dar sigur,avand,in mare, idee de masina CFR pe care vreau sa o reproduc.



 
a zburat si clopotul,plus niscaiva gauri chituite ...




supapa este asemanatoare cu cea de la CFR.
 
Salut Cosmin,
am crezut ca te-ai fofilat de la ceferizare, dupa asa pauza lunga.Ma bucur sa vad ca ai bagat in sfarsit tarnacopu` in Fleischmannu` cela.Si imi pare bine ca nu te-ai lasat intimidat de perfectiunea modelului.
Ce chit folosesti ?Si cum se comporta la prelucrare?
 
alin,

am cumparat intentionat Flm-ul(si nu numai) ca sa il aduc pe calea cea buna(CFR) :p

folosesc Tamya Putty,la uscare se cam trage si este nevoie de inca un strat sau mai multe,depinde de situatie.odata intarit se slefuieste foarte bine.nu stiu cum se comporta la vopsire,insa dupa cate am vazut eu pe la un atelier-magazin,rezultatele sunt bune.