Br 38.10-40 epoca llC

cristi

Member
Trenulist
12 Oct 2016
43
0
turda
LOCATION
turda
am in colectia mea o locomotiva br 38 de la Fleichsmann

si as dori sa i atasez niste vagoane.
pe care dintre acestea le a tractat si in realitate?
Liliput
sau acesta
Liliput
 

amiel

Active Member
Trenulist
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Locomotiva este o "prusaca" (P8) cu inmatriculare si schema de vopsire ep IIc, dupa 1937 deci s-ar potrivi niste "prusace" , de pilda
http://www.brawa.de/Produkte/H0/Personenwagen/45209-c4ue-drg.html
 

drg

Active Member
Trenulist
27 Mar 2016
153
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Din ce vad eu in foto ,ai un Br.38 EpIIc .(inscriptionare cu alb ) adica dupa 1936,Poti verifica dupa anul ultimei verificari la frine inscris pe tender.Asa ca poti face o garnitura din vagoane amestecate ca sa ma exprim asa.Si iti explic: primele vagoane Liliput provin din EpI si sint badeze(Landul Baden),urmatoarele sint seria D28 ,adica pt trenuri directe si construite in 1928.Dar ca sa fiu scrupulos ti-as spune ca vagoanele cele mai des trase de un P8 prusac(mai tirziu Br38) sint cele facute de Fleischman sau Brawa si pe care le stim sub denumirea de "Oberlicht"
uite un exFL.
uite si numerele de catalog pt Fleischman:5150, 5151, 5152, 5153, 5155, 5156, 5158, 5153-01.
uite si un ex.Brawa[/UR

Un alt tip de vagoane pe care sigur le-a tras Br38 sint cele denumite "Abteilwagen",pe boghiuri produse in trecut de Fleischmann si de curind noutate 2008 Brawa in superexecutie.
ex.Brawa
[URL=http://imageshack.us]


Iti urez spor la compus garnitura
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.360
44
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
amiel a spus:
Locomotiva este o "prusaca" (P8) cu inmatriculare si schema de vopsire ep IIc, dupa 1937 deci s-ar potrivi niste "prusace" , de pilda
http://www.brawa.de/Produkte/H0/Personenwagen/45209-c4ue-drg.html

scuze pt emoticon dar am tastat P "opt" si totusi imi apare gogomartu'
Ai tastat "paranteza" imediat dupa "8", de aceea a iesit "(P8)"; daca lasi un spatiu intre "8" si "paranteza", atunci apare "(P8 )". Pentru simetrie, am mai lasat un spatiu inainte, deci... "( P8 )" :D
 

cristi

Member
Trenulist
12 Oct 2016
43
0
turda
LOCATION
turda
Multumesc amiel si drg pt raspunsuri.
mai am citeva intrebari la care va rog sa mi raspundeti.
din pacate Brawa nu produce abteilwagenuri de cls la.asadar cit de corecta ar fi o garnitura la care pe linga abteilwagenurile de clasa a lla si a llla ar mai fi un oberlicht de clasa a la,un vagon restaurant pe sase osii un vagon posta si un pt vagon bagaje.
care era proportia intre clase la drg in ep llc.
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.447
6
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
mpursu a spus:
amiel a spus:
Locomotiva este o "prusaca" (P8) cu inmatriculare si schema de vopsire ep IIc, dupa 1937 deci s-ar potrivi niste "prusace" , de pilda
http://www.brawa.de/Produkte/H0/Personenwagen/45209-c4ue-drg.html

scuze pt emoticon dar am tastat P "opt" si totusi imi apare gogomartu'
Ai tastat "paranteza" imediat dupa "8", de aceea a iesit "(P8)"; daca lasi un spatiu intre "8" si "paranteza", atunci apare "(P8 )". Pentru simetrie, am mai lasat un spatiu inainte, deci... "( P8 )" :D
Si mai simplu: cand nu doriti sa va apara 'emoticons' in mesajul respectiv, aveti optiunea de a bifa, sub fereastra in care scrieti mesajul: 'Dezactiveaza zambetele in acest mesaj'.

PS: am editat eu mesajul lui Amiel.
 

drg

Active Member
Trenulist
27 Mar 2016
153
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Tipul de garnitura pe care il sugerezi,cu amestec de tipuri de vagoane se preteaza mai mult pe ani de sfirsit de razboi(1943-1945)si chiar dupa.Distrugerea din cauza bombardamentelor,imprastirera pe o suprafata mult mai mare decit a Germaniei a materialului rulant a creeat conditiile formarii unor astfel de garnituri folosindu-se ce era disponibil la fata locului.
Eu te sfatuiesc sa incerci cu oberlicht-urile Fleischmann si vei avea o garnitura comforma cu realitatea. Eu am vagoanele din seria veche de dormit si restaurant pe boghiu cu2 osii si o clasa din seria noua,intentionez sa iau si eu restul.Pot fi trase atit deBr.38 cit si de Br.39 ,Br.13(FL)sau Br.17(FL.sau Roco).
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

inscriptiile de pe locomotiva, cu numarul scris relativ sus, ma fac sa cred ca avem de a face mai degraba cu una din primii ani de dupa razboi (cand multe isi pierdusera placile de alama, topite ca material strategic, cele de bronz disparand inca din 1938 cand DRB a introdus faimoasele "Spitzziffern").

pentru anii 1937-1945 foarte tipic este asa numitul "Pleitegeier" (vultur plesuv) care a inlocuit sistematic "vulturul rotund" al DRG care data din 1925 pe materialul rulant de linie principala; numai in anul 1939 s-au turnat din alama 11200 de "vulturi plesuvi", odata cu inceputul razboiului productia a scazut si apoi s-a sistat!

ca regula generala, inscriptiile aurii (bronz) pe placi sunt caracteristice pana in 1937, cele argintii din 1937 pana in 1968, cu mentiunea ca la DR (Ost) multe au fost vopsite cu alb pe deasupra dupa 1950; mai mult, la locomotive aproape de casare sau pe linii mici, nu s-au mai montat dupa 1949 placi, numarul fiind vopsit cu alb pe cabina (vezi BR87 din portul Hamburg, etc.)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
multumesc, amiel.

nu deslusesc numarul de pe poza lui cristi... daca este 38 2808, ar insemna ca a facut "stagiu" de razboi la Krakau (actuala Cracovia) in 1942, dupa care s-a intors in Franken, a fost reparata in 1947 (din cate stiu, Ausbesserungwerke Darmstadt nu au functionat pana pe 13.02.1947, deci ar corespunde) si si-a sfarsit viata la Limburg...

cristi, ne poti spune daca textul scris deasupra numarului este "Deutsche Reichsbahn" sau "Deutsche Bundesbahn" (ar corespunde cu perioada 1949-1956, pana la DB Keks) si ce data de revizie e pe masina?
 

amiel

Active Member
Trenulist
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vezi ca am modificat
numarul locomotivei este 2609 asa scrie si in catalog
in 46 a fost "ausgemustert"
textul scris deasupra numarului este "Deutsche Reichsbahn"
loco e CLAR epoca IIc
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
multumesc pentru informatii.

2609, "readusa in Reich" la retragere din Letonia, pesemne rece, in 1944 si scoasa din serviciu (pesemne era asa de avariata sau descompletata incat Comisia Aliata de Control a considerat ca nu mai merita reparata) la Flensburg, in zona de ocupatie britanica, in 1946.

sunt absolut de acord cu amiel privind garnitura propusa, in Prusia Orientala erau o gramada de vagoane prusace cu compartimente si mai ales de D-Zug cu luminatoare (cam 60% din parc) si modelele Brawa de "prusaci metalici" sau cele mai vechi Fleischmann "prusaci de lemn" s-ar potrivi perfect ;) bineinteles cu inscriptiile de rigoare!

"prusacii de lemn" Fleischmann au existat anii trecuti ca Sonderserie si ca versiune de epoca IIc cu "vultur plesuv"
 

cristi

Member
Trenulist
12 Oct 2016
43
0
turda
LOCATION
turda
va multumesc tuturor pt informatii.
horia intradevar amiel are dreptate,numarul locomotivei este 2609 cu inscriptia "Deutsche Reichsbahn".