Schite vagon Bmd, clasa a II-a pe doua osii

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#1
Din pacate nu stiu exact ce vagoane sunt desi scrie pe ele dar sigur va solicit ajutorul pentru o schita cotata si ceva date despre ele

http://www.railwayfan.ro/images/usr/pisti91/Vagoane/DSC04053.jpg

http://www.railwayfan.ro/images/usr/pisti91/Vagoane/DSC04055.jpg

http://www.railwayfan.ro/images/usr/pisti91/Vagoane/DSC04054.jpg

Multumesc pentru ajutor
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#2
buna,

seamana a foste Bi-29 (DonnerbĂźchse de clasa a II-a din anii '30, la sfarsit ca Ai de clasa I dupa 1956) insa pe sasiu mai scurt... o sa intreb pe forumurile de profil!
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#3
Horia_Radulescu a spus:
buna,

seamana a foste Bi-29 (DonnerbĂźchse de clasa a II-a din anii '30, la sfarsit ca Ai de clasa I dupa 1956) insa pe sasiu mai scurt... o sa intreb pe forumurile de profil!
Multumesc si astept.

Nu stiu daca este mai scurt sasiul deoarece are 7 ferestre nu 6 dar este posibil.

Ideea era daca se pot folosi vagoanele de la PIKO, cele vechi, pentru conversie in vagoane CFR.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#4
Horia, daca ai ceva cunostinte de limba maghiara, pe forumurile ungare ar trebui sa pui intrebarea pentru ca este un vagon unguresc.
Au fost contruite de prin 1895 si pana prin anii 30, inclusiv la Astra. Eu am intalnit multe variante constructive, acesta fiind un fost vagon compartimentat, fost clasa 1, sasiu de lemn.
Eu le stiu vopsite verde inchis. Nu am o schita a lor.

Uite-i aici un frate, in vremea cand fugea pe sine, adica acum 43 de ani, undeva in Ardeal:

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#6
Este posibil ca dimensiunile de gabarit sa fie ca ale cestui vagon de la MAV?

http://www.freeweb.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967(174).jpg

http://www.freeweb.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967(175).jpg

luate de pe situl

http://vasutikocsi.freeweb.hu/jelleg/j1967.html


:cafea:
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#8
Buna LDH,

eu prefer sa zic un DA, doar cand am macar cateva dimensiuni ca sa pot sa fiu 75% sigur. Din pacate nu am. Familia acestor vagoane a fost foarte diversa si cel din imaginea ta este din aceiasi categorie, doar ca are diferente constructive la capete, pe care sunt sigur ca le-ai remarcat si tu.
Ieri am trecut printr-o comuna langa Ramnicul Sarat, unde stiam ca un astfel de vagon era folosit pe post de magazin satesc, cu intentia de a ma opri si de a lua macar cateva cote. Proprietarul tocmai il daramase si vagonul era un maldar de scanduri si tabla. Urmeaza sa fie inlocuit cu o mandrete de cutie din tabla.
In lipsa unor cote nu ma pot exprima. Mai lasa-ma catva timp, sa mai caut pe la prietenii romani de peste hotare, mai "strangatori" ca noi.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#10
Pana mai rascoleste Catalin prin hartii in cautarea impricinatului de sus va supun atentiei alt vagon ce a circulat pe la noi.

Cu exceptia acoperisului aduce foarte mult cu "nituitele" de la PIKO, acelasi numar de ferestre cu deosebirea ca deasupra are o rozeta de aerisire iar acoperisul este mai putin bombat.

Vagonul, din pacate nu pot pune fotografii deoarece nu-mi apartin, apare in mai multe fotografii, intr-o garnitura de calatori, tractata de o locomotiva tender seria CFR 40.000 pe linia Hateg - Boutari, statia Subcetate, etc. (Istoricul tractiunii feroviare din Romania, vol III, pag. 28 la 33

Singurul lucru pe care l-am indentificat este inmatricularea vagonului de posta, vagon din aceiasi categorie, pe care scrie T 2382

In opinia mea este mult mai simplu de ceferizat un model PIKO sau ROCO in versiunea aceasta daca ar exista mai multe date legate de dimensiunile constructive.

Multumesc,
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#12
buna Dorel,

asta ar trebui sa fie un Ai (fost Bi-29) "scurtat", pesemne de la Piko sau Lima vechi...

pesemne ca nu corespunde ca lungime intre tampoane cu prototipul pe care ar trebui sa-l reprezinte, insa poate pentru ce iti trebuie tie sa mearga ;)
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#13
Pai asta este singura problema

Ce lungime are vagonul, ce inaltime si care este ampatamentul?

Restul se rezolva: radem niturile si ce avem pe capetele vagonului ca nu trebuie, schimbam scarile, tesim spre capete acoperisul si poate schimbam si raza de curbura a lui, schimbam tampoanele si mai vedem ce ne spun fotografiile.

Vagonul este un PIKO Hobby de generatie noua.
O pacoste a pacostelor in materie de desfacut.
Inainte lucrau mai bine - puneau suruburi.
Acuma clipseaza si daca nu clipseaza "sudeaza" cu plastic sau lipesc grosolan.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#14
hmmmm...

"frueher war alles besser, oder?" :D

din cate imi amintesc, catalogul din 1968 Piko in rrrromaneste pe care il am pe undeva (singurul, de altfel, din acea vreme) arata deja acest vagon, cu carcasa de Polystirol... cred ca "generatia noua" i-a adus doar KKK si inmatricularea DB! ;)

undeva citisem ca era scurtat cu aproape 15 procente... chiar aici pe forum Prognosis avusese undeva o discutie du DIP despre Bi-29, devenit Ai, unde se dadeau si dimensiunile vagoanelor... cine o regaseste?
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#15
Nu, in 1968 si chiar mai tarziu Bi-urile aveau acopersul prins in suruburi indiferent din ce era facuta carcasa.

Asta chiar este nou, chiar Bi, si pe langa KKK au "adaugat" un mod de imbinare propriu si personal.

In fond ce sa ceri de la un hobby de hobby?

Sa-l gasesti, sa coste putin si sa se preteze la modificarile pe care vrei sa le faci.

:cafea:
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#18

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#20
Multumesc,

Bun, asta am inteles, dar eu aveam nevoie de dimensiunile de gabarit pentru vagoanele similare construite la ASTRA, probabil unele dupa planuri ale MAV, ca sa stiu ce modificari dimensionale (ampatament, console si inaltime) trebuie sa fac la modelul de la care plec.

Este vorba de vagoane CFR cu 6 sau 7 ferestre.